Coolblue komt belofte niet na

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MarvinJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2021 17:50

Coolblue komt belofte niet na

Ongelezen bericht door MarvinJ »

De klacht
Ik heb op 13 april 2021 een tweedekans televisie besteld voor 376€(alleen de verpakking was beschadigd), die door een fout van Coolblue sinds januari op de website te koop staat terwijl hij manco ofwel kwijt is in hun magazijn. Helaas ben ik hier pas achter gekomen nadat de televisie op de afgesproken datum niet is geleverd. Ik heb de hele dag thuis gezeten zonder dat de tv ook maar ooit geleverd werd, ik heb daarna gebeld met de klantenservice en zij hebben mij toen bovenstaande uitgelegd, dat de tv eigenlijk niet meer op de website had moeten staan.

Dit kan uiteraard gebeuren echter vind ik het wel asociaal dat ik er zelf achteraan heb moeten bellen om erachter te komen dat de tv nooit zou komen.
Na het slechte telefonische gesprek konden ze niks anders voor me beteken dan de bestelling te annuleren.

Ik heb daarna via Whatsapp contact opgezocht en het verhaal nogmaals uitgelegd.
Na wat heen en weer gepraat heb ik 50 euro korting gekregen, voor een ander product.
Wat ik een zeer goede oplossing vind!

Dezelfde tweedekans tv die ik had besteld, stond nog 3 keer op de website te koop voor hogere prijs namelijk 432 ipv 376. Maar met de korting van 50€ erbij kwam ik uit op 382€, ondanks dat het dezelfde tv was met een zelfde euvel, namelijk;
Extra informatie:
- De verpakking is delen van zijn bedrukking verloren
- Op de verpakking zitten stickerresten
- Op de verpakking zitten taperesten

Prima, die 6 euro kan er wel bij.

De servicemevrouw heeft via whatsapp een betaalverzoek gestuurd en de tv in bestelling geplaatst. Ik heb die betaald en de levering stond op 24-04-21.

Vandaag zou eigenlijk de levering plaats vinden. Helaas, een kwartier voor levering wordt ik gebeld door de bezorger: "Ik heb de tv niet bij, hij is manco en kan dus niet worden bezorgd."

Ik heb wéér contact opgenomen met de klantenservice, eerst telefonisch en ze vonden het natuurlijk erg vervelend, konden mij nu opeens geen 50€ euro korting meer aanbieden maar 43,50€. Verder stond dezelfde tv wéér op voorraad als tweedekans artikel, alleen je raad het al. Nóg duurder, namelijk 441€.

Zowel de klantenservice via whatsapp als via telefoon willen mij niet meer verder helpen.
In de bijlage kun je de gesprekken zien van whatsapp waarin gezegd word dat ik 50€ korting krijg.


De oplossing
Ik zou graag willen dat ik de tweedekans tv die nu nog 3 keer op de webshop staat met hetzelfde euvel als de eerste twee die ik besteld had, voor de afgesproken prijs van 382€ krijg.



Afbeelding 1
Afbeelding

Afbeelding 2
Afbeelding

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coolblue komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Coolblue heeft een overeenkomst en zijn verplicht om te leveren. Geld terug gaat pas op als leveren echt niet kan.

Je kunt een klacht indienen of naar de geschillencommissie thuiswinkel. Zie onderstaande link.

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Het lastige van deze situatie is dat je een 2de hands TV besteld hebt, met bepaalde minpunten. Als die TV weg is, maar hun hebben wel een andere met meer mankementen dan is het een andere TV die jij niet besteld hebt.


Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Coolblue komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gebeurt blijkbaar regelmatig. Zelf ook gehad met een televisie dit jaar, scheelde 300 euro met nieuw. Bellen met de klantenservice leverde toen een zelfde tv op voor het bedrag wat ik al betaald had, perfcet dus. Daarna twee keer hetzelfde verhaal met een espresoo machine, uiteindelijk gewoon maar een nieuwe gekocht, want nu kon niemand iets voor me doen. Zelfs een klacht ingediend (werd gesuggereerd door een mdewerker van de klantenservice) maar daar nooit reactie op gehad.

