LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een bestelling gedaan bij www.brickshop.nl. Het hele bestelproces gevolgd en betaald,met ideal.
Ik kon het pakketje volgen via PostNL. Aangezien ik op vakantie was kon ik het pakket zelf niet aannemen. Ik kreeg een melding dat het pakket was afgeleverd. Bij thuiskomst was er echter geen pakket( de postbode ken ik en zet de pakketten wel een achter de poort) en geen briefje dat het bij de buren lag of dat ik het op het postkantoor kon ophalen.
Een rondje door de straat leverde ook niks op. PostNL gebeld, maar die konden niks doen omdat het een normale verzending was
Ik heb toen brickshop voor het eerst gemaild met de melding dat ik niks heb ontvangen heb en hoe we dit op kunnen lossen.

Hun antwoord;
Goedendag,

Deze zending past waarschijnlijk door de brievenbus en zal tussen de andere poststukken te vinden zijn.
We horen graag van u.


Met vriendelijke groeten / Kind regards,



BRICKshop Team

Natuurlijk ligt er niks tussen de post. Dat lijkt mij de eerste plek waar je kijkt.

Mailtje terug gedaan dat ik alles heb gecontroleerd en niks heb gevonden.

Krijg ik dit terug;

Goedendag,

Dat is vervelend. We zullen navraag doen bij PostNL. Excuses voor het ongemak.


Met vriendelijke groeten / Kind regards,



BRICKshop Team

Gaan 4 dagen overheen en ik besluit nog een keer te mailen dat ik bij PostNL al alles heb nagevraagd. De vaste bezorger die hier komt verteld mij dat er in die week een invaller was en dat hij navraagde waar het pakket is. Ik stel inmiddels voor om het pakket nogmaals op te sturen.

Dit krijg ik terug.

Goedendag,

U voorstel is voor ons niet acceptabel helaas. Ik vermoed dat u een foutief adres heeft ingevoerd. Wat is uw juiste adres?


Met vriendelijke groeten / Kind regards,



BRICKshop Team

Nu begin ik na te denken en ga mijn gegevens eens controleren. Wat blijkt nu. Ik heb bij straat naam mijn straat plus huisnummer ingevuld en bij huisnummer nogmaals huisnummer.
Het lijkt er dus op dat het naar nummer 22 is gestuurd i.p.v. Nummer 2
Dus op naar huisnummer 22. De bezorger was idd daar geweest, maar zij hebben het pakket niet aangenomen.

Dit alles gemeld aan brickshop.nl en hun aangegeven dat ze binnen 5 werkdagen het pakket opnieuw kunnen aanbieden, anders ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.

Ik neem aan dat als het pakket retour is gegaan zij het allang ontvangen zouden hebben.

Het volgende krijg ik terug;

Goedendag,

Wij hebben aan onze verplichten voldaan. Ook volgens de PostNL is het op huisnummer 22 afgegeven. U bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van een correct adres. Mocht het pakje retour komen dan stellen wij u hiervan op de hoogte en vragen wij u opnieuw verzendkosten te betalen en uw adres te corrigeren. Wij doen dit uit coulance, en zijn per wet niets verplicht. Indien het pakje niet retour komt, kunnen wij helaas niets voor u betekenen.

Mocht u nogmaals reageren, dan vragen we u een andere houding aan te nemen. Zo niet, dan zullen wij onze medewerking volledig terugtrekken.


Met vriendelijke groeten / Kind regards,



BRICKshop Team


Mooi, uit coulance sturen ze het nogmaals op nadat ik nogmaals verzendkosten betaal. Dat noem ik nog eens service!!!

Na dit te ontvangen hebben is mijn account geblokkeerd.

Ik heb ze gemaild dat ik hun houding ook niet accepteer en dat ik mij beroep op mijn rechten.
Ik heb een klacht gemeld bij Mkbok waarbij brickshop.nl is aangesloten.
Dit heeft tot op heden nog niks opgeleverd. Ik kan nog een geschil openen bij geschil online,echter kost dit €25 ( op de site van Mkbok staat €14,95 maar dat klopt dus niet)
Het pakket heeft een waarde van €23.

