LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door dhc »

het enige foutje
Nee,TS was ook nog eens op vakantie..... Snap niet dat hij dan niet even wacht met bestellen tot hij weer thuis is. Had een hoop gedoe gescheeld.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

mh73 schreef:Ja maar, Alfatrion, TS wéét niet wat X allemaal heeft en doet achter zijn voordeur. X kan wel zeggen dat hij het niet heeft ontvangen, maar is dat wel zo?
Ik verwacht dat die mogelijkheid geen gewicht in de schaal zal leggen. Bovendien, de bewijslast dat X het product heeft ontvangen ligt bij de verkoper.
mh73 schreef:En misschien is het wel niet bij meneer X bezorgt, maar bij iemand anders, iemand waarvan de naam lijkt op die van TS en die misschien ook wel een 2 in het huisnummer heeft. Dat soort dingen krijg je als de adresgegevens op de envelop niet juist zijn.
Welk punt wil je maken? Dat de postbode en de verkoper ook een foutje kunnen maken? Dat is dan het probleem van de verkoper. Net zoals de fout die TS heeft gemaakt het probleem is van TS.
mh73 schreef:Dan nog heeft TS het gehad over een postbode die wel eens wat achter de poort zet. Misschien wisten mensen met een wat minder goede inborst wel dat TS met vakantie was en hebben ze eens achter die poort rondgeneusd. Goh, een pakketje, da's leuk.
Dat heb ik gemist. Als ik TS was zou ik daar een klacht over indienen$, want dat kan je later nog eens gaan bijten. Maar hier moest niet bij TS bezorgd worden, maar bij X op nummer 22.
mh73 schreef:En we weten natuurlijk ook nog alleen maar het verhaal van TS. Zoals ik al eerder zei, was het dubbel typen van het huisnummer wel het enige foutje?
Ik zie geen reden om te twijfelen. Als "Ja, maar misschien" een valide argument zou zijn dan zouden we op geen enkele vraag meer behoorlijk kunnen reageren.
mh73 schreef:Wat ook nog kan is dat de bestelling retour gaat naar de webwinkel.
Ja, dat kan. Mede rede om niet gelijk zo hoog van de toren te blazen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door kokka »

alfatrion schreef:De bewijslast omtrent de aflevering ligt bij Brickshop. Ik zie het probleem niet in het opsturen van een kopie van het ontvangstbewijs incl. handtekening.
niet voor alle post is een handtekening voor ontvangst nodig. het pakketje was te tracen volgens de openingspost. hierin stelt TS ook dat volgens track en trace, het pakketje was afgeleverd.
ik denk dat dat voor Brickshop genoeg bewijs is.

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

dhc schreef:
het enige foutje
Nee,TS was ook nog eens op vakantie..... Snap niet dat hij dan niet even wacht met bestellen tot hij weer thuis is. Had een hoop gedoe gescheeld.
Moet ik het dan nog een keer uitleggen.

Als iets op voorraad is en ik betaal met ideal dan mag ik er vanuit gaan dat het binnen een week in huis is. Zo niet vind ik het sowieso al een slechte webwinkel. Ik heb in het verleden ook een succesvolle webwinkel gehad,maar daar zo'n praktijken niet voor. Is gewoon service wat je mag verwachten.
Iets wat bij brickshop niet hoog in aangeschreven staat.

mh73

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door mh73 »

alfatrion schreef:
mh73 schreef:Dan nog heeft TS het gehad over een postbode die wel eens wat achter de poort zet. Misschien wisten mensen met een wat minder goede inborst wel dat TS met vakantie was en hebben ze eens achter die poort rondgeneusd. Goh, een pakketje, da's leuk.
Dat heb ik gemist. Als ik TS was zou ik daar een klacht over indienen$, want dat kan je later nog eens gaan bijten. Maar hier moest niet bij TS bezorgd worden, maar bij X op nummer 22.
TS geeft aan dat hij/zij de postbode kent, dus grote kans dat de postbode ook wel wist toen hij de naam op het pakketje zag dat het pakketje niet op nummer 22 maar op nummer 2 bezorgd moest worden.

