LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computerland of www.computerland.nl zeer slechte Ervaring

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Remixer
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2010 12:07

Computerland of www.computerland.nl zeer slechte Ervaring

Ongelezen bericht door Remixer »

Ik heb op 24-06-2010 een email ontvangen van een mooie aanbieding van Computerland.nl om 21:05 .

Aanbieding 50 pc,s vertion €119,- per stuk voor zeer lage prijs en op = op .

Ik wauw te mooie aanbieding dus ik metteen betaald om 21:08 en betaald met ideal om 21:15.

Mijn broertje wilde er ook 1 dus bestelde er per ongeluk 2 .( ik las later dat het 1 per bestelling was )

Heb erover netjes gebeld Vrijdag 25-06-2010 ( € 2,50 ) de volgende dag met klantenservice om dat in orde te maken,dat was geen probleem en het geld zou worden terug gestort en 1 stond er klaar in het magazijn om op dinsdag 29-06-2010 bij mij thuis te worden afgeleverd .

Ik maandagmorgen email verzonden naar hun klantenservice voor een track & trace nummer van UPS want dat was niet updated in mijn account op hun website.

Kreeg geen antwoord dus ben Dinsdagmorgen 30-06-2010 maar weer eens gaan bellen (€ 4,50) kreeg een track en trace nummer (van een oude bestelling van vorig jaar bij dit bedrijf) en de garantie dat het allemaal gisteren was verzonden en dat ik anders aan het einde van de middag moest terug bellen.

Dus heb ik in de middag een email verzonden naar de klantenservice dat het niet is geleverd en dat het me een vrije dag heeft gekost .

Toen kreeg ik het volgende bericht retour .

Geachte heer ,
Wij hebben uw order nagekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat wij niet meer kunnen leveren.
Het systeem die u heeft besteld is uitverkocht, en wij kunnen die op dit moment niet meer leveren.
Indien u een betaling heeft gedaan zullen wij deze zo spoedig mogelijk crediteren aan u. Ons excuus voor het ongemak.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd terecht per mail via .. @ Computerland . nl of bellen naar 0900- 0,35€ PER MINUUT.

Dus ik heb gebeld s'middags en me woedde geuit (€4,50) en me geld terug geeist per direkt , maar duurde 5 werkdagen voordat ze dat konden terug sturen .De medewerker verontschuldigde zich voor de fout die ze hadden gemaakt .

De werknemer vertelde mij dat er wel 500 bestellingen waren voor dit produkt ( DIT BETEKEND OOK DUS 500 X €119,- ) .( ja je kon vrijdagmiddag nog steeds betalen voor dit produkt dit vernam ik van een collega van mijn werk).

Maar ik moest wel metteen en direkt betalen tijdens de bestelling want op=op.

Ik ben een half uur later door de medewerker terug gebeld en ze hadden er nog 9 over waarvan hij er 1 op mijn naam had gezet en dat ik het 100% zou ontvangen het geld voor de andere zouden ze binnen 5 dagen terug storten.

Ik blij en de medewerker bedankte hem voor de oplossing en de leveringsdatum was 02-07-2010. ( dit stond ook op mijn bestel account bij computerland.nl)

Donderdagmiddag 01-07-2010 had ik nog geen email over de levering dus ging in mijn account kijken.

Deze werkte oppeens niet want ze waren overgestapt naar een nieuw systeem .

Dus ik heb de webmaster een email gestuurd dat ik niet in mijn account kan en dat ik graag een update wilde over de levering van de volgende dag .

Ik kreeg de mail terug met : Dit probleem is aan het einde van de middag verholpen probeerd u het dan nogmaals.

Vrijdag 02-07-2010 werkte het nog steeds niet en weer email verzonden over update van mijn levering .

Ik kreeg de mail terug met : Dit probleem is aan het einde van de middag verholpen probeerd u het dan nogmaals.

Ik dacht pfhh laat maar komt wel ik wacht op me levering . ( er kwam dus niks) .

Ik weer Vrijdag 02-07-2010 aan het einde van de middag een email verzonden erover naar de webmaster dat ik nie kan inloggen en niet kan zien waar me bestelling is die niet is afgeleverd.
Kreeg het bericht dat ze eraan werkte .

Maandag 05-07-2010 nog steeds geen email retour ontvangen dus nogmaals een email gestuurd over informatie over mijn bestelling , tot heden geen antwoord ontvangen.

Maandag avond nog gebeld ( €2,00) en kreeg als antwoord , we weten het niet want het systeem is veranderd , en ik moest maar kijken of ik vandaag iets ontving ??? .
Ik wilde me bestelling nummer geven maar hij kon het niet bekijken want het systeem was op 1 juli veranderd en kon niet kijken in accounts voor deze datum.

