EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bramvogels schreef:
09 dec 2020 10:04
boevenorganisatie, er worden geen orders verzonden
Nou nou. Stevige conclusie, gebaseerd op één ervaring. Een onjuiste conclusie ook nog, want er worden gewoon orders verzonden.

golftouch
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2020 12:20

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door golftouch »

In het verleden vaker besteld bij Egolbal maar nu niet meer tevreden. De lage prijzen zijn top en als je gelukt hebt wordt je product binnen 4 weken bezorgd. De 10 werkdagen of 24 werkuren wordt nooit gehaald.

Ook NIET kopen met een black friday of cyber monday aanbieding want 9 van de 10 keer wordt je product door hun geannuleerd met een standaard mail met 4 opties waarom deze geannuleerd is. Dit terwijl het product volgens de website altijd voorradig is geweest.

Laatste eigen ervaring:
Op 30-11-2020 (cyber monday aanbieding) een Samsung S20 FE besteld. Omdat deze op 21-12-2020 nog op Verwerken stond een mail gestuurd. Geen reactie. Na 3 mails kreeg ik ineens een email dat de order geannuleerd werd met de volgende reden:
1. Volgens uw verzoek - We begrijpen uw zorgen en zien u graag terug in de toekomst.
2. Niet-beschikbaarheid van voorraad - We willen niet dat u langer zou wachten.
3. Beveiligingsverificatie kon niet binnen 5 werkdagen voltooid worden.
4. Geen reactie op onze e-mails - we horen graag van u!
Alle 4 niet kloppend want ik heb niet gevraagd om een terugbetaling maar om een statusupdate wanneer er verzonden werd, het product is altijd in voorraad geweest, verificatie is gewoon gelukt want direct daarop kreeg ik een melding dat het bedrag terug gestort werd via Paypal dus er was gewoon netjes betaald en "geen reactie op e-mail" klopt ook niet want er is maar 1 keer door Eglobal teruggemaild dat de order wat langer op zich liet wachten ivm drukte.
De 2e order die we een aantal dagen erna gedaan hebben staat ook al 21 dagen open en heeft sinds 24-12-2020 de status Packing & Delivering soon gekregen. Ben erg benieuwd of die gaat komen.

Mijn advies is om hier niet meer te kopen ook al zijn de prijzen erg laag. Doet u dat wel dan met paypal betalen zodat je mogelijk je geld terug kunt krijgen.
Ik bestel hier in ieder geval nooit meer.
U bent gewaarschuwd.

tco1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2021 09:45

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door tco1985 »

Hey "golftouch", hoe moet je dat juist aanpakken om je geld terug te krijgen?
Ik heb 2 maanden geleden 2 ipads besteld (paypal) en heb ze nog altijd niet ontvangen.
Ik wil nu gewoon graag mijn geld terug, maar weet niet waar te beginnen.

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door de auditu »

zandokan schreef:
06 feb 2017 16:30
Alles in goed Nederlands,
Zomaar een stukje tekst op de site: "Met iPad is het werk gedaan krijgen een hele klus en geen gedoe."
Er is nog steeds wel een en ander af te dingen op goed Nederlands.

JohnVos
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2021 20:19

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door JohnVos »

Op 17 februari bestelde ik een Google Chromecast bij eGlobal Central. Na meer dan 3 maanden is er nog altijd niets geleverd en de verkoper geeft de koerier de schuld ("wij hebben een claim ingediend bij de koerier"). Het kan wel zijn dat er iets misgelopen is bij de koerier maar daar heb ik als klant niets mee te maken. Ik ben bij hen een aankoopovereenkomst aangegaan en zij hebben de eindverantwoordelijkheid voor een correcte levering. Ik heb hen herhaaldelijk hierop gewezen maar ze weigeren koppig mijn geld terug te betalen. Net zoals bij andere slachtoffers op dit forum tracht eGlobal zich te verstoppen achter zijn algemene voorwaarden op de website.
Laat je hierdoor niet vangen. De wet is de wet (https://www.acm.nl/nl/levering), een verkoper kan zich nooit aan de wet onttrekken door het opstellen van algemene voorwaarden die ertegen ingaan. Dat het hoofdkantoor in Hong Kong gevestigd is, is ook niet relevant. Het is niet omdat hun hoofdkantoor in Hong Kong is dat ze overal in de rest van de wereld straffeloos kunnen opereren. In elk land waar ze verkopen moeten ze de wetten van dat land volgen. Het maakt het wel minder gemakkelijk om je gelijk te halen. Ik zou vooral aan alle slachtoffers zoveel mogelijk oproepen om klacht in te dienen, bijv. bij de Autoriteit Consument & Markt. Ook de tip om alleen met credit card te bestellen is een goeie: je kan altijd je geld terugkrijgen door een claim in te dienen bij je credit card uitgever in geval een product niet geleverd wordt. Alleen als er genoeg klachten binnenkomen kan er een eind komen aan deze oneerlijke praktijken.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt alle tips die ik je kan geven hier neergezet. Het beste tip is om niet bij dat soort bedrijven te bestellen.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Dirkie »

