LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computer Outlet Zeist

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
IvarS
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2017 14:04

Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door IvarS »

Goedendag, ik vraag mij af of er hier leden bekend zijn met de (web)winkel Computer Outlet in Zeist.

Ik zal even in het kort uitleggen wat het geval is.

10 juni jl. heb ik een tweedehands laptop besteld (model IBM Lenovo T510, met 8GB werkgeheugen en een 240GB SSD harddrive als vervangers van het oorspronkelijke werkgeheugen en harddrive) bij Computer Outlet in Zeist, en het aankoopbedrag van €348 betaald via iDeal.
Echter, een bevestigingsmail heb ik nooit gekregen.

Van het aankoopbewijs heb ik gelukkig wel een screenshot gemaakt.
Drie weken later, op woensdag 5 juli heb ik geprobeerd te bellen met het bedrijf, en na zes keer werd er eindelijk eens opgenomen.
De jongeman die mij te woord stond legde uit dat het bewuste model en de SSD schijven momenteel niet op voorraad waren, maar dat mijn bestelling bovenaan de stapel lag en ik zo spoedig mijn bestelling tegemoet kon zien.
Waarschijnlijk rond de 19e juli, misschien de 22e.
Er zou nogmaals een bevestigingsmail mijn kant op worden gestuurd, die echter nooit is aangekomen.
Niet in de map ongewenste berichten, noch in de inbox.

Tevens heb ik die dag een klachtenmail verstuurd naar het bedrijf, maar, geen reactie.

Donderdag 6 juli heb ik wederom gepoogd het bedrijf telefonisch te bereiken, wat schier onmogelijk bleek.
Dus, ik schreef wederom een boze mail naar [mailadres door Moderator verwijderd] zonder resultaat.
Uiteindelijk, na 26 vruchteloze telefoontjes werd er opgenomen.
De man die mij te woord stond kwam nogal arrogant over en vertelde mij dat de niet-ontvangen mails aan hotmail waren te wijten.
Dit lijkt mij sterk, daar ik op een gemiddelde dag zo'n 7 à 12 mails binnenkrijg, en de berichten van dit bedrijf zouden dan niet niet aankomen dankzij falen van hotmail?
Niet bepaald plausibel.
Ik vroeg naar een leidinggevende, die was niet aanwezig, hoe toevallig.
De man bood aan de bevestigingsmail dan maar via de ouderwetse post te versturen, waar ik dan maar mee instemde, hetzij met enige scepsis.

Ik weet niet meer of ik dit bedrijf nu het voordeel van de twijfel moet gunnen, tot de 19e, of dat ik gewoon keihard ben opgelicht.

Ik heb trouwens ook de redacties van resp. Kassa en Opgelicht?! aangeschreven.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door newmikey »

Onacceptabele praktijken, u heeft daar volkomen gelijk in. Ik zou proberen de koop te ontbinden en het geld terug te vorderen. Sommeer ze schriftelijk binnen 7 dagen te leveren of anders het geld terug te storten. We zien hier wel eens consumenten met rare eisen voorbijkomen maar in dit geval staat u volledig in uw recht!

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door marnix »

Hmm. het is een wat rommelig bedrijf inderdaad, maar mijn ervaring is dat ze wel leveren.
Ik zou ff afwachten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door sylvesterb »

IvarS schreef: Ik heb trouwens ook de redacties van resp. Kassa en Opgelicht?! aangeschreven.
Met welk doel, u bent nog niet opgelicht? En waarom heeft u de redactie van Radar niet aangeschreven, zou me als redactie daaraan wel irriteren dat je hierna wel gaat lopen roepen op haar forum.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door Sira »

Ik herken Computer Outlet niet in dit verhaal. Het is inderdaad een wat rommelig bedrijf, zoals Marnix aangeeft, maar dat komt volgens mij omdat het er altijd enorm druk is met klanten. Ik heb er al verscheidene laptops en computers vandaan. Overigens ga ik altijd naar Zeist toe en ook ik heb weleens meegemaakt dat hetgene dat ik hebben wilde niet op voorraad was. Werd enige tijd later keurig gebeld toen ze weer voorraad hadden. De service is prima en de garantie ook. En als er problemen zijn helpen ze ook netjes. Daar koop je voor weinig geld een uitstekende zakelijke (ex-lease) laptop.

FraCo
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2017 23:48

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door FraCo »

Ik voel me ook opgelicht door computerout.nl!
Op 1 augustus een laptop besteld en € 225 betaald.
Omdat er een week lang niet geleverd werd en ik ook geen enkel bericht ontving, ben ik op internet gaan zoeken en kwam ik meer klachten tegen.
Heb de koop geannuleerd en ook keurig een creditnota ontvangen. Daarna niets meer.....
Veel mails geschreven, wordt niet op gereageerd.
Als de telefoon al opgenomen wordt, wordt er gezegd dat je teruggebeld wordt, wat vervolgens niet gebeurt.
Zeer onbeschoft allemaal.
Tot op heden, 28 oktober, niets vernomen, niets ontvangen. € 225 kwijt!

Mensen, begin er niet aan, bespaar je een hoop geld en ergernis!