Dat bericht staat er al sinds 1 juli en dan moet je contact opnemen met de webmaster maar die zegt steeds kijk aan het einde van de middag elke keer en antwoord de laatse emails al helemaal niet meer .

Nu net DInsdag 06-07-2010 opgebeld (3,50) en erover gevraagd wat er aan de hand is , kreeg medewerkster Floortje aan de lijn en die kon hellemaal niks vinden omtrent mijn bestelling of iets , er was bij haar niks bekend en kon ook nergens iets vinden over mijn bestelling en zou gaan uitzoeken wat er aan de hand is , ze zou me terugbellen hierover.

Heb net telefoontje ontvangen dat het uitverkocht is en dat is het ( tis mij 2x verteld dat het word verzonden nadat ik hetzelf heb aangevraagd) .

Mijn geld word mischien binnen 5 werkdagen terug .

UITKOMST na € 16,-gebeld te hebben met computerland.nl heb ik niks en ben ik 16 euro lichter .

Dus ik raad bij deze iedereen af om bij Computerland .nl niets te kopen hoe mooi de aanbieding ook klinkt want klantenservice a 35c per minuut is niet erg klantvriendelijk en aan het einde ben je gewoon opgelicht voor 16 euro .

En ik heb nog steeds geen geld retour gehad of compensatie .

Tot nu toe heb alles moeten vragen aan ze en nooit een update of iets van hun gekregen.
Ben DIEP telleurgersteld in het bedrijf .

Zal nog zelf updaten als ik me geld terug heb of dat er wat anders is te melden hierover
Laatst gewijzigd door Remixer op 09 jul 2010 09:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Remixer
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2010 12:07

Re: Computerland of www.computerland.nl zeer slechte Ervaring

Ongelezen bericht door Remixer »

----- UPDATE VRIJDAG 9 Juli -----

Ik heb nog steeds geen geld ontvangen wat ze 14 dagen geleden zouden terug sturen €119,- de helft van het bedrag.

Ze vinden het allemaal erg vervellend voor me bij http://www.Computerland.nl ????? .

Maar nog steeds geen antwoord . of toezegging of oplossing ze lopen de boel te rekken.

Ben al sinds woensdag aan het mailen met dhr van der plas maar die zegt ook maar wat , dan weer dit dan weer dat maar geen antwoord.

Wel domme vragen zoals wat is uw rekening nummer dan kan onze administratie het sneller nakijken dat was 3 dagen geleden lekker snel.

Ze zien mijn betaling en rekening nummer en naam als je IDEAL betaald.

Nu precies 14 dagen na betaling.

Ik heb ze tot 12 uur de tijd gegeven , als ik dan geen antwoord heb ga ik aangifte doen.

The Story continues. :arrow:

Jérémy Dellière
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jul 2010 00:34
Locatie: Unsere liebe Frau im Walde-Sankt Felix

Re: Computerland of www.computerland.nl zeer slechte Ervaring

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

Zeer verstandig dat U aangifte gaat doen. Deze zaak lijkt niet pluis. Sterker nog, je zou bijna zeggen dat hier fraudeurs aan het werk zijn.

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: Computerland of www.computerland.nl zeer slechte Ervaring

Ongelezen bericht door michielNED »

De verkoper is pas in overtreding als de terugbetaling na 30 dagen nog altijd niet heeft plaatsgevonden, de politie gaat hier naar mijn idee echt niets mee doen op dit moment.

Remixer
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2010 12:07

Re: Computerland of www.computerland.nl zeer slechte Ervaring

Ongelezen bericht door Remixer »

----- UPDATE ------

Uw betaling wordt door onze administratie vandaag meegenomen in de betalingsronde. Rekening houdend met het weekend kunt u het bedrag binnen enkele dagen op uw rekening verwachten.

Met vriendelijke groet,

Computerland Klantenservice


Nu maar afwachten of ze dit doen want ze hebben al zoveel gezegd die ze nie gedaan hebben , dus als ik het geld binnen heb , horen jullie het nog.

Eddy1973
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2010 20:11

Re: Computerland of www.computerland.nl zeer slechte Ervaring

Ongelezen bericht door Eddy1973 »

Ik had toch beter eerst hier kunnen zoeken op computerland voordat ik daar een bestelling had gepleegd. Mijn verhaal:

06-09-2010 bestelling online gedaan en direct per Ideal betaald.
Levertijd was 2 - 5 dagen en het produkt was voorradig (groene idicator)

11-09-2010 nog niets van computerland gehoord. Nou die dure 0900 is te duur voor mijn beltegoed dus dan maar mailen.
13-09-2010 Nog een mailtje
14-09-2010 Nog een mailtje
15-09-2010 voor de 1e keer reactie. Floortje mailt terug met de melding
Uw bestelling staat klaar in het magazijn om verzonden te worden en wordt naar verwachting Eind deze week geleverd.
Door een storing het systeem van logistiek heeft de levering vertraging opgelopen.
Onze excuses voor het ongemak
Goed dat is op een woensdag dus hopenlijk op zaterdag m'n spullen binnen......... HELAAS...

