LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Communicatie met Mini in the Box

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
FGee
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2011 15:27

Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door FGee »

Mijn ervaringen met MiniintheBox (MitB) zijn ronduit slecht. Producten komen niet aan. Op klachten wordt nauwelijks gereageerd. Het enige dat wel snel is is je Betaling aan MitB... Als na een hoop gediscussieer eindelijk wordt besloten dat je je Geld terug krijgt, dat duurt dat eeuwig. O, ja, ze zijn ook snel je te 'blocken' als je op hun Facebook pagina een klacht schrijft. Waren ze maar zo snel met het terugbetalen.

MiniintheBox:
[ ] GESCHIKT
[x] ONGESCHIKT

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door ArneLH »

Er was hier al een topic.

kellyvanboven
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2013 10:55

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door kellyvanboven »

Goedemorgen,

ik heb nu precies hetzelfde probleem. Geven ze überhaupt wel geld terug? Ik ben nu al bijna twee maanden mailtjes aan het versturen maar tot dus ver geen reactie.
Ik raad niemand aan om hier iets te kopen want het product komt niet aan en voordat je je geld terug krijgt........

Groetjes Kelly

Martin W
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2013 20:29

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door Martin W »

Helaas hebben wij dezelfde ervaring! Je krijgt totaal geen antwoord op je vragen!
Ja, 1 keer dan toen we een klacht indienden dat we het artikel niet wilden ophalen gezien de douane kosten. We kregen toen gelijk een mailtje dat ze de helft van de kosten zouden vergoeden.
Maar daarna werd het stil.
En toen we het artikel opgehaald hadden bij het postkantoor bleek ook nog eens de verkeerde accu opgestuurd te zijn. Een 5200mAh besteld maar een 4400mAh wordt geleverd.
Hierover al meerdere vragen gesteld maar na 2 maand nog altijd geen reactie op de verschillende vragen!

aitje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2010 16:44

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door aitje »

Helaas heb ik ook bij dit bedrijf een bestelling geplaatst op een dag dat ik ziek was en niet goed heb opgelet :-(( had niet door dat het om een bedrijf gaat dat in china is gevestigd en van daaruit verzend.Ik wacht nu al een maand op mijn spulletjes en als ik het bedrijf een vraag stel krijg je een algemeen antwoord terug waar je niets mee kan.Ik probeer mijn pakket te traceren maar dat lukt dus niet.Het is via singapore airline verzonden maar vraag me af door welk bedrijf het nu echt wordt bezorgt.Bij dhl of ups wordt het volgnummer niet herkend.En vraag me af of het anders bij aankomst in nederland door postnl wordt over genomen en bezorgt.Allemaal vragen waarop het bedrijf zelf geen antwoord op geeft.Na eerdere berichten hier op het forum vraag ik me af of mijn pakket uberhaubt wel aankomt,heb er geen vertrouwen in!!! Nooit meer bestellen dus bij dit bedrijf,ook niet als het wel aankomt.Als ik vooraf had geweten dat de levering zo gigantisch lang op zich laat wachten had ik er nooit besteld.Er zijn zat leuke bedrijven waar ze leuke gadgets verkopen en die snel verzenden en betrouwbaar zijn!En die zijn gewoon in nederland gevestigd.Had leuke verjaardagscadeautjes besteld bij hun,onderhand zijn er al 2 verjaardagen achter de rug en heb ik nog niets in huis.Heb ik ook gemerkt,een klacht op facebook wordt direct geblokkeerd.Toen bij een product mijn klacht gezet daar bleef het wel staan,vraag me af voor hoe lang??? Dus bij miniln the box 1 keer besteld gelijk de laatste keer!!!!!

peteroosterbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2013 12:36

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door peteroosterbeek »

Helaas hebben net zoals vele anderen op dit forum bij dit bedrijf een bestelling geplaatst en geen goederen ontvangen of nog erger niets meer verder vernomen dan een automatisch gegenereerde mail als reactie. Mijn vader heeft begin Augustus 2013 een bestelling geplaatst.

Via een automatisch gegenereerde mail krijg je een (zogenaamde) update omtrent je bestelling. Via track en trace methodiek van een aantal vervoerders kun je achterhalen waar de goederen zich, volgens MITB, bevinden. Aangezien ik een groot relatie netwerk heb binnen de logistieke wereld heb ik direct navraag gedaan. Dit pakket is helaas nergens te traceren.

Ik ben bang dat dit een bedrijf is die vanuit China opereert en via vertaal programma's in alle landen online te bekijken is. Helaas heb ik in mijn zoektocht via FB, twitter en via dit platform nog niemand gehoord die de goederen wel heeft ontvangen. Of men wordt 'verrast' met bijkomende kosten zoals douane inklaringskosten.

