LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chinese horloges blijken speelgoed

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jhstuurman
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2012 13:27

Chinese horloges blijken speelgoed

Ongelezen bericht door jhstuurman »

Er is een groep Chinezen uit verschillende plaatsen in China en HongKong, die naar ze zeggen met Shopify Inc Canada werken aan de e-commerce van hun smartwatches. Ze maken vooral reclame via gratis spelletjes. Tussen de spelletjes door verschijnen prachtige smartwatches voor 30-60 euro, maar pas op.
Eenmaal besteld volgt de toezending bij voorbeeld uit België. In het doosje zit een horloge, maar volstrekt geen smartwatch. Ik heb geprobeerd de boeven aan te spreken. Ze reageren met standaard mails. In de 1e reactie beloven ze een compensatie van 8 dollar, Als je je beklaagd wordt die tot 12 dollar verhoogd met als voorwaarde dat je verder geen actie tegen hen onderneemt :)
Uiteindelijk blijkt het oplichting te zijn. Men geeft zelf toe dat terugsturen zinloos is (leveren vanuit België, maar terugsturen met Track en Trace naar China) want het product is het niet waard. Dat klopt helemaal. Ze houden je met standaardmails aan het lijntje.
Mastercard heeft mij de aankoop vergoed nadat ik de fraude heb aangetoond.
Maar ze blijven bezig, onder veel namen en met deze gebruiksvoorwaarden (terms of service. Die tekst lijkt eerder van een stand-up comedian dan van een jurist, of die laatste moet zijn/haar diploma al op de kleuterschool gehaald hebben.
Ik heb een aantal uitgevers van spelletjes gemeld dat ze criminele activiteiten mogelijk maken nu ze mede door mijn melding weten dat het foute boel is. Sommige schrappen de advertenties. Anderen reageren niet.

Pas dus op. Als je op dit soort sites terecht komt. Het zijn eigenlijk geen site geen sites, want ze zijn niet op het www te vinden. Ze gebruiken valse mailadressen of af en toe reagerende bij voorbeeld gmail adressen. Gebruikte namen van de shops... High Butler, Atokit Mall, High Quality Life,

Mijn advies. pas op bij deze aanbiedingen en ben je toch slachtoffer claim je aankoop bij je ceditcardmaatschappij[
Schermafdruk_klein.jpeg
(14.13 KiB) 3125 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
De voorwaarden vertaald door Google, maar het staat er echt:

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Chinese horloges blijken speelgoed

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Belachelijk dat een creditcard maatschappij dit vergoed. Ieder weldenkend mens snapt dat een smartwatch duurder is.
Onbenulligheid wordt beloond...

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Chinese horloges blijken speelgoed

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Justmeagain schreef:
13 aug 2019 23:15
Belachelijk dat een creditcard maatschappij dit vergoed. Ieder weldenkend mens snapt dat een smartwatch duurder is.
Onbenulligheid wordt beloond...
Hoezo? De creditmaatschappij is actief bij die betreffende webshop, het is namelijk een betaalprovider. De creditmaatschappij kan zich ook terugtrekken van de website door deze optie niet meer toe te laten met dat betreffende bedrijf. De creditmaatschappij doet wat het moet doen. Er zijn verder wel meerdere B/C merken die smartwatches aanbieden voor rond de €60,00 hier in Nederland, deze hebben wel beduidend minder mogelijkheden maar zijn in feite wel smartwatches.

Dat webshops uit China ze eventueel óók rond die prijs aanbieden is niet gek, de meeste smartwatches worden daar gemaakt. Dat deze voornamelijk oplichten dat is gewoonweg jammer, maar wil niet altijd zeggen dat de koper beter had moeten nadenken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Chinese horloges blijken speelgoed

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

€6,28 betaald en werkte ook nog, kan met Alaaf gebaar als tijdens Carnaval nu fietsen en kletsen want ik hou geen telefoon vast...

Wel kost het een kapitaal aan batterijen, oplaadbare binnen 2 minuten leeg en wegwerp houden het maar 28 minuten vol!
Nu nog even een paar goede oplaadbare knoopcellen zoeken, maar mijn budget versie werkte wel!
Ja, ik betaalde maar €6,28 incl. gratis verzenden via Ali Express... binnen 1 week in huis!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Chinese horloges blijken speelgoed

Ongelezen bericht door kweenie »

Justmeagain schreef:
13 aug 2019 23:15
Belachelijk dat een creditcard maatschappij dit vergoed. Ieder weldenkend mens snapt dat een smartwatch duurder is.
Onbenulligheid wordt beloond...
Een 'echte' smartwatch die je in China bestelt, zonder een bekende merknaam erop, hoeft zeker niet meer dan 30-60 euro te kosten. Wel is het dan de vraag hoeveel invoerheffing etc. je nog moet betalen... Maar de grote merken varen er natuurlijk wel bij dat het gros van de mensen denkt dat een smartwatch zo veel duurder 'moet' zijn :wink:

Wat ik mij wel afvraag is hoe de specificaties van het horloge waren voordat het besteld werd. Want ik neem aan dat je niet simpelweg op basis van een mooi plaatje een horloge bestelt, maar ook kijkt welke functies het heeft.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Chinese horloges blijken speelgoed

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alleen telefoon gesprekken kan ik er mee voeren, niet eens nummer zien, alleen aan/uit knoppen.
Dus ik heb beperkte en genoeg om tijdens het fietsen een gesprek te voeren...

Er zijn dus betere, maar ik ben tevreden met dit speel "Goed"

Gesloten