Ik heb het rare idee dat ze soms die tweedekans artikelen als lokkertje gebruiken, maar dat ze er in het echt niet zijn. Uiteindelijk verkopen ze dan toch een nieuw apparaat.

Moet wel zeggen dat ik meer raak dan mis schiet met de tweedekans artikelen, zitten soms leuke koopjes tussen, en verder is Coolblue geen slechte qua service.

laurens19630
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2021 19:21

Re: Coolblue komt belofte niet na

Ongelezen bericht door laurens19630 »

Ik heb bij coolblue een dure koffiemachine gekocht die kost € 519 die vanaf het beging al problemen heeft. Ik heb de koffiemachine 5 keer retour moeten sturen en nog steeds zijn de problemen niet opgelost. Ze hebben de defecte onderdelen vervangen voor nieuwe onder onderdelen maar het probleem is er nog steeds en weer moest ik de koffiemachine retour sturen. Toen kreeg ik een E-MAIL dat ik recht heb op een nieuwe koffiemachine of geld terug en shoptegoed. Toen kreeg ik van ineens een mail dat ik daar geen recht op heb. Het is een grote bende bij coolblue dat ik er over zit te denken om aangiften te gaan doen tegen coolblue. Echt een schande dat ik de koffiemachine zo vaak retour moet sturen dat ik nu zonder koffiemachine zit bedankt coolblue en dat allemaal voor een lach pfffffffffffff, De koffiemachine is nu ook duurder geworden € 549 en ik heb € 519 betaald of was deze die ik gekocht heb 2de hands?

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aangifte? Van welk strafbaar feit?

Er is hooguit sprake van wanprestatie, al valt uit je verhaal niet op te maken dat Coolblue daadwerkelijk echt iets verkeerd doet. Heb je naar aanleiding van die EMAIL ook even met ze gebeld om te vragen hoe of wat?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coolblue komt belofte niet na

Ongelezen bericht door kuklos »

laurens19630 schreef:
18 mei 2021 19:39
De koffiemachine is nu ook duurder geworden € 549 en ik heb € 519 betaald of was deze die ik gekocht heb 2de hands?
Prijzen stijgen wel eens. Inflatie, chipstekorten die we nu hebben, materialen die duurder worden. Of betaal jij nog steeds hetzelfde voor een huis als in 1200?
laurens19630 schreef:
18 mei 2021 19:39
Het is een grote bende bij coolblue dat ik er over zit te denken om aangiften te gaan doen tegen coolblue.
Het is niet een grote bende bij coolblue. Coolblue is over het algemeen een goed georganiseerd bedrijf. Doch ook daar gaat wel eens wat mis. Helaas. En dan proberen ze het op te lossen. Dat lukt in dit geval onvoldoende.
Maar waar wil jij dan aangifte van gaan doen? Oeps, aangiften, meervoud dus? Welke feiten wil jij dan allemaal aangiften van gaan doen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coolblue komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Jablan »

Coolblue Koffiemachine 519/549 euro:

Op Coolblue.be staat de Solis Grind and Infuse Compact Zwart voor 519 euro en geen apparaat voor 549.
Op Coolblue,nl vallen de Saeco PicoBaristo SM5473/10 voor 541, de Siemens EQ.500 Integral TP501R09 voor 539, de DeLonghi ECAM 23.460.SB + onderhoudspakket voor 528 binnen de range. Er zijn vandaag geen apparaten op 519 of 549 euro geprijsd.

Het moet om een volautomaat gaan en die hebben zo hun eigenaardigheden. Laurens19630 geeft niet aan wat het probleem precies is of welk apparaat hij heeft gekocht, dus hier komen we niet verder mee.

Aangifte doen heeft niet zoveel zin - een slecht product is ook een product.

Gesloten