Ik heb inmiddels via Facebook een bericht geplaats. Ik ben benieuwd of MITB daar op gaat reageren of dat het wordt verwijdert...wordt vervolgt.

U bent in ieder geval gewaarschuwd als u iets via deze site aanschaft.

Mieke040
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2013 10:00

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door Mieke040 »

Ik heb gelukkig wel een goede ervaring met Mini in the Box.
Had een bestelling gedaan van zo'n Euro 33,--. Wel met versnelde verzending. Besteld op 7 nov. en pakket ontvangen op 18 nov.
Zij beginnen pas verzenddagen te tellen vanaf de verzendingsnotificatie.
Ook geen invoerrechten hoeven te betalen. Verzending via DHL.
Producten zijn in prima staat ontvangen!

Maar ook ik vind het misleidend dat er niet tijdig wordt vermeld dat er eventueel invoerrechten betaald moeten worden. Als je googlet op gsm-hoesjes van een bepaald merk kom je spontaan op deze site. En dan ga ik er niet direct van uit dat het een firma uit China is. Naïef wellicht maar te horen aan alle klachten vrij logisch.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door G7 »

Dus er is nog hoop voor mij ? Heb eind oktober een telefoonhoesje en beschermfolie besteld en tot op heden nog niets ontvangen. Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel en anders....never, nooit meer. :?

Gebbel1950
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2013 18:18

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door Gebbel1950 »

Ik heb bij Miniinthebox twee klassieke protectiove case voor een 9 inch tablet besteld en 1 de vorige week (zwarte) en de rode gisteren ontvangen.
Ze zijn prachtig alleen passen ze niet en daar komen we nu bij uit. het was de bedoeling deze met kerstmis aan onze kleinkinderen te geven daar zij een 9 inch tablet hebben.
Nu wilde ik 2 dingen weten, hoe deze terug te sturen en hoe kan het dat het niet past. de afmeting van een 9 inch tablet is 24x15 en dat is de case aan de buitenkant ook maar van binnen kun je het tablet niet vastzetten daar dat niet kan dat is kleiner.
daarbij is mijn vraag krijg ik mijn geld terug of stuurt u 2 anderen met de goede afmeting.
Krijg hierop telkens een standaard mail terug die niet te begrijpen valt maar nog steeds niet het goede antwoord hoe terug te sturen.
Kan iemand mij daar mee verder helpen want deze communicatie is niet normaal.
Waar ik de meeste moeite mee heb is dat ze wel snel zijn met afschrijven van het bedrag maar van service blijkbaar nooit gehoord hebben.
Gebbel

dushi73
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:48

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door dushi73 »

Ik heb voor oud en nieuw een bestelling gedaan en deze netjes voor het nieuwe jaar ontvangen.
Ik was ook een beetje sceptisch door alle verhalen hier op het forum, maar het tegendeel bleek waar.

Sandra

ealyhn
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2014 15:00

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door ealyhn »

hallo allemaal,

naast al de negatieve posts hier een positieve.
ik heb er 2 keer wat besteld en beide keren is alles aangekomen
na 5 weken dus het is even onderweg maar dan komt het ook uit een ander wereld deel.
alles was goed ingepakt en heel aangekomen. dus hier geen klachten dus.

enjoylife70
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2014 09:39

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door enjoylife70 »

al een keer besteld best snel binnen... nu gisteren nogmaals besteld kreeg versnelde levering dus ben benieuwd

merithdeventer
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2014 15:57

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door merithdeventer »

ik heb ook een bestelling geplaats, 3 maanden geleden en nog niks ontvangen. aantal keer met moeite iets kunnen vinden om t mailen en geen reactie terug, klacht ingedient. en nog geen reactie... mn geld is weg en en hoesjes krijg ik denk ik ook niet meer. kun je echt nergens contact met ze opnemen?

kayleighpluk
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2014 10:40

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door kayleighpluk »

Ook ik heb ooit eens iets besteld bij mini in the box. Dit betreft over meerdere malen hoesjes voor mijn telefoon. Deze zijn altijd prima geweest, wel minder kwaliteit maar goed je moet ook geen hoge kwaliteit verwachten voor dat geld. Ook heb ik er ooit oordopjes (namaak iphone oortjes) een ipod achterkantje en een laptop hoes besteld. De laptop hoes was te groot voor mijn laptop, was verder niet hun schuld maar de mijne omdat ik een verkeerde maat had gekocht. Deze kon ik inderdaad niet terug sturen maar ik denk dat je daar van te voren ook niet vanuit moet gaan. Ook het ipod achterkant paste niet en de oortjes waren niet van een al te goede kwaliteit (stoorde veel etc.). Dus ook ik heb een paar euro ervoor weggegooid maar van te voren weet je gewoon dat je dit risico loopt bij zn site. Al met al heb ik dus prima ervaringen hiermee en altijd word het gewoon op tijd geleverd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door berndv »

