LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

Fijn is dat als je als consument gewoon hier feitelijk vertelt wat je overkomt en wat er niet duidelijk op een website van een webshop wordt aangegeven, dat je dan van de weeromstuit als dom wordt uitgescholden en wordt beschuldigd van het zwartmaken.

Ik begrijp dat u altijd voor u iets bestelt de algemene voorwaarden helemaal doorleest. Heel goed van u maar laat ik u verklappen dat u daarmee bij een hele kleine minderheid hoort. Als u een goede webshop wilt drijven dan moet u daarbij de klant goed duidelijk maken wat u biedt.
Maar dat zou in dit geval dus inhouden dat u zegt:'uw product komt rechtstreeks uit Hongkong. dat heeft als consequentie dat u er even op moet wachten. dat kan wel meer dan drie weken duren als u pech hebt. Bovendien loopt u het risico dat u een fors bedrag aan invoerrechten en andere kosten moet betalen als het pakje bij u aankomt. Het product is bij ons dus zo'n 10 tot 20 % goedkoper maar de kosten die u bij aflevering aan de bezorger moet betalen kunnen meer dan 30 % van het aankoopbedrag zijn."

En dan maar kijken hoeveel klanten u nog krijgt!
Dat ik dan de moeite neem andere mensen hiervoor te waarschuwen, is geen zwartmakerij. Ik vermeld alleen maar feiten, ook de feiten die vóór het bedrijf pleiten.

MAXIEM

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

margamulder

Je moet je niet op de kast laten jagen Marga. Op dit forum zijn er nu eenmaal respondenten die bij voorkeur niet reageren op de inhoud van het bericht, maar de bal spelen op de persoon. De woorden "dom" en "zwartmaken" zeggen dus niets over jou, maar alles over de respondent die ze gebruikt.

Prettige zondag verder, Maxiem.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door newmikey »

margamulder schreef: Ik begrijp dat u altijd voor u iets bestelt de algemene voorwaarden helemaal doorleest.
Eh, ja. Dat lijkt me niet meer dan normaal voordat je je geld aan een webshop toevertrouwt. Of ik daarmee tot een minderheid behoor of niet, boeit me eigenlijk niet zo erg. Ik ben ook zo'n malloot die de koopcontracten van meubels, huizen en auto's doorleest. Gek he?

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

Jaja, en ook van bijvoorbeeeld de update van Adobe of een toepassing van Google
(meer dan 80 pagina's) ? Tuurlijk!
Zoals ik al zei: heel goed!

Maar voor de meeste mensen valt dat onder de kleine lettertjes

Maar hebt u dan ook de voorwaarden van dit forum gelezen? Over schelden bijvoorbeeld?

Als u alles zo goed weet en zo prima voor elkaar hebt en niet zo dom bent als de gewone consumnt als ik, wat doet u dan hier. Andere mensen afzeiken? Daar is dit forum niet voor lijkt mij.

Maxiem bedankt, volkomen gelijk!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door newmikey »

margamulder schreef:Jaja, en ook van bijvoorbeeeld de update van Adobe of een toepassing van Google
(meer dan 80 pagina's) ? Tuurlijk!
Zoals ik al zei: heel goed!
Dat heb ik inderdaad gedaan en daarom draai ik géén software van Adobe.(aangenomen dat u weet dat Adobe een bedrijf is en géén software programma)
Maar voor de meeste mensen valt dat onder de kleine lettertjes
Nou, om de EULA van software te gaan vergelijken met de Algemene Voorwaarden van een webshop...
Maar hebt u dan ook de voorwaarden van dit forum gelezen? Over schelden bijvoorbeeld?
Ja, zeker! Daarin staat niet dat ik bepaald gedrag niet als dom mag aanmerken.
Als u alles zo goed weet en zo prima voor elkaar hebt en niet zo dom bent als de gewone consumnt als ik, wat doet u dan hier. Andere mensen afzeiken? Daar is dit forum niet voor lijkt mij.
a) U bent géén "gewone consument" zo er al zoiets bestaat, u bent een "domme consument" van het type wat aanbiedingskreten als "30% goedkoper dan elders" gelooft.

b)Ik probeer voor zover als dat kan mensen te helpen die geholpen willen worden en die daarvoor hier komen, en mensen te waarschuwen voor dom gedrag zoals dat van u.

