LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

Ik heb bij GSMWEB.NL een T-Mobile abonnement afgesloten en kreeg daar een AppleWatch bij. Nu blijkt dat de AppleWatch een Tsjechisch serienummer heeft (bedoeld voor verkoop op de Tsjechische markt) en daarmee onder Tsjechische wetgeving valt. Dit heeft tot gevolg dat bepaalde functionaliteiten beperkt zijn, o.a. het functioneren van de ECG-app. GSMWEB.NL meldt niet bij het afsluiten van het contract dat je geen Nederlands product ontvangt. Apple ziet mijn nu als iemand die zijn AppleWatch in Tsjechië gekocht heeft, en dit heeft ook gevolgen voor mijn AppleCare mocht het horloge een keer vervangen moeten worden. Ik vind dit een kwalijke zaak. Mag GSMWEB dit zomaar doen?

Ik begrijp nu ook hun businessmodel, ze kopen goedkoop Apple producten op in Oost-Europa en verkopen deze in Nederland bij telefoon abonnementen waar ze vervolgens provisie op ontvangen.

Ik zou graag willen dat GSMWEB.NL mijn alsnog een Nederlands geregistreerde AppleWatch stuurt.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar kreeg u die AppleWatch nu als cadeautje?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Ik zou graag willen dat GSMWEB.NL mijn alsnog een Nederlands geregistreerde AppleWatch stuurt.”

En wat zei GSMWeb toen u hierover klaagde?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://tweakers.net/shopreview/3199/gs ... opreviews/

Zegt genoeg. Ze zijn ook niet aangesloten bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Verlies incasseren en er van leren.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt toch een Nederlandse bon? Wat maakt het dan uit waar het gemaakt is? Garantie gaat ook via GSMweb, niet via Apple. Dus dat Apple u zou aanzien voor iemand die in het buitenland koopt maakt dus ook niet uit.
Ik heb jarenlang Skoda gereden. De mijne is gebouwd en Turkije. Die van mijn collega kwam uit Tjechië. Verschil was er niet, beide auto’s reden.
Als GSMweb u een belofte gedaan heeft dat bepaalde functies zouden werken, dan heeft u recht van klagen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

:mrgreen: Turkse Skoda

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door berndv »

Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Nu blijkt dat de AppleWatch een Tsjechisch serienummer heeft (bedoeld voor verkoop op de Tsjechische markt) en daarmee onder Tsjechische wetgeving valt.
Hoezo? U sluit als Nederlander een overeenkomst met een Nederlandse webshop, deze overeenkomst zal gewoon onder de Nederlandse wetgeving vallen.
Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Apple ziet mijn nu als iemand die zijn AppleWatch in Tsjechië gekocht heeft, en dit heeft ook gevolgen voor mijn AppleCare mocht het horloge een keer vervangen moeten worden. Ik vind dit een kwalijke zaak.
U heeft niets met Apple te schaften, u heeft iets gekocht bij GSMWEB, daar heeft u een overeenkomst mee en in geval van garantie moet u bij hen zijn, niet bij Apple.
Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Mag GSMWEB dit zomaar doen?
Waarom niet? Sinds wanneer bepaalt de klant waar een winkelier zijn inkoop moet doen? Bepaalt u ook in de supermarkt waar zij hun vlees in moeten kopen?

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
09 apr 2019 09:58
Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Mag GSMWEB dit zomaar doen?
Waarom niet? Sinds wanneer bepaalt de klant waar een winkelier zijn inkoop moet doen? Bepaalt u ook in de supermarkt waar zij hun vlees in moeten kopen?
Als in je Nederland apparatuur verkoopt die niet voor de Nederlandse markt bestemd is en beperkingen heeft ten opzichte van de wel voor Nederland bedoelde versie én je meldt dat niet, dan misleidt je de boel natuurlijk wel.

