LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
intraxz
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2006 21:07

Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door intraxz »

Hoi,

Ik heb laatst (1.5 maand geleden) iets besteld op www.winkelwijs.nl
Toen ik 2 weken aan het wachten was heb ik ze een mailtje gestuurd om te vragen waar het bleef. ze zeiden dat het normaal ongeveer 15 werkdagen zou duren, maar weer 2 weken later was er nog niets veranderd! :shock: ik heb ze toen weer een zelfde mailtje gestuurd, maar toen kwam er geen antwoord. ik heb ze dus 2 dagen geleden wéér een mailtje gestuurd en ik heb nu nog geen antwoord.
ik begin nu behoorlijk mijn goeie humeur te verliezen door die mensen! :x

heeft iemand anders hier ervaringen mee of er iets van gehoort? en wat kan ik hier het beste aan doen?

rubendvd
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:58

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door rubendvd »

ja ik heb dezelfde ervaring met winkelwijs.nl..
ik wacht al sinds 11 mei op een dvd die ik besteld heb..dit duurt wel erg lang..
op het internet las ik dat meer mensen deze ervaringen met winkelwijs hebben.Wat kun je er aan doen?
Wat is een normale levertijd voor een dvd? Ik vertrouw het ook niet meer..

paintermannetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2006 16:42

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door paintermannetje »

Bij mij ook hetzelfde.
10 april iets besteld, na 3 weken voor de eerste keer gemailt zonder reactie. 2 weken geleden nogmaals gemailt, weer niks terug. Ondertussen was er via de site ook een telefoonnummer beschikbaar voor kantenservice. Na 20 pogingen afgelopen 3 weken om iemand aan de lijn te krijgen eindelijk gehoor.
Bestelling maar meteen geanuleerd en geld laten terugstorten. Hopelijk gaat dat wel sneller dan het ontvangen van de bestelling.
Ik had de telefonist gevraagd hoe het kwam dat er niks wordt geleverd. Die zei dat er problemen waren met de leverancier en er niet bekend was wanneer ze de producten zouden ontvangen, omdat de leverancier ook niks op voorraad had.
Zelf vond ik het nogal een rare situatie.. zeker als ze de producten die ik had besteld nog steeds gewoon op de site hebben staan.
Ik zoek voortaan wel een andere webwinkel waar ik m'n dvd's en cd's tegen goede prijs koop!!
Succes voor diegene die er nog bestelling hebben lopen of er gaan bestellen! Want zo wijs is winkelwijs niet!

rubendvd
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:58

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door rubendvd »

ja het is eerder dom dan wijs om bij winkelwijs.nl te bestellen.
Ik hoop ook dat ik mijn geld terug krijg..vandaag ook mijn bestelling geannuleerd
wat kun je anders doen als consument?Je bent je geld anders kwijt? :shock: kan dat zo maar?

winkelwijs
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2006 13:35

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door winkelwijs »

Beste klanten van winkelwijs.nl

Wij erkennen de problemen als directie van winkelwijs.nl zoals u ze zojuist hierboven beschrijft. Wij zullen u binnen een aantal dagen informeren per e-mail over hoe wij uw orders in goede orde zullen afwikkelen, en wat de oorzaak is van de problemen.

U hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken dat u met lege handen staat, want we garanderen dat wij het geld aan u zullen terugstorten. Wij hebben onze site tijdelijk uit de lucht gehaald om eerst situaties op te lossen alvorens wij weer verder gaan.

Zoals eerder vermeld nader bericht volgt.

Met vriendeljke groet,

Directie Winkelwijs.nl

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zoethoudertje, als je het mij vraagt.

Mensen op afstand houden.........

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Graag zou ik dan alhier eeen verloop willen vernemen.
Is dat mogelijk winkelwijs directie??

Kiswum
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jun 2006 16:47

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Kiswum »

Bij deze nog een reactie, dit bericht heb ik tevens op tweakers geplaatst en tot op heden heb ik nog steeds niets gehoord:

Dit is een zeer onbetrouwbare winkel. Zoals eerder is verteld is de service zeer slecht te noemen. Ik wacht vanaf 6 februari op 2 "normale producten", het gaat hier op het spel Diablo 2 en om Suse Linux 10 UK.

Na een week of 3 belde ik op naar Winkelwijs met de vraag naar de levering. Door onverklaarbare wijze is het geld blijkbaar niet goed binnengekomen via de ideal transactie van de ABN-AMRO, de medewerker vertelde dat dit al een paar keer eerder was gebeurd en zou het uitzoeken. Een dag later kreeg ik een mailtje dat mijn opdracht in behandeling werd genomen.

Na vele telefoontjes en mailtjes werd er me op 20 maart j.l. belooft dat het opnieuw verstuurd zou worden.
Helaas heb ik tot op heden niets meer van hen vernomen en heeft mijn laatste klachtenbrief van eind april tot nu toe niets opgeleverd.