Er zijn hier zoveel mogelijkheden waar het fout kan gaan en daar is TS zelf verantwoordelijk voor. Het is het grote probleem van deze maatschappij: niet zelf de verantwoordelijkheid nemen, maar alles afschuiven op een ander. En volgens mij is 95% van de reageerders het met mij eens dit geval, dus ik laat het hier even bij.

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

mh73 schreef:
alfatrion schreef:
mh73 schreef:Dan nog heeft TS het gehad over een postbode die wel eens wat achter de poort zet. Misschien wisten mensen met een wat minder goede inborst wel dat TS met vakantie was en hebben ze eens achter die poort rondgeneusd. Goh, een pakketje, da's leuk.
Dat heb ik gemist. Als ik TS was zou ik daar een klacht over indienen$, want dat kan je later nog eens gaan bijten. Maar hier moest niet bij TS bezorgd worden, maar bij X op nummer 22.
TS geeft aan dat hij/zij de postbode kent, dus grote kans dat de postbode ook wel wist toen hij de naam op het pakketje zag dat het pakketje niet op nummer 22 maar op nummer 2 bezorgd moest worden.

Er zijn hier zoveel mogelijkheden waar het fout kan gaan en daar is TS zelf verantwoordelijk voor. Het is het grote probleem van deze maatschappij: niet zelf de verantwoordelijkheid nemen, maar alles afschuiven op een ander. En volgens mij is 95% van de reageerders het met mij eens dit geval, dus ik laat het hier even bij.
Nee dat wist hij niet,er was een invaller die week
Nogmaals de verzending is niet mijn verantwoordelijkheid, was alles goed gegaan had ik het pakje gewoon op nummer 22 op kunnen halen

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

TS
Leest u in het begin pag 1, nog even mijn commentaar, meer zit er niet in helaas, teveel fouten van u kant.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door Har06 »

m.j.dekker schreef:
mh73 schreef:
alfatrion schreef:

Ja, en dan moeten we iedereen maar gewoon op zijn blauwe ogen geloven? De mensen van nummer 22 beweren dat ze het niet hebben ontvangen, maar ondertussen speelt hun zoontje met de nieuwe doos lego, die zomaar uit het niets op de mat viel.
En wie weet heeft TS nog wel een foutje in het adres gemaakt. Is het heel ergens anders terecht gekomen.
TS had niets moeten bestellen voordat hij terug was van vakantie en had gewoon het juiste adres door moeten geven. Dat is heel simpel: nog even controleren voordat je je bestelling afrondt. En scheelt een hoop problemen...
Ik woon in een zeer klein dorp waar in iedereen elkaar kent. Het ouder echtpaar wat op 22 woont kan waarschijnlijk nog niet eens een pc aanzetten.
Leuke benadering van Ts ten aanzien van zijn buren, wat heeft een pc te maken met een poststuk wel of niet aannemen.
Vermoedelijk zou ik het poststuk niet aannemen voor Ts

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

mh73 schreef:Er zijn hier zoveel mogelijkheden waar het fout kan gaan en daar is TS zelf verantwoordelijk voor. Het is het grote probleem van deze maatschappij: niet zelf de verantwoordelijkheid nemen, maar alles afschuiven op een ander.
Het product is bezorgd of het is niet bezorgd. Als het product bezorgd is dan is het risico op TS overgegaan. En als het product niet bezorgd is dan is het risico niet overgegaan op TS. TS geeft aan dat het product niet bij hem is afgeleverd en dat het product niet bij de bewoners van 22 is afgeleverd.
Artikel 7:11 lid 1 BW schreef:Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door riddert »

