LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Epad point levert artikel niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wvda
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2011 21:15

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door wvda »

Zouden alle gedupeerden 1-11 willen checken of ze hun geld terug hebben gekregen. Zo niet, dan ga ik verder met shoppagina in gesprek over deze site.

[ongepast taalgebruik verwijderd door de moderator]

Hollandertje
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:14

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door Hollandertje »

wvda schreef:Zouden alle gedupeerden 1-11 willen checken of ze hun geld terug hebben gekregen. Zo niet, dan ga ik verder met shoppagina in gesprek over deze site.

Hallo,

Heb hedenmorgen ook (digitaal) aangifte gedaan tegen dit heerschap... :evil:
Arne heeft mij al op weg geholpen met het schrijven van een aangetekende
brief naar deze onderneming, dus ik wacht nog op een eventuele tegen reactie.
Maar wat mij betreft mag deze site gerust uit de lucht... :cry:

Kent60
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2011 10:12

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door Kent60 »

Ik heb ook nog geen geld terug ontvangen maar ik heb de "belofte" gekregen dat ik vrijdag de tablet geleverd krijg of volgende week vrijdag het geld terug.
Ik heb ook marktplaats geinformeerd omdat hij hier ook adverteerd maar zij zeggen dat ze nog geen klachten over Epadpoint hebben ontvangen en dus doen zij niets. Zie bericht.
Reactie (Veronica) - 01-11-2011 10:21
Geachte mevrouw/meneer ,

Hartelijk dank voor uw reactie.
Allereerst wil ik u vriendelijk bedanken voor het doorsturen van deze informatie. Wij nemen alleen maatregelen wanneer wij van verschillende gebruikers meldingen over dezelfde gebruiker hebben ontvangen. Deze hebben wij tot op heden nog niet ontvangen ten aanzien van de gebruiker waarop uw melding betrekking heeft. Mochten wij deze in de toekomst wel ontvangen, dan kunnen wij alsnog besluiten om het account te blokkeren en de advertenties van de site te verwijderen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2011 10:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

misty53
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:42

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door misty53 »

Ik heb ook niets ontvangen op mijn bank vandaag, maar heb wel een mail gestuurd naar marktplaats, want ik heb de advertentie daar gezien en gereageerd. Nogmaals deze bedrijf moet we tegen houden, [ongefundeerde bewering verwijderd door de moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2011 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

wvda
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2011 21:15

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door wvda »

Inmiddels contact gehad met shoppagina. Dit is hun reactie:
Heel jammer dat [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] niet ingegaan is op onze waarschuwing. Hij heeft mij overigens net gemaild met de vraag wie er dan een klacht heeft zodat hij dit kan oplossen.

De betalingsmogelijkheid op zijn webshop is uitgeschakeld, niemand kan dus meer een bestelling plaatsen. De shop staat nog wel online zodat hij kan inloggen en bij zijn bestellingen kan, zodat hij klachten e.d. kan afhandelen.

Heb jij e-mail adressen of telefoonnummers van andere gedupeerden zodat ik daar ook contact mee kan leggen? Het is namelijk belangrijk dat als er een klacht is afgehandeld dat dit ook aan Shoppagina wordt gemeld.
Zou iedere gedupeerde zijn gegevens aan [email protected] willen mailen?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2011 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

misty53
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:42

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door misty53 »

wvda schreef:Inmiddels contact gehad met shoppagina. Dit is hun reactie:
Heel jammer dat [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] niet ingegaan is op onze waarschuwing. Hij heeft mij overigens net gemaild met de vraag wie er dan een klacht heeft zodat hij dit kan oplossen.

De betalingsmogelijkheid op zijn webshop is uitgeschakeld, niemand kan dus meer een bestelling plaatsen. De shop staat nog wel online zodat hij kan inloggen en bij zijn bestellingen kan, zodat hij klachten e.d. kan afhandelen.

