LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Filip Boute
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2017 10:11

DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door Filip Boute »

Hallo,

Ik ben woonachtig in België en ongeveer 2 weken geleden vond ik een promotie terug op het internet op een webwinkel van [naam van originele website verwijderd door de moderator]
Deze webwinkel bood een DJI Inspire Mavic Pro Drone aan voor 1189€ ipv de officiele prijs van 1499€. Er was een helpdesk via WhatsApp. Ik vroeg wat meer info en kreeg prompt antwoord. Ook op mijn vraag of ik zonder btw uit België kon bestellen kreeg ik positief antwoord.

Ik plaatste dus mijn bestelling, ontving een persoonlijke gebruikersaccount, bestelnummer alsook een aangepaste factuur zonder btw. Ik maakte het bedrag over naar een Nederlands bankrekeningnummer. Tot zover alles ok.

Enkele dagen later vroeg ik een status op van mijn bestelling. Ik kreeg als antwoord dat het vreemd was dat deze nog niet geleverd was. Even later ontving ik terug een bericht dat de bestelling nog onderweg was en de volgende dag zou geleverd worden. De volgende morgen checkte ik nog even de status van mijn bestelling en toen was de website offline ...

Na wat opzoekwerk bleek een organisatie de webwinkel te hebben gekopieerd en er producten aan toegevoegd te hebben. De WhatsApp nummer achter de helpdesk was afgesloten en ik kon dus naar mijn product en geld fluiten.

Uiteraard ben ik direct aangifte gaan doen bij de politie.

Gisteren liep ik terug tegen dezelfde promotie aan. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie] probeert het nu onder de naam [naam van originele website verwijderd door de moderator] echter als je het Kvk nummer opzoekt dat op hun website staat dan blijkt dit een geschrapt nummer te zijn van een oude vestiging van de firma die zich in Venlo bevindt.

Ik heb deze nieuwe info alvast doorgestuurd naar de lokale politie maar wou het hier ook toch graag aanmelden in de hoop dat de nederlandse politie er misschien iets kan aan doen.

Hopelijk heb ik hiermee toch een aantal mensen gewaarschuwd en ik hoop dan ook mijn geld ooit te recupereren alhoewel dat misschien wel een utopie is. Deze webshops laten enkel betaling via bankoverschrijving toe en bij mijn bank krijg ik geen gehoor.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2017 11:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passages verwijderd, onderwerp aangepast, naam originele websites verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is niet netjes om de site [naam van originele website verwijderd door de moderator] te noemen. Deze zijn gehackt voor een paar dagen en hebben niets te maken met uw bestelling of de fraude. U zet ze nu onterecht in een kwaad daglicht.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2017 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam originele website verwijderd

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is besteld via hun domein, in zoverre hebben ze er iets mee te maken. Wat ik dan wil weten is: waren ze wel goed beschermd tegen aanvallen?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:Het is besteld via hun domein, in zoverre hebben ze er iets mee te maken. Wat ik dan wil weten is: waren ze wel goed beschermd tegen aanvallen?
Als uw auto gestolen wordt kunt u dan aangesproken worden op de ramkraak die ermee gepleegd is? Want dan zult u uw auto wel niet veilig neergezet hebben. Leuk om dan uw foto bij opsporing verzocht te zien vanwege uw kenteken.

[naam van originele website verwijderd door de moderator] verkoopt normaal gesproken niet wat u gekocht denkt te hebben. De site is gehacket en dat gebeurd helaas vaker tegenwoordig. U heeft aangifte gedaan en dan is het aan justitie om hier op verder te gaan. U brengt een slachtoffer nu verder in de problemen.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2017 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam originele website verwijderd

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je vergelijkt appels met peren. Ik heb nergens geschreven dat [naam van originele website verwijderd door de moderator] aansprakelijk is en het tegendeel heb ik ook niet geschreven. Feit is wel dat hun domeinnaam is gebruikt, dus vind ik dat de domeinnaam hier met goed fatsoen genoemd mag worden. Al is het maar om andere potenciele slachtoffers te beschermen. Daarnaast heb ik een aantal vragen. Waren ze goed beschermd? Wanneer hadden ze dit door en wat hebben ze toen ondernomen?
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2017 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam originele website verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:Je vergelijkt appels met peren. Ik heb nergens geschreven dat [naam van originele website verwijderd door de moderator] aansprakelijk is en het tegendeel heb ik ook niet geschreven. Feit is wel dat hun domeinnaam is gebruikt, dus vind ik dat de domeinnaam hier met goed fatsoen genoemd mag worden. Al is het maar om andere potenciele slachtoffers te beschermen. Daarnaast heb ik een aantal vragen. Waren ze goed beschermd? Wanneer hadden ze dit door en wat hebben ze toen ondernomen?
Die vragen kunt u hier wel stellen, maar er is er maar eentje die daar antwoord op kan geven en dat is [naam van originele website verwijderd door de moderator]. En dan nog is het de vraag of het uw taak is, u heeft alles overgedragen naar justitie.
En nee, het is niet netjes om de webnaam te vermelden. Er kan gewoon besteld worden daar. [naam van originele website verwijderd door de moderator] heeft namelijk niets te maken met wat u heeft meegemaakt. U adviseert mensen nu daar niet te kopen terwijl er niets aan de hand is. Dat is ook de kop van uw topic. U heeft niet bij [naam van originele website verwijderd door de moderator] besteld, maar bij een hacker. Zoals gemeld gebeurt dit vaker. Vaak op vrijdag namiddag wordt er gehacked en maandagmorgen zijn ze met de buit vertrokken.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2017 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam originele website verwijderd

