EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door newmikey »

crezee1943! schreef:Ik heb inderdaad ook zeer slechte ervaringen met deze webwinkel. Nadat het pakket 4x in onze vakantie door DHL werd aangeboden en daarna is teruggestuurd, wacht ik al vanaf 20 januari op mijn bestelde i-pad. De vaag is of ik hem ooit krijg, of mijn geld terug krijg! Ongelooflijk, dat ze zo met hun klanten omgaan!

Henk Crezee
Ik begrijp niet helemaal waarom het de schuld van een webwinkel in China is dat u vier maal achter elkaar niet thuis bent voor de bezorging?

ninjatrek2891
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2018 10:21

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door ninjatrek2891 »

luttekikker schreef:.....

Track & Trace:

Current Status: Received at international processing center
Last Updated: 2018-01-20 12:24 pm
Event Description Date Location

Received at international processing center 2018-01-20 12:24 pm
Customs cleared 2018-01-20 08:23 am Heston, MIDDX United Kingdom
Crossing border and in transit to carrier hub 2018-01-18 09:48 am Hong Kong, HON Hong Kong
Scanned at Landmark crossdock facility 2018-01-18 08:02 am Hong Kong, HON Hong Kong
Processed 2018-01-18 03:59 am Hong Kong, HON Hong Kong
Shipment Data Uploaded 2018-01-17 02:25 am Hong Kong, HON Hong Kong

Ik hoop het pakje snel binnen te hebben (binnen twee weken tussen bestelling en bezorging vind ik dan wel redelijk).
Hi luttekikker,

heb je het inmiddels ontvangen? Hoe lang duurde het ongeveer na "Received at international processing center 2018-01-20 12:24 pm".

Groetjes,

Martijn

Daarom betaal ik met PayPal. Dan is het bedrag makkelijk terug te krijgen.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mar 2018 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Twee berichten samengevoegd

ninjatrek2891
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2018 10:21

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door ninjatrek2891 »

Ik heb vandaag mijn Google Home Mini ontvangen inclusief reisadapter. Dit vind ik zeer netjes!

Vorige week zondag besteld en nu in huis bezorgt met DHL.

Ik was wat ongerust na bovenstaande berichten. Maar ik ben blij dat het goed gekomen is. Koop je bij webshops die vanuit buitenland leveren kan je het beste altijd je creditcard gebruiken (als je dit hebt natuurlijk) en anders PayPal. Zij hebben beiden buyers garantie.

ToT
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2018 18:08

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door ToT »

3x voor best hoge bedragen bestellingen gedaan (wat me echt vele honderden euro's gescheeld heeft t.o.v. in reguliere winkels) en hoewel het vaak wel wat langer duurt voor het binnen komt, is het elke keer wel gewoon binnen gekomen en heb ik tot op de dag van vandaag gewoon veel plezier met de camera, lenzen en reserve accu die ik besteld heb.
Heb je niet veel haast en je wil veel geld besparen, dan is eGlobal zeer zeker een aanrader!

Jammer genoeg verkopen ze bijna geen Nikon spullen meer. Zo te zien gaat dat nu via superaankoop.co.nl? De reviews van die site zijn wat minder positief. Ik wil nog een Nikon lens kopen maar ben nog een beetje huiverig om het via die nieuwe site te kopen, ook al is het misschien van het zelfde bedrijf.

Wincook
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2018 20:24

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Wincook »

Via Paypal AppleTV 4 K besteld, binnen 5 dagen keurig geleverd.Met Paypal loop je geen risico"s

hagenaah
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2015 12:08

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door hagenaah »

Ik heb hier begin vorig jaar een Panasonic camera besteld. Was binnen 2 weken thuis afgeleverd. In nette verpakking inclusief fabrieksgarantie. Nu nog steeds plezier van. Kan dus niet zeggen dat ik ontevreden ben. E-Global Central lijkt meer een luxere variant van Aliexpress and Wish, omdat ze de betere merken verkopen.

