LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
WouterE
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2021 12:53

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door WouterE »

NeoDutchio schreef:
31 jan 2021 09:05
Moneyman schreef:
30 jan 2021 23:41
NeoDutchio schreef:
30 jan 2021 22:43
Want Wouter, Alfatrion en Moneyman staan garant voor de winst. U hebt dus niets te verliezen. Laat u wel even weten hoe het afgelopen is?
Ah, nu we die even bekende als kansloze afsluiter ook weer gehad hebben, kunnen we de discussie hopelijk sluiten.
Beide hebben wij onze meningen en standpunten gegeven. Het is aan TS om daar zijn info uit te halen. U bent zeker van uw zaak, ik hou een slag om de arm.
alfatrion schreef:
31 jan 2021 00:08
Het is kinderachtig gedrag. Het doel van NeoDutchio is om de winkelier vrij te pleiten. Met dat doel op het oog verwijst naar irrelevante informatie, beweerd dat de consument wel iets verzwegen zal hebben gehouden, negeert hij onwelgevallige wetgeving, geeft hij misleidende informatie en als dat allemaal niet werkt: moeten anderen maar garant staan voor de uitkomst. Kinderachtig.
Dat is uw mening. Het verhaal uit het OP bleek weer eens niet volledig en zaken waren anders voorgespiegeld dan daadwerkelijk was. Dat mijn doel zou zijn om de winkelier vrij te pleiten kan ik ook omdraaien naar uw doel om altijd de ondernemer fout te laten zijn.
Het is heel simpel. Coolblue heeft niet beloofd naar TS toe en Sony geeft aan dat er in de toekomst zaken mogelijk zijn.
Ik vind dit wel heel kwalijk. Als ik zaken anders wou voorspiegelen had ik niet inhoudelijk op zoveel mogelijk vragen ingegaan als de tijd mij toeliet, noch had ik dan een tijdlijn uitgeschreven voor verduidelijking. Ik heb in het begin alleen de, naar mijn ogen, relevante informatie gegeven.

De realiteit is dat er geen retourmelding gestart is vanuit de klantenservice of de mt-klantenservice. Er is van de mt-klantenservice aangeboden hem onder coulance te retourneren waarop ik dit afgewezen heb en duidelijk aangegeven heb om de TV op basis van non-conformiteit te willen retourneren waarna er niks gedaan is vanuit de mt-klantenservice en ook niks meer gehoord heb vanuit de mt-klantenservice.

Een aantal dagen hierna heb ik een brief gestuurd naar Kay Dieke waarop ik aangaf de aankoop te ontbinden op basis van non-conformiteit en misleidende verkoop. Hierna is het retourprocess vanuit Coolblue gestart en heb ik notabene nog om verduidelijking gevraagd of er sprake zal zijn van volledige restitutie, die ik kreeg zoals eerder genoemd is.

Coolblue is dus uiteindelijk akkoord gegaan dat ik op basis van non-conformiteit het product kon retourneren, zoniet dan hadden ze dit moeten communiceren zoals verwacht mag worden van een redelijk bekwaam en redelijk handelende webwinkel.

