LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Divxplayer.nl Kiss DP1600

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
masterman
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2008 23:27

Divxplayer.nl Kiss DP1600

Ongelezen bericht door masterman »

Rond Juli 2007 hebben wij een Kiss DP-1600 speler gekocht bij het bedrijf Divxplayer.nl
Wij hadden al meerdere spelers gekocht bij dit bedrijf maar waren nu opzoek naar een speler die ook regio vrije dvd's kon afspelen.
Dit omdat wij veel dvd's op Amazon.com aanschaffen en deze niet af te spelen zijn op een “niet regiovrije” speler.

Wij hebben in september contact gehad met Paul Veth, de baas van Dixplayer.nl welke speler wij het beste konden kopen als wij ook regio vrije dvd's wilden afspelen.
Paul vertelde ons dat we het beste de Kiss DP1600 konden kopen. Deze was toen nog niet regiovrij maar dit zou bij de volgende software update van het apparaat wel mogelijk zijn. Deze update zou er binnen redelijke tijd zijn aldus Paul.

We hebben sinds oktober meerdere malen gemaild en ook gebeld (antwoord apparaat ingesproken) maar onze mail wordt niet beantwoord en ook worden we niet teruggebeld door dit bedrijf. Onze speler is namelijk nog steeds niet regiovrij omdat er nog steeds géén software update beschikbaar is. Dit dus geheel tegen onze afspraak in.

Ik heb 10 april 2008 maar weer eens de telefoon opgepakt en kreeg een medewerker aan de lijn die steeds maar zijn zinnen bleef herhalen. "Meneer, wij zijn niet verantwoordelijk voor updates van de spelers".
Ik probeerde mijn verhaal uit te leggen maar deze medewerker bleef maar hetzelfde zeggen waardoor ik nogal geirriteerd werd; “Wat wilt U nou van mij? Wat wilt U nou van mij”?
De persoon in kwestie wist mij ook te vertellen dat het gesprek werd opgenomen. Hij zei dat hij er niet over ging en dat ik de baas (Paul Veth) moest hebben en deze zou mij terug bellen.
Diezelfde dag heb ik nog een email gestuurd naar Paul Veth maar die heeft tot op heden per email en telefoon niets laten horen.

Wij hebben in totaal 5 spelers gekocht bij dit bedrijf maar de service is dus ver te zoeken. Het bedrijf belt of mailt niet terug. Wat zijn mijn
rechten als consument? Ik heb iets gekocht waarbij de winkelier de afspraak niet nakomt. Wat kan ik hier tegen doen?

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Divxplayer.nl Kiss DP1600

Ongelezen bericht door djmaze »

Niet veel, zij kunnen inderdaad niks doen aan de firmware daarvoor moet je bij de fabrikant zijn.

Wat betreft regio-vrij: Dit "bestaat" (in zekere mate) niet omdat men over de hele wereld regels heeft opgesteld om in- en verkoop tussen de 5 gebieden te blokkeren.
Waarom? Simpel, wie wil nou niet een DVD in china kopen voor 5 euro? Of een DVD uit Amerika terwijl hij hier nog in de bioscoop draait?

De regio beveiliging zit er dus niet voor niets op.

Natuurlijk wonen er op deze aardkloot mensen die de firmware kraken (crackers) en hierdoor een regio-vrij systeem aanbieden.

Gesloten