Wat is dus wijsheid. Uit principe wil ik dus gewoon mijn recht halen. Kan ik de geschilkosten verhalen op brickshop.nl? Een uitspraak van deze commissie is bindend voor beide partijen.

Graag jullie menig hier over.

Met vriendelijke groet.

Marijn Dekker

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door stfwlk »

Ik denk niet dat u veel kans maakt om "uw recht" te halen.
Laatst gewijzigd door stfwlk op 25 jan 2015 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door Har06 »

MichielFRL schreef:U voert een foutief adres in en de webshop doet het fout?
Accepteer dat u een fout gemaakt heeft en bestel het artikel opnieuw.
Waarom opnieuw bestellen? heeft Ts voor aanname getekend?, heeft Brickshop een afleveringsbewijs ?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

TS
Er spelen verschillende zaken, u besteld iets op u eigen adres, terwijl u weet dat u op vakantie gaat/bent, had even gewacht.
U vult een verkeerd adres in, en verwacht dan dat het wel goed komt.
Daarna claimt u een nieuwe/tweede verzending, anders gaat u maatregelen nemen, en beroept u zich op u "rechten" ik weet niet met welke.
Er is bij u van alles fout gegaan, ik denk dat u weinig kans maakt, misschien dat het nog een keer bij de post retour komt, dan krijgt u bericht, of toch achter de poort gezet, en "gevonden"

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door dhc »

Echt ongelooflijk dat sommige mensen denken rechten te hebben als ze zelf van alles fout doen.

Op vakantie gaan, verkeerd huisnummer invullen en dan is de webshop aansprakelijk?
Te idioot voor woorden..

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door newmikey »

Dit moet haast wel een geintje zijn, toch? Zou het echt zo zijn dat iemand denkt nog iets te kunnen afdwingen? Lijkt me sterk.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

U geeft aan dat u een bestelling hebt gedaan bij Brickshop. En dat u daarbij het bedrag vooruit hebt betaald. Maar ook dat u daarbij een verkeerd huisnummer hebt opgegeven. De bewoners van dat huis geven aan dat zij het pakketje niet hebben aangenomen. En de postbode heeft u verteld dat er toen een invaller was. U heeft nogmaals de verzendkosten betaald. Brickshop heeft het pakket niet nog maals verstuurd. U wilt nu uw recht halen.

Wat u als eerste moet doen is getuigen verklaringen verzamelen. Wat u kunt doen is een verklaringen opstellen, waarin de bewoners van huis 22 verklaren het pakketje nooit te hebben aangenomen en de postbode verklaard dat er destijds een invallers was, en laat hen dit ondertekenen. Vervolgens stuur je de volgende brief:

Geachte heer, mevrouw,

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor de toonzetting van de brief/mail van [datum], deze was ongepast aangezien ik zelf een verkeerd huisnummer heb ingevuld.

De bewoners van huisnummer 22 geven aan het pakket niet te hebben aangenomen. En de PostNL geeft aan dat er destijds een invaller was. Gezien deze omstandigheden is het onaannemelijk dat het pakket is afgeleverd.

Ik verzoek u hierbij om mij een kopie van het ontvangst bewijs incl. handtekening toe te sturen.

Met vriendelijke groet,
[uw naam]

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

Ik ga ervan uit dat ze binnen een aantal dagen de spullen versturen. 7 werkdagen vind ik nogal lang als het gewoon op voorraad is en met ideal betaald. Ja het klopt,ik heb een fout gemaakt. Geen probleem al ik het gewoon bij nummer 22 op kan halen. En een typfoutje kan iedereen overkomen.
Geen punt als het retour gestuurd word en gewoon aankomt bij de afzender, is ook niet gebeurt.

