LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Jasbeschermer
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2014 19:54

geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door Jasbeschermer »

Ik heb 10 februari een bestelling gedaan bij chiquelingerie.nl, een leuk valentijns-setje voor mijn vriendin. Maar tot op heden heb ik nog niets van de bestelling gezien! Naar veel verzoekjes van mijn kant kreeg ik uiteindelijk deze reactie:

Geachte heer *****,

Langs deze weg wil ik graag uw betaling bevestigen. Helaas is uw bestelling helaas niet voorradig maar uiteraard wel per direct voor u besteld bij onze leverancier.

De gemiddelde levertijd is 3 weken maar natuurlijk doen wij er alles aan uw bestelling zo snel mogelijk uit te leveren.

Onze excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groeten

Belinda Berends

Sales
Ps. Mijn excuses voor de slechte communicatie maar ivm een herseninfarct.


Ik heb geprobeerd te bellen te mailen, maar het telefoonnummer is niet in gebruik en ik krijg totaal geen reactie. Wat moet ik doen, kan ik mijn geld nog terug vorderen? want ik heb al een maand geleden betaald.

Alvast bedankt,
J

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik weet niet waar je woont, maar ik zie dat ze een fysieke winkel hebben, misschien eventjes langsgaan? Of anders een brief/e-mail sturen waarin je ze in gebreke stelt, en waarin je je geld terug vraagt.

Jasbeschermer
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2014 19:54

Re: geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door Jasbeschermer »

Het bedrijf is gevestigd in Den Helder, en dat is niet echt in de buurt. Toch bijna een uur rijden, het probleem is dat er helemaal niet gereageerd word op mails en het telefoonnummer is afgesloten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door tenormin »

Tja, is misschien niet zo'n grote zaak, lijkt me niet trouwens en wat je schrijft : i.v.m. herseninfarct en slechte communicatie zijn er waarschijnlijk persoonlijke problemen. Niet dat jij je geld niet terug zou moeten krijgen, maar probeer toch te blijven mailen en te bellen. Ze zijn ook niet echt veel open in de stenen winkel, zo te lezen. Het is te ver weg voor je dus, wat fleurtjuh666 al aangeeft, een aangetekende brief schrijven waar je stelt dat ze in gebreke zijn gebleven en dat je binnen een termijn van, zeg twee á 3 weken je geld terug wilt zien. Aantekenen is wel duur maar ja, dan heb je een ticket als bewijs. Hoop dat je eruit komt.

Belinnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2014 12:57

Re: geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door Belinnie »

Beste Jasbeschermer,

Allereerst heb ik volledig begrip voor je boosheid en ik zou willen dat ik er iets aan kon veranderen.
Helaas is het bedrijf door alle omstandigheden volledig in de problemen gekomen. Ik begrijp dat je daar geen boodschap aan hebt maar helaas ben jij daar wel de dupe van. En geloof me ik zou echt willen dat dit anders was.
Zonder een beroep te willen doen op je begrip vind ik wel dat je recht hebt op uitleg en die zal ik je dus ook bij deze geven.

Mijn partner heeft deze zomer een herseninfarct gehad. Dit gebeurde op een moment dat het bedrijf al in de problemen kwam en we waren al druk bezig met het vinden van een juiste oplossing en reorganisatie. Voor die kennis ben ik van hem afhankelijk en helaas kreeg hij het infarct en niet ik. Het infarct is van dusdanige mate dat er van een hoogbegaafd persoon een zwakbegaafd iemand overbleef. Dus hij was absoluut niet meer in staat om mij bij te staan want hij wist niet eens meer wat een laptop of computer was. Maar daarnaast had hij ook 24/7 zorg nodig. Zelfstandig ondernemers dus helaas pindakaas ook geen inkomen meer. En omdat hij geen besef had van wat hij had en wat de schade was hield hij op dat moment alle reorganisatie en stoppen van het bedrijf tegen. Want hij was in de veronderstelling dat hij volgende week wel weer zou kunnen werken. Nu 9 maanden later heeft hij eindelijk door dat hij er slechter aan toe is dan hij dacht en dat het vooruitzicht niet rooskleurig is qua genezing.
Op dit moment ben ik druk bezig om alles af te handelen en dus ook te organiseren dat er geld terug betaald kan gaan worden. Het klinkt heel eenvoudig je hebt geld gestort dus kan het ook terug geboekt worden.
Privé is er geen stuiver opgenomen van de zakelijke rekening maar helaas worden zakelijke rekeningen wel automatisch van de rekening afgehaald. Dus het krediet is nu hoger dan zou moeten zijn dus kan ik ook geen geld meer terug boeken naar klanten.
Persoonlijk is er geen inkomen dus ook daar kan ik je op dit moment nog niet van terug betalen. Maar nogmaals ik ben er druk mee bezig om deze dingen af te handelen en ik beloof dat alles terug betaald zal worden.
Op dit moment zal de voorraad op de website geplaatst worden en we hopen dat deze snel verkocht zal kunnen worden zodat we alles snel kunnen afhandelen.

Ik hoop dat ik door deze eerlijkheid in ieder geval het gevoel heb weg kunnen halen dat ik je wil oplichten. Ik ben niet uit op medelijden of begrip want je hebt een hoop geld overgemaakt dus ik snap echt je boosheid en je verontwaardiging.
Gebrek aan communicatie is een kwestie van het allemaal niet aan kunnen.

En nogmaals ik heb heel veel begrip voor je boosheid, frustratie en woede.

Belinda

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door dhc »

L*lkoek! Als je vorig jaar zomer al problemen had ga je niet in 2014 nog tegen klanten zeggen dat de spullen zijn besteld. Jouw kletspraat is standaard voor internet oplichters.

Belinnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2014 12:57

Re: geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door Belinnie »

Ik heb goederen besteld voor klanten en deze ook uitgeleverd.
Maar goed ik ga mezelf niet verder verdedigen. Dit is een duidelijke en eerlijke uitleg over de situatie.
Nogmaals ik heb alle begrip voor boosheid en frustratie en wat al niet meer.
En ik doe wat ik kan en meer dan dat kan ik helaas niet doen.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door kraaienest »

Triest als je zakenpartner zo iets overkomt. Ik geloof u op uw woord en wens u veel succes met
het afwikkelen van de zaken.

Belinnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2014 12:57

Re: geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door Belinnie »

Dank je wel Kraaienest!
Echt ik doe mijn uiterste best, want ik vind dit verschrikkelijk voor de klanten.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Ik geloof u op uw woord
Ik niet, standaard excuus voor internetfraudeurs...ze hebben altijd te maken met ziektes, slechte zakenpartners, een bank die niet meewerkt, de post die pakjes zoekmaakt enz..enz....

Belinnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2014 12:57

Re: geen bestelling van Chiquelingerie.nl

Ongelezen bericht door Belinnie »

Beste Dhc

Echt je hebt geen idee hoe graag ik zou willen dat het allemaal maar onzin was en een k*tsmoes...
Dat zou namelijk betekenen dat mijn partner nog in het bezit is van een gezond stel hersenen en we samen aan een heerlijke cocktail zouden zitten op een zonnig eiland ergens ver weg. Dan zou ik hier niet eens een uitleg geven. Dan zou ik maling hebben aan alles.

En nogmaals ik verwacht geen begrip, geen medelijden of wat dan ook. Het is een oprechte uitleg van een trieste situatie waar diverse mensen onbedoeld de dupe van zijn geworden.
Helaas is het zo dat wanneer ik nu schuldhulp verlening aanvraag ik de klanten niet meer terug mag betalen dus moet ik het echt op een andere manier doen. Want DAT is namelijk wel mijn doelstelling, de zaak mag dan kapot zijn maar ik wil graag alles goed oplossen en afhandelen. Dus mocht jij een snellere oplossing weten dan hoor ik het graag van je. Het is namelijk makkelijk om te oordelen en te veroordelen achter een fictieve naam...

Gesloten