LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld terug van Paradigit

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door omega19 »

Je mag een product retourneren binnen 14 dagen zonder opgave van een redenen. Dus ook al is het juiste product geleverd kan het gewoon worden teruggestuurd , Daar ligt dus niet het probleem.

Paradigit zegt dat je een product hebt retour gestuurd wat ze nooit hebben geleverd. Een model voor de zweedse markt wat niet in hun assortiment zit. Mochten ze het niet aan jouw geleverd hebben, dan hoeven ze het ook niet te betalen.
Je kunt inderdaad helaas nooit bewijzen dat je niet hebt gefraudeerd.

Het komt in dit soort gevallen neer op het beoordelen van wat het meest logisch is.
Hier heb je een aantal punten die in je voordeel spreken :
1. Je heb direct na aankomst van het product uitgebreid gereclameerd met screenshots etc.
2. Het is een outlet product , dus al eerder verscheept,en de vraag is dan hoe accuraat de reverse logistic procedures binnen paradigit zijn.
3. Het is een verkeerd type product. Niet alleen is het zweeds , het is ook een ander model.

Volgens vaste rechtspraak is dit voldoende om aan te nemen dat het geretourneerde product ook het geleverde product is en dat je dus recht op je geld retour hebt

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Waar staat die vaste rechtsspraak? Die kopie lijkt me handig.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Paradigit.NL schreef:
23 mei 2020 14:31
Onze organisatie heeft dit uitgebreid onderzocht, maar komt tot de conclusie dat alles volgens het boekje is verlopen en de producten te traceren zijn tot het doosje bij u thuis aan kwam.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie denken te kunnen bewijzen dat de Ipad niet ergens in het proces omgewisseld is door een medewerker of bezorger.
omega19 schreef:
24 mei 2020 17:33
Het komt in dit soort gevallen neer op het beoordelen van wat het meest logisch is.
Eens. Maar het verbaast me zeer dat juist jij dit standpunt inneemt, aangezien je in een ander topic zeer hardnekkig het tegendeel beargumenteerde.
omega19 schreef:
24 mei 2020 17:33
Volgens vaste rechtspraak is dit voldoende om aan te nemen dat het geretourneerde product ook het geleverde product is en dat je dus recht op je geld retour hebt
Als dat vaste rechtspraak is, heb je vast geen moeite om een aantal uitspraken in soortgelijke cases te laten zien. Ik ben benieuwd. Daar kunnen TS-en in andere topics óók heel veel aan hebben.

Lienekedh
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2020 17:22

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Lienekedh »

In het laatste bericht wat ik van Paradigit heb ontvangen geven ze aan dat een afdelingsmanager mij vandaag zal bellen over een vervolgonderzoek.
Ik ben benieuwd of dit gaat gebeuren en wat hieruit voort zal komen.

Paradigit.NL
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2020 13:41

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Paradigit.NL »

Beste Lieneke,

Wij vinden de situatie erg vervelend en begrijpen dat u erg boos en teleurgesteld bent, echter hebben wij als bedrijf ook het recht om eerst een uitvoerig onderzoek te mogen doen voor wij conclusies trekken. Er is hier vermoedelijk sprake van fraude en/of diefstal, en vanuit dat oogpunt willen wij ook andere betrokkenen hier over spreken. Wij zijn nog steeds van mening dat het proces bij ons intern zoals al eerder aangegeven voldoende geborgd is om fraude te voorkomen.

We controleren serienummers altijd op het apparaat zelf en op de sticker. In eerste instantie is het originele product terug gestuurd i.v.m. een defect bij ontvangst, na binnenkomst was het serienummer in orde en bleek de iPad inderdaad defect. Deze Apple devices worden niet gerepareerd, maar omgeruild voor een nieuw exemplaar. Onze leverancier heeft het product omgeruild voor een zelfde model met een ander serienummer. Na deze omruiling is het door u bestelde artikel (E.g. Outlet artikel) op retour ontvangen, nogmaals gecontroleerd, op de website geplaatst en verzonden. Wij zijn er nog steeds zeker van dat tot dit punt alle processen volledig geborgd zijn.