Ligt dan de fout bij mij....nee. Ik ben niet verantwoordelijk voor de verzending

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

dhc schreef:Echt ongelooflijk dat sommige mensen denken rechten te hebben als ze zelf van alles fout doen.

Op vakantie gaan, verkeerd huisnummer invullen en dan is de webshop aansprakelijk?
Te idioot voor woorden..
Vanalles???? 1 ding 1 cijfer. Het huisnummer is toch goed ingevuld.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

dhc schreef:@Alfatrion:

Dit meen je echt?
Ik zie een overeenkomst tussen Brickshop.nl en TS, die Brickshop.nl verplicht het product af te leveren op huisnummer 22. Als dat niet is gebeurt dan heeft TS een vordering op Brickshop.nl. Sowieso heeft TS een vordering vanwege de dubbel betaalde verzendkosten.

TS moet stellen dat hij een overeenkomst heeft met Brickshop.nl. En Brickshop.nl zich verweren door te stellen dat het is afgeleverd. Dit laatste betwist TS gemotiveerd met de getuigenverklaren.

Indien Brickshop.nl zich meent te kunnen verdedigen met de algemene voorwaarden, dan vergist ze zich hierin. In de eerste plaats schend ze de informatieplicht door de algemene voorwaarden in een pop up te tonen. Verder is het beding dat TS verplicht om de volledige vooruitbetaling onredelijk bezwarend. En staat dwingend recht Brickshop.nl in de weg om het risico van verzending over te dragen op de consument.

mh73

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door mh73 »

alfatrion schreef: Ik zie een overeenkomst tussen Brickshop.nl en TS, die Brickshop.nl verplicht het product af te leveren op huisnummer 22. Als dat niet is gebeurt dan heeft TS een vordering op Brickshop.nl. Sowieso heeft TS een vordering vanwege de dubbel betaalde verzendkosten.

TS moet stellen dat hij een overeenkomst heeft met Brickshop.nl. En Brickshop.nl zich verweren door te stellen dat het is afgeleverd. Dit laatste betwist TS gemotiveerd met de getuigenverklaren.

Indien Brickshop.nl zich meent te kunnen verdedigen met de algemene voorwaarden, dan vergist ze zich hierin. In de eerste plaats schend ze de informatieplicht door de algemene voorwaarden in een pop up te tonen. Verder is het beding dat TS verplicht om de volledige vooruitbetaling onredelijk bezwarend. En staat dwingend recht Brickshop.nl in de weg om het risico van verzending over te dragen op de consument.
Ja, en dan moeten we iedereen maar gewoon op zijn blauwe ogen geloven? De mensen van nummer 22 beweren dat ze het niet hebben ontvangen, maar ondertussen speelt hun zoontje met de nieuwe doos lego, die zomaar uit het niets op de mat viel.
En wie weet heeft TS nog wel een foutje in het adres gemaakt. Is het heel ergens anders terecht gekomen.
TS had niets moeten bestellen voordat hij terug was van vakantie en had gewoon het juiste adres door moeten geven. Dat is heel simpel: nog even controleren voordat je je bestelling afrondt. En scheelt een hoop problemen...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door dhc »

@Alfatrion: wat jij ziet is niet relevant. En TS kan van alles en nog wat betwisten, da's nog steeds geen bewijs.
Je kunt blijven doorgaan met droge theorieën ophoesten maar de werkelijkheid zit ff anders in elkaar.

Ondanks al je beweringen heb ik hier nog nevernooit iemand zien reageren dat ze met jouw "deskundig' advies hun zin hebben gekregen. Het blijft dus bij een hoop blabla..
Laatst gewijzigd door dhc op 25 jan 2015 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bewijslast omtrent de aflevering ligt bij Brickshop. Ik zie het probleem niet in het opsturen van een kopie van het ontvangstbewijs incl. handtekening.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door dhc »

Jij niet, zij wel....dat is jouw probleem..

