LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eBay.nl, retour kosten bij oplichting! niet bij eBay.com!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
roy1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2015 15:06

eBay.nl, retour kosten bij oplichting! niet bij eBay.com!

Ongelezen bericht door roy1988 »

Onlangs heb ik 2 nieuwe accu’s besteld via ebay.nl
Echter bij ontvangst zien deze er erg anders uit dan geadverteerd door de verkoper.

Zo bevat de onderkant van de accu’s geen versteviging ’s profielen waardoor deze beter tegen een stootje kunnen. Tevens zijn de contactpinnen niet van koper en zitten er grote ‘namaak’ stickers op met hierop de tekst ‘PREMIUM GOLD’ en onderop een erg goedkoop ogend type stickertje.
Ook oogt het kunststof waarvan de accu’s zijn gemaakt van zeer lage kwaliteit tov de getoonde advertentie. De conclusie is dat ik een ander goedkoper product heb ontvangen dan geadverteerd.

Kortom alle reden deze retour te sturen.
Aangezien de accu’s zwaar zijn is de verzendkosten hiervoor naar Duitsland €19,50.

Hiervoor een verzoek ingediend bij de verkoper, deze weigert echter een retour label te sturen.
Een geschil hierover geopend op eBay.nl deze verwijst mij direct door naar PAYPAL. (er kan dus geen geschil worden geopend op eBay zelf)

Op eBay.com staat in de voorwaarden het volgende:
‘’When an item doesn't match the listing description
The cost of return shipping is the seller's responsibility.
Either we generate a return shipping label or the seller can provide a label. We add the cost of an eBay-generated label to the seller's monthly eBay invoice.’’

Paypal deelt deze voorwaarden niet, hierbij is de koper zelf verantwoordelijk voor de retourkosten.
Echter is er ook een mogelijkheid een verzoek voor retourkosten in te dienen en hopen dat deze goedgekeurd wordt en achteraf wordt terug betaal dit is echter niet gegarandeerd.
Hierover contact gehad met Paypal, deze verwijst mij door om via eBay een geschil te openen om hier gebruik van te maken.

Contact opgenomen met eBay.nl
Hierbij wordt mij verteld dat deze vooraarden van de ’eBay Money Back Guarantee’ zoals hierboven beschreven niet gelden voor Ebay.nl maar wel voor eBay.com, eBay.co.uk of eBay.de.
Ook krijg ik van de ebay.nl medewerker het advies om 1 van deze websites voortaan te gebruiken als transactie site om dit probleem voortaan te voorkomen en dus niet EBAY.NL.

Het was mij niet bekend dat er een verschil was in voorwaarden tussen de eBay sites aangezien er ook overal met de zelfde login kan worden aangemeld en ze natuurlijk allemaal de zelfde naam dragen EBAY.

Kortom op het advies van de EBAY.NL medewerker gebruik nooit meer EBAY.NL maar kies voor eBay.com, eBay.co.uk of eBay.de! Deze hebben veel betere voorwaarden!

Maar vraag mij sterk af of dit wel mag volgens de Nederlandse wet.

roy1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2015 15:06

Re: eBay.nl, retour kosten bij oplichting! niet bij eBay.com!

Ongelezen bericht door roy1988 »

Voor degenen die het interessant vinden, hier de officiële reactie van EBAY.NL. Heb alleen mijn eigen naam en de naam van de medewerker weggelaten.
Geachte heer ------,
Allereerst onze excuses voor de late reactie ten gevolge van de stroom berichten die wij ontvingen.
Bedankt voor uw bericht over het geschil dat u hebt geopend op PayPal wegens een object dat niet conform de beschrijving is. Ik kan me voorstellen dat u deze kosten niet graag voorschiet in de hoop deze terug te krijgen aangezien u te maken hebt met oplichting. Graag geef ik meer informatie.
Zojuist heb ik de transactie bekeken van object 330681339262 Akku 18V 4000mAh NiMH für DEWALT DE 9095 ELU EZWA90 DC500 DC 500 DE 9503 4000mAh. Hierbij was zichtbaar dat u dit object gekocht had via eBay.nl als transactiesite.
Als u eBay.com, eBay.co.uk of eBay.de als transactiesite gebruikt voor een aankoop en als u met PayPal betaalt kunt u in veel gevallen wel gebruik maken van eBay Money Back Guarantee.
Via eBay.nl is het niet mogelijk om gebruik te maken van eBay Money Back Guarantee en ik kan u deze aanvullende mogelijkheid ook niet aanbieden.
We raden u aan om in de toekomst eBay.com, eBay.co.uk of eBay.de als transactiesite te gebruiken om deze situatie mogelijk te voorkomen.
Meer informatie over wat u kunt doen wanneer u een object niet ontvangt leest u hier:
http://pages.ebay.nl/help/buy/item-not-received.html
Mocht u meer vragen hebben over de geschilprocedure op PayPal, dan contacteert u hen als volgt:
U kunt een e-mail sturen naar de klantenservice van PayPal door onderaan de homepage op de link Contact met ons opnemen of op de link https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/websc ... contact_us te klikken.
Let op: u kunt alleen contact opnemen met de klantenservice van PayPal als u ingelogd bent.

U kunt PayPal tussen 8.00 en 16.30 uur ook telefonisch bereiken op telefoonnummer:

0800 265 9239 (gratis vanaf een Nederlandse vaste lijn).

Opmerking: gebruik het volgende telefoonnummer als u belt vanuit het buitenland: +353 1 436 9033 (hierop zijn kosten voor internationale gesprekken van toepassing).

Om veiligheidsredenen controleert PayPal uw identiteit. Houd daarom de gegevens bij de hand van de transactie waarover u een vraag hebt.
We hopen dat u snel de retourstuurkosten retour ontvangt van de verkoper.
Hiermee vertrouw ik erop u goed te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u opnieuw contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
----------
eBay Klantenservice

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: eBay.nl, retour kosten bij oplichting! niet bij eBay.com!

Ongelezen bericht door prem »

Vraagje, waarom moet het in stereo?

roy1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2015 15:06

Re: eBay.nl, retour kosten bij oplichting! niet bij eBay.com!

Ongelezen bericht door roy1988 »

Kon het bericht niet vinden in ''Bekijk je eigen berichten'' na het posten, vandaar nogmaals gepost maar het bleek even te duren voordat deze erbij stond. Kan helaas de dubbelganger niet verwijderen zover ik kan vinden, dus heb deze dubbelganger ook maar aangevuld met de extra informatie.
Excuses voor het ongemak.

Mogelijk een tip om de ander post te verwijderen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: eBay.nl, retour kosten bij oplichting! niet bij eBay.com!

Ongelezen bericht door dhc »

Niet nodig,is al gemeld. Moderatie haalt je topic wel weg.

Gesloten