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

Deze domme consument heeft wel zo gehandeld dat het resultaat is dat ik mijn geld terugkrijg. Lijkt mij uiterst effectief.

Verder is het duidelijk dat u mij niet kent als u mij als dom aanmerkt.

Nogmaals, wat doet u hier, want u helpt mij bijvoorbeeld absoluut niet met uw instelling en andere, in uw ogen domme, consumenten die ergens ingetrapt zijn, zullen in veel gevallen schielijk de benen nemen van dit forum als ze zien dat ze het risico lopen zo door u aangesproken te worden.

Wat u hier doet is volgens mij met opgeheven vinger melden dat andere mensen reuze dom zijn. U voelt zich daar zelf reuze slim bij. Fijn voor u, maar niet zo fijn voor de werking van dit soort consumentenfora.

Als u nog tijd en zin hebt om verder te etaleren hoe goed u alles doet en hoe dom mensen zijn die het niet net zo doen als u, ga vooral uw gang, maar ik houd hierbij op uw ego verder te strelen. Wij dwalen af van het onderwerp en dat bent u niet!!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door newmikey »

margamulder schreef:Wij dwalen af van het onderwerp en dat bent u niet!!
Nee, ik heb inmiddels wel in de gaten dat u dat bent! Nooit ook maar iets hier neergezet, nooit ook maar iemand uit de brand geholpen, maar wel meteen hoog van de toren blazen. 12 Berichtjes van u op het forum over ... u zelf! :lol:

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

The problem with the world is that intelligent people are full of doubts while the studpid ones are full of confidence. Charles Bukowski

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door newmikey »

margamulder schreef:The problem with the world is that intelligent people are full of doubts while the studpid ones are full of confidence. Charles Bukowski
“She was desperate and she was choosey
at the same time and, in a way, beautiful, but she didn't have quite enough going for her to become what
she imagined herself to be.”



....ook Charles Bukowski

MAXIEM

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Who the hell is Charles Bukowski?

Maxiem.

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

ach, laat toch....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:@

Who the hell is Charles Bukowski?

Maxiem.

Henry Charles Bukowski (Andernach, 16 augustus 1920 - San Pedro, 9 maart 1994) was een Amerikaans schrijver en dichter. Het stedelijk landschap en de sfeer van zijn woonplaats Los Angeles hadden een grote invloed op zijn werk. Op zijn beurt had hij invloed op een aantal van zijn tijdgenoten en werd zijn stijl vaak nagevolgd. Hij was een productief schrijver, zijn oeuvre beslaat duizenden gedichten, honderden korte verhalen en zes romans.

Bron: Wikipedia.

Zou een deskundige toch kunnen weten....

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:
olaf79 schreef:Komt ie weer met zijn onzin lijstje. Mensen angst in boezemen voor webwinkels omdat het je concurrenten zijn.
Sorry, maar zo'n onzin vind ik het nu weer niet. Consuwijzer heeft veel van deze punten zelf ook in een ckecklist staan.
Er zitten punten tussen die heel zinnig zijn, maar ook een aantal punten waarbij we kunnen twijfelen aan de nut en noodzaak.

jack0007
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:05

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door jack0007 »

margamulder schreef:Fijn is dat als je als consument gewoon hier feitelijk vertelt wat je overkomt en wat er niet duidelijk op een website van een webshop wordt aangegeven, dat je dan van de weeromstuit als dom wordt uitgescholden en wordt beschuldigd van het zwartmaken.

Ik begrijp dat u altijd voor u iets bestelt de algemene voorwaarden helemaal doorleest. Heel goed van u maar laat ik u verklappen dat u daarmee bij een hele kleine minderheid hoort. Als u een goede webshop wilt drijven dan moet u daarbij de klant goed duidelijk maken wat u biedt.
Maar dat zou in dit geval dus inhouden dat u zegt:'uw product komt rechtstreeks uit Hongkong. dat heeft als consequentie dat u er even op moet wachten. dat kan wel meer dan drie weken duren als u pech hebt. Bovendien loopt u het risico dat u een fors bedrag aan invoerrechten en andere kosten moet betalen als het pakje bij u aankomt. Het product is bij ons dus zo'n 10 tot 20 % goedkoper maar de kosten die u bij aflevering aan de bezorger moet betalen kunnen meer dan 30 % van het aankoopbedrag zijn."