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

mh73 schreef:
alfatrion schreef:

Ja, en dan moeten we iedereen maar gewoon op zijn blauwe ogen geloven? De mensen van nummer 22 beweren dat ze het niet hebben ontvangen, maar ondertussen speelt hun zoontje met de nieuwe doos lego, die zomaar uit het niets op de mat viel.
En wie weet heeft TS nog wel een foutje in het adres gemaakt. Is het heel ergens anders terecht gekomen.
TS had niets moeten bestellen voordat hij terug was van vakantie en had gewoon het juiste adres door moeten geven. Dat is heel simpel: nog even controleren voordat je je bestelling afrondt. En scheelt een hoop problemen...
Ik woon in een zeer klein dorp waar in iedereen elkaar kent. Het ouder echtpaar wat op 22 woont kan waarschijnlijk nog niet eens een pc aanzetten.

mh73

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik geef maar even een voorbeeld ter illustratie... bijzonder dat daar dan wel op gereageerd wordt, maar niet op het feit dat het controleren van de gegevens voordat je de bestelling afrondt veel problemen scheelt.

Als je wat in een fysieke winkel koopt, en je stopt het gekochte per ongeluk in de tas van degene die achter je in de rij staat, dan is het toch ook je eigen schuld in plaats van die van de winkel?

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door wieder »

Of... hoe je met wederzijds respect veelmeer voor elkaar krijgt dan met onterecht aanvallend en beschuldigend gedrag. Het is gewoon de eigen schuld van TS. Einde verhaal, bestel elders een nieuwe/andere.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

mh73 schreef:Als je wat in een fysieke winkel koopt, en je stopt het gekochte per ongeluk in de tas van degene die achter je in de rij staat, dan is het toch ook je eigen schuld in plaats van die van de winkel?
In dat geval zou er afgeleverd zijn aan TS, die het product vervolgens geeft aan X.
In casu stelt de verkoper afgeleverd te hebben aan X en betwist TS dat.

m.j.dekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015 05:44

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door m.j.dekker »

wieder schreef:Of... hoe je met wederzijds respect veelmeer voor elkaar krijgt dan met onterecht aanvallend en beschuldigend gedrag. Het is gewoon de eigen schuld van TS. Einde verhaal, bestel elders een nieuwe/andere.
Precies.... Dat had ik ook verwacht. De afwachtende houding van brickshop is niet echt bevorderlijk om respectvol te blijven. Uiteindelijk heb ik zelf alles uitgezocht,wat al helemaal niet mijn plicht is.
Als er iets in hun voordeel te melden was ging dat binnen een paar minuten en andersom moet je dagen wachten.

mh73

Re: Brickshop.nl weigerd mijn pakketje nogmaals op te sturen

Ongelezen bericht door mh73 »

Ja maar, Alfatrion, TS wéét niet wat X allemaal heeft en doet achter zijn voordeur. X kan wel zeggen dat hij het niet heeft ontvangen, maar is dat wel zo? En misschien is het wel niet bij meneer X bezorgt, maar bij iemand anders, iemand waarvan de naam lijkt op die van TS en die misschien ook wel een 2 in het huisnummer heeft. Dat soort dingen krijg je als de adresgegevens op de envelop niet juist zijn.

Dan nog heeft TS het gehad over een postbode die wel eens wat achter de poort zet. Misschien wisten mensen met een wat minder goede inborst wel dat TS met vakantie was en hebben ze eens achter die poort rondgeneusd. Goh, een pakketje, da's leuk.

En we weten natuurlijk ook nog alleen maar het verhaal van TS. Zoals ik al eerder zei, was het dubbel typen van het huisnummer wel het enige foutje?

Wat ook nog kan is dat de bestelling retour gaat naar de webwinkel. En dat kan wel eens even duren. Ik kreeg laatst een brief retour met een klein foutje in de postcode, naam, straat en huisnummer waren correct. Ze kunnen zo vinden waar die brief heen moet, maar je krijgt hem gewoon terug. Wel pas een week of twee later.

Gesloten