erikvdk
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2018 14:00

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door erikvdk »

Hoi,
Ik heb 28 februari een gopro6 besteld ,ruim 100€ (25%)goedkoper dan elders op internet! Vandaag 8 maart(8dagen na bestelling) ontvangen na zeer duidelijke tracking,ik kreeg vanmorgen van dpd dat hij tussen 13u-14u met een link om de courier te volgen,13u exact was de levering daar,alles correct,geen douanekosten .ik ben zeer tevreden met de geleverde service! Mvg,erik

Jetskebouma
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2018 11:42

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Jetskebouma »

Inderdaad heb ik ook (nog steeds) problemen met Eglobalcentral.nl.
Echt bizar slechte ervaring met deze site - en nog steeds heb ik mijn geld niet terug.....

Ik heb een nintendo switch besteld op de nederlandse website van eglobalcentral.nl. Had wel goed de beoordelingen bekeken op internet voordat ik de bestelling deed maar dat leek in orde.
De Ninendo switch werd na enige tijd wachten keurig bezorgd. Alleen was dit een apparaat uit Hong Kong - de stekker was niet Europees en er zat alleen een aziatische handleiding bij. Omdat ik bang was voor een regio lock of andere problemen en heb ik het product verder niet uit de verpakking gehaald of aangesloten.
Op de website adverteren ze met "niet goed geld terug" maar dit is een wassen neus. Niet goed betekend terugsturen (op eigen kosten) naar een adres in Hong Kong....en het betalen van 18 euro administratiekosten voor het retourneren.

Ik heb een klacht ingediend en ben inmiddels 12 mails (van mijn kant) en 6 weken verder. Het product heb ik inmiddels teruggestuurd (verzendkosten 26,80 euro!!!) - ik heb dit gedaan binnen de termijn (30 dagen) in hun voorwaarden omdat ik bang was dat ik anders helemaal geen cent meer terug zou zien.
Hun e-mails zijn allemaal standaard, het maakt niet uit wat je ze mailt.....je krijgt altijd dezelfde mail terug zonder antwoord op je vragen. De klantenservice heb ik 15+ geprobeerd te bellen maar ze zijn niet bereikbaar. Hun chatservice staat altijd uit en de Nederlandse klantenservice die mij een mail stuurde nadat ik een slechte beoordeling had gegeven schreef doodleuk op de website dat ik contact moest opnemen - maar HOE DAN?? Ze reageren nergens op!

Pakket is verzonden (op 21 februari) en ook ontvangen (bevestigd door hun) maar ik heb nog geen enkele reactie over restitutie van de kosten van het product, de gemaakte verzendkosten en/of administratiekosten.

Naar mijn mening mag je op een nederlandse (.nl) webshop met Nederlandse taal een product verwachten met een handleiding in het Nederlands en een europese stekker.

Hoe dan ook - ik zou hier noooooit meer een bestelling plaatsen!

Jetske

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door newmikey »

Jetskebouma schreef: Naar mijn mening mag je op een nederlandse (.nl) webshop met Nederlandse taal een product verwachten met een handleiding in het Nederlands en een europese stekker.
Oh, bijzondere conclusie. Hoe komt u hierop?

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Op een Nederlandse webshop kunt u dit in mijn ogen zeker verwachten. Alleen is dit dus geen Nederlandse webshop.

Jean Loyens
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2018 11:09

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Jean Loyens »

Goede middag allen, ook op zoek zijnde naar info over deze webwinkel, kan ik me, na het lezen van de commentaren op dit forum, niet van de indruk (puur mijn gevoel) ontdoen dat er mogelijk een bewuste tactiek achter zit van soms wel en soms niet te leveren (en dan dus dat geld puur binnenkrijgen). Stel dat dit zo is, dan is het logisch waarom men zulke mooie prijzen kan adverteren. Zij zullen ook wel weten dat je niet veel kan tegen een bedrijf in Hong Kong. Door dit soort twijfel te zaaien (negatieve kritiek op fora zoals wordt gemixt met reacties van mensen die wel goed werden geholpen) kan je lekker blijven voortbestaan. Deze discussie is trouwens al vijf jaar geleden opgestart...