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
alfatrion schreef:Het is besteld via hun domein, in zoverre hebben ze er iets mee te maken. Wat ik dan wil weten is: waren ze wel goed beschermd tegen aanvallen?
Als uw auto gestolen wordt kunt u dan aangesproken worden op de ramkraak die ermee gepleegd is? Want dan zult u uw auto wel niet veilig neergezet hebben. Leuk om dan uw foto bij opsporing verzocht te zien vanwege uw kenteken.
Een website is geen auto dat is appels met peren vergelijken. Als een website is gehacked waren ze gewoon niet goed beveiligd. Een website van Coolblue, Bol.com of Google worden toch ook niet regelmatig gehacked? Terwijl auto's wel regelmatig van elk merk worden gestolen. Mediakoning.com was dus niet goed beschemd, de vraag is wat de hackers hebben gedaan met de klant gegevens?
NeoDutchio schreef: [naam van originele website verwijderd door de moderator] verkoopt normaal gesproken niet wat u gekocht denkt te hebben. De site is gehacket en dat gebeurd helaas vaker tegenwoordig. U heeft aangifte gedaan en dan is het aan justitie om hier op verder te gaan. U brengt een slachtoffer nu verder in de problemen.
Het gebeurd vaker maar nagenoeg altijd door slechte beveiliging. Ik zie trouwens dat [naam van originele website verwijderd door de moderator] wel dit soort zaken aanbiedt en via een 06 nummer communiceert. Daarnaast draait die website op Wordpress en een oude versie hiervan welke gewoon onveilig is.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2017 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam en link naar originele website verwijderd

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:Die vragen kunt u hier wel stellen, maar er is er maar eentje die daar antwoord op kan geven en dat is [naam van originele website verwijderd door de moderator]. En dan nog is het de vraag of het uw taak is, u heeft alles overgedragen naar justitie.
En nee, het is niet netjes om de webnaam te vermelden. Er kan gewoon besteld worden daar. [naam van originele website verwijderd door de moderator] heeft namelijk niets te maken met wat u heeft meegemaakt. U adviseert mensen nu daar niet te kopen terwijl er niets aan de hand is. Dat is ook de kop van uw topic. U heeft niet bij [naam van originele website verwijderd door de moderator] besteld, maar bij een hacker. Zoals gemeld gebeurt dit vaker. Vaak op vrijdag namiddag wordt er gehacked en maandagmorgen zijn ze met de buit vertrokken.
Volgens mij heb je moeite om mij van TS te onderscheiden. Ik zie er werkelijk waar niets mis mee om te vermelden wat daar is gebeurt. Iedereen heeft het recht op vinden, dus jij mag iets anders vinden.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2017 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam originele website verwijderd

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou ook niet zeggen "dat er gewoon besteld kan worden" als ik zie dat die shop zo gehackt kan worden...

Filip Boute
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2017 10:11

Re: DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door Filip Boute »

Sorry, maar ik heb deze post gewoon geplaatst om mensen te waarschuwen en vooral dat deze hackers momenteel terug bezig zijn onder de naam [naam van andere, originele website verwijderd door de moderator].

Ik vermeld duidelijk wel dat de website [naam van originele website verwijderd door de moderator].com is en niet [naam van originele website verwijderd door de moderator].nl want deze laatste is effectief wel de correcte en legitieme webshop. Ik heb die mensen ook aan de lijn gehad en die zitten uiteraard verveeld met de zaak.

Feit is wel dat deze hackers steeds het kvk nummer van een bestaande zaak misbruiken en dit nummer eveneens op hun website vermelden. Als je dit kvk-nummer dan opzoekt dan merk je pas dat het over een nummer gaat dat niet meer in gebruik is.

Mijn bedoeling was gewoon om mensen te waarschuwen en zeker goed op te letten voor soortgelijke aanbiedingen. De rest is voor voor justitie en we zien wel of er ooit iets van komt.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2017 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam originele website verwijderd

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: DJI Inspire Mavic Pro Drone bestelt bij namaak-webshop

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Filip Boute schreef:Ook op mijn vraag of ik zonder btw uit België kon bestellen kreeg ik positief antwoord.

Ik plaatste dus mijn bestelling, ontving een persoonlijke gebruikersaccount, bestelnummer alsook een aangepaste factuur zonder btw. Ik maakte het bedrag over naar een Nederlands bankrekeningnummer. Tot zover alles ok.
Tot zover niet alles OK. Je zult gewoon belasting moeten betalen over het product dat je in Nederland koopt. Dat je woonachtig bent in België, maakt nog niet dat je geen belasting hoeft te betalen.

Daar heeft de oplichter mooi gebruik van gemaakt.
NeoDutchio schreef:Het is niet netjes om de site mediakoning.com te noemen. Deze zijn gehackt voor een paar dagen en hebben niets te maken met uw bestelling of de fraude. U zet ze nu onterecht in een kwaad daglicht.
Hoe kom je erbij dat ze gehackt zijn? Een domeinnaam met .com registreren terwijl de werkelijke webwinkel .nl hanteert, is op geen manier hacken.

Gesloten