witte angora schreef:
30 jan 2021 19:45
Toch is het wel apart om een aansluiting in een tv te pulken waar je vervolgens niks mee kan. Dan kun je die aansluiting net zo goed weglaten, of mis ik nu iets?
Er is geadverteerd dat de TV zou beschikken (in de toekomst) over de HDMI 2.1 Features die eerder genoemd zijn ( Dus 4K120Hz, eARC, VRR en ALLM), zoals ook aangegeven wordt: https://www.sony.com/electronics/suppor ... s/00246472 en https://www.sony.nl/electronics/televis ... ifications die ik ook al eerder vermeld heb waarbij in de eerste link ook duidelijk is aangegeven dat de update voor de zogenaamde 4k120Hz en eARC geweest is. Er is tevens door sony ook aangegeven dat er na de laatste updates verder geen update meer zou komen om het probleem met de 4K120Hz op te lossen. of de TV VRR en ALLM zal krijgen is ook nog maar de vraag, hij is verwijderd bij de originele patch waarmee het zou komen en er is door sony aangegeven dat het ooit beschikbaar wordt. Tevens werkt de eARC niet naar behoren.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
31 jan 2021 11:19
alfatrion schreef:
31 jan 2021 11:08
Met andere woorden: de verkoper belooft iets, levert niet en zou daar dan mee weg kunnen komen door te roepen "zeer zorgvuldig opgemaakt maar..."? Nee, dat is onzin.
Met dat verschil dat de verkoper hier niets beloofd heeft. 100Hz is geen 120Hz na een update. En ARC is niet hetzelfde als eARC. Nergens in de aanbieding van Coolblue is iets te vinden dat de tv wellicht in de toekomst meer zou kunnen doen.
Sony stelt dat wel, maar zonder datum. De tv doet dus gewoon wat er in de specificaties staat.
Dit bedoel ik dus met het negeren van de wetgeving. Ik heb je al een aantal keer gewezen op het feit dat de mededelingen van de fabrikant tellen als mededelingen van de verkoper en jij negeert dit. En dat er geen datum is genoemd betekend niet dat dit met sint juttemus moet worden ingevoerd.
Artikel 6:2 BW
Schuldeiser en schuldenaar zijn verplicht zich jegens elkaar te gedragen overeenkomstig de eisen van redelijkheid en billijkheid.

Artikel 7:18 lid 1 BW
Bij de beoordeling van de vraag of een op grond van een consumentenkoop afgeleverde zaak aan de overeenkomst beantwoordt, gelden mededelingen die door of ten behoeve van een vorige verkoper van die zaak, handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, omtrent de zaak zijn openbaar gemaakt, als mededelingen van de verkoper, behoudens voor zover deze een bepaalde mededeling kende noch behoorde te kennen of deze mededeling uiterlijk ten tijde van het sluiten van de overeenkomst op een voor de koper duidelijke wijze is herroepen, dan wel de koop niet door deze mededeling beïnvloed kan zijn.
NeoDutchio schreef:
23 mar 2018 17:03
Dat is gewoon de wet in Nederland.
NeoDutchio schreef:
25 mar 2018 21:04
Helaas voor u staat dit wel in de Nederlandse wet en iedereen behoort de Nederlandse wet te kennen.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerlijk gezegd vermoed ik dat deze kwestie niet helemaal duidelijk is voor CoolBlue en dat zij in de communicatie naar TS een steek hebben laten vallen. Verwart CoolBlue nu herroeping met non-conformiteit?

Zoals ik het zie is die televisie zo non-conform als wat; zie het geciteerde artikel van Harware Info. CoolBlue valt dat niet of nauwelijks te verwijten, zij communiceren de informatie die ze van de fabrikant krijgen, maar ze zijn wel verantwoordelijk.

Mijn advies is om nog één keer, zo kort en duidelijk mogelijk aan CoolBlue uitleggen dat de televisie non-conform is (verwijs naar HWI), en dat u recht heeft op het volledige bedrag. Zet er ook kort bij dat er dus geen sprake is van een beroep op het herroepingsrecht, in welk geval er wel waardevermindering zou zijn geweest.

CoolBlue gedraagt zich doorgaans heel netjes en ik verwacht dat de kwestie zo opgelost kan worden. Zo niet, dan moet u toch naar de rechter.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
31 jan 2021 11:55
Verwart CoolBlue nu herroeping met non-conformiteit?
Wat er gebeurt is dat de klantenservice in hun processen de mogelijkheid hebben om de koop wegens non-conformiteit (direct) te ontbinden. Dat bestaat voor Coolblue gewoon niet. En dus zie je dat naar de verlengde herroepingstermijn wordt gegrepen en daarna naar coulance. En dan concludeert Coolblue dat 75% als shoptegoed schappelijk is. Kennelijk is er onvoldoende sturendvermogen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 31 jan 2021 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door angel1978 »

Grappig :roll:
Hoe op basis van geen kennis conclusies getrokken worden.

WouterE
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2021 12:53

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door WouterE »

Erthanax schreef:
31 jan 2021 11:55
Eerlijk gezegd vermoed ik dat deze kwestie niet helemaal duidelijk is voor CoolBlue en dat zij in de communicatie naar TS een steek hebben laten vallen. Verwart CoolBlue nu herroeping met non-conformiteit?