Dapp
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:03

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Dapp »

Ik heb ook een paar positieve ervaringen met eglobal maar als er iets misgaat zijn het echt [ongefundeerde passage verwijderd].
Laatst heb ik een samsung J7 betsteld en twee maanden later een samsung fitbit
De software van de fitbit kon niet geïnstalleerd omdat de telefoon gehackt zou zijn... ik kon er niet achter komen wat er aan de hand was en ben toen heel voorzichtig de stickers van de doos gaan afpellen die eglobal over de originele stickers heen had geplakt. Daar kwam een sticker onder vandaan met de tekst: MIDDLE EAST & NORTH AFRICAN SIM CARD ONLY hierdoor werd de smartphone als gehackt gezien voor de Nederlandse markt. Kwalijk is dat eglobal dat probeert dit te maskeren door extra stickers over deze mededeling te plakken, dat is [ongefundeerde passage verwijderd].
Inmiddels heb ik een dispute geopend bij Paypal en sindsdien krijg ik bijzonder onplezierige mails van eglobal (ze laten bij garantieclaims hun ware aard zien).
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2018 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passages verwijderd

Dapp
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:03

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Dapp »

waarom wordt: 'opzettelijke misleiding' door het forum als [ongefundeerde passage verwijderd] behandeld?
Als iemand expres het feit dat een toestel niet geschikt is afdekt heet dat misleiding (niets ongefundeerd aan)

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kon je dat zien op de site dan, dat dat op de doos was afgedekt?

M.A.Otten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2018 15:56

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door M.A.Otten »

Op 9 maart 2017 heb ik een Samsung Galaxy toestel besteld bij Eglobalcentral Nederland. Ook ik heb niet goed opgelet. Ik heb 463 € betaald via Ideal (de bank-app). Lang verhaal kort. Toestel nooit ontvangen. Nadat ik de firma enkele weken later mailde kreeg ik te horen dat de koerier het pakket als verloren had gemeld. Eglobalcentral Nederland (bleek gevestigd in Hongkong) schoof de schuld af op de koerier, beloofde deze koerier in gebreke te stellen. Als dat wat opleverde zou ik mijn geld of een deel ervan terugkrijgen. Daarna ondanks enkele mails van mijn kant waarin ik mijn geld terugeiste, heb ik nooit meer wat vernomen. Wel spammen ze mijn box nog steeds met reclame. Ik doe nog aangifte bij de politie.
Is er een instantie die opkomt voor benadeelde klanten van dit soort firma's?

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

M.A.Otten schreef:Op 9 maart 2017 heb ik een Samsung Galaxy toestel besteld bij Eglobalcentral Nederland. Ook ik heb niet goed opgelet. Ik heb 463 € betaald via Ideal (de bank-app). Lang verhaal kort. Toestel nooit ontvangen. Nadat ik de firma enkele weken later mailde kreeg ik te horen dat de koerier het pakket als verloren had gemeld. Eglobalcentral Nederland (bleek gevestigd in Hongkong) schoof de schuld af op de koerier, beloofde deze koerier in gebreke te stellen. Als dat wat opleverde zou ik mijn geld of een deel ervan terugkrijgen. Daarna ondanks enkele mails van mijn kant waarin ik mijn geld terugeiste, heb ik nooit meer wat vernomen. Wel spammen ze mijn box nog steeds met reclame. Ik doe nog aangifte bij de politie.
Is er een instantie die opkomt voor benadeelde klanten van dit soort firma's?
Ja, de rechter. Succes met procederen tegen een Chinese winkel.

