LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HappyBytes

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
realjax
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2009 11:49

HappyBytes

Ongelezen bericht door realjax »

Onlangs iets besteld bij Perry van Bijsterveld, eigenaar van de webwinkel.
Het ging om een (gebruikte) videokaart die met TNTPost verstuurd zou worden.
Na twee weken echter nog niets ontvangen.
Contact met Perry gehad: Die meld dat het soms wel 10 dagen duurt voor iets aankomt en dat hij niets dan problemen heeft met TNTpost. Duizend maar excuus, ik doe er nog 1 op de post!!
Twee dagen later ontvang ik de videokaart. Gewoon in een envelop gepropt.
De kaart is -hoe verrassend- kaduuk.

De postzegels waren ongestempeld dus geen idee welke van de twee kaarten die inmiddels verstuurd zijn het was.
Contact met Perry gehad: Nou moe. het zit niet mee, ik stuur een nieuwe op.

We zijn weer een week verder. Wederom niets ontvangen.
TNTpost is inmiddels al twee videokaarten 'kwijtgeraakt' als ik Perry dus moet geloven, maar deze zwijgt nu in alle talen. Ik kan naar een werkende kaart/mijn geld fluiten lijkt het.


Update:
Perry reageert *wel* op mijn laatste mail met het verzoek om twee kaarten op te komen halen zodat de kans groter is dat ik een werkende kaart ontvang, ik vertel hem als beide kaarten het doen ik er 1 terug zal sturen.
Antwoord: mooi niet, ik stort het geld terug.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 nov 2014 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd.

happybytes
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2013 11:58

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door happybytes »

Ik kom deze "klacht" regelmatig tegen en hoor het ook wel eens van klanten dat ze dit hebben gelezen. Aan de ene kant kan ik best begrijpen dat je niet tevreden bent over de gang van zaken maar aan de andere kant vind het toch ook wel jammer dat je het werkelijke probleem niet inziet namelijk post.nl.
We hebben 3 x een videokaart geleverd die door toedoen van post.nl niet is aangekomen of zwaar beschadigd is geraakt. Na 3 keer een videokaart geleverd te hebben was het vertrouwen in post.nl helemaal weg en is besloten je het betaalde bedrag direct terug te betalen. Het bedrag is dan ook direct teruggestort op je rekening zodat je elders een videokaart kon kopen en het probleem met je PC op kon lossen. Je schrijft ook " TNTpost is inmiddels al twee videokaarten 'kwijtgeraakt' als ik Perry dus moet geloven " maar als ik een fout figuur zou zijn dan had ik je uiteraard ook niet eens je geld teruggegeven en bovendien zijn er ook nog klanten die zeggen niets te hebben ontvangen terwijl dat wel zo is.
Ook wil ik nog even vermelden dat er in die periode zoveel klachten over de bezorging van post.nl waren dat we bijna alleen nog maar bezig waren met emails van klanten beantwoorden, creditfacturen maken en bellen met de post.nl klantenservice, het kon daarom soms 48 uur duren voor een klant antwoord kreeg op zijn vragen. De financiële schade was behoorlijk groot en onze goede naam begon ook schade op te lopen door toedoen van post.nl, dat blijkt ook wel uit bovenstaand bericht. De onmacht en irritatie werd hier zo groot dat we verschillende klachten op forums geplaatst hebben zoals bijvoorbeeld klacht.nl en kassa.vara.nl want klagen bij post.nl had totaal geen zin en was erg frustrerend (de klantenservice van post.nl is trouwens nog steeds waardeloos).
Gelukkig gaat het nu beter en "verdwijnt" er zo af en toe nog wel eens een pakketje maar ik hoop niet dat we ooit nog eens in zo'n situatie terecht gaan komen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door olaf79 »

Was uw toetsenbord ook kwijtgemaakt door post.nl? Twee jaar na dato reageert u nog eens door te stellen dat het toch vooral allemaal de schuld van een ander is.
Als u de boel niet goed verpakt. Tsja uw probleem

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:Was uw toetsenbord ook kwijtgemaakt door post.nl? Twee jaar na dato reageert u nog eens door te stellen dat het toch vooral allemaal de schuld van een ander is.
Als u de boel niet goed verpakt. Tsja uw probleem
Wanneer nieuwe klanten via google telkens op deze klacht terecht komen kan ik mij voorstellen dat je daar - ook na 2 jaar - nog op wil reageren. Dan krijgen de lezers van de klacht ook de reactie van de winkel te lezen.

Lijkt mij wel zo correct.

Inhoudelijk is dit verhaal niet zo spannend. Gebruikte videokaarten die niet aankomen en een webwinkel welke netjes het geld terugbetaalt.

