LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie dure Matras Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nemod12
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2010 02:53
Locatie: Valkenburg

Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door nemod12 »

Goedendag. Ik wilde graag even wat kwijt. Ik ben chronisch rugpatient en ik wilde graag een nieuwe matras. Ik moet in de betaalbare klasse zoeken, daar ik niet rijk ben. Om een lang verhaal kort te maken. Na uren van studie en onderzoek ben ik niet veel verder gekomen.
Wat ik niet snap is dat als ik bij wehkamo een van de dure matrassen wil kopen, zeg tegen de 500 euro, dan krijg ik 3 magere jaartjes garantie. Dan geloof ik al niet meer in die matras. 3 jaar??? belachelijk. Voor mij is 4 a 5 honderd euro veel geld.
En met alles wat ik over wehkamp gelezen heb. Wat een dubieus Bedrijf. Dat wilde ik even kwijt.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door lostlovey »

Mag ik dit een non-klacht vinden? Vast niet.

Als rugpatient lijkt het me op zijn minst onverstandig bij een postorderbedrijf een matras aan te schaffen. Afgezien van de reputatie van het bedrijf.

Je moet gewoon naar een winkel en uitproberen. Als je een klein budget hebt, is Ikea mogelijk een optie. Volgens mij bieden die op de Sultan-matrassen 25 jaar garantie.

stofzuigertje

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nee, alleen enkele opleg matrassen hebben bij Ikea geen 25 jaren garantie!

Maar dus alle Matrassen kun je daar uitgebreid proberen, en in de muur zie je ook in de opengewerkte modellen wat je koopt.
Ook geven zij als een van de weinige al online dus thuis kun je zoeken naar de gebruikte materialen, schuim of duur paardenhaar en wol?
Naast de verschillende kun je ook vooraf kijken wat het kost, of jou maat in voorraad is of dat je beter naar andere Ikea kunt gaan.
Ik zou gezien de rugklachten nooit zomaar bij postorder kopen, dus ga proef liggen bij Ikea die wel 25 jaren garantie geeft, zowel op de goedkoopste schuimblok als de duurste en tussen de €50,- en €400,- is vrijwel alles leverbaar wat elders meestal duurder is.
Zelfs Kwantum en Leen Bakker zijn meestal duurder, en die geven minder garantie, en waar kun je enige tijd proberen en omruilen? Ikea heeft dus zelfs op de goedkoopste deze garantie!

En vergeet bij jou keuze matras niet om ook de opleg matrassen te testen want dan houd je het langer mooi en schoon dus nog beter....
Een opleg matrasje, die dunne weggooien is beter als weer een groot matras kopen.

Trasher
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2010 16:40

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door Trasher »

Mjah, ik vind 25 jaar garantie geven op een produkt met een verwachte levensduur van 10 jaar eigenlijk ook wel dubieus.
Ik heb jarenlang matrassen en matrassenschuim (polyether voor de technici hier) geproduceerd en zowel uit ervaring als uit de laboratoriumtesten weet ik dat de gemiddelde verantwoorde levensduur van een matras rond de tien jaar ligt en korter wordt naarmate de matras goedkoper en lager in kwaliteit wordt.
Het toeval wil echter dat ik nu tijdelijk ook op een Sultan van Ikea lig en die mij helemaal niet tegenvallen. :shock:

Verder ben ik het met de voorgangers eens dat het eigenlijk ook onverantwoord is om een matras bij een postorderbedrijf te bestellen omdat dat goedkoper zou zijn. Als je echt serieus en aantoonbaar rugpatient bent kan ik mij niet voorstellen dat een dermate belangrijk artikel ook niet uit een verzekeringspotje betaald zou kunnen worden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik vind 3 jaar voor een matras van 500 euro best lang.
Die 25 jaar van mn Ikea matras neem ik maar met een korrel zout.