Owens
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2017 17:40

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door Owens »

Hier herken ik mij ook niet in. Enorm leuk bedrijf.

Ze zijn soms rommelig maar contact krijg je altijd via de
chat, facebook messenger en ook te.

Dit is gewoon een leuk bedrijf.

Groet

Lucia

PeterLJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2017 10:48

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door PeterLJ »

Bij mij idem dito, zou volgens een chatgesprek vorige week geleverd worden. Reageren niet op e-mail, zijn telefonisch niet te bereiken en reageren laat of niet op chat. Laatste melding: Een medewerker zal mij bellen over de levering. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van. Ga morgen mijn rechtsbijstand inschakelen.

gerhardb
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2017 13:25

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door gerhardb »

Ik heb hier ooit een desktop gekocht. Prima service. Er was iets defect na een paar weken. Geen enkel probleem. Defect werd keurig verholpen. Vervolgens hier een laptop aangeschaft. Voldeed niet helemaal. Zonder problemen en zonder bijbetaling om kunnen ruilen voor een iets nieuwer exemplaar dat al een paar jaar naar tevredenheid werkt. Ongeveer een half jaar gelden weer een laptop aangeschaft. Door mijn eigen fout deed de wifi het niet meer. Ook dat probleem werd als service verholpen. Ik heb dus niets dan lof over dit bedrijf. Moet wel zeggen dat ik er altijd zelf naar toe ga. Wat mij dan opvalt is dat het er altijd druk is. Heb de indruk dat iedereen uitermate vriendelijk geholpen wordt.

LarissaD
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2017 11:17

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door LarissaD »

Ik heb daar laatst ook nog een computer gekocht. Inderdaad heel vriendelijk personeel. PC werkt perfect. je kan er niets van zeggen Zag op de website dat je zelfs contact met de directeur kan opnemen. Zijn telefoonnummer staat gewoon op hun website. Zou gewoon die directeur bellen ipv andere dingen te doen.

Sjieraffe
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2018 14:42

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door Sjieraffe »

Pc outlet Zeist ,

Een fantastisch bedrijf , wat goed levert en goede service bied.vriendelijke mensen en van deze post zakt mijn broek nu af..A.Je bent niet opgelicht en B hotmail sucks wat dat betreft .
Tamelijk overdreven dit zo op tros radar te posten ..gaat helemaal nergens over .

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ze zijn hartstikke failliet. Wat voor nut hebben de reakties dan nog?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door marnix »


Sjieraffe
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2018 14:42

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door Sjieraffe »

Failliet?? En hoezo vanwaar de reacties dan nog ?!
O.omdat ik reageer op een onzin post ,faiiliet of niet .Is altijd goede reclame voor als ze doorstarten erna...

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Typisch om te zien dat alle positieve reacties afkomstig zijn van accounts die op dezelfde dag van posten zijn aangemaakt.
Ook riekt een positieve recensie, terwijl het bedrijf failliet, meer naar een belanghebbende met het oog op een herstart.

Voor nu, balen voor de mensen die hier de dupe van zijn geworden, voor de toekomst lijkt het mij een bedrijf dat ik zou overslaan.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door rvjapio »

lees https://opiness.nl/review/computeroutletnl ze schijnen failliet te zijn.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door marnix »

ManchesterU15 schreef:Typisch om te zien dat alle positieve reacties afkomstig zijn van accounts die op dezelfde dag van posten zijn aangemaakt.
Ook riekt een positieve recensie, terwijl het bedrijf failliet, meer naar een belanghebbende met het oog op een herstart.

Voor nu, balen voor de mensen die hier de dupe van zijn geworden, voor de toekomst lijkt het mij een bedrijf dat ik zou overslaan.
alle ?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

marnix schreef:
ManchesterU15 schreef:Typisch om te zien dat alle positieve reacties afkomstig zijn van accounts die op dezelfde dag van posten zijn aangemaakt.
Ook riekt een positieve recensie, terwijl het bedrijf failliet, meer naar een belanghebbende met het oog op een herstart.

Voor nu, balen voor de mensen die hier de dupe van zijn geworden, voor de toekomst lijkt het mij een bedrijf dat ik zou overslaan.
alle ?
Ik had het over positieve reacties, een rommelig bedrijf noem ik niet geheel positief. Had het natuurlijk over de reacties die hierna zijn gedropt.

Noelle32
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2017 17:49

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door Noelle32 »

Het bedrijf is nu failliet. Ik heb vorig jaar nog een tablet gekocht en heb nog garantie. De laptop heeft het nu begeven en kan geen gebruik maken van de garantie. Dit vind ik belachelijk waarom verkoopt men producten als ze weten dat hun bedrijf failliet gaat.er moet toch wel een consumenten iets zijn die klanten kan beschermen tegen zulke onstabiele bedrijven. Zo te lezen heeft deze bedrijf veel mensen bestolen. Ik hoor alleen maar negatieve verhalen.....en wij als klanten zijn de dupe daarvan

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Computer Outlet Zeist

Ongelezen bericht door madfred »

Noelle32 schreef:Ik heb vorig jaar nog een tablet gekocht en heb nog garantie. De laptop heeft het nu begeven
Is het nu een tablet of een laptop?

Gesloten