Heb jij e-mail adressen of telefoonnummers van andere gedupeerden zodat ik daar ook contact mee kan leggen? Het is namelijk belangrijk dat als er een klacht is afgehandeld dat dit ook aan Shoppagina wordt gemeld.
Zou iedere gedupeerde zijn gegevens aan [email protected] willen mailen?

ik heb ze net geschreven en bewijs gestuurd ook verteld dat ik heb deze zaak uit handen gegeven
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2011 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

joopvanderhoorn
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2011 14:20

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door joopvanderhoorn »

bericht gewist
Laatst gewijzigd door joopvanderhoorn op 27 nov 2011 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

misty53
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:42

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door misty53 »

vanochtend ook aangifte gedaan via mijnpolite. zoek na epads dan kom je zelf achter. op die originele site kan ook weer besteld en betaald worden, heb gisteren geprobeerd.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2011 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

MAXIEM

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

misty53

Adres Fraudehelpdesk

Deze helpdesk is de landelijke vraagbaak voor alles op het gebied van fraude. Bent u het slachtoffer van fraude? Dan helpen wij u graag verder.

Onze telefonische helpdesk is op werkdagen geopend van 10.00 - 16.00 uur (lokaal tarief). Het telefoonnummer is: 088-7867372

Helpdesksite:

http://www.fraudehelpdesk.nl

Let op! Wij behandelen zelf geen inhoudelijke zaken maar zorgen ervoor dat uw dossier bij de juiste organisatie terecht komt ( dus ook bij Consuwijzer)

Indien u anoniem een melding wilt doen van een fraude (waarvan u niet zelf het slachtoffer bent), dan verwijzen wij u naar de onafhankelijke stichting Meld Misdaad Anoniem, tel: 0800-7000.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voorkomen van fraude Top Tien Tips
1. Vertrouwt u iets niet? Raadpleeg de fraudehelpdesk en zoek via zoekmachines en internetfora naar informatie.
2. Is de aanbieding te mooi om waar te zijn? Dan is dit meestal ook het geval. Zoek informatie over de aanbieding op internet of raadpleeg de fraudehelpdesk.
3. Moet u snel reageren? Dit is een beproefde tactiek van oplichters om u over de streep te trekken. Laat u niet onder druk zetten.
4. Lees de kleine lettertjes. Bij fraudeurs zit er altijd een addertje onder het gras.
5. Bent u ongevraagd en zomaar benaderd met een aanbieding (via post, telefoon, email, fax, aan de deur)? Let heel goed op! Hier zou wel eens een oplichter aan het werk kunnen zijn.
6. Meldt u aan bij het bel-me-niet-register, zodat u geen ongevraagde telefonische aanbiedingen krijgt.
7. Betaal liever niet vooraf en niet contant, tenzij u zeker weet dat de andere partij betrouwbaar is.
8. Bent u eerder slachtoffer van fraude geweest? Let extra goed op! De ene oplichter geeft vaak uw gegevens door aan de andere oplichter.
9. Geef nooit uw persoonlijke (bank) gegevens af! Fraudeurs maken misbruik van uw gegevens.
10. Zit een aanbieding vol taalfouten? Wees extra argwanend, dit kan een indicatie zijn voor fraude.

Bent u toch slachtoffer van fraude? Meld dit dan met behulp van het onderstaande meldingsformulier:

http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier

Van (vermoedelijke) fraude internetoplichting kan ook aangifte gedaan worden bij:

de politie 0900-8844 en via

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml

Maxiem.

epadpoint
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2011 14:39

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door epadpoint »