Zoals ik het zie is die televisie zo non-conform als wat; zie het geciteerde artikel van Harware Info. CoolBlue valt dat niet of nauwelijks te verwijten, zij communiceren de informatie die ze van de fabrikant krijgen, maar ze zijn wel verantwoordelijk.

Mijn advies is om nog één keer, zo kort en duidelijk mogelijk aan CoolBlue uitleggen dat de televisie non-conform is (verwijs naar HWI), en dat u recht heeft op het volledige bedrag. Zet er ook kort bij dat er dus geen sprake is van een beroep op het herroepingsrecht, in welk geval er wel waardevermindering zou zijn geweest.

CoolBlue gedraagt zich doorgaans heel netjes en ik verwacht dat de kwestie zo opgelost kan worden. Zo niet, dan moet u toch naar de rechter.
Goed punt, ik zal de feiten nog een keer op een rij zetten met verwijzingen en dit ook naar Coolblue sturen in de hoop dat het gewoon opgelost kan worden.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door Cro »

WouterE schreef:
31 jan 2021 11:33
Tevens werkt de eARC niet naar behoren.
Dat hoeft trouwens geen probleem te zijn van de TV. Ik heb ook gezien dat een TV van merk A met audioapparatuur van merk B problemen had met eARC, maar met apparatuur van merk C probleemloos werkte.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door angel1978 »

Volgens mij moet het dan goed komen..

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Cro schreef:
31 jan 2021 12:45
WouterE schreef:
31 jan 2021 11:33
Tevens werkt de eARC niet naar behoren.
Dat hoeft trouwens geen probleem te zijn van de TV. Ik heb ook gezien dat een TV van merk A met audioapparatuur van merk B problemen had met eARC, maar met apparatuur van merk C probleemloos werkte.
Die vraag had ik ook al gesteld of alle aangesloten apparaten en bedrading 2.1 aankunnen. Daar komt echter geen antwoord op.
alfatrion schreef:
31 jan 2021 11:53
En dat er geen datum is genoemd betekend niet dat dit met sint juttemus moet worden ingevoerd.
Dat er geen datum is benoemd wil niet zeggen dat in de toekomst nu is.

En voor wat betreft uw laatste reactie met uw quotes, jaren geleden was er een ander forumlid die "ook" bijhield wie wat schreef. Toeval?

WouterE
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2021 12:53

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door WouterE »

NeoDutchio schreef:
31 jan 2021 12:51
Cro schreef:
31 jan 2021 12:45
WouterE schreef:
31 jan 2021 11:33
Tevens werkt de eARC niet naar behoren.
Dat hoeft trouwens geen probleem te zijn van de TV. Ik heb ook gezien dat een TV van merk A met audioapparatuur van merk B problemen had met eARC, maar met apparatuur van merk C probleemloos werkte.
Die vraag had ik ook al gesteld of alle aangesloten apparaten en bedrading 2.1 aankunnen. Daar komt echter geen antwoord op.
Ja, de aangesloten bedrading/apparatuur kunnen hdmi 2.1 aan. Ik heb een PS5, de eARC issues lijkt voornamelijk in combinatie met consoles voor te komen. Het is een bekend probleem dat er regelmatig een restart uitgevoerd moet worden om de audio weer te laten werken. Het is duidelijk dat je alles in twijfel trekt wat ik benoem en elke keer als ik weer antwoord geeft op iets rakel je iets anders op.

Het is niet de apparatuur die ik gebruik er zijn gewoon behoordelijke issues met de TV:

‘’ Bij het weergeven van beelden met 3840x2160 pixels met 120fps voegt de televisie de informatie van twee achtereenvolgende beeldlijnen samen, waardoor de verticale resolutie feitelijk wordt gehalveerd. Dit is goed te zien op onderstaande foto's. De linkerfoto is een macro-opname van witte en zwarte beeldlijnen die exact een pixel hoog zijn. De rechterfoto toont exact hetzelfde beeld, maar dan niet met 60, maar met 120fps weergegeven. Het is goed te zien dat de horizontale lijnen volledig zijn verdwenen en zijn samengevoegd tot een grijs vlak. Details van een enkele pixel breed blijven wel zichtbaar en dus is de feitelijke resolutie van de XH90 bij het weergeven van 120fps nog maar 3840x1080 pixels’’ ‘’ We hebben de XH90 getest met een vorige firmwareversie 6.0384. Eind vorige week heeft Sony versie 6.0414 uitgebracht, die onder andere 'wazig tv-beeld' in 4K120Hz modus moet verbeteren. Wij hebben deze update niet kunnen testen omdat het toestel inmiddels retour is naar de fabrikant. Een foto van Rtings genomen met die nieuwe firmware, leert dat het beeld inderdaad iets minder wazig is, maar de tv intern nog altijd op halve resolutie lijkt te werken in 4K120Hz modus.’’ -Sony XH90 TV Review - Tweakers

