LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditcard en Duitsland

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gast

Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »

Wie kan mij nou eens vertellen waarom Duitse E-tailers zo ontzettend moeilijk doen over creditcard betalingen. Ze worden gewoon niet geaccepteerd als de creditcard niet door een Duitse bank is uitgegeven.

Ik heb het zelfs in winkels in Duitsland gehad dat mijn creditcard niet geaccepteerd werd.

En voor de lolligen onder ons. Mijn cc is niet gestolen, zit niet aan het maximum en komt gewoon van de postbank. Er is dus niets bijzonders mee aan de hand.

web-vision_be

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door web-vision_be »

Probleem is dat er veel met gestolen credit kaarten wordt gekocht.

Wij krijgen wekelijks enorme orders binnen uit alle kanten van de wereld, die mensen geven spontaan alle gegevens van "hun" bankkaart door en vragen dat wij het geld van hun rekening halen.
Allemaal zeer verdacht en onbetrouwbaar natuurlijk.
Je kunt echt niet geloven hoe ver het soms gaat.

Misschien zijn die Duitsers zeer voorzichtige mensen !?!?

Gast

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »

Is Webvision niet de winkel met de meest belachelijke voorwaarden van het Westelijk Halfrond en omstreken? KOOP DAAR NIET!!!

Gast

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »

Waarschijnlijk ligt het eraan welke credit card U heeft. :idea:

Gast

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »


Geplaatst op: 21 Jun 2004 14:08 Onderwerp: gestolen Credit Card



Probleem is dat er veel met gestolen credit kaarten wordt gekocht.

Wij krijgen wekelijks enorme orders binnen uit alle kanten van de wereld, die mensen geven spontaan alle gegevens van "hun" bankkaart door en vragen dat wij het geld van hun rekening halen.
Allemaal zeer verdacht en onbetrouwbaar natuurlijk.
Je kunt echt niet geloven hoe ver het soms gaat.

Misschien zijn die Duitsers zeer voorzichtige mensen !?!?
Dit is natuurlijk complete lariekoek. Een telefoontje naar mastercard of de creditcard als gestolen is opgegeven en klaar ben je.

web-vision_be

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door web-vision_be »

Ter informatie: wij geven iedere keer alle gegevens door naar mastercard en visa maar daarmee is het probleem niet echt opgelost.
Die kerels weten waarmee ze bezig zijn.

Trouwens onze verkoopsvoorwaarden hebben hier niets mee te maken. En als niet klant, kan u moeilijk een deftige mening hebben over onze manier van werken en onze service. Stop ermee.

Gast

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »

De voorwaarden voldoen niet aan de eisen die daaraan zijn gesteld door de EU dus vraag ik me af wat er verder bij die winkel wél klopt.

Gast

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »

Eerdere discussie over deze twijfelachtige zaak:
webvision schreef:
Uw besluitvorming vind ik zeer bizar. Het al of niet opnemen van iets in de algemene voorwaarden heeft niets te maken met de service, de competentie of de vakkundigheid van een firma !

Das helemaal mooi! U stelt dus eigenlijk dat u weliswaar allerlei onvriendelijke passages in uw voorwaarden hebt staan maar dat ik maar moet bestellen om te zien dat u veel vriendelijker bent. Ik kijk wel uit! Ik ben gekke Henkie niet!
webvision schreef:
U kan zeggen wat u wil maar een NIET verzekerde zending is een NIET verzekerde zending. Vandaar ook de naam !
Zelfs bij een verzekerde zending is de winkelier dit niet verplicht. Gelukkig nemen de meeste webshops hiervoor wel verantwoordelijkheid op.
Een winkel is inderdaad niet verplicht zendingen verzekerd te versturen maar is wel aansprakelijk voor het in goede staat (laten) leveren van zendingen. Misschien moet u zich eens wat meer in het consumentenrecht verdiepen.

