LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Headset gekocht via vergelijkingssite. Afzender is onbekend

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
John Henkes
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2020 14:27

Headset gekocht via vergelijkingssite. Afzender is onbekend

Ongelezen bericht door John Henkes »

Op 19 maart kocht ik via internet, na raadpleging van een vergelijkingssite, een headset Logitech USB H390, kosten € 39,95. Ik betaalde via I-deal en de Rabobank. Na een tijd geen levering en toen ik terug zocht in mijn mail, geen enkele bevestiging, noch van de firma (Welke?), noch van de bank. Wel vond ik in mijn afschriften een afboeking van € 39,95 betaald aan Ingenico met een Transactie referentie. Na zes weken nog geen levering en ik heb meerdere keren geprobeerd in contact te komen met Ingenico met de vraag voor welke firma ze het geld geïncasseerd hebben, zodat ik daar navraag kan doen. Helaas, op mijn mail en ingevuld vragenformulier (engels) op de site, geen reactie. Meerdere pogingen om telefonisch contact te leggen werden afgebroken i.v.m. drukte.
Nu is het bedrag niet onoverkomelijk, maar de gang van zaken schaadt wel mijn vertrouwen in webwinkels. Tot nog toe waren mijn ervaringen prima, maar vanaf nu ga ik voor meer zekerheid.
Adviezen zijn welkom!
John Henkes

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Headset gekocht via vergelijkingssite. Afzender is onbekend

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als u de gegevens van die headset bij Google invoert, ziet u dan waar ze te koop zijn? Misschien kunt u er op die manier achterkomen.

JJMcKay
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2015 11:22

Re: Headset gekocht via vergelijkingssite. Afzender is onbekend

Ongelezen bericht door JJMcKay »

John Henkes schreef:
01 mei 2020 15:17
Op 19 maart kocht ik via internet, na raadpleging van een vergelijkingssite, een headset Logitech USB H390, kosten € 39,95.
Als je in je browsergeschiedenis de vergelijkingssite nog terug kan vinden, is de kans groot dat je het verkooppunt kunt herleiden.

Daarnaast kan het zijn dat de bevestigingsmail in je spamfolder is beland, of dat als je meerdere mailadressen gebruikt even een algemene check moet doen.

Dit laatste is mij zelf een keer overkomen; een koopovereenkomst via een ander eigen mailadres dan mijn hoofdmailadres - kostte even tijd, maar dat kreeg ik uiteindelijk wel uitgevogeld :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Headset gekocht via vergelijkingssite. Afzender is onbekend

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik wat google zie ik die headset, voor die prijs, alleen bij dust in home. Zegt die naam je wat? Verder zie ik deze wel bij de bekendere (particuliere) e-tailers als Informatique en Coolblue, maar dan voor een veel hogere prijs. sowieso kan je even kijken in de tweakers pricewatch, daarin staan alle e-tailers die deze hebben vermeld, dus samen met google zou je zo toch wel de webshop moeten kunnen vinden?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Headset gekocht via vergelijkingssite. Afzender is onbekend

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien een dropshipper via Feestboek geweest. Dan vind je ook niets in de browsergeschiedenis. Dan duurt het nog wel een tijdje.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Headset gekocht via vergelijkingssite. Afzender is onbekend

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Ik snap niet dat je niet noteert of de pagina opslaat als je iets online koopt.

Gesloten