De betreffende gerefereerde review en foto van Rtings:

‘’ We updated the TV to firmware version PKG6.0414.0055NAA and checked to see if it fixed the issues with chroma 4:4:4 at 4k @ 120Hz. Text looks a bit better, but it's still blurry, as seen in this photo.’’ - Sony X900H Review (XBR55X900H, XBR65X900H, XBR75X900H, XBR85X900H) - RTINGS.com

WouterE
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2021 12:53

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door WouterE »

Ik heb vandaag het volledige aankoopbedrag teruggestort gekregen, dus bij deze kan de topic afgesloten worden.

Ik wou iedereen nog bedanken voor hun hulp bij deze situatie!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door witte angora »

Gefeliciteerd. Het heeft nogal wat moeite gekost, maar dat het je gelukt is, is fijn om te horen.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door Rinustp »

PeterPeters1966 schreef:
29 jan 2021 17:34
sake1987 schreef:
29 jan 2021 16:09
Waarom krijg ik hier het gevoel dat er iemand een hekel heeft aan Coolblue?
Inderdaad. Over de hele linie staat Coolblue bekend als een heel klantvriendelijk bedrijf. Niet goedkoop, maar wel goed. En opeens wordt er zogenaamd van veel kanten geklaagd. Uiteraard zal er bij een groot bedrijf wel eens wat fout gaan, maar het is wel heel opvallend dat het opeens gebeurt.
Ik heb veel gekocht bij Coolblue en nooit, behalve de eerste keer, problemen gehad.
Twee weken geleden een printer gekocht. Ik kreeg hem niet aan de praat en heb hem direct terug gestuurd. Ik kreeg de volgende dag 100% van het aankoopbedrag terug.
Die dingen gebeuren ook.

Ik heb geen aandelen bij Coolblue maar je moet wel in ogenschouw nemen dat die zaak in een paar jaar enorm gegroeid is. Dan komen er natuurlijk ook meer klachten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door Moneyman »

WouterE schreef:
01 feb 2021 13:48
Ik heb vandaag het volledige aankoopbedrag teruggestort gekregen, dus bij deze kan de topic afgesloten worden.

Ik wou iedereen nog bedanken voor hun hulp bij deze situatie!
Mooi zo dat je gekregen hebt waar je duidelijk ook recht op had. Congrats!

HugoMeinona
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2020 15:38

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door HugoMeinona »

@ wouterE ben blij voor je dat je 100% hebt gekregen , want je hebt het correct verstuurd , een doos mag het verschil niet maken.

@ Iedereen , dat er zoveel klachten over Coolblue komt omdat ze onderhand de allergrootste zijn en hoe meer je levert , des te meer dat er een kans dat er iets niet goed gaat , gezien het aantal klachten dat hier vermeld werd vind ik dat laag voor zo,n groot bedrijf.

@ Iedereen staar je niet blind op HDMI 2.1 een heleboel fabrikanten hadden een eigen standaard en pas later is de definitieve specificatie's vast gelegd , maar voordat alle fabrikanten zich daar ook aan houden gaat nog wel een paar jaar duren .
Als al je apparatuur bijvoorbeeld van Sony komt dan zal het geen probleem vormen , heb je diverse merken zal er vaak een probleem opduiken of dat de verwachte data overdracht te laag is.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat niet alleen om het gegeven dat er iets fout is gegaan, maar ook hoe ze vervolgens met die fout omgaan en dan verdienen ze momenteel niet de schoonheidsprijs.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coolblue: TV is anders dan geadverteerd, maar 75% terug als shoptegoed

Ongelezen bericht door Radar »

Op verzoek van topicstarter wordt dit topic gesloten.

Gesloten