City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

paul.leurink schreef:
16 dec 2019 13:08
Ik heb ook een conflict met City-bikes.
en ben nu op een punt dat ik een kortgeding wil starten.
Ik zou het houden bij een bodemprocedure bij de kantonrechter. Je hebt geen advocaat nodig. Kosten zijn dan vooraf vanaf €200,-.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een kort geding wordt toch alleen gedaan als er om zwaar wegende redenen snel een uitspraak nodig is?
Wat is hier dan de haast?

M_V_D
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2021 01:04

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door M_V_D »

Is er al enige actie ondernomen met succes tegen deze partij, of iemand die zijn geld heeft terug gekregen?

Noch heeft radar hier iets mee gedaan? Er zijn zoveel gedupeerden te vinden op Internet.. ik ben er zelf ook één van.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

sake1987 schreef:
10 jul 2021 16:15
Kellyyg schreef:
08 jul 2021 18:25
Zeer slecht! Koop hier nooit een fiets!
Waarom? Kreeg de fiets niet de volgende dag geleverd zoals ze claimen op de website maar 4 dagen later. Vervolgens moet de volledige fiets gemonteerd worden zonder een handleiding. Klantenservice stuurt je na contact op te nemen met ze, filmpjes van YouTube waar je nog niks mee kan. 15 minuten monteren zoals ze vermelden wordt m dus niet.. Vervolgens is mijn fiets NA 3 WEKEN! al gaan roesten. Dit is echt belachelijk en klantenservice doet hier niks mee. Valt niet onder garantie dus ik heb pech.. Kan m gaan behandelen met siliconenspray was de tip.

Ronduit belachelijk! Koop dus nooit een fiets bij dit bedrijf!
Sorry dat ik het zeg maar vind dit een reactie van niks.
Een fiets in elkaar zetten vereist een fatsoenlijke handleiding voor de leek. Makkelijk youtube filmpjes sturen (na aanvraag notabene) is natuurlijk belachelijk.
Roestvorming na 3 weken zegt wel iets over de kwaliteit van deze fietsen.

sake1987

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door sake1987 »

J. Deltoer schreef:
05 aug 2021 09:37
sake1987 schreef:
10 jul 2021 16:15
Kellyyg schreef:
08 jul 2021 18:25
Zeer slecht! Koop hier nooit een fiets!
Waarom? Kreeg de fiets niet de volgende dag geleverd zoals ze claimen op de website maar 4 dagen later. Vervolgens moet de volledige fiets gemonteerd worden zonder een handleiding. Klantenservice stuurt je na contact op te nemen met ze, filmpjes van YouTube waar je nog niks mee kan. 15 minuten monteren zoals ze vermelden wordt m dus niet.. Vervolgens is mijn fiets NA 3 WEKEN! al gaan roesten. Dit is echt belachelijk en klantenservice doet hier niks mee. Valt niet onder garantie dus ik heb pech.. Kan m gaan behandelen met siliconenspray was de tip.

Ronduit belachelijk! Koop dus nooit een fiets bij dit bedrijf!
Sorry dat ik het zeg maar vind dit een reactie van niks.
Een fiets in elkaar zetten vereist een fatsoenlijke handleiding voor de leek. Makkelijk youtube filmpjes sturen (na aanvraag notabene) is natuurlijk belachelijk.
Roestvorming na 3 weken zegt wel iets over de kwaliteit van deze fietsen.
En op dat roesten na had je dit allemaal online kunnen zien .

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

sake1987 schreef:
05 aug 2021 09:53
J. Deltoer schreef:
05 aug 2021 09:37
sake1987 schreef:
10 jul 2021 16:15

Sorry dat ik het zeg maar vind dit een reactie van niks.
Een fiets in elkaar zetten vereist een fatsoenlijke handleiding voor de leek. Makkelijk youtube filmpjes sturen (na aanvraag notabene) is natuurlijk belachelijk.
Roestvorming na 3 weken zegt wel iets over de kwaliteit van deze fietsen.
En op dat roesten na had je dit allemaal online kunnen zien .
Ik zeg twee dingen:
1. Geen handleiding
2. Roestvorming

U zegt dat dit allemaal behalve roestvorming (2) online na te lezen is. Dus dit allemaal slaat op het ontbreken van een handleiding (1). Ik heb de site van citybikes nageplozen, nergens staat dat er geen handleiding wordt bijgeleverd.

sake1987

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door sake1987 »

J. Deltoer schreef:
05 aug 2021 12:38
sake1987 schreef:
05 aug 2021 09:53
J. Deltoer schreef:
05 aug 2021 09:37

Een fiets in elkaar zetten vereist een fatsoenlijke handleiding voor de leek. Makkelijk youtube filmpjes sturen (na aanvraag notabene) is natuurlijk belachelijk.
Roestvorming na 3 weken zegt wel iets over de kwaliteit van deze fietsen.
En op dat roesten na had je dit allemaal online kunnen zien .
Ik zeg twee dingen:
1. Geen handleiding
2. Roestvorming

U zegt dat dit allemaal behalve roestvorming (2) online na te lezen is. Dus dit allemaal slaat op het ontbreken van een handleiding (1). Ik heb de site van citybikes nageplozen, nergens staat dat er geen handleiding wordt bijgeleverd.
Maar er staat ook niet dat ze wel worden bijgeleverd, wel de YouTube film, die vaak ook nog duidelijker zijn dan op de handleiding.
En wat is er moeilijk aan stuur rechtzetten trappers erop en bouten aandraaien.

Maar even of topic, waarom kopen mensen toch fietsen online?
Ook de fietsenmaker op de hoek heeft wel goedkope merken en dan krijg je ze professioneel afgemonteerd.

Gesloten