LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Speedy123
Berichten: 1160
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Als je nu naar gamevoordeel.net gaat, dan wordt je doorgelinkt naar een YouTube filpje met de trolo man die je tien minuten lang uitlacht. Ben bang dat degene die een bestelling hebben geplaatst bij gamevoordeel.net geen producten geleverd gaan krijgen.

Overigens heb ik wel de registratie gegevens van de URL via whois kunnen vinden. De gegevens bevattten een naam, adres en telefoonnummer in Nederland dus gedupeerde zouden kunnen overwegen om dat verder uit te zoeken.

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Speedy123 schreef:Achter de beruchte MijnGratisBox.nl schijnt Smart connect Services BV te hebben gezeten. Boven die BV hing het bedrijf SAVO BV. Beide BV's zijn inmiddels uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel. Alle bedrijven maakte gebruik van een brievenbus constructie in het bedrijven verzamelgebouw "Bedrijvencentrum De Ring, Weegschaalstraat 3 te Eindhoven".

Reeds in 2013 werd duidelijk dat MijnGratisBox.nl de boel belazerd had. Groot is dan ook mijn verbazing dat TS stelt dat wederom schijnbaar via hetzelfde bedrijvencentrum wederom mensen opgelicht schijnen te worden.

Waarom zou je een duur apparaat willen bestellen bij een bedrijf dat zich verstopt achter een brievenbus in een bedrijvenverzamelpand? Waarom zou je bestellen bij een bedrijf dat angstvallig zijn KvK verbergt? Waarom vind je het normaal dat een bedrijf als telefoonnummer een 06 nummer aanbiedt? Waarom kan je niet met een creditcard betalen maar alleen via een bankoverboeking vooraf? Waarom heeft de site geen enkel keurmerk? Waarom staat bij een Sony Playstation 4 Pro 1000GB (Nieuw) van 399 euro in de kleine lettertjes 'Let op: Losse console met bekabeling en 1 controller (Refurbished)' ?

Echt alle seinen zouden op rood moeten staan dus als iemand besteld bij gamevoordeel.net dan vind ik het eigenlijk dat zo iemand nimmer zo moeten klagen als er iets fout gaat.
Is de ring niet een pand waar je kantoorruimte kan huren? Ik had er nog nooit van gehoord ook niet van smart connect services bv. Ik denk niet dat het om dezelfde persoon gaat, dan zou toch veel meer over hem te vinden zijn?
De site waar ik besteld had was http://www.rdgmobile.com daar stond een adres in Nijmegen bij, die had wel een kvk en belasting nummer, alleen geen keurmerk. Daar stond ook duidelijk dat het om een refurbished ps4 ging.

Ik heb zelf een webshop gehad en had ook alleen een 06 nummer dus dat vind ik nog niet zo verdacht.

Maar je hebt gelijk als je gaat kijken klopt het van geen enkele kant en die nieuwe site al helemaal niet. Helaas heb ik daar nu niks aan dus het enigste dat ik kan doen is andere mensen waarschuwen.

Ohh echt?? Ik had nog niet op die knop van youtube geklikt, wel fb en twitter maar dan gaat gewoon naar fb en twitter geen specifiek account.
De naam, adres en telefoonnummers kloppen niet. Maar het adres dat bij de kvk stond dat klopt wel. Ben ik geweest maar kwam ik niet verder mee.

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Speedy123 schreef:Als je nu naar gamevoordeel.net gaat, dan wordt je doorgelinkt naar een YouTube filpje met de trolo man die je tien minuten lang uitlacht. Ben bang dat degene die een bestelling hebben geplaatst bij gamevoordeel.net geen producten geleverd gaan krijgen.

Overigens heb ik wel de registratie gegevens van de URL via whois kunnen vinden. De gegevens bevattten een naam, adres en telefoonnummer in Nederland dus gedupeerde zouden kunnen overwegen om dat verder uit te zoeken.

Nu zie ik wat je bedoelde, de site is weg. Sorry dat was net nog niet. Zeker te heet onder zijn voetjes. Ik weet 100% dat gamevoordeel.net en die andere sites van dezelfde persoon waren, ik heb bewijzen.

Speedy123
Berichten: 1160
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Gwen81 schreef:Is de ring niet een pand waar je kantoorruimte kan huren? Ik had er nog nooit van gehoord ook niet van smart connect services bv. Ik denk niet dat het om dezelfde persoon gaat, dan zou toch veel meer over hem te vinden zijn?
Ik denk ook niet dat het dezelfde persoon is maar het is wel dezelfde methode. Men gebruikt de postadres service van de Ring waardoor iemand zijn BV op dat adres kan inschrijven. De BV is dan verder ontraceerbaar, het is lastig uit te vinden wie er nu achter de site zitten want er staan tientallen BV's op dat adres ingeschreven. Dus welke BV nu verantwoordelijk was voor de website van gamevoordeel.net is hierdoor onduidelijk.
Gwen81 schreef:Ik heb zelf een webshop gehad en had ook alleen een 06 nummer dus dat vind ik nog niet zo verdacht.
Het is niet perse verdacht echter het geeft aan dat je één persoon te maken hebt. Over het algemeen zien we best vaak dat dergelijke kleine bedrijfjes al snel tegen problemen aanlopen. Dus persoonlijk zou ik daar niet snel goederen van honderden euro's bestellen.