En dan maar kijken hoeveel klanten u nog krijgt!
Dat ik dan de moeite neem andere mensen hiervoor te waarschuwen, is geen zwartmakerij. Ik vermeld alleen maar feiten, ook de feiten die vóór het bedrijf pleiten.
Je loopt geen risico om invoerrechten te betalen, je bent ten alle tijde verplicht als afnemer om deze te betalen, dit hoor je ook te weten los van het feit of dit in voorwaarden of op een site genoemd staat. Doet u dat niet, bewust of onbewust, dan ontduikt u belasting en bent u in beginsel strafbaar. Ik weet dat veel consumenten denken dat dit een spelletje is maar straffen voor belastingontduiking kunnen zeer fors zijn ook voor dit soort bedragen.

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

Dat weten inderdaad veel mensen niet.

Ik denk dat ik op het verkeerde been gezet ben doordat ik iets bestelde bij een bedrijf die nadrukkelijk overal zegt dat je gen verzendkosten hoeft te betalen als je iets bij hun bestelt. de constructie met verzending uit Hongkong wordt gepresenteerd als voordelig voor de klant.
Je realsert je dan niet (althans in mijn geval was dat zo), dat jij degene bent die het product invoert en niet het bedrijf waarbij je koopt. Je koopt immers niet in Hongkong of van een bedrijf in Hongkong.

Daarom ook hier de waarschuwing voor anderen. Let daarop en kijk of je na deze kosten nog wel zo goedkoop uit bent.

Voor de webshop geldt dat het wel zo netjes zou zijn als ze dit aspect op de site zoudn vermelden. Ik maak deze fout niet meer maar zou anderen er ook voor willen behoeden.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door newmikey »

margamulder schreef:Ik denk dat ik op het verkeerde been gezet ben doordat ik iets bestelde bij een bedrijf die nadrukkelijk overal zegt dat je gen verzendkosten hoeft te betalen als je iets bij hun bestelt.
U heeft toch ook géén verzendkosten betaald of heb ik het nu fout?

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

De situatie is nu wel duidelijk lijkt mij. Anderen zijn gewaarschuwd. In meerder opzichten!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door newmikey »

margamulder schreef:De situatie is nu wel duidelijk lijkt mij. Anderen zijn gewaarschuwd. In meerder opzichten!
Gewaarschuwd voor wat? Voor het niet lezen van krap één A4'tje met leveringsvoorwaarden, keurig gelinkt op de voorpagina waar duidelijk instaat dat "7.3 De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten"?

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

Houd nu eens op.

Je helpt mensen hier niet door ze aldoor te kleineren.
Het is net of ik hier met de vertegenwoordigers/ verdediger van de webshop te maken heb. Dit is toch een consumentenforum?

Formeel klopt het wat de webshop doet en toch voel ik mij genept. Dan heb ik niet goed opgelet, zeker, maar dan heeft de webshop ook en beetje de verkeerde indruk gewekt.
Ze betalen mij niet voor niets mijn kosten terug!

U zou dat niet overkomen, dat weten we nu wel!

jack0007
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:05

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door jack0007 »

Ik moet wel even een correctie op mijn vorige bericht plaatsen. Ik was uitgegaan van een bedrijf gevestigd in Hong Kong met een webshop weliswaar in het nederlands. In dat geval is de consument de gene die invoert en verantwoordelijk is voor het betalen van de invoerrechten. Ik heb nu de site van Batteryupgrade eens bekeken en in dit geval ligt het wel iets anders. Er is blijkbaar een bedrijf in nederland BraunOni B.V. Zij zijn dus in eerste instantie invoerder en verantwoordelijk voor de invoerrechten.

Natuurlijk mogen ze dit doorbelasten aan de klant MAAR dit is dan een onderdeel van de prijs en moet dus expliciet bij het aangaan van de overeenkomst worden vermeldt. Dus ook de hoogte van de doorberekende invoerrechten. De klant moet daar mee akkoord gegaan zijn. Het risico ligt niet bij de klant maar bij BraunOni BV.

Als klant val je gewoon onder de europese regels van consumenten bescherming.

Deze site is duidelijk onvolledig en vaag in haar communicatie naar de klant en dat is niet zoals het hoort te zijn.

Gesloten