Aangifte doen kan niet. Er is geen strafbaar feit gepleegd, je hebt gewoon een civielrechtelijk geschil.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

M.A.Otten schreef:Op 9 maart 2017 heb ik een Samsung Galaxy toestel besteld bij Eglobalcentral Nederland. Ook ik heb niet goed opgelet. Ik heb 463 € betaald via Ideal (de bank-app). Lang verhaal kort. Toestel nooit ontvangen. Nadat ik de firma enkele weken later mailde kreeg ik te horen dat de koerier het pakket als verloren had gemeld. Eglobalcentral Nederland (bleek gevestigd in Hongkong) schoof de schuld af op de koerier, beloofde deze koerier in gebreke te stellen. Als dat wat opleverde zou ik mijn geld of een deel ervan terugkrijgen. Daarna ondanks enkele mails van mijn kant waarin ik mijn geld terugeiste, heb ik nooit meer wat vernomen. Wel spammen ze mijn box nog steeds met reclame. Ik doe nog aangifte bij de politie.
Is er een instantie die opkomt voor benadeelde klanten van dit soort firma's?
Ja, de rechter. Succes met procederen tegen een Chinese winkel.

Aangifte doen kan niet. Er is geen strafbaar feit gepleegd, je hebt gewoon een civielrechtelijk geschil.

Jimmy54
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2017 22:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Jimmy54 »

ToT schreef: Jammer genoeg verkopen ze bijna geen Nikon spullen meer. Zo te zien gaat dat nu via superaankoop.co.nl? De reviews van die site zijn wat minder positief. Ik wil nog een Nikon lens kopen maar ben nog een beetje huiverig om het via die nieuwe site te kopen, ook al is het misschien van het zelfde bedrijf.
Ik ben een kleine twee jaar klant van Eglobal en net als jij nog nooit problemen gehad. 11 dagen geleden een Canon 7D mrk II besteld en vandaag binnen gekregen. Met Superaankoop zal het misschien even wennen zijn, maar ik ben niet zo heel bang uitgevallen met de zekerheid van PayPal, en dus heb ik bij Superaankoop de Canon 100-400mm II IS USM en de 1.4 III extender aangeschaft en die had ik gisteren al binnen. Dus zolang het nog kan vanwege brexit, zou ik er gebruik van gaan maken. Van de totale besparing kan ik in ieder geval 10 dagen naar Bonaire, maar volgens de vrouw wordt het een nieuwe, naar mijn idee veel te dure loungeset en een nieuwe buiten-keuken die ikzelf mag timmeren en een long-weekend naar het Lauwersmeer - en wie ben ik om daar tegenin te gaan met m'n nieuwe speelgoed ;)
Succes bij Superaankoop.

Gracol
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2018 08:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Gracol »

Bij EglobalCentral.nl een drone gekocht, Mavic Pro. Na 7 maanden raakte een van de drie batterijen defect binnen de garantieperiode. De batterij moest ik op eigen kosten naar Engeland sturen voor controle. Daarna weigerde EglobalhCentral de garantieclaim af te handelen. Ik ben nu 3 maand bezig met mailen, maar ik krijg geen nieuwe batterij. Ook de kapotte opgestuurde batterij heb ik niet meer terug ontvangen. Ik heb dit bij Trustpilot gemeld en bij Klachtenkompas, maar Egolbal Central.nl reageert daar niet op de klacht. EGLOBALCENTRAL.NL, eens maar nooit meer.

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gracol schreef:Bij EglobalCentral.nl een drone gekocht, Mavic Pro. Na 7 maanden raakte een van de drie batterijen defect binnen de garantieperiode. De batterij moest ik op eigen kosten naar Engeland sturen voor controle. Daarna weigerde EglobalhCentral de garantieclaim af te handelen. Ik ben nu 3 maand bezig met mailen, maar ik krijg geen nieuwe batterij. Ook de kapotte opgestuurde batterij heb ik niet meer terug ontvangen. Ik heb dit bij Trustpilot gemeld en bij Klachtenkompas, maar Egolbal Central.nl reageert daar niet op de klacht. EGLOBALCENTRAL.NL, eens maar nooit meer.
Een webwinkel uit Hong Kong zal inderdaad niet reageren op een Nederlandse klachtensite.

Gesloten