Case closed.

JHRadv
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2012 21:52

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door JHRadv »

Eind vorige week gezocht naar een usb naar serieel kabel. Gevonden.
Paar email vragen gesteld, vlotte reactie. Zelfs op zondag.

Zondag gelijk betaald via paypal.
Maandag zijn de kabels verstuurd, en vandaag, na 1 dag al in huis.

Netjes mail beantwoorden.
Vlotte levering.

En nee, ik werk niet voor deze firma, kende het voorheen niet. Als ik weer wat nodig heb, ga ik zeker hier kijken.

:D :D :D
Laatst gewijzigd door Radar op 27 nov 2014 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd.

tomvandijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2014 00:42

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door tomvandijk »

een hp8000 elite gekocht bij deze club. Scherpe prijs, snelle levering. Alles precies volgens de specificaties op marktplaats. Prettige duidelijkheid over de levering van w7. Kortom: ik ban een tevreden klant

tom van dijk
termunterzijl

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door nibt »

Vorige week nog een Cybertron Crn 03 deeltjesversneller bij ze gekocht.
Ik werd supervriendelijk geholpen, en kreeg nog een vers kopje koffie met de bestelling meegestuurd ook.

Toen bleek dat ik liever een blauwe in plaats van een groene had gewild kreeg ik mijn geld terug en een extra blauwe toegestuurd, ik mocht de groene houden en een blonde dame kwam langs met een grote bos bloemen voor het ongemak.

Echt een topzaak!

gleeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2015 21:05

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door gleeuw »

Donderdag jl een Dell OptiPlex besteld bij HappyBytes. Zaterdag werd deze geleverd. Na aansluiten bleek hij helaas 'dood bij ontvangst' (geel knipperend ledje in de aan-toets.). Dezelfde dag contact gezocht met HappyBytes. Direct daarop een retourlabel ontvangen per mail met de belofte dat een nieuwe machine maandag op de post zou gaan. Dinsdag al de nieuwe machine ontvangen, werkt perfect. Kortom, perfecte service die je bij elke webshop zo zou willen hebben!
Gerard,
Zaandam

c.visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2015 22:08

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door c.visser »

Al jaren vaste klant bij Happy Bytes.
Koop er alles ze hebben een supper survice.
Ja ook ik heb 1x mee gemaakt dat mijn processors niet aan kwamen [Ongefundeerde bewering verwijderd]. Het probleem licht niet bij happy bytes maar bij POST NL.
Perry vertelde mij dat hij al heel lang problemen met POST NL heeft en zij ook dat ik daar niks aan kan doen, hij heeft een nieuw pakketje voor mij klaar gemaakt en naar mij verstuurd. de schade van +€100 heeft Happy Bytes voor eigen rekening genomen en dat vond ik heel erg netjes van ze.
Misschien een idee om een klacht forum te starten over POST NL [Ongefundeerde bewering verwijderd].
Laatst gewijzigd door Radar op 31 aug 2015 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast: ongefundeerde bewering

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door Guardian72 »

c.visser schreef: Misschien een idee om een klacht forum te starten over POST NL [Ongefundeerde bewering verwijderd]


Zie elders op dit forum.

Post NL - we hebben iets voor je ... vragen en hoofdpijn vanwege vermiste items.

Ifftin
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2015 21:16

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door Ifftin »

Beste lezers,

Happybytes is een betrouwbare webwinkel.

Via de site een bestelling geplaatst en elke keer netjes te woord gestaan via de mail. Mijn vragen werden altijd beantwoord en de bestelling was keurig (zoals aangegeven) op tijd door Postnl bezorgt.

Ik zal vaker een bestelling plaatsen bij Happybytes omdat zijn services prima en voor mij vertrouwd zijn.

Gr, Ifftin

hansduif
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2015 19:09

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door hansduif »

Heel jammer dat deze webshop in het verleden in een kwaad daglicht is gesteld!
Doordat ik dat zag op dit forum, huiverde ik toch een klein beetje bij het plaatsen van mijn bestelling.

Dat ging om een laptop-toetsenbordje, overal te koop voor rond 40 euro, bij Happybytes 11,50.
Vrijdag besteld, op zaterdag in huis.
Tussendoor mails ontvangen over de verzending, inclusief Track&Trace.

Kortom: TOP-service!
En het toetsenbord? Dat blijkt volledig als nieuw, als dit al gebruikt is, is het hooguit 3 toetsaanslagen...

hansduif
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2015 19:09

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door hansduif »

Wederom had ik een toetsenbordje nodig.
Als vanzelf kwam ik weer bij HappyBytes uit.

