Gedupeerd door Heira.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
WillemRawie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2022 17:29

Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door WillemRawie1 »

Geachte op facebook kwamen wij een toch wel betrouwbare pagina tegen van HEIRA.NL
Voel me door hun behoorlijk in de **** genomen. Mega box met A merken van Apple zogenaamd door de douane in beslag genomen besteld met hun verhaal grote dingen tablet of telefoon Apple etc. En wat krijg ik? Een rotte koptelefoon waarde nog geen 5 euro een selfie lamp. Neem je contact komen ze met een smoes van: ja mysterie box .ik heb gezegd dat zetten jullie er niet bij. Een mega box is een mega box. Maar je bent beroofd van je geld dat is erger. Ze reageren niet op de mails. Ze zitten schijnbaar in Oisterwijk en Dusseldorf en Venendaal maar helaas. Volgens mij zitten ze in China.
Mijn pakketje kon door de brievenbus een megabox kan niet door de brievenbus.
Aub deze mensen moeten gestopt worden.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

WillemRawie1 schreef:
11 dec 2022 17:37
op facebook kwamen wij een toch wel betrouwbare pagina tegen van HEIRA.NL
..........................
Aub deze mensen moeten gestopt worden.
Heb jij dan ook een idee hoe? Jij bent nummer zoveel die op basis van een advertentie bestelt, ondanks alle waarschuwingen en zelfs een overheidscampagne.
Dit soort praktijken stopt alleen als mensen stoppen met bestellen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is er betrouwbaar aan die site? Zij pretenderen een bemiddelaar te zijn. Beslist tussen een of andere Chinese shop en u.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Betrouwbaar? 24/7 bereikbaar, tussen 8:00u en 22:00 is bij mij geen 24/7. Het KVK nummer klopt niet en ook het adres is niet te vinden. De naam ZilverBanert is onvindbaar en ook het 06- nummer geeft geen hits.
Ze zeggen geen verkoper te zijn, maar websitehouder. Dus de Jumbo is geen supermarkt, maar een doorgeefluik tussen fabrikant en klant en zijn nergens voor aansprakelijk/verantwoordelijk? En de prijzen kunnen hoger uitvallen als blijkt dat er nog allerlei heffingen bijkomen.
Wat ze verkopen is een ratjetoe. Van nietszeggende megaboxen tot afslanksokken, armbanden en bleekpoeder voor je tanden.
Wat is hier betrouwbaar aan?

U bent niet gedupeerd door heira, u hebt uzelf gedupeerd door zomaar ergens blind te kopen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik heb die geweldige advertentie ook tig maal gezien en telkens geantwoord met SPAM en gemeld aan facebook maar het helpt niet is net onkruid ze komen steeds terug onder andere namen met positieve reacties.Van fictieve mensen. Er stonden soms wel eens echte negatieve berichten bij met foto van wat ze ontvangen hadden meestal kop telefoontje

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Dit soort sites leven van de blinde inhaligheid van mensen zoals TS. Kan ik echt geen medelijden mee hebben

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Kokka1 schreef:
12 dec 2022 00:38
Dit soort sites leven van de blinde inhaligheid van mensen. Ze denken een werelddeal te kunnen maken die te goed is om waar te zijn. Door zover onder de marktwaarde te kopen accepteer je ook dat de goederen van diefstal afkomstig zijn. Kan ik echt geen medelijden mee hebben

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lady1234 schreef:
11 dec 2022 20:57
Wat is er betrouwbaar aan die site? Zij pretenderen een bemiddelaar te zijn. Beslist tussen een of andere Chinese shop en u.
Natuurlijk betrouwbaar, stond toch op Facebook 😂

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

1 Er staan geen betrouwbare websites op facebook
2 Lees voortaan van tevoren al die negatieve reviews over Heira. Vooral van al die mensen die een magic box kochten met niks dan rotzooi erin.
3 U bent niet gedupeerd; u hebt uzelf gedupeerd.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

rvjapio schreef:
12 dec 2022 10:18
1 Er staan geen betrouwbare websites op facebook
Dat is natuurlijk niet waar. Er staat genoeg betrouwbaars op Facebook. Je moet alleen -net als overal- je gezond verstand gebruiken.

