LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Pricebreaker.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
aag hage
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2009 11:31

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door aag hage »

Bedankt voor het verwijderen van me email adres.
Ben nu bezig dat hij me eruit moet halen heb niks met het bedrijf van doen.

hansmignon
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2009 12:22

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door hansmignon »

Beste Mensen,

Wij hebben inderdaad enkele problemen gehad omdat we te veel werk hadden en alles niet verwerkt kregen. Ondertussen is er iemand bijgekomen en draaien wij terug op volle toeren.
Stuur uw mailtje naar [email protected] indien er een probleem is of was. Sorry hiervoor maar we zijn een beetje het slachtoffer van ons eigen succes geweest.

Verder kunnen we ook melden dat clou een heel slechte doorlevertijd heeft.

Mvg,

Domnique

vbbsbv
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2009 19:53

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door vbbsbv »

:D
Wel erg lang geduurd, zo'n 8 maanden, maar alle producten zijn vorige week conform de afspraak geleverd. Het blijkt dat grote merknamen de levringen vertragen wanneer deze met hoge kortingen worden aangeboden. Vertragingstactiek dus.
Hans Mignon heeft uiteindelijk wel geleverd hetgeen was afgesproken, dank. Tip: blijf communiceren met je klanten, zoals dat de laatste weken is gegaan, dan schept het vertrouwen.
MVG

remk
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2009 16:33

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door remk »

Hier wederom een 'slachtoffer' van de oplichters bij Pricebreaker:
In mei 2009 twee designlampjes besteld, keurig op tijd geleverd, maar 1 lampje was beschadigd. Dit dezelfde dag nog gemeld en verzocht om vervanging (waar je als consument gewoon recht op hebt) maar pas na enkele weken moeizaam communiceren toestemming gekregen het lampje te retourneren.
Vanaf dat moment steeds aan het lijntje gehouden ('ze konden geen beschadigingen vinden', misschien heb je het zelf wel laten vallen...!) en dus geen nieuwe lamp gekregen en ook geen geld retour.
Ik heb het voorval reeds gemeld bij de consumentenbond en overweeg aangifte bij de politie. Een stap voor aangifte zou zijn een klacht indienen bij de geschillencommissie van de brancheorganisatie waar het 'bedrijf' bij aangesloten moet zijn, maar deze is uiteraard nergens te vinden. Zou nochtans in de algemene voorwaarden moeten staan.
Dus alle 'positieve' berichten van de heer Hans Mignon ten spijt, het is nog steeds een onbetrouwbaar bedrijf dat zich niet aan de wet houdt!

remk
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2009 16:33

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door remk »

update van bovenstaand bericht:

na ruim 25 verzonden mails (en dito ergernis) heb ik een vervangend exemplaar ontvangen, een half jaar na ontvangst van het kapotte exemplaar. Uiteindelijk toch goedgekomen, de aanhouder wint blijkt dus...

Het leek me in ieder geval wel zo netjes om dit even te melden.

kkhemmo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2010 17:46

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door kkhemmo »

Pricebreaker (.nl, .be, .eu, .se and so on) do still the same as before, although
the beginnig was promising. The replays were fasts and I already hope that all went well, but!!
I ordered a lamp from them two and half month ago. The process went following:

PB(11.4.2010)
Confirmation of the order

PB(12.4.2010)
We received your payment and your order is will be processed. When your order is ready for shipping, we will notify you by e-mail.

PB(29.4.2010)
After two weeks they inform that "there is some delay in your order".

me<10.5.2010>
After one month I ask what's up?

PB(10.5.2010)
"The order is already placed with XAL but we are waiting for the delivery to us. Normally next week they can be shipped."

me<24.5.2010>
After one month I ask what's up?

PB(25.5.2010)
We are still waiting for the produtcs you have ordered. Our supplier does his best to deliver as quickly as possible, but unfortunetly the items of XAL are very specials and the delivery time is much longer than normally.

me<07.6.2010>
I have waited already almost two months now for the delivery of my order ...

