LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Esprit online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Lisa007

Esprit online

Ongelezen bericht door Lisa007 » 23 feb 2010 14:00

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar of het volgende dat Esprit doet wettelijk mag?

Ik ontvang thuis een waardebon van 1000 e-points met een waarde van 10 euro. Volgens hen heb ik die gespaard met mijn aankopen en mag ik bij mijn volgende bestelling 10 euro in korting brengen.

Door deze bon besluit ik daadwerkelijk een bestelling te doen. Ik geef het nr van de waardebon in via internet en er wordt op de site 8,45 euro in korting gebracht. Wanneer ik Esprit om opheldering vraag wordt er gezegd dat ik spullen retour heb gezonden ooit en dat deze blijkbaar nog niet waren verrekend met mijn epoints.

Ik geef aan dat ik een bon van papier in mijn handen heb waar gewoon opstaat dat ik 10 euro korting krijg. Er staat verder niets op over afwijkende voorwaarden of punten die evt aangepast worden.

Dit kan toch niet?
10 euro is toch 10 euro en niet opeens minder?
Ik vind dit misleiding!

Alvast bedankt voor de antwoorden.

marietje224

Re: Esprit online

Ongelezen bericht door marietje224 » 23 feb 2010 15:03

nou ja als jij dus nog steeds 1,65 hebt openstaan?dan trekken ze dat er af,is toch logisch??
je hebt schuld...dus ja?nou ja schuld :D naar mijn inziens vind ik het logisch.
ik laat het tegenwoordig altijd online staan en koop altijd online mijn spullen ik vind dat veel handiger,weet precies mijn maten,hoef haast nooit wat retour te doen...
tegenwoordig nou ja half jaarje...moet je 95 ct verzendkosten betalen,dan is verzekerd dat het pakketje bij jou is aangekomen...en of de buren hebben getekend.ik heb daar geen problemen mee,want bewijs maar eens dta je iets hebt gehad en dat kan je nu wel...ik heb het niet dus een van de buren..?

maar ik denk dat je je niet te boos moet maken en zei echt in hun recht staan.
al ben ik een esprit freak ben het er ook niet altijd mee eens hoor.
had laarzen besteld...komen ze thuis...129 euro..was het plastic..die zijn gek!!
gelijk terug gestuurd...

veel succes

chetal

Ongelezen bericht door chetal » 08 mar 2010 12:27

OOIT was ik ook fan van Esprit, veel besteld, meestal snelle levering. Maar de eerste de beste keer dat ik eens een artikel retourneerde ging het meteen hopeloos mis! De ene aanmaning na de andere... Daar reageerde ik dan op per mail, legde uit dat ik één artikel had teruggestuurd en volgens de regels van Esprit de rest van de nota had betaald. Het teruggestuurde artikel had ik in een andere maat besteld en ook direct betaald. Daar kreeg ik bevestigingen van dus alles leek in orde. Tot aldie aanmaningen dan! Esprit heeft op geen enkel mailtje fatsoenlijk geantwoord, maar wel een incassobureau op me afgestuurd (Lindorff). Ik heb Lindorff meteen gebeld en gevraagd welke stukken ze van Esprit hadden ontvangen, bleek niets te zijn. Welk incassobureau neemt een vordering in behandeling zonder kopieën van de correspondentie? In juni 2009 heb ik de betalingsbewijzen opgestuurd en iets meer vernomen. Tot deze week, krijg ik driekwart jaar later een kopie van de oorspronkelijke factuur toegezonden met de mededeling dat dit een onderbouwend stuk is... Die mensen bij Lindorff lezen dus echt niet wat je ze opstuurt. Nou lijkt het er wel op dat ik dus in totaal driemaal een artikel moet betalen dat ik heb teruggestuurd... Iemand tips? Ik ben bang om het totaal uit de hand te laten lopen en ben geneigd dan maar te betalen, aan de andere kant is het toch triest dat zo'n Esprit de administratie niet op orde krijgt en mij daarvoor op laat draaien.
Het lijkt me duidelijk dat ik niemand kan aanraden bij Esprit online te kopen...
Chantal

marietje224

Ongelezen bericht door marietje224 » 08 mar 2010 13:49

even het gaat om iets wat je retour hebt gestuurd?
dan krijg je toch een bewijsje dat je iets hebt opgestuurd?althans ik wel...
nou betalen zou ik het zeker niet laten ze het maar voor laten komen..of heb je rechtsbijstand...
ja ik heb het in al die jaren nog nooit gehad...
afkloppen...en ik mag toch hopen dat je copieen hebt opgestuurd?/

chetal

Ongelezen bericht door chetal » 08 mar 2010 14:47

Het gaat inderdaad om een artikel dat ik had teruggestuurd. Ik ben zo naïef geweest het bewijsje van het postkantoor een paar weken nadat ik de betalingsbevestigingen kreeg weg te gooien... Die bestelling was van ruim een jaar geleden. Ik heb trouwens ergens gelezen dat zo'n bewijsje niet uitmaakt: TNT kan zeggen dat het is afgeleverd, maar als Esprit dat niet goed heeft geregistreerd blijven ze erbij dat je nog moet betalen. Ik heb alles nog maar een keer naar Lindorff gestuurd, laat ik dat nog maar even afwachten...
Chantal

Gesloten