LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die deal zaken verkopen veel meer als ze ooit binnen krijgen. Megawinsten en met de pot verdwijnen!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zal ik maar eind mei 2020 een zelfde firma starten, kan ik hier erg populair worden!

En zodra het Komkommertijd is naar de Bahama's of in die regio...

ik weet uit ervaring dat je op retour na geen magazijn van 2.3 miljoen voorraad hoeft te hebben om iets te verkopen.
Importeurs hebben een webshop service of besteden het uit aan bekende.

Bol.com is er maar 1 van, en andere rekenen minder provisie.
Helaas is er nergens te zien of een pand van een ondernemer ook verzekerd is.
Maar om zo nog niet betaalde op een verzekeraar te claimen, je bent van retour af zonder korting en ik heb zoiets
wel vaker vermoed, maar geen enkel bewijs hiervoor!

Na de brand verhaal lijkt me of slordige domme onervaren ondernemer die hard werkte of een oplichter die niets van
de verzekeraar kreeg wegens geen sporen van alle op papier nog aanwezige goederen ter waarde van 2.3 miljoen!

Bij online shops is zelden wat te halen, ik ben ervaringsdeskundige, en ja, op enkele retour goederen na had ik ook alleen maar een PC met aangeboden goederen van andere aanbieden... en niets in huis!
Ik kon toen nog veel verdienen met andermans voorraad & werk en op retour na geen enkele kosten!
Dus een grote aanbieder hoeft nog geen groot bedrijf te zijn wat betrouwbaar is.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »


Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Curator zoekt altijd eerst eventuele kopers, daarna failliet.

Verder is maar de vraag of eigenaar gepakt word, een bedrijf overschrijven bij KVK op een bezoeker uit Koffieshop is een veel gebruikte om geen eigenaar meer te zijn.

Vele deskundigen zoeken nu vaak Ex eigenaren die deze route wel vaker gebruikten!
Dan zeggen deze klanten dat ze €100,- voor zetten handtekenen kregen.....

Enkele eigenaren die nooit bij KVK kwamen zijn hiervoor al opgepakt maar bewijs is vaak erg lastig helaas!

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ga even ergens anders lopen samenzweren Komkommer. Als je de link had gelezen had je gezien dat op het laatste moment een koper is afgehaakt en dat de bewindvoerder alleen nog maar een failliet kon aanvragen. Aan dat gezwets van jou heeft op het moment geen enkele gedupeerde wat

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elk persoon mag onderzoek doen of een overname zinvol is.
En de Curator is verplicht te zoeken naar dit soort personen.

Ik zal hier zelden op in gaan, besmet verleden maar zo kun je soms een winkel starten.
Ik meld wat ik weet en eerder zag, deze na de brand was kansloos, maar iedere Nederlander mocht interesse tonen en onderzoek doen of het wel of niets voor hem is.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Komkommer, wat voegt uw reactie toe? beter gezegd wat hebben de gedupeerden hieraan. Ik zal wel antwoorden: helemaal niets

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
09 jul 2019 12:55
Curator zoekt altijd eerst eventuele kopers, daarna failliet.

Verder is maar de vraag of eigenaar gepakt word, een bedrijf overschrijven bij KVK op een bezoeker uit Koffieshop is een veel gebruikte om geen eigenaar meer te zijn.

Vele deskundigen zoeken nu vaak Ex eigenaren die deze route wel vaker gebruikten!
Dan zeggen deze klanten dat ze €100,- voor zetten handtekenen kregen.....

Enkele eigenaren die nooit bij KVK kwamen zijn hiervoor al opgepakt maar bewijs is vaak erg lastig helaas!
Wat een onzin weer. Je hebt geen idee hoe faillissementsrecht en bestuurdersaansprakelijkheid werkt. Hint: van je bovengenoemde verhaal klopt helemaal niets. Natúúrlijk win je helemaal niets met het ineens overschrijven op een andere "bestuurder"...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Of je als je met creditcard hebt betaald daar je geld terughalen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bob Schurkjens schreef:
10 jul 2019 00:38
Of je als je met creditcard hebt betaald daar je geld terughalen.
Dit is de reden dat vele jonge bedrijven die dure kaart met provisie dus minder winst weigeren!
Ik weet door reclame als ex Webshop eigenaar hoeveel provisie je als ondernemer mag betalen.

Als ze het wel accepteerden en je zo betaalde leuk, maar elke andere actie behalve bij Curator melden kan geld kosten.
Na de brand van 2.3 miljoen verwacht ik dat niets terug zult krijgen, 48 man personeel moet nog salaris krijgen en gaat voor!

Ben wel geschrokken van 48 man personeel en hoe groot dit was in korte tijd....
Vele gaan binnen 5 jaren sluiten en ja, ik ook een Ex ondernemer die dacht alles te weten!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dan maar even een echt leuk bericht: https://www.telegraaf.nl/financieel/125 ... ompenseerd
Dat zie je niet vaak meer tegenwoordig.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zou je daar durven kopen? Alleen met achteraf betalen!

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb eerlijk gezegd nog nooit van dekbedden discounter gehoord laat staan dat ze zo groot zijn. Daarbij wat is het voordeel van deze ondernemer om de klanten van dit overgenomen bedrijf te compenseren? Ik ben verward hierdoor want het is nog wat vroeg voor de goedheiligman.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Geen geld retour maar spaarpunten. Dus eerst dekbedden bestellen en dan je deal kiezen?

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door RubenF »

Wat ik heel vreemd vind,,ik had een pomp besteld ,,netjes betaald nooit gekregen,,,,het bedrijf koopjedeal schijnt falliet te zijn Koopjedeal.nl failliet: klanten kunnen vordering indienen...

Maar wat schetst mijn verbazing je kan nu nog steeds advertenties van koopjedeal zien en zelfs bestellen: https://www.koopjedeal.nl/

Hoe kan dit ????? waar is mijn geld gebleven ?

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door RubenF »

waarom is de site nog in de lucht en kan je spullen bestellen? https://www.koopjedeal.nl/

bestel hier niks mensen wees gewaarschuwd!!! je geld ben je kwijt

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door RubenF »

En hoe zit het met de voorwaarden waaronder ik besteld heb? zijn die dan waardeloos?
Artikel 9. Garantie
Je hebt betaalt voor een goed product dus daar heb je ook recht op. Is er toch iets aan de hand? Neem dan contact met ons op en we lossen het voor je op.
Artikel 10. Levering en uitvoering
>3 Als we een besteld product niet meer kunnen leveren dan mag jij kiezen: je vraagt je geld terug, je vraagt of wij een vervangend product kunnen leveren of je vraagt een tegoedbon.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ze zijn failliet. Er is sprake van een zgn. doorstart. Dat betekent dat een andere bedrijf bepaalde zaken heeft overgenomen en activiteiten voorzet, in iedere geval door de domeinnaam Koopjedeal uit te baten. Deze nieuwe partij biedt aan de door het faillissement gedupeerde klanten op een bepaalde manier te compenseren.
Vanwege deze doorstart is de website gewoon in de lucht. Met een ander eigenaar aan het roer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voorwaarden zijn inderdaad waardeloos voor oplichters. Mensen lezen korting en bestellen. Eerst iets uitzoeken is er niet meer bij. Als er te veel klachten zijn veranderen ze de naam en gaat alles verder. Je kunt waarschuwen, dat leest niemand. Korting klinkt veel beter.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terugkrijgen van Koopjedeal.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze adverteren zelfs nog met grote advertenies in regionale kranten.

Gesloten