alfatrion schreef:
mh73 schreef:Er zijn hier zoveel mogelijkheden waar het fout kan gaan en daar is TS zelf verantwoordelijk voor. Het is het grote probleem van deze maatschappij: niet zelf de verantwoordelijkheid nemen, maar alles afschuiven op een ander.
Het product is bezorgd of het is niet bezorgd. Als het product bezorgd is dan is het risico op TS overgegaan. En als het product niet bezorgd is dan is het risico niet overgegaan op TS. TS geeft aan dat het product niet bij hem is afgeleverd en dat het product niet bij de bewoners van 22 is afgeleverd.
Artikel 7:11 lid 1 BW schreef:Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.
@Alfatrion,
Het pakket is wel degelijk, zoals TS in de openingspost al schreef, bezorgd op nr. 22. Alleen hebben de bewoners het pakket geweigerd. Dit betekent dat de opdracht van TS aan de Brickshop volbracht is door de Brickshop. Deze zou namelijk een pakketje naar nr. 22 sturen.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

m.j.dekker schreef:Ik heb bij straat naam mijn straat plus huisnummer ingevuld en bij huisnummer nogmaals huisnummer.
Het lijkt er dus op dat het naar nummer 22 is gestuurd i.p.v. Nummer 2
Dus op naar huisnummer 22. De bezorger was idd daar geweest, maar zij hebben het pakket niet aangenomen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door riddert »

alfatrion schreef:
m.j.dekker schreef:Ik heb bij straat naam mijn straat plus huisnummer ingevuld en bij huisnummer nogmaals huisnummer.
Het lijkt er dus op dat het naar nummer 22 is gestuurd i.p.v. Nummer 2
Dus op naar huisnummer 22. De bezorger was idd daar geweest, maar zij hebben het pakket niet aangenomen.
geweigerd dus, maar het pakket is daar gewoon bezorgd. Het pakket zal één dezer dagen wel retour komen bij de Brickshop, die over zal tot terugstorten van de aankoopsom. Probleem opgelost.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het product is niet bezorgd, want is de drempel niet over gekomen.

angel1978
Berichten: 10958
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:Het product is niet bezorgd, want is de drempel niet over gekomen.
je was er niet bij en kan dus onmogelijk daar een uitspraak over doen. TS overigens ook niet.
100% speculatie!

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

m.j.dekker schreef: Ik kon het pakketje volgen via PostNL.

Ik kreeg een melding dat het pakket was afgeleverd. PostNL gebeld, maar die konden niks doen omdat het een normale verzending was.
Dit klopt dus al niet. Normale brievenbus zending is niet te volgen en krijg je geen melding van.
m.j.dekker schreef:Aangezien ik op vakantie was kon ik het pakket zelf niet aannemen.


Was een weekje later bestellen dan niet handiger geweest??

Persoonlijk vind ik ook dat je een behoorlijke toon aanslaat tegen de webshop terwijl je zelf een fout hebt gemaakt. Webshop heeft aan verplichtingen voldaan, dus als je pakket niet meer boven water komt, ben je het gewoon kwijt. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je invult op zo'n bestelformulier, dus zelf goed controleren.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door riddert »

@autimama,
het gaatin dit geval niet om brievenbuspost, maat om een pakket. Deze zijn altijd te tracerem dmv de pakketcode.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het komt voor dat de track en trace code aangeeft dat het pakket is bezorgd, terwijl het pakket nooit is aangekomen omdat de postbode het pakket heeft ontvreemd. Een handtekening kan hier uitsluitsel over geven.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door riddert »

alfatrion schreef:Het komt voor dat de track en trace code aangeeft dat het pakket is bezorgd, terwijl het pakket nooit is aangekomen omdat de postbode het pakket heeft ontvreemd. Een handtekening kan hier uitsluitsel over geven.
Dat is in dit geval niet van toepassing, TS heeft reeds aldaar geinformeerd, op nr. 22, en deze mensen hadden én de postbode, én het pakket aan de deur gehad. Echter geweigerd, en dus heeft de postbode deze weer meegenomen, en word het pakket op kosten van de Brickshop retour Brickshop gestuurd.
Overigens raken pakketten wel eens zoek, maar zelden door stelende postbodes. Vaak door verkeerde adresseringen, zoals in dit geval, überhaupt niet verzenden, danwel op slechte wijze verpakt/slechte etikettering, zodat het pakket eenvoudig niet bezorgd kan worden. Maar dit terzijde.