Is er misschien een mogelijkheid om alsnog het bedrag van +/- 75 euro toch nog terug te krijgen.

MVG H.Goeloe

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Als ik dit zo lees over dit bedrijf, vrees ik dat ze nu vakantie gaan vieren van jullie geld. Het is van de zotte dat dit in dit land maar kan.
Het zou de overheid sieren als er een borgstorting komt van welk bedrijf dan ook die vlug geld willen maken.

Rizola
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2006 12:10

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Rizola »

Ach, ik heb vier maanden gelden al een cd besteld en ook die kwam nooit aan. Vanwege de beleefde stem aan de telefoon heb ik nog enige tijd vertrouwen gehad in de site, maar het riekt naar rottigheid.
Na twee maanden wachten op de cd, wacht ik inmiddels alweer twee maanden op terugstorting.
Mensen, winkel wijs en vermijd deze tent. Al zou het allemaal nog op de zijn pootjes terechtkomen, dan nog heeft deze zaak zijn credits inmiddels wel verspeeld.

BasBois
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2006 14:50

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door BasBois »

Een maand geleden een DVD besteld en betaald: niets niente nada.
Volgens Winkelwijs ligt het aan de leverancier. Ahum, leuk geprobeerd maar daar trap ik niet in.
Winkelwijs tot nu toe: loze beloftes, er wordt van alles toegezegd, maar er gebeurt niets. En daar moet je dan als klant ook nog begrip voor hebben. Winkelwijs: foei toch en nog eens foei toch.
Laatst gewijzigd door BasBois op 12 jun 2006 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ninren
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2006 19:32

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door ninren »

Ik ben ook benieuwd of ik ooit m'n geld nog teruggestort krijg. Denk je dat deze internetwinkel nog terug zal komen? Ik denk dat de directie van Winkelwijs.nl inmiddels de optie "Take the money and run" in overweging heeft genomen. Als de heren daarvoor mochten kiezen, dan heeft Tros Opgelicht een nieuw item erbij...

winkelwijs
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2006 13:35

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door winkelwijs »

Geachte klanten,

Wij hebben geconstateerd dat er ondanks een post van ons als directie, om u als klant enigszins op de hoogte te houden van de ontwikkelingen, u er niet gerust op bent dat wij de zaken zoals die er nu zijn in orde gaan maken. Dat wij op dit moment problemen ondervinden is u inmiddels duidelijk.

Dat wij er alles aan doen om aan onze verplichtingen te voldoen kennelijk niet. Daarom willen wij u nogmaals benadrukken dat wij er alles aan doen, en hopen uw op (korte) termijn van positief nieuws te voorzien.

Wij hebben ook geconstateerd dat er gespeculeerd wordt over onze integriteit als bedrijf. Wat wij hierover kunnen zeggen is dat onze webwinkel al sinds januari 2000 bestaat en dat wij al meer dan 100.000 pakjes bij tevreden klanten in Nederland en Belgie hebben afgeleverd.

De problemen die wij hebben zijn van orders in de maanden februari, maart, april en mei. Wat ons betreft blijft het daar ook bij. Dit bericht geldt niet als zoethoudertje, rookgordijn of iets anders van deze strekking.

Wij zullen als directie dan ook niet weglopen van onze verantwoordelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Directie Winkelwijs.nl

Neliz
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2006 13:19

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Neliz »

Ik heb de zelfde problemen als jullie. Er is mij zelfs beloofd dat het geld vorige week om mijn bankrekening zou staan. Maar tot op heden nog niks mogen ontvangen.

Mijn geduld raakt nu echt op en denk er aan om even een naar winkelwijs te gaan om persoonlijk mijn geld terug te halen.

Ik heb zelfs al contact gehad met de politie in de plaats waar winkelwijs gevestigd is, en ben op bezoek geweest bij de politie in mijn woonplaats.

Ik heb net ook weer contact gezocht met winkelwijs (0900 nummer) maar deze wordt weer niet beantwoord.

