LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
f.heufkens
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2014 18:04

Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door f.heufkens »

Ik heb voor een tijdje terug bij gratis-condooms.nl ( verzendkosten 1,95) besteld, nu kreeg ik een niet gevraagde 2e zending thuisgestuurd, moest toen al enkele dagen daarvoor 12,95 betalen, dacht... heb ik toch niets online besteld, heb het dezelfde dag toen het pakketje aankwam teruggestuurd . Bleek dat je automatisch akkoord ga met elke 2 weken een verzending van 10 condooms voor de prijs van €12,95, dit bleek in de kleine lettertjes van de voorwaarden te staan. Ik heb inmiddels nadat ik de zoveelste dreigende email van hen (ZONDER verdere duidelijke uitleg/ verwijzing naar de voorwaarden) de 12,95 + 2,00 administratiekosten betaald, ik wil geen incassobureau op mijn stoep, maar NETJES vind ik het vooral niet van gratis-condooms.nl, zeer misleidende reclame, waar menig klant de dupe van is.
Ik vind dat ze dit DUIDELIJK aan hadden moeten geven bij deze "aanbieding"dat je als het ware een abonnement aangaat. Daarbij zijn ze met hun 12,95 per 10 stuks behoorlijk duur.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 feb 2015 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële informatie verwijderd

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door Bosjesman »

ja duh...
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat vaak ook.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door 47712 »

In de AV staat o.a.
De leverdatum van uw proefpakket met daarin 10 Durex condooms is de ingangsdatum van de proefperiode, welke 14 dagen telt. Na het verstrijken van de proefperiode ontvangt u automatisch elke maand een vervolgzending (10 Durex condooms). U betaalt hiervoor slechts 12,95 Euro per maand. Dit bedrag wordt, tot wederopzegging, middels automatische incasso van uw bankrekening afgeschreven. Wanneer u geen vervolgzending wenst te ontvangen, dan kunt u onze klantenservice hiervan tijdens uw proefperiode op de hoogte stellen. Dit kan via het contactformulier op onze website www.gratis-condooms.nl.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door sjohie »

Heer vogels, u bent me net voor.. :wink: Het staat luid en duidelijk op de voorpagina, niks misleidend aan.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door eleven »

Het is weer een topic om aandacht te trekken, niet meer en minder.
Er bestaat al een topic, daar had TS kunnen aansluiten met zijn beklaag.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... s+condooms

SYBW1l
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2014 12:53

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door SYBW1l »

Ook ik heb een verzending laten sturen, nadat ik mijn gegevens had ingevuld moest ik verzendkosten betalen. De verzendkosten had ik onderbroken omdat ik niet wou betalen. Paar dagen later kreeg ik toch een verzending met daarbij een vactuur waardoor ze nog gingen verlangen dat ik deze verzend kosten ging betalen. Vervolgens ben ik de voorwaarden achterop de brief gaan lezen en bleek dat de condooms niet gratis zijn omdat er minimaal 1 vervolg zending moest volgen en wouden ze dat ik automatisch incasso ging toe machtigen. Nu probeer ik ze te bereiken om ervoor te zorgen dat ik dit allemaal helemaal niet wil.

Dus.. voor de gene die zich aangesproken voelt en mij graag wilt helpen of toevallig weet hoe ik hiervan af kom.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door czarczar »

SYBW1l schreef:Dus.. voor de gene die zich aangesproken voelt en mij graag wilt helpen of toevallig weet hoe ik hiervan af kom.
Om te beginnen die machtiging tot automatische incasso natuurlijk niet afgeven.
Tsja, nu het om een proefpakketjes condooms gaat krijg je natuurlijk allemaal schunnige reacties. Grote mensen zijn net kleine kinderen. Het is vergelijkbaar met al die andere proefpakketjes van afslankpillen tot vermageringspleisters. Je stinkt in de aanbieding van het proefpakket en zit vast aan een abonnement. Zeggen ze. Simpelste oplossing: niet betalen en nergens op reageren.

maatschappijkritisch
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2014 19:18

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door maatschappijkritisch »

