LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gode
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2017 14:15

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gode »

Helaas ben ik ook slachtoffer geworden
Van deze website.op 28 augustus heb ik en PS 4 aangeschaft
voor het bedrag van 190 Euro.
Ik Kreg echte gen bevestigingsmail.

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

NeoDutchio schreef:Bij mij is de geloofheid in deze topic toch wel erg laag. Uit het niets alleen maar nieuwe forumleden die allemaal hetzelfde hebben meegemaakt. Allemaal nagenoeg tegelijkertijd dit forum gevonden, nagenoeg tegelijk een account aangemaakt en allemaat exact hetzelfde meegemaakt.

Sorry dat ik het zeg, klinkt ongeloofwaardig.

Helaas is het toch waar. Ik kan me voorstellen dat het ongeloofwaardig is. Ik ben zelf nog nooit opgelicht dus had ook eigenlijk niks te zoeken bij radar. Nu dat ik weet dat ik opgelicht ben ben ik via alle mogelijke wegen gaan zoeken en waarschuwen. Ik kan zelf niet geloven hoeveel mensen hij heeft opgelicht in zo'n korte tijd. De website heeft ook maar een maand of 2 online gestaan. Ik krijg van alle kanten berichten van mensen die er ook ingetrapt zijn. Ik ben aan de deur geweest en de vader heeft toegegeven. Je bent welkom om mijn verhaal te checken meneer [naam door moderator verwijderd] heeft er melding van gemaakt bij politie Nijmegen.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2020 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam door moderator verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gwen81 schreef:
NeoDutchio schreef:Bij mij is de geloofheid in deze topic toch wel erg laag. Uit het niets alleen maar nieuwe forumleden die allemaal hetzelfde hebben meegemaakt. Allemaal nagenoeg tegelijkertijd dit forum gevonden, nagenoeg tegelijk een account aangemaakt en allemaat exact hetzelfde meegemaakt.

Sorry dat ik het zeg, klinkt ongeloofwaardig.

Helaas is het toch waar. Ik kan me voorstellen dat het ongeloofwaardig is. Ik ben zelf nog nooit opgelicht dus had ook eigenlijk niks te zoeken bij radar. Nu dat ik weet dat ik opgelicht ben ben ik via alle mogelijke wegen gaan zoeken en waarschuwen. Ik kan zelf niet geloven hoeveel mensen hij heeft opgelicht in zo'n korte tijd. De website heeft ook maar een maand of 2 online gestaan. Ik krijg van alle kanten berichten van mensen die er ook ingetrapt zijn. Ik ben aan de deur geweest en de vader heeft toegegeven. Je bent welkom om mijn verhaal te checken meneer [naam door moderator verwijderd] heeft er melding van gemaakt bij politie Nijmegen.
Als het al enkele maanden speelt is het nog steeds vreemd dat er ineens achter elkaar nieuwe forumleden komen die exact hetzelfde verhaal hebben. Dit komt nooit voor hier.

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

NeoDutchio schreef:
Gwen81 schreef:
NeoDutchio schreef:Bij mij is de geloofheid in deze topic toch wel erg laag. Uit het niets alleen maar nieuwe forumleden die allemaal hetzelfde hebben meegemaakt. Allemaal nagenoeg tegelijkertijd dit forum gevonden, nagenoeg tegelijk een account aangemaakt en allemaat exact hetzelfde meegemaakt.

Sorry dat ik het zeg, klinkt ongeloofwaardig.