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door rwolters »

rvjapio schreef:
12 dec 2022 10:18
1 Er staan geen betrouwbare websites op facebook.
Radar adverteert ook wel eens op Facebook.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door de auditu »

WillemRawie1 schreef:
11 dec 2022 17:37
Mega box met A merken van Apple zogenaamd door de douane in beslag genomen...
In het verleden heette dat "van de vrachtwagen gevallen". :)

jackyboojow
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2018 18:07

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door jackyboojow »

Nou ja zeg wat een reacties, er bestaan ook mensen die denken oh het is een . Nl site waar ik bestel dus dat is oké. En iemand die misschien net niet veel te besteden heeft valt helaas door de mand, omdat hij dan denkt iets extra's voor zijn kind te kunnen krijgen. Ik ben van mening dat Facebook hier een strengere controle op moet uitvoeren en de echte sites die dus betrouwbaar zijn erop kunnen blijven staan. Ik vind het erg dat iemand zijn geld kwijt raakt alleen omdat hij goed gelovig is een op wat geluk hoopte

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door Lowieze »

jackyboojow schreef:
31 dec 2022 07:03
Nou ja zeg wat een reacties, er bestaan ook mensen die denken oh het is een . Nl site waar ik bestel dus dat is oké. En iemand die misschien net niet veel te besteden heeft valt helaas door de mand, omdat hij dan denkt iets extra's voor zijn kind te kunnen krijgen. Ik ben van mening dat Facebook hier een strengere controle op moet uitvoeren en de echte sites die dus betrouwbaar zijn erop kunnen blijven staan. Ik vind het erg dat iemand zijn geld kwijt raakt alleen omdat hij goed gelovig is een op wat geluk hoopte
Ik denk dat juist een potentiële koper, na ontzettend veel waarschuwingen op diverse media, beter zou moeten controleren waar hij wil kopen.
Juist als je niet zoveel te besteden hebt zou je alerter moeten zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jackyboojow schreef:
31 dec 2022 07:03
Nou ja zeg wat een reacties, er bestaan ook mensen die denken oh het is een . Nl site waar ik bestel dus dat is oké. En iemand die misschien net niet veel te besteden heeft valt helaas door de mand, omdat hij dan denkt iets extra's voor zijn kind te kunnen krijgen. Ik ben van mening dat Facebook hier een strengere controle op moet uitvoeren en de echte sites die dus betrouwbaar zijn erop kunnen blijven staan. Ik vind het erg dat iemand zijn geld kwijt raakt alleen omdat hij goed gelovig is een op wat geluk hoopte
Facebook gaat niet over de te verkopen artikelen van een online verkoper. Er word een product aangeboden en deze word geleverd. Daar is niets fout aan. Dat de koper een andere verwachting heeft doet daar niets aan af.
Op geluk hopen? Als je echt denkt dat jij wel een voordeeltje kan hebben die aan iedereen aangeboden word, dan ligt dat bij jezelf. Die mensen trappen hier nu in, maar die trapte ook in de goedkoper geweldige pannensets op de parkeerplaats en de teveel geladen geluidboxen in busjes.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door riddert »

jackyboojow schreef:
31 dec 2022 07:03
Nou ja zeg wat een reacties, Ik vind het erg dat iemand zijn geld kwijt raakt alleen omdat hij goed gelovig is een op wat geluk hoopte
Ik heb het al vaker gezegd, hoop is uitgestelde teleurstelling.
Doet u er uw voordeel mee bij toekomstige beslissingen.
Eventueel heb ik nog een handvat voor u; bij twijfel, niet doen.
Als u deze beide zinnetjes in gedachten houdt, komt het wel goed.
Fijne jaarwisseling!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

jackyboojow schreef:
31 dec 2022 07:03
Nou ja zeg wat een reacties, er bestaan ook mensen die denken oh het is een . Nl site waar ik bestel dus dat is oké.
Als mensen dát denken, hebben ze nog een hoop te leren qua internetvaardigheid. En dan is een mislukte aankoop maar het kleinste risico... (en dus wellicht goed leergeld).

romyvanz
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2014 18:18

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door romyvanz »

Ik heb een bestelling geplaatst op 20 december 2022 met express priority verzending maar nog steeds niets gehoord. De levering zou 5 tot 15 dagen duren. Ik heb intussen al 2 mails gestuurd zonder enige reactie. Ook mijn telefoontjes worden niet opgenomen (muziekje). Dit is zuivere oplichterij. Als je gaat kijken bij retourzending dan staat er vermeld dat je de goederen terug naar China moet sturen. En dit wordt allemaal maar toegelaten in een Europees land ????
Ik ontving vandaag eenplastic envelopje met daarin een schrijftabletje, een lampje om op je telefoon te plaatsen en een niet nader te benoemen plastic schijfje; alle samen geen 10 Euro waard en dat moet dan de SUPER Box van 63.95 Euro voorstellen.
Bende afzetters.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u iets in China koopt, is het niet zo bijzonder dat het naar China terugmoet.

Nooit van dropshipping gehoord?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd door Heira.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

romyvanz schreef:
07 jan 2023 17:42
En dit wordt allemaal maar toegelaten in een Europees land ????
Er is geen verbod om internationaal te verkopen. Wel gelden er in Nederland regels waaraan een webwinkel moet voldoen. En daar houd deze webshopeigenaar zich gewoon aan. Zijn identiteit staat er in en alle andere voorwaarden. Dat u dat niet controleert van te voren ligt echt aan uzelf.

Plaats reactie