BasBois
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2006 14:50

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door BasBois »

Leuk en wel van * Winkelwijs *, maar tot nu toe zijn het allemaal loze beloftes. Waar blijft die beloofde email? Waar blijft die terugstorting van het geld of de toezending van bestelde goederen?
Winkelwijs schuift de verantwoordelijkheid af, wanneer zij zegt dat DVD's niet geleverd kunnen worden omdat het aan de leverancier ligt.
Daar heb je als klant niets mee te maken. We hebben te maken met Winkelwijs, niet meer en minder.
Verder: telefoon wordt niet opgenomen. Wanneer je in de gegevens van Winkelwijs duikt wordt het heel bijzonder: dubbele namen, holdings, verscheidene telefoonnummers, enzovoort.
Mocht ik mijn DVD alsnog krijgen of het geld gestort, dan maak ik hier ook melding van. Maar tot nu toe lijkt * Winkelwijs * niet fris te ruiken
En het mag duidelijk zijn, dat we ons niet meer laten afschepen met die loze beloftes. Daarom * Winkelwijs *: geen woorden maar daden.
Gebrek aan mankracht: er zijn ook uitzendbureau's.
Ik wacht nog een week af. :twisted: :twisted: daarna ga ik naar de politie om aangifte te doen, ga ik andere sites op de hoogte brengen. Mijn geduld is op. En ik ben niet de enige.

Ik wil m'n DVD of geld terug waar ik al meer dan een maand op wacht.
Wel lef trouwens dat Winkelwijs het woord integriteit in de mond durft te nemen. Hoezo integer?

Neliz
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2006 13:19

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door Neliz »

Zullen we iets afspreken BasBois
:)

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Uitzonderlijk!dat de (directie) van winkelwijs hier zelf reageerd.
Hier lijkt een luchtje aan te zitten.
Een beetje integer bedrijf zou zijn clienten persoonlijk benaderen en niet middels dit forum.

animal
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:24

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door animal »

In februari dit jaar een bestellinkje gedaan. Binnen 3 dagen ontvangen. Niets dan lof over winkelwijs.nl. Ik zou het iedereen aanraden.....

Maar dan de 2e bestelling in februari. Deze zou eind maart geleverd gaan worden (was er lekker vroeg bij, dan heb je het ook als eerste binnen). Half april ben ik maar eens gaan bellen. Helaas er waren wat problemen, maar alles zou spoedig opgelost worden.

1 week later nog maar eens gebeld. Nee, nog steeds problemen met de leverancier (lijkt wel of ze maar 1 leverancier hebben voor al hun spullen). Hele weken ben ik aan het bellen en mailen geweest, maar helaas het wordt niks. Geen reactie op de mail en geen gehoor als je belt. Begin mei een hele serieuze email gestuurd, waarop ik geen reactie kreeg. Dan maar weer bellen en toch iemand te pakken gekregen. Blijkt dat de mail wel gelezen wordt, want de bestelling wordt geannuleerd en het geld wordt teruggeboekt. Ik moet nog wel even het rekeningnummer doorgeven. Gelijk gedaan, maar tot op heden nog niets ontvangen.

Omdat ik toch in de buurt woon, ben ik maar eens gaan kijken. Helemaal niks te zien. Het opgegeven adres kan ik niet terugvinden. Het bestaat wel, maar dan als loods van Bruynzeel systeemwanden (google maar eens). En volgens de website van industrieterrein Borchwerf, waar de Gewenten 47 op ligt, bestaat er geen winkelwijs.nl op hun terrein.

Ikzelf heb nog even 1 mail gestuurd met het verzoek om nu maar eens met het geld over de brug te komen. Met hun interne problemen heb ik niets te maken. Als er nu niets volgt, dan rest er niets dan aangifte te doen bij de politie te Roosendaal en dan wellicht via de advocaat dit te gaan spelen. Gezien de directie dit blijkbaar ook leest, weten ze volgens mij wat er te doen staat om hun naam nog te redden.

En oja, ik zal bij Bruynzeel toch eens even informeren of er bij hen de laatste tijd nog onbekenden in de loods waren.....

jpmh
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2006 13:12

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door jpmh »

Hetzelfde probleem als meerderen op dit forum.
In april een bestelling bij winkelwijs gedaan. Uiteraard eerst betalen en dan..........maar wachten.Bestelling (DVDtje) ongedaan gemaakt en :x betaling teruggevorderd. Je snapt het wel tot op heden n i e t s.
Groet, Hans H.

444746
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2006 16:09

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Ongelezen bericht door 444746 »

Hoi,

ik heb op 21 maart een spel voor de PC besteld. Na een paar telefoontjes (die wel werden opgenomen) en een paar mailtjes (die niet werden beantwoord) heb ik besloten om de bestelling te annuleren. De volgende dag kreeg ik een bevestiging van mij annulering met de boodschap dat ik het geld binnen 30 dagen terug zou krijgen. Uiteraard heb ik het tot op heden nog niet gekregen, en ben ik bang dat ik nu €43,90 armer ben. Ik kreeg vandaag een mailtje waarin stond dat er interne problemen waren: iets met holdings en zo :x . In dat mailtje staat dat ik de hoogste prioriteit heb, en dat ze er alles aan zullen doen om mij z.s.m. het geld terug te storten.:roll:
Als ik het geld teruggestort krijg zal ik het hier posten, maar ik ben bang...... :?

Gr. Roy Lubbers

Gesloten