Waar het hier om gaat is het feit dat onze maatschappij overgejuridiseerd is.
De bovenstaande reacties illustreren dat men tegenwoordig heel immoreel ingesteld is. In plaats van dat we aan de kant van de medemens gaan staan, gaan we blijkbaar aan de kant van de bad guys staan, omdat we al zo gewend zijn aan de overjuridisering. Of is de groep van de bad guys gewoon groter en sluiten we daarom liever daar bij aan? Niets menselijks is ons vreemd.
Denk na! De WET is er om de burger te beschermen! Niet om de burger een poot mee uit te draaien!
Schaam je niet als je zoiets overkomt, maar doe er iets aan!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door tenormin »

maatschappijkritisch schreef:Waar het hier om gaat is het feit dat onze maatschappij overgejuridiseerd is.
De bovenstaande reacties illustreren dat men tegenwoordig heel immoreel ingesteld is. In plaats van dat we aan de kant van de medemens gaan staan, gaan we blijkbaar aan de kant van de bad guys staan, omdat we al zo gewend zijn aan de overjuridisering. Of is de groep van de bad guys gewoon groter en sluiten we daarom liever daar bij aan? Niets menselijks is ons vreemd.
Denk na! De WET is er om de burger te beschermen! Niet om de burger een poot mee uit te draaien!
Schaam je niet als je zoiets overkomt, maar doe er iets aan!
Probleem is dat onze medemens blind wordt als het woord "gratis" in beeld komt. Men is dan geneigd om niet de rest van de voorwaarden te lezen. En ja, dan komt er wel eens commentaar.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dit soort constructies mag helemaal niet. Je mag in de algemene voorwaarden geen product specifieke voorwaarden stellen en doorlopende leveringen zijn gebonden aan strikte voorwaarden.
Het staat in de AV is dus geen excuus.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door encore »

SYBW1l schreef:... Nu probeer ik ze te bereiken om ervoor te zorgen dat ik dit allemaal helemaal niet wil...
Daar haak ik af.

Hoe gaat zo'n gesprek?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dit topic is gewoon een hoax

Wie opent er nu zo een topic met deze nickname.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door czarczar »

Leo The Emperor schreef:Dit topic is gewoon een hoax
Wie opent er nu zo een topic met deze nickname.
Geen idee Leo.
Maar het maakt mij nooit uit of het een hoax is of niet.
Als je mij ongevraagd condooms toestuurt op basis van een vermeend abonnement dat ik niet expliciet ben aangegaan, dan gebruik ik ze allemaal en betaal geen cent. Misschien stuur ik ze wel gebruikt terug :-) Even zoeken of ik een antwoordnummer kan vinden.
Incasso's storneer ik en ik geef de bank opdracht dat deze knakkers niet meer mogen afschrijven.
Tekenen voor ontvangst zal ik natuurlijk niet doen, dan houdt het vanzelf ook wel op.
Maar ja, ik heb dit nooit, want ik geloof niet in gratis en ik geef dan ook nooit bank- of adresgegevens door aan dit soort vage bedrijven.

Casiopea
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2015 15:34

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door Casiopea »

Ik ben ook de dupe geworden door Gratis Condooms punt NL.
Ik krijg nu te maken met Incasso bureau Van Hoek & Partners BV en ik moet 63,35 moeten betalen.
Ik heb zoals bij sommigen de zelfde klacht. 1x 10 condooms ontvangen en 1,95 verzendkosten betaald.
Ze sturen daarna weer 10 condooms wat ik niet gevraagd heb. En ik ben dan verplicht om ieder maand condooms te kopen terwijl ik in het begin alleen maar 10 condooms wilde kopen voor het geval dat ik ooit ga gebruiken.
Nu zit ik met 20 condooms in huis die ik niet eens gebruikt en ik moet 63,35 euro betalen.
Kunnen jullie mij helpen wat ik verder moet doen?
Ik las hier alleen maar over de voorwaarden en de inhoud ervan en de betekenissen maar er mijn vraag is of dit een einde komt? Wat voor actie moet ik ondernemen? en ik wil graag zo snel mogelijk ervan af. Ik Help mij aub. Wat moet ik doen???

mvg,
Casiopea

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door tenormin »

Casiopea schreef:Ik ben ook de dupe geworden door Gratis Condooms punt NL.
Ik krijg nu te maken met Incasso bureau Van Hoek & Partners BV en ik moet 63,35 moeten betalen.
Ik heb zoals bij sommigen de zelfde klacht. 1x 10 condooms ontvangen en 1,95 verzendkosten betaald.
Ze sturen daarna weer 10 condooms wat ik niet gevraagd heb. En ik ben dan verplicht om ieder maand condooms te kopen terwijl ik in het begin alleen maar 10 condooms wilde kopen voor het geval dat ik ooit ga gebruiken.
Nu zit ik met 20 condooms in huis die ik niet eens gebruikt en ik moet 63,35 euro betalen.
Kunnen jullie mij helpen wat ik verder moet doen?
Ik las hier alleen maar over de voorwaarden en de inhoud ervan en de betekenissen maar er mijn vraag is of dit een einde komt? Wat voor actie moet ik ondernemen? en ik wil graag zo snel mogelijk ervan af. Ik Help mij aub. Wat moet ik doen???

mvg,
Casiopea
Gebruiken, de rest cadeau geven en nooit meer het woord GRATIS lezen; alleen de zon gaat gratis op, de regen komt gratis naar beneden (en noem nog maar meer weersomstandigheden).

Maar als het een serieuze aanmelding is: u heeft recht op 14 dagen (haha, ongebruikt en ongeopend) pakket terug te sturen, met brief (zorg voor bewijs van versturen - helaas aangetekend - ) dat u geen vervolgzendingen meer wilt, hen duidelijk maken dat u hier niet van gediend bent en dat u anders uw rechts bijstandsadviseur op hen afstuurt. Let daarna op uw rekening; storneer en informeer uw bank. Dat is alles.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tenormin schreef:Maar als het een serieuze aanmelding is: u heeft recht op 14 dagen (haha, ongebruikt en ongeopend) pakket terug te sturen, met brief (zorg voor bewijs van versturen - helaas aangetekend - ) dat u geen vervolgzendingen meer wilt, hen duidelijk maken dat u hier niet van gediend bent en dat u anders uw rechts bijstandsadviseur op hen afstuurt. Let daarna op uw rekening; storneer en informeer uw bank. Dat is alles.
Maar als de 14 dagen al voorbij zijn (na ontvangst van het eerste pakket), zou je in principe gewoon moeten opzeggen (aangetekend) en de nu al afgenomen pakketten moeten betalen.

Zoals tenormin al aangaf: eerst voorwaarden lezen voor je iets "gratis" koopt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door olaf79 »

NEE. Een gratis proefpakket is gratis (verzendkosten nog tot daar aan toe). Dat daar een abonnement aan vast zit mag helemaal niet. Deze constructie klopt voor geen kant en dat is noch met vinkjes op de website noch met algemene voorwaarden goed te praten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:NEE. Een gratis proefpakket is gratis (verzendkosten nog tot daar aan toe). Dat daar een abonnement aan vast zit mag helemaal niet. Deze constructie klopt voor geen kant en dat is noch met vinkjes op de website noch met algemene voorwaarden goed te praten.
Dus het is per wet verboden om een eerste pakket gratis te geven bij afname van 3 of 6 maandelijkse pakketten? Ik dacht dat veel legitieme bedrijven ook dergelijke aanbiedingen doen.

Lijkt mij dat er juist een probleem is waar de klant juist niet kan zien dat er een dergelijke aanbieding is, misleidende handelspraktijken enzo.

Casiopea
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2015 15:34

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door Casiopea »

Maar als het een serieuze aanmelding is: u heeft recht op 14 dagen (haha, ongebruikt en ongeopend) pakket terug te sturen, met brief (zorg voor bewijs van versturen - helaas aangetekend - ) dat u geen vervolgzendingen meer wilt, hen duidelijk maken dat u hier niet van gediend bent en dat u anders uw rechts bijstandsadviseur op hen afstuurt. Let daarna op uw rekening; storneer en informeer uw bank. Dat is alles.
==========================================================

Moet ik met het Incasso bureau contact opnemen en zeggen dat ik dit niet wil hebben? of met het bedrijf Gratis Condooms.nl een aangetekend brief sturen?? Want nu zit het incasso bureau achter mij aan.

Ik word hier helemaal niet goed van en ik ben niet zo goed om dit soort gedoe te regelen. Ik hoop dat dit ooit een einde komt, ik ben al angstig geworden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gratiscondooms.nl is NIET gratis

Ongelezen bericht door tenormin »

Probleem bij gratis is en blijft dat mensen niet lezen. Ook leest men dan nog net dat er verzendkosten bij zijn. Niet dat ze binnen 14 dagen allemaal moeten cancelen en daar speelt de verkoper op in. Kijk Radar van afgelopen Maandag maar terug; men moet alert zijn, lezen, kijken of ze echt zijn aangesloten bij een Thuiswinkel o.i.d. Zelfs dat kan bij fake sites dus een probleem zijn. Fora staat niet voor niets zo vol met klachten van dezelfde strekking. Nogmaals, u weet het, ik weet het, maar gratis bestaat niet!

Gesloten