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

Lady1234 schreef:
09 apr 2019 09:31
Maar kreeg u die AppleWatch nu als cadeautje?
Bij dit abonnement kon je er voor kiezen om de AppleWatch in termijnen met je abonnement af te betalen, of in een keer. Ik heb er voor gekozen dit in een keer te doen. Dit was in dit geval goedkoper dan dat je alleen een AppleWatch los in de winkel zou kopen. In ruil daarvoor zit je dan dus wel twee jaar aan een abonnement vast. De reden om het abonnement bij GSMWEB af te sluiten i.p.v. rechtstreeks bij T-mobile is omdat T-mobile de AppleWatch niet aanbiedt bij abonnementen, zij bieden alleen telefoons aan i.c.m. een abonnement. Aangezien ik geen nieuwe telefoon nodig heb, maar wel graag de nieuwe AppleWatch wilde hebben heb ik hier voor gekozen.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ah, dus ‘kreeg’ moet zijn ‘kocht’.

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

Lowieze schreef:
09 apr 2019 09:42
“Ik zou graag willen dat GSMWEB.NL mijn alsnog een Nederlands geregistreerde AppleWatch stuurt.”

En wat zei GSMWeb toen u hierover klaagde?
GSMWEB zegt in een reactie hierop dat al hun toestellen en accessoires "gewoon Europese producten zijn", met dezelfde specificaties als wanneer je deze bij bijvoorbeeld de MediaMarkt of BCC zou aanschaffen, en geschikt om in Nederland te gebruiken. Op mijn vraag uit welk land mijn AppleWatch afkomstig is wilden ze geen antwoord geven, behalve dat het om een "gewoon Europees land" gaat.

Op mijn opmerking dat als je in Nederland bij de Apple Store een AppleWatch koopt je wel degelijk een NL product krijgt en geen Tsjechisch horloge, zei GSMWEB dat alle Apple producten uit het buitenland komen en dat je ook in de Nederlandse Apple Store een product koopt wast niet uit Nederland komt.

Maar hier begint de verwarring en de (al dan niet gespeelde) onnozelheid van GSMWEB. Het probleem is namelijk niet in welk land de AppleWatch geproduceerd is (alle AppleWatches komen uit China), maar voor welke markt ze bestemd zijn. Apple registreert horloges bestemd voor de Tsjechische markt met Tsjechische serienummers, bestemd voor verkoop IN Tsjechië. Deze worden vervolgens vanuit China naar de Apple distributie in Tsjechië verscheept om in Tsjechië verkocht te worden. Dat doet Apple omdat de wetgeving nogal verschilt van land tot land. Op "Tsjechische" AppleWatch zit bijvoorbeeld een blokkade op de ECG-app, omdat deze functie niet door de Tsjechische wetgeving is goedgekeurd. En dat kan natuurlijk ook op andere vlakken gebeuren denk bijvoorbeeld aan wetgeving rondom streaming diensten, locatie diensten, privacy beleid, etc.

GSMWEB zegt na nog een paar keer gebeld te hebben dat ze "gaan kijken hoe ze de functionaliteit van de ECG-app" werkend kunnen krijgen op mijn AppleWatch. Maar ik kan ze nu al vertellen dat dat 100% NO WAY gaat lukken. GSMWEB gaat echt niet nationale wetgeving hacken/omzeilen. Vergeet niet, deze AppleWatch is GEKOCHT IN TSJECHIË door GSMWEB, en toen aan mij doorverkocht, en zal dus altijd als zodanig bij Apple bekend staan.

De enige oplossing is mij gewoon een Nederlands geregistreerde AppleWatch leveren.

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

Lady1234 schreef:
09 apr 2019 20:28
Ah, dus ‘kreeg’ moet zijn ‘kocht’.
Correct

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

NeoDutchio schreef:
09 apr 2019 09:49
U hebt toch een Nederlandse bon? Wat maakt het dan uit waar het gemaakt is? Garantie gaat ook via GSMweb, niet via Apple. Dus dat Apple u zou aanzien voor iemand die in het buitenland koopt maakt dus ook niet uit.
Ik heb jarenlang Skoda gereden. De mijne is gebouwd en Turkije. Die van mijn collega kwam uit Tjechië. Verschil was er niet, beide auto’s reden.
Als GSMweb u een belofte gedaan heeft dat bepaalde functies zouden werken, dan heeft u recht van klagen.
Zoals ik hierboven ook al heb uitgelegd gaat het in dit geval dus niet om waar het product geproduceerd is (alle AppleWatches komen uit China), maar voor welke markt deze bestemd is, met alle bijkomende beperkingen van dien. Vergelijk het bijvoorbeeld met sigaretten. Komen uit dezelfde fabriek, maar voor het ene land zit er bijvoorbeeld meer teer in dan voor het andere land. Op het pakje staat een landcode; bestemd voor verkoop in dat land.