Momenteel ondervinden we bij ePadPoint last van omvangrijke organisatorische problemen. Mede ontstaan door de explosieve groei die de webshop doormaakte in haar beginperiode. Er zijn op dit moment problemen met de toeleverancier van de apparaten. Deze pretendeerde dat de machines uitvoerig getest zouden zijn, dit blijkt echter niet terecht te zijn waardoor de kwaliteit van de laatste levering enorm is tegengevallen. ePadPoint.nl inventariseert momenteel het aantal klanten dat recht heeft op terugstorten van het aankoopbedrag en verhaalt dit op de toeleverancier. Achter de schermen is men dus druk bezig een oplossing te vinden voor gedupeerde klanten. Hiervan worden alle betrokkenen per email op de hoogte gesteld. Verder eisen wij van onze toekomstige leverancier (we zijn nu in onderhandeling met een aantal nieuwe partijen) een nog uitgebreidere kwaliteitstest! Men vergeet wel eens dat ook alle Apple producten in China worden geproduceerd; men is daar juist zeer goed op de hoogte van de ins en outs van een tablet computer. Daar heeft dit probleem dus niets mee te maken. Zie onderstaande link http://www.coolest-products.com/tablet/ ... sh-support

Wegens prive-omstandigheden waren wij tijdelijk niet in staat alle reacties te behandelen. Vanaf heden zijn weer wij bereikbaar en zullen we binnen twee werkdagen een reactie geven. Wij zijn ervan doordrongen dat de situatie voor alle betrokkenen zeer vervelend is. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Voor de volledigheid willen wij nog melden dat wij geen nieuwe bestellingen aannemen. De betaalmogelijkheid is om die reden tijdelijk op non-actief gezet. Wij wensen, ondanks de problemen die er zijn, dan ook niet voor oplichters te worden uitgemaakt. Dit is zeer onterecht; niet in de laatste plaats omdat wij talloze tevreden klanten hebben. Onze insteek is altijd geweest om goede maar ook betaalbare tablets te leveren, want deze zijn er zeker.

Wij hopen op deze manier alle betrokken voldoende geïnformeerd te hebben en zullen er alles aan doen om alle klachten en bestellingen zo spoedig mogelijk af te handelen. - team ePadPoint.nl

misty53
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:42

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door misty53 »

smoesjes wij zijn het zat, betaal ons geld terug, dat zou een bonafide bedrijf wel doen!!!!!

joopvanderhoorn
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2011 14:20

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door joopvanderhoorn »

gewist
Laatst gewijzigd door joopvanderhoorn op 27 nov 2011 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

misty53
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:42

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door misty53 »

joopvanderhoorn schreef:Hij heeft mij overigens net gemaild met de vraag wie er dan een klacht heeft zodat hij dit kan oplossen.( citaat mail aan shoppagina van ePadPoint).Ongelooflijk terwijl er zoveel klachten mailtjes naar hem verstuurd zijn.
Moet ik dit verhaal over de oorzaak van de problemen bij ePadPoint dan wel geloven ondanks hij het met een simpel mailtje het aan de gedupeerden had kunnen afdoen.
ik ben totaal met je eens, dit is nog bewijs dat deze man een oplichter is. Trouwens incasso bureau heeft ook geen reactie van deze man ontvangen, we gaan gewoon door, al denk ik dat we na ons centen kan fluiten!!! ongelooflijk dat dit soort internet oplichten nog plaats kan vinden.

007merc
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2011 19:04

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door 007merc »

Ook ik ben een medestrijder tegen Epadpoint. Ik ben al in 'gevecht' vanaf juli. Foutje met de tablet. Teruggestuurd voor reparatie en tot op heden niet terug gezien. Ik heb bijna wekelijks contact geprobeerd te zoeken en wanneer dit lukt zou het binnen en week geregeld zijn. Elk contact of poging tot contact heb ik tot een dossier gevorm en dit ligt bij rechtshulp.
Mocht er iets uitkomen dan lees je dat hier.

Ik ben met ze in zee gegaan omdat er toen nog wel gegevens vermeld werden en ik bij vragen dezelfde dag nog een keurig antwoord terug kreeg. Op deze manier kreeg ik een goede indruk. Helaas dus.
Ik vind 240 euro teveel geld om geen stappen te ondernemen.

wvda
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2011 21:15

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door wvda »

Zijn er nog medestanders in zee gegaan met een incassoburo?