PB(07.6.2010)
If you want we can send already a part of items. Normally we have the the rest next week.

Finally
PB(15.6.2010)
We will mail your order today with TNT Post. You can check the status of your order on
https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace
Your barcode is 3SWQUH9002642. This information will be available within 1 or 2 working days. You can contact TNT Post by e-mail: [email protected]. Please always mention the barcode of your order 3SWQUH9002642, your name and your address.
Thank you for shopping at PriceBreaker.

The tracktrace show, that "15.06.2010 Parcel has been pre-alerted" whatever it means

You can look the tracktrace page in
- https://tracktrace.tntpostpakketservice ... Basic.aspx
- pick international
- give "3SWQUH9002642"

Then waiting but nothing appears to the tracktrace page
UNTIL
(22.6.2010) "22.06.2010 Addressee not known at this address. Returned to sender"

Indeed in the tracktrace page the Address change to

HANNU KOIVUROVA
ANTWOORDNUMMER 8010
3301WC DORDRECHT
Nederland
OULU

I was amazed, because last october I ordered an lamp from mylamp.nl and they used also TNTpost
(If you want to look the tracktrace page the code is "3SWQUH9002642")

At that time there was not any problems with address, but if we compare these to tracktrace pages There is two difference:
1) type of parcel with mylamp it is international parcel plus with pricebreaker it is basis packet, avp

If you look from the TNTpost's site "Basis Pakket, AVP" is for inside Netherland shipments and the cheapest international option for EU is "Internationaal Pakket Basis".

(see: "http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/" or "http://www.tntpost.nl/zakelijk/klantenservice/English/")

2) In mylamp shipment parcel undergoes 11 events whereas in pricebreakers shipment parcel undergoes only two. It wait for collection and then it returned. (From where)

PB(24.6.2010) pricebreaker asked:
Can you check you address:
Hannu Koivurova
Rxxxxx 10
90xx0 Oulu
Finland
You address was not coorect according to TNT Finland.

I phoned to TNT Finland and their said that they don't deliver any shipments of TNT Post Netherland only those of TNT Express Netherland. The deliveries of TNT post was handled by other firm in Finland.

I phoned to the other firm and ask if they have some knowledge about the my shipment "3SWQUH9002642". They said that according the track trace the shipment has not ever left from the sender and they have not given any information about the above shipment.

me<24.6.2010> I inform the above facts to the Pricebreaker and that the address is correct.

That's the last I have heard from the pricebreaker and I not have a clue what I should do now.

hansmignon
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2009 12:22

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door hansmignon »

Dear,

Your order was send 3 times by TNT but there was a problem with the address.

Now you order has to come back but TNT.

We have contacted TNT already several times for this but still waiting for feedback.

If you need more info please contact us:

http://www.pricebreaker.eu/en/contact-us.html

Rgds,

Dominique

Ricor
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2010 22:11

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door Ricor »

Tja, helaas zag ik dit forum pas na mijn bestelling bij pricebreaker.
Ik heb een badkamer ventilator besteld en kreeg het apparaat defect in de doos aangeleverd, de ventilator zelf lag los in de behuizing.
Geen probleem dacht ik, ik meld hem direct als doa (defect geleverd) aan.
Echter... ik ontving, na een reminder, een mail terug dat ik hem moest terug sturen en dat zij hem naar de fabrikant zouden sturen om te kijken of het onder de garantie viel............. :evil:
Daarop heb ik geantwoord dat ik hem defect geleverd heb gekregen en er dus geen sprake was van wel of geen garantie, maar van een defect geleverd produkt met het verzoek voor een nieuw exemplaar of een credit van het aankoopbedrag.
Vervolgens kreeg ik bericht dat niet pricebreaker, maar de fabrikant garantie verleend en dat ik hem toch terug moest sturen ter beoordeling van de fabrikant !?!?!..weken verder dus voor een produkt dat niet eens gebruikt is :?
Ik heb hen daarom nogmaals op hun verantwoordelijkheid als leverancier gewezen en dat zij aansprakelijk zijn voor een deugdelijke levering en niet de fabrikant.
Ik snap nu al deze berichten in dit forum.
Ik zal hier jullie op de hoogte brengen van de afhandeling door pricebreaker.