Of om het voorbeeld van uw auto te nemen: Stel in België mogen auto's niet harder dan 10KM per uur rijden en de Belgische wet verplicht Skoda om op alle auto's bestemd voor de Belgische markt een snelheidsbegrenzer in te bouwen op max 10KM/u.
Nu koopt u in Nederland een Skoda, maar u ontvangt een Skoda die eigenlijk voor de Belgische markt bestemd is, dus met een begrenzing van 10KM/u. Ook uw verzekering ziet het als 100% Belgische auto etc. Dat had u dan toch ook niet verwacht van een Nederlandse autodealer? En dan zou u toch ook terug gaan met de vraag of u gewoon een auto voor de Nederlandse markt mag hebben? Zeker als u vermoedt dat uw autodealer op grote schaal Skoda's in België opkoopt en ze in Nederland doorverkoopt, zonder u te vertellen dat u een begrensde voor België bestemd exemplaar krijgt.

Begrijpt u het probleem zo beter?
Laatst gewijzigd door Waarschuwing op 09 apr 2019 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

berndv schreef:
09 apr 2019 09:58
Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Nu blijkt dat de AppleWatch een Tsjechisch serienummer heeft (bedoeld voor verkoop op de Tsjechische markt) en daarmee onder Tsjechische wetgeving valt.

"Hoezo? U sluit als Nederlander een overeenkomst met een Nederlandse webshop, deze overeenkomst zal gewoon onder de Nederlandse wetgeving vallen."
Dit werkt in het geval van een AppleWatch iets anders. Ik heb het ook niet over onder welke wetgeving een eventuele garantie valt. Deze AppleWatch is door GSMWEB (goedkoop) gekocht in Tsjechië en toen aan mij doorverkocht zonder mij hierover te informeren. Het gaat in deze ook niet om waar het horloge geproduceerd is. Waar het om gaat is dat het horloge een Tsjechisch serienummer heeft gekregen van Apple en bestemd is voor verkoop IN Tsjechië. Dit heeft te maken met wet en regelgeving die per land nogal kunnen verschillen. Bepaalde functies kunnen in het ene land werken en in het andere land geblokkeerd zijn. In dit geval de ECG-app. Die is geblokkeerd in Tsjechië, en doet het dus niet op mijn horloge, ondanks dat deze functie in Nederland beschikbaar is. Met andere woorden; voor Apple is dit een AppleWatch die gekocht is in Tsjechië en onderhevig aan Tsjechische wetgeving. Dat kan dus bijvoorbeeld ook wetgeving zijn over streaming diensten, privacy, locatie services etc. Wat dat betreft is dit een Tsjechisch horloge. En GSMWEB vertelt dit niet van te voren. Dat vind ik kwalijk.


Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Apple ziet mijn nu als iemand die zijn AppleWatch in Tsjechië gekocht heeft, en dit heeft ook gevolgen voor mijn AppleCare mocht het horloge een keer vervangen moeten worden. Ik vind dit een kwalijke zaak.
U heeft niets met Apple te schaften, u heeft iets gekocht bij GSMWEB, daar heeft u een overeenkomst mee en in geval van garantie moet u bij hen zijn, niet bij Apple.

Aangezien GSMWEB geen horloges verzekert heb ik na ontvangst zelf bij Apple AppleCare gekocht voor mijn AppleWatch. Maar Apple ziet mijn horloge als "gekocht in Tsjechië", zo staat het serienummer bij Apple in het systeem. Dat betekent dat als ik bijvoorbeeld schade zou hebben en ik een vervangend horloge zou krijgen, ik ook weer een "Tsjechisch" horloge terug krijg. (Zo werkt dat bij Apple) Ik heb hier helemaal geen zin in, ik heb in Nederland bij een Nederlandse winkel een AppleWatch gekocht. GSMWEB heeft gewoon (goedkoop) horloges in Tsjechië gekocht en brengt ze op de Nederlandse markt zonder hier duidelijk over te zijn.


Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Mag GSMWEB dit zomaar doen?
Waarom niet? Sinds wanneer bepaalt de klant waar een winkelier zijn inkoop moet doen? Bepaalt u ook in de supermarkt waar zij hun vlees in moeten kopen?
Stel dat er in Nederland bijvoorbeeld wetgeving is over hoeveel toevoegingen er in vlees mogen zitten, of over hoe het geproduceerd is, en in uw supermarkt ligt vlees dat bestemd is voor verkoop in een ander land waar de regels veel minder streng zijn. En nadat u het gekocht heeft leest u onder op de verpakking "alleen bestemd voor verkoop in Tsjechië". En u weet dat daar hele andere regels gelden. Dan voelt u zich toch ook genaaid door uw supermarkt? Zeker als u vermoedt dat uw supermarkt goedkoop vlees opkoopt in Tsjechië, bestemd voor verkoop in Tsjechië, maar het in Nederland op de markt brengt.

Of:

Stel in België mogen auto's niet harder dan 10KM per uur rijden en de Belgische wet verplicht om op alle auto's bestemt voor de Belgische markt een snelheidsbegrenzer in te bouwen op max 10KM/u.
Nu koopt u in een Nederlandse winkel een auto, maar u ontvangt een auto die eigenlijk voor de Belgische markt bestemd is, dus met een begrenzing van 10KM/u. Ook uw verzekering ziet het als 100% Belgische auto etc. Dat had u dan toch ook niet verwacht van een Nederlandse autodealer? En dan zou u toch ook terug gaan met de vraag of u gewoon een auto voor de Nederlandse markt mag hebben? Zeker als u vermoedt dat uw autodealer op grote schaal auto's in België opkoopt en ze in Nederland doorverkoopt, zonder u te vertellen dat u een begrensde voor België bestemd exemplaar krijgt.

Begrijpt u het probleem zo beter?

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

Waarschuwing schreef:
09 apr 2019 21:20
berndv schreef:
09 apr 2019 09:58
Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Nu blijkt dat de AppleWatch een Tsjechisch serienummer heeft (bedoeld voor verkoop op de Tsjechische markt) en daarmee onder Tsjechische wetgeving valt.

"Hoezo? U sluit als Nederlander een overeenkomst met een Nederlandse webshop, deze overeenkomst zal gewoon onder de Nederlandse wetgeving vallen."


Dit werkt in het geval van een AppleWatch iets anders. Ik heb het ook niet over onder welke wetgeving een eventuele garantie valt. Deze AppleWatch is door GSMWEB (goedkoop) gekocht in Tsjechië en toen aan mij doorverkocht zonder mij hierover te informeren. Het gaat in deze ook niet om waar het horloge geproduceerd is. Waar het om gaat is dat het horloge een Tsjechisch serienummer heeft gekregen van Apple en bestemd is voor verkoop IN Tsjechië. Dit heeft te maken met wet en regelgeving die per land nogal kunnen verschillen. Bepaalde functies kunnen in het ene land werken en in het andere land geblokkeerd zijn. In dit geval de ECG-app. Die is geblokkeerd in Tsjechië, en doet het dus niet op mijn horloge, ondanks dat deze functie in Nederland beschikbaar is. Met andere woorden; voor Apple is dit een AppleWatch die gekocht is in Tsjechië en onderhevig aan Tsjechische wetgeving. Dat kan dus bijvoorbeeld ook wetgeving zijn over streaming diensten, privacy, locatie services etc. Wat dat betreft is dit een Tsjechisch horloge. En GSMWEB vertelt dit niet van te voren. Dat vind ik kwalijk.


Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Apple ziet mijn nu als iemand die zijn AppleWatch in Tsjechië gekocht heeft, en dit heeft ook gevolgen voor mijn AppleCare mocht het horloge een keer vervangen moeten worden. Ik vind dit een kwalijke zaak.

"U heeft niets met Apple te schaften, u heeft iets gekocht bij GSMWEB, daar heeft u een overeenkomst mee en in geval van garantie moet u bij hen zijn, niet bij Apple."
Aangezien GSMWEB geen horloges verzekert heb ik na ontvangst zelf bij Apple AppleCare gekocht voor mijn AppleWatch. Maar Apple ziet mijn horloge als "gekocht in Tsjechië", zo staat het serienummer bij Apple in het systeem. Dat betekent dat als ik bijvoorbeeld schade zou hebben en ik een vervangend horloge zou krijgen, ik ook weer een "Tsjechisch" horloge terug krijg. (Zo werkt dat bij Apple) Ik heb hier helemaal geen zin in, ik heb in Nederland bij een Nederlandse winkel een AppleWatch gekocht. GSMWEB heeft gewoon (goedkoop) horloges in Tsjechië gekocht en brengt ze op de Nederlandse markt zonder hier duidelijk over te zijn.


Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Mag GSMWEB dit zomaar doen?


Waarom niet? Sinds wanneer bepaalt de klant waar een winkelier zijn inkoop moet doen? Bepaalt u ook in de supermarkt waar zij hun vlees in moeten kopen?
Stel dat er in Nederland bijvoorbeeld wetgeving is over hoeveel toevoegingen er in vlees mogen zitten, of over hoe het geproduceerd is, en in uw supermarkt ligt vlees dat bestemd is voor verkoop in een ander land waar de regels veel minder streng zijn. En nadat u het gekocht heeft leest u onder op de verpakking "alleen bestemd voor verkoop in Tsjechië". En u weet dat daar hele andere regels gelden. Dan voelt u zich toch ook genaaid door uw supermarkt? Zeker als u vermoedt dat uw supermarkt goedkoop vlees opkoopt in Tsjechië, bestemd voor verkoop in Tsjechië, maar het in Nederland op de markt brengt.

Of:

Stel in België mogen auto's niet harder dan 10KM per uur rijden en de Belgische wet verplicht om op alle auto's bestemd voor de Belgische markt een snelheidsbegrenzer in te bouwen op max 10KM/u.
Nu koopt u in een Nederlandse winkel een auto, maar u ontvangt een auto die eigenlijk voor de Belgische markt bestemd is, dus met een begrenzing van 10KM/u. Ook uw verzekering ziet het als 100% Belgische auto etc. Dat had u dan toch ook niet verwacht van een Nederlandse autodealer? En dan zou u toch ook terug gaan met de vraag of u gewoon een auto voor de Nederlandse markt mag hebben? Zeker als u vermoedt dat uw autodealer op grote schaal auto's in België opkoopt en ze in Nederland doorverkoopt, zonder u te vertellen dat u een begrensde voor België bestemd exemplaar krijgt.

Begrijpt u het probleem zo beter?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door renewouters »

NeoDutchio schreef:
09 apr 2019 09:49
U hebt toch een Nederlandse bon? Wat maakt het dan uit waar het gemaakt is? Garantie gaat ook via GSMweb, niet via Apple. Dus dat Apple u zou aanzien voor iemand die in het buitenland koopt maakt dus ook niet uit.
Ik heb jarenlang Skoda gereden. De mijne is gebouwd en Turkije. Die van mijn collega kwam uit Tjechië. Verschil was er niet, beide auto’s reden.
Als GSMweb u een belofte gedaan heeft dat bepaalde functies zouden werken, dan heeft u recht van klagen.
Bij veel producten maakt het inderdaad niet uit waar het vandaan komt. Maar met producten als deze is het helemaal niet gezegd dat het zomaar gaat werken. Als een Nederlandse provider alleen maar Apple Watches met Nederlandse serienummers wil of mag activeren (kan nu nog niet in Nederland, maar binnenkort kan je - zoals in andere landen al mogelijk is - met een Apple Watch bellen en internet gebruiken zonder koppeling met een iPhone) dan heb je een waardeloos product.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Dit heeft tot gevolg dat bepaalde functionaliteiten beperkt zijn, o.a. het functioneren van de ECG-app.
De ECG-functie (elektrocardiograaf) van de Apple Watch Series 4 werkt vanaf nu ook in Europa. De ECG is onderdeel van watchOS 5.2 dat vandaag vrij is gegeven.
Bron: https://www.onemorething.nl/2019/03/ecg ... nd-belgie/