Helaas is het toch waar. Ik kan me voorstellen dat het ongeloofwaardig is. Ik ben zelf nog nooit opgelicht dus had ook eigenlijk niks te zoeken bij radar. Nu dat ik weet dat ik opgelicht ben ben ik via alle mogelijke wegen gaan zoeken en waarschuwen. Ik kan zelf niet geloven hoeveel mensen hij heeft opgelicht in zo'n korte tijd. De website heeft ook maar een maand of 2 online gestaan. Ik krijg van alle kanten berichten van mensen die er ook ingetrapt zijn. Ik ben aan de deur geweest en de vader heeft toegegeven. Je bent welkom om mijn verhaal te checken meneer [naam door moderator verwijderd] heeft er melding van gemaakt bij politie Nijmegen.
Als het al enkele maanden speelt is het nog steeds vreemd dat er ineens achter elkaar nieuwe forumleden komen die exact hetzelfde verhaal hebben. Dit komt nooit voor hier.
Ik weet dat wij opgelicht zijn door rdg webdesign, voor de rest kan ik niet spreken. Wel weet ik dat er al meerdere malen aangifte is gedaan. Maar stel je hebt gelijk, wat hebben die mensen er dan aan om hier te reageren? Als ik niet opgelicht was dan was ik waarschijnlijk nooit op dit forum gekomen. Maakt dat mijn verhaal minder waar dan?

zwease
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2017 14:06

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door zwease »

Ik ben ook opgelicht door RDGMobile, 190 euro weg, wel verschillende e-mails terug ontvangen maar nooit mijn geld of playstation.

Maakt dat iets uit
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2017 11:30

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Maakt dat iets uit »

Helaas de 14 jarige zoon van mijn vriendinn is hier ook in getrapt. geld kwijt en geen PS4. Mijn vriendin heeft aangifte proberen te doen bij de politie maar deze gaven aan niks te kunnen doen. Ook de bank gaf 0 op het rekest. Omdat dit een tussenrekening is. Dit lijkt me vreemd voor de bank moet iedere transactie inzichtelijk zijn en dienen ze deze geldstroom ook te kunnen volgen. Door deze vorm helpt ING indirect mee aan internetoplichting.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maakt dat iets uit schreef:Helaas de 14 jarige zoon van mijn vriendinn is hier ook in getrapt. geld kwijt en geen PS4. Mijn vriendin heeft aangifte proberen te doen bij de politie maar deze gaven aan niks te kunnen doen. Ook de bank gaf 0 op het rekest. Omdat dit een tussenrekening is. Dit lijkt me vreemd voor de bank moet iedere transactie inzichtelijk zijn en dienen ze deze geldstroom ook te kunnen volgen. Door deze vorm helpt ING indirect mee aan internetoplichting.
Een bank kan geen geldstromen volgen. Men maakt geld over naar een rekening van een andere bank en dan houdt het op, verder kan en mag men niet volgen.

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Maakt dat iets uit schreef:Helaas de 14 jarige zoon van mijn vriendinn is hier ook in getrapt. geld kwijt en geen PS4. Mijn vriendin heeft aangifte proberen te doen bij de politie maar deze gaven aan niks te kunnen doen. Ook de bank gaf 0 op het rekest. Omdat dit een tussenrekening is. Dit lijkt me vreemd voor de bank moet iedere transactie inzichtelijk zijn en dienen ze deze geldstroom ook te kunnen volgen. Door deze vorm helpt ING indirect mee aan internetoplichting.
U kunt gewoon online aangifte doen op de website van de politie.

bergenp
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2017 13:55

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door bergenp »

Hier helaas hetzelfde verhaal. 22/8 een playstation besteld. Bericht dat de levering vertraagd is. Vervolgens radiostilte en de website uit de lucht. Aangifte gedaan.

Teremai
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2017 05:44

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Teremai »

NeoDutchio schreef:Bij mij is de geloofheid in deze topic toch wel erg laag. Uit het niets alleen maar nieuwe forumleden die allemaal hetzelfde hebben meegemaakt. Allemaal nagenoeg tegelijkertijd dit forum gevonden, nagenoeg tegelijk een account aangemaakt en allemaat exact hetzelfde meegemaakt.