pricebreaker
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 12:25

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door pricebreaker »

Beste klant,

De standaardprocedure is een rma procedure waarbij u het defecte toestel terugstuurt, zodat deze kan vervangen of terugbetaald worden.
Wij maken geen enkel probleem om u te vergoeden, maar u begrijpt dat wij hiervoor het door u bestelde materiaal graag terugkrijgen.

Met vriendelijke groeten
Sophie

www.pricebreaker.eu

RegorXYZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2010 13:23

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door RegorXYZ »

Ik heb eveneens een geschil met pricebreaker. De bestelde goederen werden, in onderaanneming, door TNT beschadigd geleverd. Het is duidelijk transportschade. Helaas merkte ik deze beschadiging pas op na openen van de verpakking en nadat de transporteur reeds was vertrokken. Tot op heden (meer dan 4 weken na levering) weigeren zowel TNT als pricebreaker hun contractuele aansprakelijkheid te aanvaarden.
In de Alg. VW van pricebraeker staat nergens vermeld dat de consument de staat van geleverde goederen, alsook de goede werking van de goederen, moet controleren en onderzoeken op moment van levering.
Pricebreaker vermeldt wel een retourbeleid in haar Alg. VW maar weigert deze (in mijn geval) pertinent toe te passen, opletten dus ...

Ik heb al meerdere malen een terugname, vervanging of terugbetaling voorgesteld, zonder enig positief resultaat.

Tot op heden doen zowel pricebreaker als TNT geen enkele moeite om de transportschade te onderzoeken.

Mijn raadsheer adviseert een minnelijke schikking en, bij onmogelijkheid hiervan, zoals vermeld in de Alg. VW van pricebreaker verdere juridische stappen via de bevoegde rechtbank.
Pricebraeker (de verkoper) is in eerste lijn aansprakelijk, en TNT (de onderaannemer) in tweede lijn.

Op dit forum lees ik meerdere negatieve ervaringen met pricebreaker, misschien is het aangewezen om in groep (massaal) een klacht richting consumentenbond op te stellen ...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

RegorXYZ schreef: In de Alg. VW van pricebraeker staat nergens vermeld dat de consument de staat van geleverde goederen, alsook de goede werking van de goederen, moet controleren en onderzoeken op moment van levering.
Dat staat er niet - maar het is wel verstandig.
Niet alles schade is te zien - en zodra je schade opmerkt moet je je direct melden. Helaas, er zijn ook mensen die zelf zaken laten vallen, en dat claimen, dus vandaar dat men strenger is.

In dit geval had je direct moeten melden dat er schade was, die niet aan de verpakking zichtbaar was (kan val en/of stootschade zijn). Gezien je verhaal heb je daaraan voldaan. Pricebreaker dient dit met TNT voor jou op te lossen (zij zijn degenen die de opdracht tot verzending hebben gedaan).
Als men niet wil meewerken - mischien kan je dan het beste advies inwinnen bij het Juridisch Loket of je rechtsbijstand.

Ik denk wel dat het een geval lange adem gaat worden.
Gezien de reputatie van pricebreaker heb ik weinig hoop voor je - maar niet geschoten is zowiezo mis.

