LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

Revoked schreef:
11 apr 2019 20:19
Ik ga je zeker geen antwoorden geven, die staan namelijk al vermeld in het topic.
Verder gebruik ik met een hele goede reden geen Appelflap-electronica. Je horlogeID zou ik gewoon inschrijven in een Nederlands register, maar dat is dan meer omdat ik toegang heb tot databases waar een gewone consument geen weet van heeft. Daarna een "normale" OS erop en klaar.
Toch de opmerking dat ik het enigszins dubieus vind dat je pas nà de 14 dagen retourrecht uitvogelt dat je gadget geen ECG's kan maken, terwijl dat blijkbaar een belangrijk argument was om over te gaan tot aankoop.
Wat betreft je laatste opmerking: ik ben er pas achter gekomen toen ik samen met AppleSupport aan het uitvogelen was waarom de ECG functie niet werkt op mijn horloge en zij mij vertelden dat het om een voor de Tsjechische markt bestemde watch is. Dat was na de 14 dagen retourrecht. Ik geloof niet dat ik ergens heb geschreven dat ik alleen om de ECG functie een AppleWatch series 4 aangeschaft heb. Het niet werken daarvan was de aanleiding om AppleSupport te bellen, en zodoende kom ik er achter dat ik geen NL watch heb ontvangen.

Wat betreft je eerste punt: je zou mij en een hele hoop anderen een groot plezier doen om uit te leggen hoe je een "horlogeID gewoon kan in schrijven in een Nederlands register en dan een "normale" OS erop en klaar". En je zegt eerst dat je een hele goede reden hebt om geen Apple electronica te gebruiken maar tegelijk zeg je dat je dit probleem makkelijk zou kunnen oplossen omdat je toegang hebt tot databases waar een gewone consument geen weet van heeft?

Vertel...

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Hoewel ik ergens denk dat de Apple medewerker het vast beter weet dan ik... Then again...

Wat ik op diverse fora lees is dat de beperking niet in het serienummer zit, maar in het gekoppelde land van de apple ID.
Apple biedt immers de mogelijkheid die te wijzigen als je verhuist naar het buitenland, waarmee ook eventuele features zoals ECG beschikbaar moeten komen.

Lees hier eens: www.igeeksblog.com/how-to-get-ecg-on-ap ... he-us/amp/

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

StevieNL81 schreef:
11 apr 2019 21:37
Hoewel ik ergens denk dat de Apple medewerker het vast beter weet dan ik... Then again...

Wat ik op diverse fora lees is dat de beperking niet in het serienummer zit, maar in het gekoppelde land van de apple ID.
Apple biedt immers de mogelijkheid die te wijzigen als je verhuist naar het buitenland, waarmee ook eventuele features zoals ECG beschikbaar moeten komen.

Lees hier eens: www.igeeksblog.com/how-to-get-ecg-on-ap ... he-us/amp/
Dit leek even zo te werken (ook al eerder door iemand hier geopperd) maar dit is helaas niet mogelijk.

Ook op de link die je plaatste staat: "Update: Apple released watchOS 5.1.2 with ECG feature but unfortunately using it outside the US is not possible. This update enables ECG only to devices bought in the United States of America."

(even naar beneden scrollen)

Afgezien daarvan: het gaat mij niet per se om die ECG-app, maar om het feit dat GSMWEB mij zonder dat te melden een Tsjechische AppleWatch verkoopt ipv een Nederlandse. En daarmee bedoel ik dus door Apple bedoelt voor verkoop in Tsjechië, inclusief de restricties die daar gelden die niet in NL van toepassing zijn.
Laatst gewijzigd door Waarschuwing op 11 apr 2019 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Cro »

StevieNL81 schreef:
11 apr 2019 21:37
Hoewel ik ergens denk dat de Apple medewerker het vast beter weet dan ik... Then again...

Wat ik op diverse fora lees is dat de beperking niet in het serienummer zit, maar in het gekoppelde land van de apple ID.
Apple biedt immers de mogelijkheid die te wijzigen als je verhuist naar het buitenland, waarmee ook eventuele features zoals ECG beschikbaar moeten komen.

Lees hier eens: www.igeeksblog.com/how-to-get-ecg-on-ap ... he-us/amp/

Dit staat toch duidelijk in het door jou gelinkte artikel:"
Update: Apple released watchOS 5.1.2 with ECG feature but unfortunately using it outside the US is not possible. This update enables ECG only to devices bought in the United States of America.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ah de volgordelijkheid van dat artikel was me niet geheel duidelijk (blijkt). Tnx voor de correctie.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik heb nog even een blik geworpen op de AV van GSMweb. Hierin verwijzen ze, naast de eigen klachtenprocedure, nog naar de geschillencommissie van de Europese commissie (?). Geen idee of dit echt iets oplevert... Maar u kunt het proberen.

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/i ... seLanguage

Verder denk ik dat GSMweb zich wellicht verkeken heeft op de gevolgen van deze "goed ingekochte" deal. Onbewust dus.

Maar nu aan u toegeven kan als gevolg hebben dat meer mensen zich melden dus wellicht gokken ze er nu op dat u het opgeeft. Maar ja... Ik weet verder niet of iemand hier echt een zaak in ziet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

StevieNL81 schreef:
11 apr 2019 22:52
Verder denk ik dat GSMweb zich wellicht verkeken heeft op de gevolgen van deze "goed ingekochte" deal. Onbewust dus.
ECG is een nieuwe functie dus pas sinds enkele weken beschikbaar is. Het is een keuze van Apple (heel bewust uitgevoerd) om de functie uit te schakelen op basis van landcode. Andere ontwikkelaars, en apple in eerste instantie ook, bepalen de instellingen op basis van je eigen instellingen.

GSM web had niet kunnen voorzien dat de functie eind maart beschikbaar kwam in Nederland en ook niet dat Apple in de software een blokkade zou inbouwen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Daarom zeg ik... Onbewust.
Betekent niet dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen nu.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door yan »

afgezien van het wel/niet hebben van technische beperkingen.
Als dit zo is, gewoon de koop ontbinden en klaar.

Plantronics
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2003 20:16

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Plantronics »

Ik weet niet of het al geopperd is maar kan je niet bij GSMWEG reclameren dat het apparaat dat je ontvangen hebt niet goed functioneert en dat je een goed werkend apparaat wilt ontvangen.
Hij werkt tenslotte wel maar niet volledig en daarmee lijkt het mij een ondeugdelijk apparaat. Dan moeten ze de gelegenheid krijgen om het ondeugdelijke apparaat te herstellen enz enz.
Maar volgens mij kom je dan uiteindelijk uit bij een apparaat wat ook door GSMWEB niet valt te herstellen en waar het aan hen is om U een volledig werkend apparaat te bezorgen.
En als dat niet lukt zou volgens mij de koop ontbonden moeten kunnen worden.


Gesloten