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

riddert schreef:
alfatrion schreef:Het komt voor dat de track en trace code aangeeft dat het pakket is bezorgd, terwijl het pakket nooit is aangekomen omdat de postbode het pakket heeft ontvreemd. Een handtekening kan hier uitsluitsel over geven.
Dat is in dit geval niet van toepassing, TS heeft reeds aldaar geinformeerd, op nr. 22, en deze mensen hadden én de postbode, én het pakket aan de deur gehad. Echter geweigerd, en dus heeft de postbode deze weer meegenomen, en word het pakket op kosten van de Brickshop retour Brickshop gestuurd.
Overigens raken pakketten wel eens zoek, maar zelden door stelende postbodes. Vaak door verkeerde adresseringen, zoals in dit geval, überhaupt niet verzenden, danwel op slechte wijze verpakt/slechte etikettering, zodat het pakket eenvoudig niet bezorgd kan worden. Maar dit terzijde.
Adres is toch niet verkeerd alleen huisnummer. Ik blijf erbij dat PostNL hierin de fout heeft gemaakt.
Maar brickshop handelt het niet goed af. Ze moeten het pakket nogmaals aanbieden op hun kosten, en van mijn part sturen ze het opnieuw naar nummer 22. Dan haal ik het toch daar op. Ze zijn nu op de hoogte.
Brickshop hoeft niet het risico van een verdwenen postpakket op de klant af te schuiven. Dat is het enige punt wat ik aan wil geven. Verder blijft het gewoon een waardeloze webshop. Kijk maar naar de reviews, allemaal tevreden. De slechte worden er gewoon uit gefilterd. Wedde dat die van mij er niet tussen komt te staan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door Har06 »

m.j.dekker schreef:
riddert schreef:
alfatrion schreef:Het komt voor dat de track en trace code aangeeft dat het pakket is bezorgd, terwijl het pakket nooit is aangekomen omdat de postbode het pakket heeft ontvreemd. Een handtekening kan hier uitsluitsel over geven.
Dat is in dit geval niet van toepassing, TS heeft reeds aldaar geinformeerd, op nr. 22, en deze mensen hadden én de postbode, én het pakket aan de deur gehad. Echter geweigerd, en dus heeft de postbode deze weer meegenomen, en word het pakket op kosten van de Brickshop retour Brickshop gestuurd.
Overigens raken pakketten wel eens zoek, maar zelden door stelende postbodes. Vaak door verkeerde adresseringen, zoals in dit geval, überhaupt niet verzenden, danwel op slechte wijze verpakt/slechte etikettering, zodat het pakket eenvoudig niet bezorgd kan worden. Maar dit terzijde.
Adres is toch niet verkeerd alleen huisnummer. Ik blijf erbij dat PostNL hierin de fout heeft gemaakt.
Maar brickshop handelt het niet goed af. Ze moeten het pakket nogmaals aanbieden op hun kosten, en van mijn part sturen ze het opnieuw naar nummer 22. Dan haal ik het toch daar op. Ze zijn nu op de hoogte.
Brickshop hoeft niet het risico van een verdwenen postpakket op de klant af te schuiven. Dat is het enige punt wat ik aan wil geven. Verder blijft het gewoon een waardeloze webshop. Kijk maar naar de reviews, allemaal tevreden. De slechte worden er gewoon uit gefilterd. Wedde dat die van mij er niet tussen komt te staan.[/quote]

Nee met onjuiste gegevens en aannames zou ik die review ook niet plaatsen :oops:

Gesloten