kayleighpluk schreef:Ook heb ik er ooit oordopjes (namaak iphone oortjes) een ipod achterkantje en een laptop hoes besteld. De laptop hoes was te groot voor mijn laptop, was verder niet hun schuld maar de mijne omdat ik een verkeerde maat had gekocht. Deze kon ik inderdaad niet terug sturen maar ik denk dat je daar van te voren ook niet vanuit moet gaan. Ook het ipod achterkant paste niet en de oortjes waren niet van een al te goede kwaliteit (stoorde veel etc.).
Prima ervaringen? Behalve de telefoonhoesjes was alles prut, zoals u aangeeft. Achterkanten paste niet, laptophoes te groot en de oordopjes storen. Terugsturen is niet mogelijk, en nog zegt u:
kayleighpluk schreef:Al met al heb ik dus prima ervaringen hiermee en altijd word het gewoon op tijd geleverd.
Dus omdat ze leveren, ongeacht of het nu passend is of goed werkt, bent u tevreden? :roll:

abc100
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 okt 2010 14:04

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door abc100 »

Hier juist goede ervaringen met dit bedrijf. Op 4 dec 2014 een hard drive cases besteld. 14 dagen later netjes binnen gekomen. Ben wel zo slim om onder de 20 euro te blijven anders betaal je al snel onvoorziene extra kosten. Het enige jammere van de site vind ik dat je lang moet zoeken voor je hebt gevonden wat je zoekt. Maar dat komt door dat er zo veel te koop is.

ron burg
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2015 14:54

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door ron burg »

een stukje electronica gekocht voor ca 75€ maar bij aflevering nog 45€ aan bijkomende kosten moeten bij betalen invoerrechten btw 10€ administratie plus 2€ btw, kosten van de douane schande. heb het gemeld bij marktplaat.nl maar nog geen reactie wordt tijd dat dit wordt behandeld op TV radar

helicopter52
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2015 21:11

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door helicopter52 »

Als verrassing krijg je van DHL ook nog een nota voor allerlei verborgen kosten , in mijn geval bestelde ik voor totaal 40 euro inclusief transport en douaneverzekering en moest aan DHL nog eens 20,65 betalen, op deze manier werd het een duur artikel , miniinthebox geeft hiervan de helft terug of een tegoedbon,
laat maar zitten heb ik gezegd , ik bestel er gewoon NOOIT meer iets !

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

*zucht* even googlen levert binnen 1 minuut op:
(http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _bedrijven)

"U zegt: Tot welk bedrag mag ik invoeren?
Douane zegt: U mag zoveel invoeren als u wilt. Hoeveel belasting u betaalt, hangt af van de totale waarde van uw goederen. Tot een waarde van 22 euro betaalt u geen belasting. Bij een waarde van 22 euro tot 150 euro betaalt u alleen btw. Daarboven moet u btw en mogelijk ook invoerrechten betalen. Check hier hoeveel u betaalt."

Overigens is het zo dat je tussen de 22 en 150 steekproefsgewijs gecontroleerd wordt. Je kunt dus pech hebben of geluk. Ik vind het niet echt juist om de webwinkel de schuld te geven van de extra kosten die door "onze" douane worden gerekend. (op miniinthbox staat ook een stukje over deze kosten: http://www.miniinthebox.com/nl/knowledg ... a2067.html)

Niks ontvangen? Als het goed is, is er betaald met Paypal, en via hen kun je je geld weer terug krijgen bij geen reactie, dit heb ik zelf al eens meegemaakt bij een ander bedrijf) Verder deel ik zelf de slechte ervaringen niet, heb al meerdere malen bij dit bedrijf besteld. Dat ze in China zitten, staat ook op de site zelf (sowieso kijk ik altijd even waar een bedrijf gevestigd is). Bij bestelling kun je ook meteen zien dat je de producten niet in een dag in huis hebt, maar dat dit inderdaad rustig een maand kan duren.
Wel al eens een kapot artikel ontvangen, dit is echter na wat heen-en-weer gemail (brr, slecht Engels en onbegrijpelijke mails, dat wel ja) teruggestort en ik mocht het product houden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Communicatie met Mini in the Box

Ongelezen bericht door bprosman »

maar nog geen reactie wordt tijd dat dit wordt behandeld op TV radar
Vind ik ook, wordt tijd dat Radar daar eens aandacht aan besteedt, aan al die klagende "klikmutsen" die zich niet realiseren dat we in NL BTW en invoerrechten heffen en daar nog boos over worden ook, als ze als een kip zonder kop spullen uit China bestellen :P .

Gesloten