Sorry dat ik het zeg, klinkt ongeloofwaardig.
Weet je hoe dat komt? Als je nu zoekt op RDGmobile in google krijg je dit topic in de zoekresultaten.
Hiervoor was er niks bekend over de oplichtingspraktijken van de heer [naam door moderator verwijderd] .
Je mag het geloven of niet, wij weten helaas wat er gebeurd is en er is door velen al aangifte gedaan.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Teremai schreef:
NeoDutchio schreef:Bij mij is de geloofheid in deze topic toch wel erg laag. Uit het niets alleen maar nieuwe forumleden die allemaal hetzelfde hebben meegemaakt. Allemaal nagenoeg tegelijkertijd dit forum gevonden, nagenoeg tegelijk een account aangemaakt en allemaat exact hetzelfde meegemaakt.

Sorry dat ik het zeg, klinkt ongeloofwaardig.
Weet je hoe dat komt? Als je nu zoekt op RDGmobile in google krijg je dit topic in de zoekresultaten.
Hiervoor was er niks bekend over de oplichtingspraktijken van de heer [naam door moderator verwijderd] .
Je mag het geloven of niet, wij weten helaas wat er gebeurd is en er is door velen al aangifte gedaan.
Er zijn zat andere fora, zoals opgelicht waar dit dan gemeld kan worden.

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

NeoDutchio schreef:
Teremai schreef:
NeoDutchio schreef:Bij mij is de geloofheid in deze topic toch wel erg laag. Uit het niets alleen maar nieuwe forumleden die allemaal hetzelfde hebben meegemaakt. Allemaal nagenoeg tegelijkertijd dit forum gevonden, nagenoeg tegelijk een account aangemaakt en allemaat exact hetzelfde meegemaakt.

Sorry dat ik het zeg, klinkt ongeloofwaardig.
Weet je hoe dat komt? Als je nu zoekt op RDGmobile in google krijg je dit topic in de zoekresultaten.
Hiervoor was er niks bekend over de oplichtingspraktijken van de heer [naam door moderator verwijderd] .
Je mag het geloven of niet, wij weten helaas wat er gebeurd is en er is door velen al aangifte gedaan.
Er zijn zat andere fora, zoals opgelicht waar dit dan gemeld kan worden.

Daar staat het ook en bij meldnu.nl en op facebook. Ik heb dit overal gezet waar ik maar kon om mensen te waarschuwen.

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door vlietjvan »

KitNieuwenburg schreef: [Het rekeningnummer] is een tussenrekening (zo vertelde
ING Bank ons) en daardoor kunnen ze niet traceren wie de echte inner is van
alle gelden.
Webshops maken vaker gebruik van een plugin van een betaalmaatschappij dan de implementatie van hun bank voor iDeal. Voorbeelden zijn Mollie, Stripe, maar er zijn er meer. Het is hun rekeningnummer dat je ziet. Deze betaalmaatschappij weet wel om wie het gaat. Of ze die informatie delen is een tweede maar je kunt ze in ieder geval benaderen. Misschien sluiten zij het account.

PayPal geeft voor de koper meer zekerheid, maar dat is gelijk de reden dat verkopers er een beetje huiverig voor zijn. Als webengineer heb ik al meerdere malen gezien dat webshop eigenaren de PayPal optie (willen laten) verwijderen. Bij PayPal heeft de koper altijd gelijk, ook al heb je als verkoper het verzendbewijs en de melding van postnl dat het is afgeleverd, dan nog kan de koper zeggen dat het niet is ontvangen. Het geld wordt teruggehaald en naar je goederen kun je fluiten.

Zonder meer stellen dat webshops zonder PayPal of CC niet deugen, is mij iets te kort door de bocht.

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

www.gamevoordeel.net Dit is de nieuwe site van hem. Alweer 1 persoon bekend die besteld heeft en niks ontvangen. PAS OP

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Er is geen thuiswinkel keurmerk website is van dit jaar geen KVK info
dat schreeuwt toch om er hard van weg te rennen

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Dieke83 schreef:Er is geen thuiswinkel keurmerk website is van dit jaar geen KVK info
dat schreeuwt toch om er hard van weg te rennen
Deze nieuwe website heeft idd geen kvknr. Die andere hadden dat wel. Winkelkeurmerk is iets waar ik altijd op let en bij rdgmobile heb ik het niet gedaan. Echt heel stom.

