LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coolblue wil Asus Zenwatch niet repareren binnen garantie

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
johankr
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2017 14:50

Coolblue wil Asus Zenwatch niet repareren binnen garantie

Ongelezen bericht door johankr »

kapothorloge.jpg
(150.14 KiB) 1007 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Ik heb mijn smartwatch een Asus Zenwatch (de eerste versie) binnen de garantieperiode naar Coolblue gebracht.
Dit omdat de bandhouder was losgeraakt van de kast.

Coolblue wil de smartwatch echter niet repareren of vervangen omdat dit defect volgens hen alleen kan zijn veroorzaakt door citaat : "val, stoot, druk, beknelling of verkeerd gebruik waarbij de grenzen van normaal gebruik duidelijk zijn overschreven."

Dit alles is bij mij echter niet het geval. De bandhouder was los van de kast op het moment dat ik het horloge uit de oplader haalde.

Omdat ik geen gelijk krijg van Coolblue ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de geschillencommissie of een andere methode (welke?)om mijn recht te halen.

Al vast bedankt voor je reactie.

Foto is niet mijn horloge maar soortgelijk geval

johankr
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2017 14:50

Re: Coolblue wil Asus Zenwatch niet repareren binnen garantie

Ongelezen bericht door johankr »

Ik heb ook aan Coolblue gemeld dat ik dit bericht zou plaatsen. Wat de reden exaxt is kan ik niet bepalen maar ze hebben zojuist telefonisch contact met mij opgenomen.
Na een goed gesprek (niet cynisch bedoeld) hebben ze mij een shoptegoed aangeboden gelijk aan de aanschafwaarde van de smartwatch.

Ik moet zeggen : het heeft wat moeite gekost maar zo ken ik Coolblue weer.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Coolblue wil Asus Zenwatch niet repareren binnen garantie

Ongelezen bericht door taxikemperman »

johankr schreef:
kapothorloge.jpg
Ik heb mijn smartwatch een Asus Zenwatch (de eerste versie) binnen de garantieperiode naar Coolblue gebracht.
Dit omdat de bandhouder was losgeraakt van de kast.

Coolblue wil de smartwatch echter niet repareren of vervangen omdat dit defect volgens hen alleen kan zijn veroorzaakt door citaat : "val, stoot, druk, beknelling of verkeerd gebruik waarbij de grenzen van normaal gebruik duidelijk zijn overschreven."

Dit alles is bij mij echter niet het geval. De bandhouder was los van de kast op het moment dat ik het horloge uit de oplader haalde.

Omdat ik geen gelijk krijg van Coolblue ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de geschillencommissie of een andere methode (welke?)om mijn recht te halen.

Al vast bedankt voor je reactie.

Foto is niet mijn horloge maar soortgelijk geval
Waarom plaats je geen foto van je eigen horloge?
Komt vreemd over om een soortgelijk geval te plaatsen.
Je vertelt niet hoe oud je horloge is, maar over het algemeen moet je toch echt wel kracht gebruiken om een band los te trekken bij een niet zo oud horloge. Kan me dus voorstellen dat CB dit niet ondergarantie laat vallen
Deze pinnetjes kan je over het algemeen voor € 5,00 op de markt laten plaatsen.

Warme douche voor CB

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue wil Asus Zenwatch niet repareren binnen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vermoed dat het gebrek is ontdekt binnen zes maanden na aflevering. In dat geval wordt wettelijk gezien vermoed dat het product ondeugdelijk is. Daarop staat daadwerkelijk tegenbewijs voor open. De enkele stelling dat je hier zelf voor verantwoordelijk bent is onvoldoende. De wet schrijft in dit soort situaties namelijk kosteloos herstel of vervanging voor, en ander het geld terug. Ik vind dan ook niet dat Coolblue een warme douch verdient.

Echter, als het gaat om garantie, dan zijn de exacte voorwaarden van belang voor de vraag wie wat moet bewijzen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Coolblue wil Asus Zenwatch niet repareren binnen garantie

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:Ik vermoed dat het gebrek is ontdekt binnen zes maanden na aflevering.
ik vermoed helemaal niets, de foto van het horloge dat ts laat zien is een model dat al in 2014 is uitgebracht, dus ik kan niet beoordelen of het minder dan 6 maand geleden is aangeschaft of dat ts in de laatste maand van de 2 jaar zit.

Wel mooi dat coolblue toch gezwicht is voor de kracht van openbare fora.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Coolblue wil Asus Zenwatch niet repareren binnen garantie

Ongelezen bericht door Jetsertje »

alfatrion schreef:Ik vermoed dat het gebrek is ontdekt binnen zes maanden na aflevering.
Op basis van wat vermoed je dit?

Ik weet 99% zeker dat het gebrek niet binnen 6 maanden na aflevering is ontdekt. Het apparaat wordt al veel langer dan 6 maanden niet meer door Coolblue verkocht en het lijkt mij dan ook niet zo dat het defect al veel eerder is ontdekt maar nu pas wordt gemeld.

In mijn ogen verdient dit ook een warme douche. Het zal vast ook niet zo zijn dat Coolblue na het zien van dit topic toch heeft besloten shoptegoed aan te bieden. Daar bestond dit topic net even iets te kort voor.

Gesloten