Zijn er nog medestanders die inmiddels geld terug hebben ontvangen....

Ik ben erg benieuwd of we nog een positieve draai aan dit verhaal kunnen geven zo vlak voor sinterklaas...

misty53
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:42

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door misty53 »

Ik ben echt blij om te horen dat deze bedrijf is uit de lucht gehaald, er kan nu geen andere mensen slachtoffers zijn. Nu wij dan, laat ons hopen dat er wat te halen is bij deze man. Allemaal succes, laat het hier ff weten of je iets hoor, dat doe ik dus ook.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

misty53
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:42

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door misty53 »

ik snap niet dat mensen niet de hele verhaal lezen, dan zou ze weten dat alle gegevens van deze bedrijf waren op de site, niet alleen dat, maar voor enkele mensen is kopen via het internet noodzakelijk, want ze komen niet bij de winkels. En je kan ook via een gewone winkel in de stad bedonderd worden, en slecht behandeld. Ik kan hier ook over spreken.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Epad point levert artikel niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

seconds-out schreef:
misty53 schreef:ik snap niet dat mensen niet de hele verhaal lezen, dan zou ze weten dat alle gegevens van deze bedrijf waren op de site, niet alleen dat, maar voor enkele mensen is kopen via het internet noodzakelijk, want ze komen niet bij de winkels. En je kan ook via een gewone winkel in de stad bedonderd worden, en slecht behandeld. Ik kan hier ook over spreken.
ja ja..mensen kunnen niet naar de winkel want gehandicapt enz dus hebben ze internet wel nodig...Hoe deden ze dat vroeger dan?
Je kan in een gewone winkel ook belazerd of slecht behandeld worden, dat is waar.
Daarom is het wel handig als je ergens koopt wat je al bekend of vertrouwd is. Doe voor belangrijke aankopen navraag bij familie, vrienden en bekenden welke winkels wel ok zijn, dan kan er weinig misgaan.
Warenhuizen en doe het zelf winkels zijn altijd goed, maar koop niks in zaken die je niet kent, dan ben je een verstandige consument. :D
Wat een onzin. De meeste webshops zijn betrouwbaar en geven prima service. De voordelen zijn legio, niet alleen als je niet gemakkelijk mobiel bent. Je hoeft niet te parkeren, je hebt vaak ruimere keuze, soms zelfs producten die in een gewone winkel niet te verkrijgen zijn en je hebt daarnaast ook nog eens meer rechten in de wet, zoals het terugsturen van het product, etc.

Als je je houdt aan een paar simpele regels wordt je echt niet zomaar opgelicht.
Ik adviseer iedereen om alleen bij webshops te kopen die bekend en gerenommeerd zijn zoals wehkamp, bol, gsmplaza en dat soort bedrijven. Webshops van winkels die ook fysiek bestaan zijn ook aan te raden. Verder is het slim om te kopen met je credit card. Visa en volgens mij ook Mastercard hebben internet aflever garantie. Als je product dat betaald is met de kaart niet binnen 30 dagen is geleverd krijg je zonder pardon je geld terug en moet de leverancier bewijzen dat het product wel is afgeleverd. Een andere veilige(re) manier is bestellen onder ramboers. Je krijgt dan het product te zien alvorens te betalen. Op die manier weet je dat je in ieder geval iets krijgt. Verder is er nog checkpay van TNT, dat momenteel wordt uitgerold. Daarmee is tnt tussenpersoon en betaalt tnt het verschuldigde bedrag pas na aflevering en goedkeuring door de ontvanger. Een webshop die alleen paypal accepteert moet je sowieso links laten liggen.
Zo zie je er zijn genoeg manieren om veilig online te kunnen shoppen.

Gesloten