De overige partijen zijn met een verklaring en rapporten gekomen (Log SWAP iPad met serienummers), echter blijven er zaken zoals bijv. transport die we niet meer kunnen controleren. Als bedrijf willen wij voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van onze beleid, maar we staren ons niet blind in de spiegel. Uw zaak houdt ons en andere partijen ook scherp en kritisch naar onszelf toe, en wij willen hier als organisatie dan ook van leren en deze situaties voorkomen.

Wij hebben intern nog overlegd en kwamen tot de conclusie, ook zeker met de corona situatie er bij, dat de kans groot is dat we nooit precies zullen weten wat er heeft plaatsgevonden maar dat we zeker niet de schuld of verantwoording bij u willen leggen.

Wij zullen uw aankoopbedrag per direct terugstorten en hebben inmiddels ook gezien dat u een nieuwe iPad heeft gekocht en wensen u daar veel succes en plezier mee.

We hopen dat hiermee je probleem verholpen is en wensen je ondanks alles nog een prettige dag toe.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door pierrev »

Paradigit.NL schreef:
25 mei 2020 15:39
Beste Lieneke,

Wij vinden de situatie erg vervelend en begrijpen dat u erg boos en teleurgesteld bent, echter hebben wij als bedrijf ook het recht om eerst een uitvoerig onderzoek te mogen doen voor wij conclusies trekken. Er is hier vermoedelijk sprake van fraude en/of diefstal, en vanuit dat oogpunt willen wij ook andere betrokkenen hier over spreken. Wij zijn nog steeds van mening dat het proces bij ons intern zoals al eerder aangegeven voldoende geborgd is om fraude te voorkomen.

We controleren serienummers altijd op het apparaat zelf en op de sticker. In eerste instantie is het originele product terug gestuurd i.v.m. een defect bij ontvangst, na binnenkomst was het serienummer in orde en bleek de iPad inderdaad defect. Deze Apple devices worden niet gerepareerd, maar omgeruild voor een nieuw exemplaar. Onze leverancier heeft het product omgeruild voor een zelfde model met een ander serienummer. Na deze omruiling is het door u bestelde artikel (E.g. Outlet artikel) op retour ontvangen, nogmaals gecontroleerd, op de website geplaatst en verzonden. Wij zijn er nog steeds zeker van dat tot dit punt alle processen volledig geborgd zijn.

De overige partijen zijn met een verklaring en rapporten gekomen (Log SWAP iPad met serienummers), echter blijven er zaken zoals bijv. transport die we niet meer kunnen controleren. Als bedrijf willen wij voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van onze beleid, maar we staren ons niet blind in de spiegel. Uw zaak houdt ons en andere partijen ook scherp en kritisch naar onszelf toe, en wij willen hier als organisatie dan ook van leren en deze situaties voorkomen.

Wij hebben intern nog overlegd en kwamen tot de conclusie, ook zeker met de corona situatie er bij, dat de kans groot is dat we nooit precies zullen weten wat er heeft plaatsgevonden maar dat we zeker niet de schuld of verantwoording bij u willen leggen.

Wij zullen uw aankoopbedrag per direct terugstorten en hebben inmiddels ook gezien dat u een nieuwe iPad heeft gekocht en wensen u daar veel succes en plezier mee.

We hopen dat hiermee je probleem verholpen is en wensen je ondanks alles nog een prettige dag toe.
Dat is dan toch erg netjes opgelost door Paradigit

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Paradigit.NL schreef:
25 mei 2020 15:39
Wij hebben intern nog overlegd en kwamen tot de conclusie, ook zeker met de corona situatie er bij, dat de kans groot is dat we nooit precies zullen weten wat er heeft plaatsgevonden maar dat we zeker niet de schuld of verantwoording bij u willen leggen.
Respect. Nette reactie met het oog op de klant.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor zover ik begreep;

Iemand kocht een product wat stuk was, en dit is door Apple omgeruild.....
Hoe het dan toch in de verkoop komt zonder goede controle is voor mijn een raadsel.