JohnVos schreef:
06 jun 2021 21:02
Laat je hierdoor niet vangen. De wet is de wet (https://www.acm.nl/nl/levering), een verkoper kan zich nooit aan de wet onttrekken door het opstellen van algemene voorwaarden die ertegen ingaan. Dat het hoofdkantoor in Hong Kong gevestigd is, is ook niet relevant. Het is niet omdat hun hoofdkantoor in Hong Kong is dat ze overal in de rest van de wereld straffeloos kunnen opereren.
Volgens mij maar het juist wel uit dat ze vanuit Honk Kong opereren. Maar als dat niet zo is dan succes met de procedures er omheen.
Even een tip: bij Nederlandse webshops kunt U vandaag bestellen en dan hebt U de spullen morgen in huis. Kost misschien iets meer maar dan heb je ook wat.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dirkie schreef:
07 jun 2021 12:58
JohnVos schreef:
06 jun 2021 21:02
Laat je hierdoor niet vangen. De wet is de wet (https://www.acm.nl/nl/levering), een verkoper kan zich nooit aan de wet onttrekken door het opstellen van algemene voorwaarden die ertegen ingaan. Dat het hoofdkantoor in Hong Kong gevestigd is, is ook niet relevant. Het is niet omdat hun hoofdkantoor in Hong Kong is dat ze overal in de rest van de wereld straffeloos kunnen opereren.
Volgens mij maar het juist wel uit dat ze vanuit Honk Kong opereren. Maar als dat niet zo is dan succes met de procedures er omheen.
Zéker maakt dat uit: het Nederlandse of Europese recht is -anders dan JohnVos pretendeert) niet op hen van toepassing. Volgens de voorwaarden zijn de wetten van Hong Kong Special Administrative Region van toepassing, zodat je dus een procedure in Hong Kong kunt gaan opstarten.

Wie daar meer op wil lezen, kan hier terecht:
https://www.jpr.nl/actueel/nieuws/kopen ... se-webshop
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... -webwinkel

JohnVos roept heel stellig het een en ander over juridsiche zaken, maar hij zit ernaast.
Seinhuis schreef:
07 jun 2021 12:21
Het beste tip is om niet bij dat soort bedrijven te bestellen.
Dat is helemaal niet de beste tip. Het kan ook juist de perfecte keuze zijn om er wél te kopen.

Ik zit nogal wat op diverse fotografiefora, en het prijsverschil van een béétje camera met objectief loopt zomaar op tot vele honderden euro's. Zolang je koopt met bijvoorbeeld Paypal of creditcard (en dus betwistingsmogelijkheden hebt) én je geen moeite hebt met het risico van eventuele garantie-discussies, kan je er prima kopen en veel geld besparen.

Persoonlijk zou ik voor een Chromecast van een paar tientjes niet gaat tobben (want je voordeel van een paar euro weegt dan niet op tegen het risico). Maar zeker voor grotere bedragen is 't een prima keuze.

kuklos
Berichten: 9724
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door kuklos »

JohnVos schreef:
06 jun 2021 21:02
Op 17 februari bestelde ik een Google Chromecast bij eGlobal Central.
Een chromecast kost €40,-. Hoeveel bespaar je als je het via deze webshop koopt?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, het is over en uit voor EGlobalNL. Het OM en de FIOD hebben ingegrepen vanwege belastingontduiking. Jammer dat dat nodig was!!

https://tweakers.net/nieuws/165774/nede ... Y8uGHnyQBA

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Moneyman schreef:
27 jul 2021 16:43
Nou, het is over en uit voor EGlobalNL. Het OM en de FIOD hebben ingegrepen vanwege belastingontduiking. Jammer dat dat nodig was!!

https://tweakers.net/nieuws/165774/nede ... Y8uGHnyQBA
Dit is nieuws van april 2020.....

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

:lol: geen idee waarom ik het vandaag dan in mn nieuwsfeed kreeg… :lol:

Mar fijn dat jij wél wakker bent :D én fijn dat we er kunnen blijven kopen :!:

slobodan
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2019 12:49

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door slobodan »

Met spijt melden we dat we eGlobal Central NL hebben gesloten.

We zullen onze resterende openstaande bestellingen blijven verwerken. Voor vragen kunt u een e-mail sturen naar
Dus, ja, het is over. Zij hebben mij nooit belazerd. Ik zal dit bedrijf missen.

Gesloten