Speedy123
Berichten: 1149
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Speedy123 »

vlietjvan schreef:Zonder meer stellen dat webshops zonder PayPal of CC niet deugen, is mij iets te kort door de bocht.
Geen creditcard acceptatie is wel een behoorlijke indicatie dat je erg op moet passen. Even een aanvullend onderzoekje alsvorens te bestellen is dan wel op zijn plaats. Dus hoe lang bestaat het bedrijf al, zijn er klachten over het bedrijf te vinden op het Internet, zijn ze aangesloten bij een keurmerk, hebben ze een bedrijfsmatige vestiging of staan ze ingeschreven op een woonhuis ergens drie hoog achter?

Speedy123
Berichten: 1149
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Gwen81 schreef:
Moneyman schreef:
Luukjodegier schreef:Ik heb ook een playstation 4 op deze website besteld voor €190,00 en je raad het al... niet ontvangen.
En met die prijs voelde je geen nattigheid?
Er stond bij refurbished dus ik vond 220 een nette prijs.
Voor refurbished is het inderdaad een nette prijs, je neemt als koper toch een risico want het apparaat is al een keer gerepareerd en de componenten zijn niet nieuw, het is een gebruikt apparaat dus tweedehands.

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Speedy123 schreef:
vlietjvan schreef:Zonder meer stellen dat webshops zonder PayPal of CC niet deugen, is mij iets te kort door de bocht.
Geen creditcard acceptatie is wel een behoorlijke indicatie dat je erg op moet passen. Even een aanvullend onderzoekje alsvorens te bestellen is dan wel op zijn plaats. Dus hoe lang bestaat het bedrijf al, zijn er klachten over het bedrijf te vinden op het Internet, zijn ze aangesloten bij een keurmerk, hebben ze een bedrijfsmatige vestiging of staan ze ingeschreven op een woonhuis ergens drie hoog achter?

Dingen die ik normaal ALTIJD doe en nu niet stom stom stom. En helaas ben ik niet de enige, 67 gedupeerde :?

Speedy123
Berichten: 1149
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Achter de beruchte MijnGratisBox.nl schijnt Smart connect Services BV te hebben gezeten. Boven die BV hing het bedrijf SAVO BV. Beide BV's zijn inmiddels uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel. Alle bedrijven maakte gebruik van een brievenbus constructie in het bedrijven verzamelgebouw "Bedrijvencentrum De Ring, Weegschaalstraat 3 te Eindhoven".

Reeds in 2013 werd duidelijk dat MijnGratisBox.nl de boel belazerd had. Groot is dan ook mijn verbazing dat TS stelt dat wederom schijnbaar via hetzelfde bedrijvencentrum wederom mensen opgelicht schijnen te worden.

Waarom zou je een duur apparaat willen bestellen bij een bedrijf dat zich verstopt achter een brievenbus in een bedrijvenverzamelpand? Waarom zou je bestellen bij een bedrijf dat angstvallig zijn KvK verbergt? Waarom vind je het normaal dat een bedrijf als telefoonnummer een 06 nummer aanbiedt? Waarom kan je niet met een creditcard betalen maar alleen via een bankoverboeking vooraf? Waarom heeft de site geen enkel keurmerk? Waarom staat bij een Sony Playstation 4 Pro 1000GB (Nieuw) van 399 euro in de kleine lettertjes 'Let op: Losse console met bekabeling en 1 controller (Refurbished)' ?

Echt alle seinen zouden op rood moeten staan dus als iemand besteld bij gamevoordeel.net dan vind ik het eigenlijk dat zo iemand nimmer zo moeten klagen als er iets fout gaat.

Gesloten