Wel netjes opgelost zo... maar op papier waterdichte controle.... bij binnenkomst en weer bij verzenden....
Ik vermoed werkdruk en daar foutje gemaakt.


Onze leverancier heeft het product omgeruild voor een zelfde model met een ander serienummer.
Als de doos en product niet meer overeenkomen??????? vermoedelijk zit hier de fout ergens.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
25 mei 2020 16:36
Voor zover ik begreep;

Iemand kocht een product wat stuk was, en dit is door Apple omgeruild.....
Hoe het dan toch in de verkoop komt zonder goede controle is voor mijn een raadsel.

Wel netjes opgelost zo... maar op papier waterdichte controle.... bij binnenkomst en weer bij verzenden....
Ik vermoed werkdruk en daar foutje gemaakt.


Onze leverancier heeft het product omgeruild voor een zelfde model met een ander serienummer.
Als de doos en product niet meer overeenkomen??????? vermoedelijk zit hier de fout ergens.
Lees de reactie nu nog een keer en kijk dan of je tot de zelfde onduidelijke/niets zeggende conclusie komt. Erg netjes dat Paradigit alsnog kiest om de schade op zich te nemen, jammer dat dit pas gebeurde nadat TS overal haar klacht is gaan spammen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik hoop dat zij ook daar alles gaat melden van opgelost.

Wel is een papieren systeem wel eens vaker lek, goed geregeld maar de hoge Corona iedereen wil een computer tijden maakt
een hoge werkdruk en meer kans op fouten helaas....

Hopelijk melden ze ook nog als het lek gevonden is, prima firma waar ik wel vaker gekocht heb.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door omega19 »

Nette reactie van Paradigit, Chapeau

Lienekedh
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2020 17:22

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Lienekedh »

Ik ben zeer tevreden hoe dit is afgelopen, en ik zal bij de klachten aangeven dat het is opgelost.

Fleur71
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 feb 2018 12:08

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Helaas zeker herkenbaar, deze handelswijze van Paradigit.
Zo hebben ze mij laten zitten met een 'uitelkaar gevallen' Lenovo laptop van honderden euro's.
Stond altijd op een bureau, ding liet echt er aan alle kanten los
Paradigit beschuldigde mij van het feit dat dit door mij zelf veroorzaakt
was. Hoe ik dat dan in godsnaam voor elkaar gekregen zou moeten hebben meldt
men nooit; alleen in beschuldigende vingers wijzen is men goed.
Was nog geen 2 en half jaar oud. Maar omdat het eigen schuld was viel het ook niet
onder garantie. Aanvankelijk maakte ze geen enkele melding en hielden de laptop
in hun bezit. Na drie maanden kreeg ik 'm eindelijk eens terug.
Weg geld, weg laptop want hij is niet meer te gebruiken.
Bij Paradigit moet je dit soort dingen gewoon heel normaal vinden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jammer, dit topic wat toch min of meer 'eind goed. al goed'.
Niet iedere klant zal tevreden zijn en sommigen houden aan de klantrelatie ongetwijfeld frustraties over. Dat kan.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

het is opgelost maar deze zin viel me op....

maar omgeruild voor een nieuw exemplaar. Onze leverancier heeft het product omgeruild voor een zelfde model met een ander serienummer. Na deze omruiling is het door u bestelde artikel (E.g. Outlet artikel) op retour ontvangen, nogmaals gecontroleerd, op de website geplaatst en verzonden. Wij zijn er nog steeds zeker van dat tot dit punt alle processen volledig geborgd zijn.

denk zomaar dat daar iets verkeerd gegaan is en ik denk dat paradigit dat ook vermoed....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen geld terug van Paradigit

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een klantenservice niet goed werkte mogen ze wekelijks terug komen krijg ik de indruk.

Daarom gaf ik haar 't advies om een link te sturen voor hun kant van 't verhaal...
En mijn advies is dus de beste oplossing en vooral niet boos worden.

Gesloten