Maandags mailen.... geen reactie
Dinsdags mailen... geen reactie
Woensdags mailen... geen reactie
Donderdags mailen... geen reactie
Vrijdags mailen.... geen reactie
Zaterdags mailen.... REACTIE van Abdellah!!!!!
Het betreffende artikel zal maandag weer voorradig zijn. Tevens zullen wij deze dan middels UPS versturen.

Ons excuus voor de vertraging.
Ja toen verslikte ik in mijn koffie toen ik las dat het ineens niet voorradig was. Ben daar in al die tijd ook volledig niet over geinformeerd.
Maar een boos mailtje terug gestuurd waarop wonderbaarlijk binnen 1 uur reactie op kwam (voortaan eerder boos mailen?)
Wij hebben u inderdaad onjuiste informatie verschaft dit i.v.m. een software storing in ons systeem waarin het bestelde artikel op voorraad zou zijn. Echter was dit fysiek niet het geval.

Nogmaals ons excuus hiervoor.
Maandag bij hun binnen zou dan dinsdag bij mij kunnen zijn (als ze het fatsoen hebben). Helaas hadden ze die niet.

Ja op woensdag was het pakje eindelijk aangeboden maar toen was ik niet thuis.
Vandaag donderdag 30 September (24 dagen na bestelling en betaling) eindelijk mijn bestelling binnen die voorradig zou zijn.

Zal het zometeen gaan aansluiten maar eerst wil ik even kwijt


koop dus nooit online bij computerland want de levertijden zijn fictief

Kunov001
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2013 09:45

Re: Computerland of www.computerland.nl zeer slechte Ervaring

Ongelezen bericht door Kunov001 »

Zeer slechte ervaring met Computerland,

De toetsenbord was mijn Sony PC (gekocht bij Computerland) deed niet goed uit onverklaarbare redenen. Gezien dat de toetsenbord binnen de garantieperiode stuk ging, stuurde ik hem naar Computerland. Vooraf had ik contact met Computerland die zowel mondeling als schriftelijk mijn klacht accepteerde. Maar dat was een lokkertje.

PC is op 21 juni bij Computerland binnengekomen en tot de dag van vandaag is niet naar mij geretourneerd. Integendeel. Computerland is van plan om mijn PC te vernietigen omdat ik weiger de onderzoekskosten van €86 te betalen.

Computerland beloofde mij dat mijn PC in juli gerepareerd zal worden. Ik heb tot eind augustus gewacht. Geen enkele reactie van hun. Ik heb zelf contact opgenomen, dat kostte me wat geld omdat niet snel wordt opgenomen. Ze waren verrast en konden geen antwoord geven waar mijn PC is. Ik diende een klacht via hun site. Een paar dagen daaarna reageerde Computerland totaal onverwacht met een ultimatum dat ik 220€ moet betalen voor de reparatie of 86€ voor de onderzoekskosten als ik geen reparatie wil doen. Ik reageerde afwijzend omdat ik dat een te hoge prijs vind voor de reparatie van een toetsenbord, en bovendien is de schade in de garantieperiode ontstaan buiten mijn schuld.

Op elke van mijn reactie reageerde Computerland met een nieuwe leugen of extra kosten. Zoals dat schade door vocht is ontstaan of de harddisk kapot is. Dat is volkomen onjuist omdat mijn PC deed zonder toetsenbord.
Gisteren wilden ze met een nieuwe prijsopgave komen?! Ik heb dit geweigerd. De verkooprijs van mijn PC bedroeg 399€ en nu heeft Computerland zoveel schades gevonden (elke keer na mijn reactie) die meer dan dat bedrag bedragen.

Door middel van dit schrijven wil ik alle burgers waarschuwen voor criminele praktijken van dit "bedrijf". Ik voel me bestolen. Mijn PC werkte prima alleen de toetsenbord deed niet. Ik weet 100% zeker dat ze de schade op de harddisk zelf hebben veroorzaakt.

Als ik wist dat Computerland op deze manier opereert, dan zou ik die kleine schade bij een PC zaak in mijn woonplaats laten verhelpen. Zo ipv van 40€ reparatekosten en ik 400€ kwijt. Maar ik ga niet bij deze laten liggen. Ik ga juridische stappen ondernemen tegen Computerland.
DOE GEEN ZAKEN MET COMPUTERLAND

Gesloten