Speedy123
Berichten: 1160
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Gwen81 schreef:
De site waar ik besteld had was http://www.rdgmobile.com daar stond een adres in Nijmegen bij, die had wel een kvk en belasting nummer, alleen geen keurmerk. Daar stond ook duidelijk dat het om een refurbished ps4 ging.
De registratie van de url http://www.gamevoordeel.net is ook gedaan op exacte hetzelfde adres als die van http://www.rdgmobile.com in Nijmegen. Alleen het telefoonnummer en de naam zijn verschillend. Je vermoeden dat je met dezelfde personen te maken hebt, lijkt te kloppen. Mocht je aangifte gaan doen, wellicht handig om dit ook bij de politie te melden, dan weten ze dat er urgentie in deze zaak is aangezien ze nieuwe shops in de lucht brengen en kennelijk niet van plan zijn om te stoppen.

Op het adres van de URL's staat overigens een aannemers bedrijf geregistreerd. Als je in Google maps kijkt, hangt er een grote piraten vlag uit het raam. Dat geeft toch te denken :shock:

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Speedy123 schreef:
Gwen81 schreef:
De site waar ik besteld had was http://www.rdgmobile.com daar stond een adres in Nijmegen bij, die had wel een kvk en belasting nummer, alleen geen keurmerk. Daar stond ook duidelijk dat het om een refurbished ps4 ging.
De registratie van de url http://www.gamevoordeel.net is ook gedaan op exacte hetzelfde adres als die van http://www.rdgmobile.com in Nijmegen. Alleen het telefoonnummer en de naam zijn verschillend. Je vermoeden dat je met dezelfde personen te maken hebt, lijkt te kloppen. Mocht je aangifte gaan doen, wellicht handig om dit ook bij de politie te melden, dan weten ze dat er urgentie in deze zaak is aangezien ze nieuwe shops in de lucht brengen en kennelijk niet van plan zijn om te stoppen.

Op het adres van de URL's staat overigens een aannemers bedrijf geregistreerd. Als je in Google maps kijkt, hangt er een grote piraten vlag uit het raam. Dat geeft toch te denken :shock:
Ik had al aangifte gedaan maar ze doen er niks mee. Toen ik vanmorgen belde zeiden ze dat er geen tijd voor hadden het was niet belangrijk genoeg.

Het is een studentenhuis, aannemer had ik ook gebeld de persoon heeft daar idd gewoond tot en met januari 2017. Ze wisten niet dat hij dat adres gebruikt om mensen op te lichten.

Dat is het frustrerende ik weet wie het is en kan niks doen

Speedy123
Berichten: 1160
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Gwen81 schreef:Dat is het frustrerende ik weet wie het is en kan niks doen
Dat ben ik niet met je eens, je hebt het voorwerk al gedaan. Als je hier je op het forum je medelotgenoten bij elkaar verzameld, kunnen jullie gezamelijk de dader civiel rechtelijk aanpakken en de kosten samen delen. Wellicht wil de rechtbijstand hier ook wel inspringen?

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Speedy123 schreef:
Gwen81 schreef:Dat is het frustrerende ik weet wie het is en kan niks doen
Dat ben ik niet met je eens, je hebt het voorwerk al gedaan. Als je hier je op het forum je medelotgenoten bij elkaar verzameld, kunnen jullie gezamelijk de dader civiel rechtelijk aanpakken en de kosten samen delen. Wellicht wil de rechtbijstand hier ook wel inspringen?
Ze vinden het bedrag te laag om er een zaak van te maken.

Speedy123
Berichten: 1160
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Gwen81 schreef:Ze vinden het bedrag te laag om er een zaak van te maken.
De meeste rechtsbijstandverzekeringen hanteren een ondergrens van 175 euro. In het geval de schade hoger is maar ze er geen zaak van willen maken, zullen ze normaliter het schadebedrag aan jouw uitkeren. Ik zou je polis maar eens nakijken, daar staat vast een grensbedrag in genoemd.