Heeft u een Series4 en voldoet deze aan de andere eisen?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door renewouters »

Bob Schurkjens schreef:
09 apr 2019 09:51
:mrgreen: Turkse Skoda
Er zijn ook Duitse Skoda's. De Karoq is zo populair dat ze zijn uitgeweken naar een Audi/VW fabriek in Duitsland om aan de vraag te kunnen voldoen. En veel A4's worden dan weer in Tsjechië gebouwd. De discussie over dat mensen per se een Duitse auto willen is dan altijd best wel komisch.

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

NeoDutchio schreef:
09 apr 2019 21:43
Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Dit heeft tot gevolg dat bepaalde functionaliteiten beperkt zijn, o.a. het functioneren van de ECG-app.
De ECG-functie (elektrocardiograaf) van de Apple Watch Series 4 werkt vanaf nu ook in Europa. De ECG is onderdeel van watchOS 5.2 dat vandaag vrij is gegeven.
Bron: https://www.onemorething.nl/2019/03/ecg ... nd-belgie/

Heeft u een Series4 en voldoet deze aan de andere eisen?
Het betreft inderdaad een Series 4.

De ECG-functie werkt wel in Nederland, maar niet in Tsjechië, zoals je in deze lijst kan zien:
https://www.apple.com/watchos/feature-a ... /#apps-ecg

De lijsten op deze pagina bevestigen nog maar eens extra dat het heel veel kan uitmaken uit welk land (en dan bedoel ik dus niet waar het product gemaakt is, maar voor welke markt het bestemd is, m.a.w. welke landcode het serienummer heeft) je AppleWatch komt.

Ik weet niet wat u bedoelt met "andere eisen"?

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

berndv schreef:
09 apr 2019 09:58
Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Nu blijkt dat de AppleWatch een Tsjechisch serienummer heeft (bedoeld voor verkoop op de Tsjechische markt) en daarmee onder Tsjechische wetgeving valt.
Hoezo? U sluit als Nederlander een overeenkomst met een Nederlandse webshop, deze overeenkomst zal gewoon onder de Nederlandse wetgeving vallen.
Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Apple ziet mijn nu als iemand die zijn AppleWatch in Tsjechië gekocht heeft, en dit heeft ook gevolgen voor mijn AppleCare mocht het horloge een keer vervangen moeten worden. Ik vind dit een kwalijke zaak.
U heeft niets met Apple te schaften, u heeft iets gekocht bij GSMWEB, daar heeft u een overeenkomst mee en in geval van garantie moet u bij hen zijn, niet bij Apple.
Waarschuwing schreef:
08 apr 2019 18:46
Mag GSMWEB dit zomaar doen?
Waarom niet? Sinds wanneer bepaalt de klant waar een winkelier zijn inkoop moet doen? Bepaalt u ook in de supermarkt waar zij hun vlees in moeten kopen?
Bekijkt u deze lijst eens:

https://www.apple.com/watchos/feature-availability/

De lijsten op deze pagina maken duidelijk dat het heel veel uit maakt uit welk land (en dan bedoel ik dus niet waar het product gemaakt is, maar voor welke markt het bestemd is, m.a.w. welke landcode het serienummer heeft) je AppleWatch komt.

Veel functies zijn in het ene land wel of het andere land niet beschikbaar.

En je kunt dit niet omzeilen. Je kunt niet tegen Apple (of GSMWEB) zeggen: ok hij heeft een Tsjechisch serienummer, maar ik woon in Nederland dus verander de functies maar naar alles wat in Nederland toepasbaar is. Dit is onmogelijk.
Laatst gewijzigd door Waarschuwing op 09 apr 2019 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten