LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Makitk
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2016 11:47

Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door Makitk »

De Albert Heijn bonus emails zijn mij een doorn in het oog. Het liefste wil ik deze niet ontvangen, net zoals ik niet de reclameblaadjes in mijn postvak wil ontvangen en daarvoor een NEE/NEE sticker heb.

Ik heb het afgelopen jaar veelvuldig geprobeerd om deze bonus emails stop te zetten, en ze uiteindelijk bij mijn emailprovider als SPAM aangemerkt om de volgende redenen:
  1. Er is geen meerwaarde aan de emails aangezien er in de (web)winkels duidelijk aangegeven is wat er op dat moment in de bonus is.
  2. De emails worden ook met slinkse veranderende onderwerpregels gestuurd, net zoals spam van botnetten; "Geselecteerd voor jou", "Alleen met de bonuskaart van", "Je persoonlijke aanbiedingen". Deze regels zorgen er voor dat er niet makkelijk een filter tegen de onderwerpregels kan worden gemaakt.
  3. Je kan deze emails volgens AH niet uitzetten tenzij je met het gehele bonuskaart-programma stopt, dus krijg je ze elke week weer aangeleverd, en soms twee- of driemaal per week!!
  4. Er zijn duidelijke regels omtrent hoe bedrijven contact mogen zoeken met de consumenten, maar blijkbaar vallen AH bonusmails hier niet onder?
Ik wil gewoon van deze SPAM af. Wie met mij?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door newmikey »

Afhankelijk van uw emailprogramma zou één keer flaggen als spam afdoende moeten zijn om al die mails voortaan automatisch in je spambox te laten verschijnen waar ze één maal per maand opgeschoond worden. Meer is niet nodig.

Hoe dat moet kunt u in de handleiding van uw email software of op computerfora opzoeken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door sjohie »

Makitk schreef:De Albert Heijn bonus emails zijn mij een doorn in het oog. Het liefste wil ik deze niet ontvangen, net zoals ik niet de reclameblaadjes in mijn postvak wil ontvangen en daarvoor een NEE/NEE sticker heb.

Ik heb het afgelopen jaar veelvuldig geprobeerd om deze bonus emails stop te zetten, en ze uiteindelijk bij mijn emailprovider als SPAM aangemerkt om de volgende redenen:
  1. Er is geen meerwaarde aan de emails aangezien er in de (web)winkels duidelijk aangegeven is wat er op dat moment in de bonus is.
  2. De emails worden ook met slinkse veranderende onderwerpregels gestuurd, net zoals spam van botnetten; "Geselecteerd voor jou", "Alleen met de bonuskaart van", "Je persoonlijke aanbiedingen". Deze regels zorgen er voor dat er niet makkelijk een filter tegen de onderwerpregels kan worden gemaakt.
  3. Je kan deze emails volgens AH niet uitzetten tenzij je met het gehele bonuskaart-programma stopt, dus krijg je ze elke week weer aangeleverd, en soms twee- of driemaal per week!!
  4. Er zijn duidelijke regels omtrent hoe bedrijven contact mogen zoeken met de consumenten, maar blijkbaar vallen AH bonusmails hier niet onder?
Ik wil gewoon van deze SPAM af. Wie met mij?
Als je zulke mails krijgt, heb je een gekoppelde bonuskaart aan je "Mijn AH " profiel, en als je daar op inlogt kan je onder "berichten van Albert Heijn" van alles aanpassen. En dáár kan je lezen dat door het ontkoppelen van je bonuskaart, je ook van die mailtjes af bent. (ook van de persoonlijke bonusaanbiedingen, maar hey, voor wat hoort wat)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Makitk schreef: Ik wil gewoon van deze SPAM af. Wie met mij?
Het is geen spam....

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wijzig je emailadres in een niet bestaand email adres in je AH profiel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door sjohie »

Teunbosseman schreef:Wijzig je emailadres in een niet bestaand email adres in je AH profiel.
Je moet op "mijn AH" inloggen met je emailadres, en bij het aanmaken krijg je daar ook de verificatiemail op binnen. Zo leep zijn ze dus wel.. :wink:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door berndv »

alle mails afkomstig van AH laten filteren zou voldoende moeten zijn, ik kan het dan zelfs zo instellen dat ze direct als gelezen naar de prullenbak gaan. OF zoals gezegd je bonuskaart ontkoppelen van je account, is ook voldoende. Je hoeft je bonuskaart niet te koppelen om van de voordelen gebruik te maken, je krijgt dan alleen geen persoonlijke aanbiedingen meer.

Onder spam valt dit niet echt. Het is niet ongevraagd, door het koppelen van uw bonuskaart vraagt u om persoonlijke aanbiedingen, daarnaast is het ook nog eens persoonlijk, aangezien andere mensen andere aanbiedingen krijgen.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sjohie schreef:
Teunbosseman schreef:Wijzig je emailadres in een niet bestaand email adres in je AH profiel.
Je moet op "mijn AH" inloggen met je emailadres, en bij het aanmaken krijg je daar ook de verificatiemail op binnen. Zo leep zijn ze dus wel.. :wink:

Dan maak je een "tijdelijk" hotmail adres aan, kun je de verificatiemail bevestigen en dat hotmail adres gebruiken voor instanties waar je moet registreren enzo.

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Ah handeld hier in strijd met de wet. Reclame mails mogen alleen verstuurd worden als je daar toestemming voor hebt gegeven en je moet je er ook weer voor afkunnen melden. Zie ook https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... ia-e-mail/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door sjohie »

eagle3824 schreef:Ah handeld hier in strijd met de wet. Reclame mails mogen alleen verstuurd worden als je daar toestemming voor hebt gegeven en je moet je er ook weer voor afkunnen melden. Zie ook https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... ia-e-mail/
Dat kan dus ook, door je persoonlijke bonuskaart te ontkoppelen. Dat zegt AH ook als je op "afmelden" onderaan in de door TS gewraakte Mijn bonus mail klikt. Je geeft bij het koppelen van je bonuskaart toestemming voor het ontvangen van deze mails, dus ook dat hebben ze netjes gedekt.

Je moet je er dus bewust voor aanmelden, en je kan je via een werkende link in elke aparte mail weer uitschrijven. Los van wat je van de koppeling van dit soort gegevens vindt, is dat gewoon netjes geregeld door AH, en zeker beter dan wat ik bij sommige andere bedrijven wel eens zie.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door alfatrion »

eagle3824 schreef:Ah handeld hier in strijd met de wet. Reclame mails mogen alleen verstuurd worden als je daar toestemming voor hebt gegeven (...)
Dat is onjuist, TS is een klant van AH, dan mag het. Natuurlijk moeten ze wel stoppen als daarom gevraagd wordt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

eagle3824 schreef:Ah handeld hier in strijd met de wet. Reclame mails mogen alleen verstuurd worden als je daar toestemming voor hebt gegeven en je moet je er ook weer voor afkunnen melden. Zie ook https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... ia-e-mail/
Ts moet gewoon stoppen met die geregistreerde bonuskaart onzin.

Als je gewoon een bonuskaart haalt en die niet zelf registreert (en dus niet zelf je e-mail aan appie geeft voor die spam) krijg je die mails ook niet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Julie4444 schreef:
eagle3824 schreef:Ah handeld hier in strijd met de wet. Reclame mails mogen alleen verstuurd worden als je daar toestemming voor hebt gegeven en je moet je er ook weer voor afkunnen melden. Zie ook https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... ia-e-mail/
Ts moet gewoon stoppen met die geregistreerde bonuskaart onzin.

Als je gewoon een bonuskaart haalt en die niet zelf registreert (en dus niet zelf je e-mail aan appie geeft voor die spam) krijg je die mails ook niet.
Krijgen we straks weer een klacht van iemand die zich gediscrimineerd en opgelicht voelt omdat hij geen gebruik kan maken van speciale aanbiedingen....

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik ga mee met Julie. Handig zo'n kaart omdat ik af en toe bij AH kom en eventueel een bonusje meepik, maar voor de rest nergens voor nodig. Ik heb zowel voor mij als mijn moeder een account bij AH om boodschappen te laten bezorgen en daarbij ook de kaart niet gekoppeld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door sjohie »

Miepje1 schreef:Ik ga mee met Julie. Handig zo'n kaart omdat ik af en toe bij AH kom en eventueel een bonusje meepik, maar voor de rest nergens voor nodig. Ik heb zowel voor mij als mijn moeder een account bij AH om boodschappen te laten bezorgen en daarbij ook de kaart niet gekoppeld.
Tsja, als je de meerderheid van je boodschappen bij de AH doet, dan kunnen die mijn bonus aanbiedingen wel de moeite waard zijn. We hebben afgelopen weekend 4 v/d 6 mijn bonus aanbiedingen gekocht bijvoorbeeld.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Bovendien weten ze dan toch alles al van je

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door sjohie »

taxikemperman schreef:Bovendien weten ze dan toch alles al van je
Als je een anonieme bonuskaart gebruikt niet, bij het afhalen van een nieuwe kan je er voor kiezen om deze te registeren of niet. En als je AH daarover niet vertrouwd, kan je ook bij het afrekenen vragen aan de caissière om hun algemene bonuskaartnummer te gebruiken voor eventuele kortingen. :wink:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sjohie schreef:
taxikemperman schreef:Bovendien weten ze dan toch alles al van je
Als je een anonieme bonuskaart gebruikt niet, bij het afhalen van een nieuwe kan je er voor kiezen om deze te registeren of niet. En als je AH daarover niet vertrouwd, kan je ook bij het afrekenen vragen aan de caissière om hun algemene bonuskaartnummer te gebruiken voor eventuele kortingen. :wink:
Er zijn AH filialen waar men het algemene bonusnummer niet mag intoetsen en waar nieuwe(re) cassières dat nummer niet eens kennen (want ik geef ze dan dat nummer alsof het mijn eigen nummer is en dat toetsen ze dan wel gewoon in).

Maar goed, TS moet zelf kiezen.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door Boesta »

U en alleen U kunt dit stopzetten Zoals vele al eerder aangaven moet u gewoon inloggen i uw AH account en daar uw e-mailvoorkeuren wijzigen. Het is geen Spam! U heeft hiervoor toestemming gegeven bij openen van de AH account.

Ab2017
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2017 16:09

Re: Hoe kom ik van Albert Heijn Bonusmails af?

Ongelezen bericht door Ab2017 »

Als u geen profiel heeft, dan kunt u uw e-mailadres eenvoudig afmelden via: www.ah.nl/nieuwsbrief/afmelden.

Beste Boesta, probeer deze eens.

Gesloten