De variant die ik nodig had, was niet op voorraad, maar na een mailtje bleek Perry er toch nog eentje te hebben.
Zeer lage prijs, snel geleverd, prettige communicatie: wat kan je nog meer vragen?
En het toetsenbordje was ook dit keer in nieuwstaat!

Een TOP-zaak dus!
De enige “klacht” die ik heb is dat feedback geven via de website (nog) niet mogelijk is.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door gemist »

Het is ook Koninginnedag.... :mrgreen:

Lysander
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2017 20:42

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door Lysander »

Ik ben echt 100.000% tevreden met de service en de laptop die ik gekocht heb bij Perry. Super sympathieke kerel, vlijmscherpe prijs, en een dot van een laptop. Mij hoor je niet klagen over Per en zn handel. Niet twijfelen, gewoon kopen bij die vent, zal je geen spijt van hebben. :D

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lijkt me dat wanneer je al jaren klaagt over PostNL, je eens gaat kijken naar een ander bedrijf om je spullen te bezorgen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:Lijkt me dat wanneer je al jaren klaagt over PostNL, je eens gaat kijken naar een ander bedrijf om je spullen te bezorgen.
Lijkt er meer op dat Perry zelf aan het reageren is..... want waarom anders een topic van 5 jaar geleden heropenen.

Ik vermoed dat het niet zo goed gaat met Perry zijn zaak en zou er dus niet bestellen. Schijnbaar maakt hij zich nu pas druk over een bericht van 5 jaar geleden.

DezeGene
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2017 14:53

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door DezeGene »

@
sylvesterb schreef:
Nijogeth schreef:Lijkt me dat wanneer je al jaren klaagt over PostNL, je eens gaat kijken naar een ander bedrijf om je spullen te bezorgen.
Lijkt er meer op dat Perry zelf aan het reageren is..... want waarom anders een topic van 5 jaar geleden heropenen.

Ik vermoed dat het niet zo goed gaat met Perry zijn zaak en zou er dus niet bestellen. Schijnbaar maakt hij zich nu pas druk over een bericht van 5 jaar geleden.
iemand afbranden is altijd makkelijk, maar de vraag is of je daadwerkelijk zelf daar wat gekocht hebt?
ik dus wel, een tweedekans laptop scherm, dus zeer kwetsbaar. contact was snel en correct, geen nare verrassingen, goede track&trace informatie na aankoop, uitermate goed verpakt en snel geleverd.
dus alles wat je van een winkel/webshop mag verwachten. er zijn grotere namen die het slechter doen.

wat wel blijft is dat je een winkel/webshop niet verantwoordelijk kan houden voor gedrag en zorg van bezorgdiensten.
ik bestel ook wel uit china en regelmatig komen pakjes niet aan, heb zelfs pakketjes op straat gevonden, in een bloempot bij de voordeur of achterhuis neergezet zonder dat je daar via briefje attent op bent gemaakt.

in geval van niet bezorgen praten we wel over diefstal, want meestal gaat de winkel dan een andere versturen, terwijl men wel geleverd heeft.
het nare is dat men dan vaak geen verhaal heeft op de besteldienst want die komen vaak met afgifte bewijzen, terwijl dit niet is gebeurd.
Perry, succes, de doet het prima

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij koopt bij jezelf!

theodorus1954
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2012 18:47

Re: HappyBytes

Ongelezen bericht door theodorus1954 »

Het is wel heel makkelijk om HappyBytes als de boosdoener aan te wijzen, terwijl dit bedrijf de bestelde spullen netjes heeft verzonden. Ik heb de afgelopen jaren ook spullen bij Happybytes gekocht en NOOIT nergens problemen mee gehad. Ik vind toch, als de te ontvangen spullen niet aankomen, dan in de eerste plaats gaat klagen bij TNTPOST, want daar is het niet altijd pluis en correct wat afleveren betreft.
Ik kan daar over mee praten, want ik had bij Intertoys halverwege 2018 een schildpad-zandbak bestelt en die werd na anderhalve week pas op mijn bestemming afgeleverd. Dat kwam alleen door de grootte van het pakket, dat teveel plaats in beslag nam en dan blijft dat staan, Daarbij ligt het ook nog vaak aan de bestemming waar het naar toe moet, als er voor een bepaalde bestemming te weinig pakketten zijn, dan wordt het ook aan de kant geschoven.
IN IEDER GEVAL KRIJGT HAPPYBYTES BIJ MIJ EEN DIKKE 10 VOOR DE GOEDE AFHANDELING VAN DE BESTELLINGEN !
VRIENDELIJK GEGROET, theodorus1954

Gesloten