Ik haal even enkele passages uit uw voorwaarden. Geen enkele, althans geen enkele Nederlandse, advocaat zal met droge ogen durven verkondigen dat dit voorwaarden zijn die recht doen aan de Nederlandse en daarnaast Europese regelgeving en het lijkt me tevens sterk dat dit in overeenstemming met Belgische consumentenwetgeving is.
WEB VISION wijst er haar klanten op dat de door haar geleverde goederen mogelijk gebrekkig zijn ttz. Ongeschikt voor het gebruik dat de klant van deze goederen wenst te maken. De klant verklaart hiervan op de hoogte te zijn en de volledige verantwoordelijkheid te aanvaarden voor de keuze
Fijn dat u de consument er op wijst dat de kans bestaat dat u (mogelijk) gebrekkige producten levert
Het vervoer geschiedt op risico van de klant, ongeacht de wijze en de voorwaarden waarop het vervoer geschiedt, zelfs ingeval het wordt uitgevoerd door WEB VISION
Kortom, op het moment dat het product uit de deur van uw magazijn wordt gegooid, ligt de verantwoordelijkheid bij de toekomstige ontvanger. Of wanneer uw bestelauto onderweg in brand vliegt, zal de consument zijn bestelling toch moeten betalen want de producten hadden uw magazijn al verlaten.
De klant kan geen enkel voorwendsel van om het even welke klacht in het leven roepen om de betaling uit te stellen.
Zozo, dit is ook een hele wilde. Je krijgt een doos bakstenen geleverd in plaats van de bestelde computer maar je moet wel betalen.
CPU's vallen buiten elke waarborg
Ik weet niet wat CPU's zijn maar die zou ik niet graag bij u kopen. Hoewel dit bij nader inzien niet zoveel uitmaakt aangezien u ook in andere gevallen zo goed als geen waarborg biedt.
De contante betaling is de essentie van elke overeenkomst waarbij WEB VISION als verkoper optreedt.
Lijkt me inderdaad belangrijker dan levering van het bestelde . Ik vermoed dat u in eerste instantie alleen aan bedrijven leverde en deze voorwaarden gemakshalve ook maar aanhoudt voor consumentenverkoop. Iedere rechter gaat u heel hard uitlachen!

web-vision_be

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door web-vision_be »

Ik wil toch even reageren.
Blijkbaar neemt u alles héél letterlijk, en verzwijgt ook steeds wat er net boven of onder die regels staat. U trekt zaken uit hun context met als enige bedoeling een zaak(volledig legaal, geregistreerd, tevreden klanten, ...) onderuit te halen.

Als u onze zaak TWIJFELACHRIG noemt dan heb ik daar geen probleem mee (sommige mensen wil je niet als klant en wat zij van onze zaak denken doet er dan niet zoveel toe).
Als u daarentegen beweringen publiek gaat maken zonder enige kennis van zaken en zonder enige ervaring met onze zaak dan wil ik daar toch even op reageren.

Quote:
WEB VISION wijst er haar klanten op dat de door haar geleverde goederen mogelijk gebrekkig zijn ttz. Ongeschikt voor het gebruik dat de klant van deze goederen wenst te maken. De klant verklaart hiervan op de hoogte te zijn en de volledige verantwoordelijkheid te aanvaarden voor de keuze

"gebrekkig" is een ruim woord. Zoals in "gebreke" zijn, ook allerlei oorzaken kan hebben. Hiermee wordt bedoeld dat de producten verkocht worden zoals ze zijn. U denk bij gebrekkig direct aan defect. En dat is dus niet zo ! Defecte onderdelen vallen onder de garantievoorwaarden (wij bieden altijd de standaard fabrieksgaranties en soms zelf nog langer). Gebrekkig wil zeggen dat het product niet beantwoord aan wat de klant ervan verwacht.
Bijvoorbeeld: het kleur van een onderdeel is bijvoorbeeld donkerder dan hetgeen men wil, een scherm is in werkelijkheid iets kleiner dan op de foto lijkt, een klant plaatst een bestelling voor ram geheugen die niet past in zijn pc,....
Door deze lijn kan er achteraf niet gediscusieerd worden over "jamaar ik dacht dat ...., maar dat blijkt niet zo, en ik wil mijn geld terug". Dat gaat dus niet zomaar, logisch lijkt mij !

Quote:
Het vervoer geschiedt op risico van de klant, ongeacht de wijze en de voorwaarden waarop het vervoer geschiedt, zelfs ingeval het wordt uitgevoerd door WEB VISION

Dit is echt wel standaard procedure, raadpleeg elk instantie die u wil !
Als een klant met zijn auto tegen een boom knalt wanneer hij achter zijn PC komt, dan is dat niet onze schuld lijkt mij.

Quote:
De klant kan geen enkel voorwendsel van om het even welke klacht in het leven roepen om de betaling uit te stellen.

Klanten durven soms chantage praktijken te gebruiken in de zin van "als u ... niet doet, dan betaal ik lekker niet". Zolang niet al het geleverde is betaald zijn wij inderdaad niets verplicht.
Ook dit is standaard !

Quote:
CPU's vallen buiten elke waarborg

Kent u iets van CPUs ?
Dit is het beleid van de CPU producenten en de groothandels, niet van ons. Mocht een CPU toch defect gaan, dan krijgt de klant meestal toch een nieuwe ter vervanging (volledig op onze kosten). Maar dat hangt van onze "goodwil" af, en is geen garantie dat dat altijd zo is. Vandaar dat er niet staat "soms wel en soms niet".
Dat zou pas belachelijk zijn.

Quote:
De contante betaling is de essentie van elke overeenkomst waarbij WEB VISION als verkoper optreedt.

Wat is hier zo belachelijk aan ?
Wij doen nu eenmaal niet aan ruilhandel. Welkom in de 21ste eeuw !

Onze voorwaarden lijken inderdaad nogal streng, en dat is ook zo.
Dat wil ik eerlijk toegeven. Deze zijn opgemaakt om worst-case toestanden (oplichters, ....) te vlug af te zijn. Voorwaarden zijn altijd een soort van stock achter de deur.

In de voorwaarden van Telenet (Belgsiche service provider) staat er bijvoorbeeld dat het delen van internet over meer dan 1 PC met het standaard abonnement niet is toegestaan. Toch laten ze dit oogluikend toe.
In die zin zou je onze algemene voorwaarden (en die van ontelbare anderen) moeten opvatten. En niet direct het label ONBETROUWBAAR of TWIJFELACHIG op plakken. U hebt absoluut geen ervaring met ons bedrijf en kan dus niet oordelen of wij betrouwbaar zijn of niet.

kwast
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:12

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door kwast »

Ik (de gast van boven) heb inderdaad -gelukkig- geen ervaring met uw bedrijf. Deze voorwaarden zijn grotendeels volkomen in strijd met Europese regelgeving die intussen (in Nederland is dit 2001 gebeurd en dat was ook al later dan voorgeschreven) ook in de Belgische wetgeving dient te zijn verankerd.
Ik wil u aanraden een jurist te raadplegen die uw voorwaarden kan aanpassen aan de regelgeving voor overeenkomsten die op afstand worden gesloten.
Het verweer dat u strenge -lees: onwettige- voorwaarden hanteert zodat u er in voorkomend geval -lees: als u daar zin in hebt- van kan afwijken, is natuurlijk lachwekkend als het niet zo dieptriest was.
Geef mij het emailadres van één van de juristen die naar uw zeggen de voorwaarden rechtmatig hebben geacht en ik zal met deze jurist in conclaaf gaan. Met u ga ik dat in ieder geval niet meer; ik zal wel blijven ageren tegen uw bedrijf zolang dat deze voorwaarden hanteert en overigens ook tegen alle bedrijven die dergelijke onzin in hun voorwaarden durven op te nemen.

Ik zal nog verweer voeren tegen enkele van uw opmerkingen. Dit wil overigens niet zeggen dat ik met de andere eens ben.
web_v schreef:Gebrekkig wil zeggen dat het product niet beantwoord aan wat de klant ervan verwacht.
Bijvoorbeeld: het kleur van een onderdeel is bijvoorbeeld donkerder dan hetgeen men wil, een scherm is in werkelijkheid iets kleiner dan op de foto lijkt, een klant plaatst een bestelling voor ram geheugen die niet past in zijn pc,....
Buiten het feit dat u nu eigenlijk stelt dat een klant maar moet afwachten of wat hij krijgt voldoet maar dat hem dat geen recht geeft iets te retourneren, wat onwettig is, het volgende: het ram geheugen dat niet in de PC past, los van het feit of de consument dit wist of behoorde te weten, is geen probleem omdat de consument 7 werkdagen heeft dit te retourneren omdat het geheugen voor u nog verkoopbaar zal zijn. Dit is ook in diverse uitspraken van onafhankelijke Geschillencommissies bevestigd.
web_v schreef:Het vervoer geschiedt op risico van de klant, ongeacht de wijze en de voorwaarden waarop het vervoer geschiedt, zelfs ingeval het wordt uitgevoerd door WEB VISION

Dit is echt wel standaard procedure, raadpleeg elk instantie die u wil !
Als een klant met zijn auto tegen een boom knalt wanneer hij achter zijn PC komt, dan is dat niet onze schuld lijkt mij.
Dit is echt te belachelijk voor woorden: als het vervoer door Web-vision wordt uitgevoerd (kortom uw bestelwagen met uw chauffeur gaat de computer afleveren en rijdt tegen een boom) moet de klant de nooit geleverde computer wel aan web vision betalen. DENK EENS NA!!!!!

Als de klant de computer heeft opgehaald hebben we het helemaal niet meer over een overeenkomst op afstand en gelden heel andere regels. Weet u wel waar u het over heeft? Ik denk niet dat ik ooit iemand zulke onzin heb zien verkopen.
Gratis advies: kijk eens naar de voorwaarden op bv www.wehkamp.nl of op www.thuiswinkel.org. U zult daar voorwaarden zien die wel voldoen aan wettelijke eisen.

Isi

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door Isi »

Bravo, kwast!
Mijn welgemeende complimenten voor het op deze correcte wijze aan de kaak stellen van de belachelijke voorwaarden van Webvision.

oso

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door oso »

Geweldig kwast wat een kennis van zaken.

harryvbos

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door harryvbos »

ik had een e-go creditcard via de postbank,die zogenaamd veilig is en betrouwbaar voor internetaankopen etc... maar ik ook kon deze card met name in duitsland vaak niet gebruiken,en als klap op de vuurpijl werd er ook nog eens met mijn card een spookbetaling gedaan in duitsland toen ik dit meldde ,deden ze heel erg moeilijk en moest ik zelf allerlei formulieren invullen om mijn eigen geld terug te krijgen !!
echt nooit weer een e-go creditcard

web-vision_be

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door web-vision_be »

beste kwast,

onze algemene voorwaarden werden reeds enkele jaren terug door een jurist opgesteld. Ikzelf ben geen jurist en ga uit van de deskundigheid van de persoon die dit voor ons heeft opgemaakt.
Dat is geen excuus voor het al of niet correct zijn van die tekst. Web Vision (en ikzelf) nemen hiervoor zeker onze verantwoordelijkheid. Ik heb inderdaad gevraag om strenge voorwaarden op te stellen (allerlei wilde verhalen gehoord, en ikzelf wil liever niet kop van jut zijn).
Maar de voorwaarden moeten inderdaad wel "legaal" zijn, daarin geef ik je gelijk.

Ik ben echt geen stijfkop die absoluut zijn gelijk wil halen, indien de voorwaarden niet voldoen zullen deze zo snel mogelijk worden aangepast. Zeker als dit onze klanten en dus ook onszelf kan helpen. Wij zijn zeker begaan met het welzijn van onze klanten.

Ik blijf echter ontkennen dat wij een onbetrouwbare zaak zijn.
Zeker als u enkel op grond van onze voorwaarden daarvan uitgaat.

Het beleid die wij trachten te voeren komt niet overeen met wat in de voorwaarden staat. En wij beschouwen die voorwaarden louter als stok achter de deur bij uiterst extreme gevallen. Dit lijkt misschien vreemd maar ook een verkoper moet zichzelf grondig indekken tegen allerhande vormen van corruptie (los van het feit of onze algemene voorwaarden nu goed of fout zijn).
Ik kan u verzekeren dat wij ons niet verschuilen achter onze strenge algemene voorwaarden. Wij zoeken steeds (in overleg) naar een goeie oplossing voor onze klant.

Ik kan u talloze voorbeelden geven van situaties die wij volgens onze algemene voorwaarden niet moeten doen, maar dit toch doen als service naar onze klant toe.

Dit forum staat vol van allerhande criminele praktijken, en ik blijf met aandrang erop drukken dat onze zaak zeker niet tot deze categorie behoord !

Ik ben dan ook zeker bereid om onze voorwaarde te wijzigen indien deze niet voldoen aan bepaalde reglementeringen, ik wil u zeker het mail adres doorgeven van de jurist die deze voorwaarden heeft opgesteld.
Ik wens dit adres echter niet publiek op dit forum plaatsen en stel voor dat u contact met mij opneemt via ons e-mail adres (op onze website terug te vinden, rechts bovenaan).

Gast

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »

En nu maar weer On-Topic
De vraag gaat over creditcard en Duitsland.
Maar wat krijg je hier een discussie over een webwinkel.

web-vision_be

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door web-vision_be »

over welke CC gaat het eigenlijk ? VISA, american express, ...
of gaat het over de bankkaart van uw lokale bank ?

en wat geven die winkeliers zelf als reden ?

Gast

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »

Wat je ook kunt doen: betalen via PayPal.
Neem een (gratis) account bij PayPal en registreer daar je creditcard.
Is nog veiliger ook: je hoeft niet jan en alleman je CC-nummer te geven
en je kunt PayPal vragen de betaling terug te draaien als een transactie
niet goed is verlopen.

Gast

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat om een gewone ordinaire niet bijzondere postbankcard. Als ik naar de reden vraag dan krijg ik als antwoord dat ze alleen cc van duitse banken accepteren.

Dit is natuurlijk absurd. Waar heb je dan een creditcard voor. Ik heb al de gekste dingen in de meest verre uithoeken van deze aardbol gekocht met mijn creditcard maar in Duitsland kom ik er nergens mee.

web-vision_be

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door web-vision_be »

ik heb even op het net gezocht en blijkt dat de duitse banken ofwel duitse firma die verantwoordelijk is voor de terminals (het was niet helemaal duidelijk) een extra kost gaat aanrekenen aan de winkelier voor transacties met buitenlandse bankkaarten.

Bij VISA, american express, ... (de echt internationaal bekende kaarten) zou dit echter niet het geval zijn.

Misschien is dat de reden ?!?

kwast
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:12

Re: Creditcard en Duitsland

Ongelezen bericht door kwast »

Voor web_vision: zoek op http://www.overheid.nl naar de regels over overeenkomsten die op afstand worden gesloten (7:46a e.v. BW) en verbaas u over de discrepantie tussen uw voorwaarden en de wettelijke eisen. Aangezien die artikelen aan het Nederlandse Burgerlijk Wetboek zijn toegevoegd vanwege een Europese Richtlijn, lijkt het me dat België vergelijkbare regels zal kennen.

Gesloten