Ik heb ook last van mn rug maar lig prima op mn Ikea Sultan matrasje :D

nemod12
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2010 02:53
Locatie: Valkenburg

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door nemod12 »

Dank voor jullie reacties, Ik heb ondertussen contact met RHF en nog een ander bedrijf . Ik wil echt niks van wehkamp. Ook ikeas garantie vertrouw ik niet echt. Een tempur og mline heeft wel degelijk deze garantie.. Niet dat ik daar direct geld voor heb.. Maaja we blijven zoeken..

airbusa340
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2012 10:32

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door airbusa340 »

Volgens de consumentenbond kwamen de matrassen van Ikea ook slecht uit de test (helemaal op ondersteuning van de rug)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

airbusa340 schreef:Volgens de consumentenbond kwamen de matrassen van Ikea ook slecht uit de test (helemaal op ondersteuning van de rug)
Consumentenbond.
Je wilt toch niet zeggen dat je die gasten serieus neemt? :shock:

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik lig nu 2 jaar op een Ikea matrasje van 300 euro. Deze ligt prima.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door flepp »

Consumenten bond geloof ik niet zo erg in, gebruikers ervaring lijkt mij veel beter die hebben geen belang bij goed of slecht.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

De consumentenbond kijkt voornamelijk naar het uiterlijk en of de handleiding mooi is. Wat er onder de motorkap gebeurd is van ondergeschikt belang. Terwijl juist wat er onder de motorkap gebeurd het belangrijkste is.

Als bij de meeste computerbladen en testen een printer van merk x en type y als slechtste uit de bus komt, komt die bij de consumentenbond heel vaak als best getest.
Dat kun je niet serieus nemen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door dhc »

BBCS schreef:Dat kun je niet serieus nemen.
Dat zou ook kunnen gelden voor jou....
verbazingwekkend dat jij een topic over MATRASSEN zo kunt verdraaien dat het ineens weer over pc's gaat...

geef maar even een onderbouwing van je loze kreet....

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

dhc schreef:
BBCS schreef:Dat kun je niet serieus nemen.
Dat zou ook kunnen gelden voor jou....
verbazingwekkend dat jij een topic over MATRASSEN zo kunt verdraaien dat het ineens weer over pc's gaat...

geef maar even een onderbouwing van je loze kreet....
De consumentenbond stelde McAfee als best getest bij de anti-virus software, terwijl McAfee de grootste troep was.

Ik kan voornamelijk over computers spreken, omdat het mijn vakgebied is. En daar zie ik dus heel veel misgaan als het om best getest gaat door de consumentenbond.

Vandaar dat ik reageerde op de posting van airbusa340:
Volgens de consumentenbond kwamen de matrassen van Ikea ook slecht uit de test (helemaal op ondersteuning van de rug)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door dhc »

De consumentenbond stelde McAfee als best getest bij de anti-virus software, terwijl McAfee de grootste troep was
Dit is geen onderbouwing maar waarschijnlijk je eigen mening....

Nogmaals, dit topic gaat over MATRASSEN en niet over jouw speeltjes.....

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

dhc schreef:
De consumentenbond stelde McAfee als best getest bij de anti-virus software, terwijl McAfee de grootste troep was
Dit is geen onderbouwing maar waarschijnlijk je eigen mening....

Nogmaals, dit topic gaat over MATRASSEN en niet over jouw speeltjes.....
Mijn mening?

dhc schreef:Nogmaals, dit topic gaat over MATRASSEN en niet over jouw speeltjes.....
Het maakt niet uit waar het over gaat, de testen van de consumentenbond zijn niet geloofwaardig en zeker niet te vertrouwen.

Ik kan niet oordelen of de matrassen van Ikea wel of niet goed zijn.
Als de consumentenbond die als slechtste beoordelen, geloof ik er geen moer van.
Er zijn genoeg onafhankelijke organisaties die matrassen goed kunnen beoordelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Stiftung Warentest heeft deze maand een matrassentest. Die kun je gerust serieus nemen:

http://www.testberichte.de/a/matratze/m ... 00750.html

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie dure Matras Wehkamp

Ongelezen bericht door olaf79 »

Niemand die een matras zo goed kan testen als jijzelf. Als je er lekker op ligt en goed slaapt en uitgerust wakker wordt, mag je hem het predikaat "beste getest" geven.
Volgens mij mag je bij Ikea (check het nog even want weet het niet zeker), de matras uitproberen en kun je hem retourneren als hij niet bevalt.

Gesloten