Ricor
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2010 22:11

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door Ricor »

Omdat pricebreaker tot 2 x toe ook hun verantwoordelijkheid niet nam om mijn
defect geleverde ventilator netjes om te ruilen (ze wilde het aan de fabrikant voorleggen of dit wel onder garantie viel......), heb ik tenslotte maar contact opgenomen met de importeur van S&P. Tot groot genoegen stelde deze voor om de ventilator naar hun op te sturen, en binnen een week had ik een gloednieuwe van hen retour :D .
Echt top van S&P waar ik overigens al in een ander soort geval een zeer coulante service van had gekregen.
Maar ja, aan de kwaliteit van de S&P ventilatoren heb ik nooit een moment getwijfeld.
Wel aan waar je hem koopt.
Het gaat goed, tot dat je iets aparts hebt en je een klein beetje service nodig hebt.
Ik weet, de prijs is er naar, maar de volgende keer geef ik wel wat meer uit.
Die paar tientjes is de koppijn die ik met pricebreaker heb gehad niet waard geweest.

RegorXYZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2010 13:23

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door RegorXYZ »

@sophie van pricebreaker : ik zou zeggen, voeg de daad bij het woord, ziehier mijn colli-gegevens bij TNT (colli 3SWQUH9002798). Gelieve AUB met spoed een RMA procedure op te starten en mij een adres te bezorgen waarnaar ik de beschadigde goederen kan retourneren. Ik wacht al meer dan 4 weken vruchteloos op een zinvolle reactie van pricebreaker (België). Jullie volgen al te gemakkelijk de zienswijze van de transporteur (TNT in mijn geval). Ik ben notabene wel jullie klant ...,

Ziehier mijn indrukken van pricebreaker : ik krijg meer en meer de indruk dat pricebreaker een rotte appel is in de mand ... Jullie klantvriendelijkheid en manier van klachtenbehandeling laat te wensen over ...
Op e-Bay zouden jullie al lang jullie internetwinkeltje mogen opdoeken hebben. Jullie maken er echt een zootje van en kunnen op gebied van klantbenadering en communicatie nog veel bijleren ..

Aan pricebreaker om mij van deze indrukken te ontdoen en het tegendeel te bewijzen. Mocht mijn schadegeval/geschil een adequate oplossing krijgen, dan zal ik dit zeker met plezier vermelden op dit forum.

Dominiqueh062
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:39

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door Dominiqueh062 »

Beste klant,

De plexi ter vervanging werd vandaag door ons besteld. Om verdere problemen met TNT te vermijden, stellen wij u voor om de beschadigde persoonlijk te komen omruilen en dan dadelijk de nieuwe mee te nemen. Van zodra deze binnen is, geven wij u een seintje.

Het antwoord van TNT is duidelijk dat u de beschadiging had moeten laten vaststellen bij de levering. Dit zeggen we ook nog eens extra bij de mail die we sturen. Dit zo bij iedereen dat je de goederen moet controleren voor je aftekend. Dit is ook de gebruikelijke procedure. Wij treffen hier dus geen enkel schuld. Het is dus onze goodwill dat we tonen om dit om te ruilen.

Met vriendelijke groeten
Sophie

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dominiqueh062 schreef:Dit zo bij iedereen dat je de goederen moet controleren voor je aftekend. Dit is ook de gebruikelijke procedure. Wij treffen hier dus geen enkel schuld. Het is dus onze goodwill dat we tonen om dit om te ruilen.

Het probleem kan zijn dat schade EXTERN (aan de verpakking dus) niet zichtbaar is - en dat je dus de verpakking zou moeten openen, en de inhoud grondig zou moeten controleren alvorens te tekenen.

Gezien de slechter wordende kwaliteit van TNT (onder andere) zal geen koerier hierop willen wachten.

RegorXYZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2010 13:23

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door RegorXYZ »

@ Guardian 072 : Inderdaad,

Bij een andere levering (niet via TNT) vroeg ik, voor ik aftekende, of ik de inhoud van de colli mocht controleren op eventuele transportschade.
Antwoord van de transporteur : "Neen, de colli mag pas worden geopend, na aftekening en u moet dan maar reclameren als er iets niet in orde is .."

Dus ook achteraf ..., en volgens mijn mening is dit de enige manier als de transportschade niet van buitenaf zichtbaar is.

Anders zouden de transporteurs inderdaad al te veel tijd verliezen ...

RegorXYZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2010 13:23

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door RegorXYZ »

@ sophie van pricebreaker betreffende de kwaliteit van jullie aftersales service :

Deze is, mijn inziens, nog voor veel verbeteringen vatbaar.

Jullie moeten heel goed begrijpen dat deze service valt of staat met oa. een goede en juiste keuze van leveranciers en onderaannemers.

In mijn schadegeval speelt TNT het hard en ik begrijp heel goed dat de service die jullie kunnen bieden, mede wordt bepaald door de al dan niet goodwill van de onderaannemer, TNT in dit geval.

Als klant van TNT moeten jullie dezelfde service eisen als deze die, wij als klanten van van pricebreaker, wensen te krijgen.

Dit geldt trouwens voor alle leveranciers en onderaannemers waarmee jullie samenwerken.

Een goede raad : misschien is het wel aangewezen om TNT in te ruilen voor een andere transporteur.

In mijn geval had dit, mijn inziens, heel wat (nodeloze) e-mails en dito irritatie bespaard.

In alle geval, reeds mijn dank om het gebroken plexiglas te willen vervangen.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2011 17:52

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo,

eerst een warmtepomp besteld , vervolgens na het zien van dit forum weer geannuleerd, maar in de directe contact met deze firma na mijn annuleren heb ik de situatie uitgelegd en mij werd verzekerd dat aangesloten zijn bij http://www.becommerceawards.be/ en dat deze bij geschillen bemiddeld, ook is mij beloofd dat ik binnen 1 week mijn warmtepomp kon verwachten, gezien de lage prijs en de keurige reakties, heb ik toch besloten de gok te nemen.
Na 2 werkdagen reeds heb ik mijn wrmtepomp binnen en alles ziet er goed uit, ik ben tot nu toe reuze tevreden, Hans bedankt :D :D

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

[email protected] schreef:Hallo,

eerst een warmtepomp besteld , vervolgens na het zien van dit forum weer geannuleerd, maar in de directe contact met deze firma na mijn annuleren heb ik de situatie uitgelegd en mij werd verzekerd dat aangesloten zijn bij http://www.becommerceawards.be/ en dat deze bij geschillen bemiddeld
Leuke reclame - maar die site is vergelijkbaar met Webwinkel van het jaar.
het is absoluut GEEN geschillencommissie of iets dergelijks - maar een verkiezingssite van de beste webwinkel.

Niet echt een baken van vertrouwen.

Tanna
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2011 09:43

Re: Ervaring met Pricebreaker.nl

Ongelezen bericht door Tanna »

Jammer dat ik dit niet wist voor ik daar een bestelling deed......
2 jaar verder na de eerste topic maar er is daar weinig veranderd. Nog steeds een miserabele communicatie en service.

begin maart twee designlampen besteld waar een levertijd van 15 tot 20 dagen op zat. Na ca. 30 dagen maar eens gaan informeren waar ze bleven, 2x moeten mailen en geen respons. Nergens een telefoonnummer te vinden. Na een derde dringende mail, kreeg ik als antwoord dat 1 lamp binnen was en nummer 2 in die week nog werd verwacht. 2 weken erna maar weer eens gemaild waar ze bleven, ook dit keer een paar keer moeten herhalen omdat er niet werd gereageerd.
Ca. 6 weken na het doen en betalen van de bestelling, heb ik gemaild met de mededeling dat ik de lampen wilde annuleren en geld terug omdat de wachttijd me te lang werd. Toen kwam er nog de zelfde dag een mail dat de lampen verzonden zouden worden.

Ze zijn echter niet wat we wensen en dus willen we de lampen retourneren. Alle gegevens gemaild, inmiddels alweer 4x maar na een week nog steeds geen antwoord. Aangezien je binnen 14 dagen moet retourneren, begint de tijd te dringen nu. 2x per dag een mail lijkt weinig zin te hebben.

ZEER slechte communicatie en service bij deze tent. Ik raad iedereen af om er bestellingen te doen.

Gesloten