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Speedy123 schreef:
Gwen81 schreef:Ze vinden het bedrag te laag om er een zaak van te maken.
De meeste rechtsbijstandverzekeringen hanteren een ondergrens van 175 euro. In het geval de schade hoger is maar ze er geen zaak van willen maken, zullen ze normaliter het schadebedrag aan jouw uitkeren. Ik zou je polis maar eens nakijken, daar staat vast een grensbedrag in genoemd.
Rechtsbijstand kan niks doen omdat het oplichting is via internet, bij de advocaat moest het minimaal €500 zijn. Echt ik heb alles al gebeld en gemaild.

rubenbaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2017 11:28

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door rubenbaan »

Ik heb maandag ook een playstation 4 besteld, toen ik zag dat de site eruit lag wist ik al hoelaat het was. Maar als we dus meerdere mensen verzamelen met zelfde probleem kunnen we iets beginnen neem ik aan?

ABerendse
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2017 14:08

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door ABerendse »

Ook onze 10 jarige zoon is eergisteren opgelicht via de site Gamevoordeel.net. Wij als ouders hadden misschien beter moeten meekijken, desondanks bizar dat je moedwillig 10 jarigen oplicht. Vind dat zeer laakbaar! Voor goede orde: wij nemen de schade over van onze zoon. Wat ik niet begrijp is dat dat geld van onze rekening naar rekening van de crimineel gaat, in dit geval een Bunq rekening. Is er dan geen fotocopie of zo van het paspoort van de oplichter bij de bank? Doet niemand daar iets mee? Is het controleproces bij de bank dan wel voldoende als de goede gegevens daar niet bekend zijn?

Speedy123
Berichten: 1160
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ABerendse schreef:Ook onze 10 jarige zoon is eergisteren opgelicht via de site Gamevoordeel.net. Wij als ouders hadden misschien beter moeten meekijken, desondanks bizar dat je moedwillig 10 jarigen oplicht. Vind dat zeer laakbaar! Voor goede orde: wij nemen de schade over van onze zoon. Wat ik niet begrijp is dat dat geld van onze rekening naar rekening van de crimineel gaat, in dit geval een Bunq rekening. Is er dan geen fotocopie of zo van het paspoort van de oplichter bij de bank? Doet niemand daar iets mee? Is het controleproces bij de bank dan wel voldoende als de goede gegevens daar niet bekend zijn?
De oplichter is bekend, er is ook al aangifte tegen hem gedaan. Het is nu een kwestie van alle gedupeerden om naar de politie te gaan en ook aangiftes te doen waarbij naar de eerdere aangiftes kan worden verwezen. Pas bij voldoende aangiftes zal de politie in actie komen, op dit moment geven ze nog geen prioriteit aan de zaak.

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Inderdaad allemaal aangifte doen. Voor meer informatie om bij de aangifte te doen kunnen jullie mij een prive bericht sturen.

joeyflm
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2017 20:16

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door joeyflm »

Ik zou graag een prive bericht willen sturen maar dat lukt niet. Helaas ben ik ook slachtoffer geworden en ik ga sowieso aangifte doen bij de politie!

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

joeyflm schreef:Ik zou graag een prive bericht willen sturen maar dat lukt niet. Helaas ben ik ook slachtoffer geworden en ik ga sowieso aangifte doen bij de politie!
Ik heb je een pb gestuurd

Igienzo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2017 16:32

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Igienzo »

Gwen81 schreef:Inderdaad allemaal aangifte doen. Voor meer informatie om bij de aangifte te doen kunnen jullie mij een prive bericht sturen.
Mij lukt het ook niet om u een PB te doen, zou u mij ook kunnen berichten?

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Pb's gestuurd

Ariek69
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2017 13:59

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Ariek69 »

Hallo,

Ook ik ben de dupe geworden van RDG-Mobil,
PlayStation 4 besteld € 190,00 betaald en aan het lijntje gehouden.
Het geld is overgemaakt via de iDeal betaallink dus dacht ik dit nog te achterhalen, maar helaas.
Heb nog geen aangifte gedaan, dit omdat de politie mij al mededeelde, zodra er voldoende aangiften binnenkomen gaan wij kijken?

Mvg,

Arie

Gwen81
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:41

Re: Ervaring met RDGMobile / RDG Webdesign

Ongelezen bericht door Gwen81 »

Ariek69 schreef:Hallo,

Ook ik ben de dupe geworden van RDG-Mobil,
PlayStation 4 besteld € 190,00 betaald en aan het lijntje gehouden.
Het geld is overgemaakt via de iDeal betaallink dus dacht ik dit nog te achterhalen, maar helaas.
Heb nog geen aangifte gedaan, dit omdat de politie mij al mededeelde, zodra er voldoende aangiften binnenkomen gaan wij kijken?

Mvg,

Arie
Ja dat krijgen we allemaal te horen. Maar ze hebben er geen tijd voor, zaak is te klein zeggen ze.

Gesloten