LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IciCam.nl levert niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
hans.seijnhaeve
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2020 14:04

IciCam.nl levert niet

Ongelezen bericht door hans.seijnhaeve »

In Belgie al talloze gedupeerden van deze Nederlandse Internet verkoper van bewakingscamera's. Bestelling met zogenaamd gratis levering in Belgie en Nederland. Geld wordt betaald en daarna hoort men niets meer. Op talloze mails kreeg ik 1x reactie dat ze opnieuw het bestelde gingen opsturen. Na 3 maanden nog steeds niets ontvangen. Onmogelijk nog contact te krijgen met bedrijf en plaatsen van reactie op FB is sinds enkele dagen ook niet meer mogelijk. Ik werd hier gecontacteerd door nog andere gedupeerden (voor veel geld) die ook bestelden, niets geleverd kregen en niets of niemand kunnen contacteren voor terugbetaling.

Rickyboy
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2020 19:39

Re: IciCam.nl levert niet

Ongelezen bericht door Rickyboy »

Ik heb van de week ook iets besteld bij icicam,nu kan ik niet meer op hun site.kan ze ook niet meer mer ze emailen..kortom ik ben waarschijnlijk ook mijn geld kwijt..EN Nu?
De site is niet bereikbaar staat er daan....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: IciCam.nl levert niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hans.seijnhaeve schreef:
11 jan 2020 14:23
In Belgie al talloze gedupeerden van deze Nederlandse Internet verkoper van bewakingscamera's. Bestelling met zogenaamd gratis levering in Belgie en Nederland. Geld wordt betaald en daarna hoort men niets meer. Op talloze mails kreeg ik 1x reactie dat ze opnieuw het bestelde gingen opsturen. Na 3 maanden nog steeds niets ontvangen. Onmogelijk nog contact te krijgen met bedrijf en plaatsen van reactie op FB is sinds enkele dagen ook niet meer mogelijk. Ik werd hier gecontacteerd door nog andere gedupeerden (voor veel geld) die ook bestelden, niets geleverd kregen en niets of niemand kunnen contacteren voor terugbetaling.
Deze website is duidelijk een dropshipper die via China zaken besteld, website is ook van 2020 dus zeer recent en ja inmiddels offline. De camera's die ze verkopen kun je onder de EUR 22,00 kopen op Aliexpress. Erg naïef dus om hier te bestellen, wel staat er een KvK op de site en contact gegevens:

IciCam
Roggeakker 87 2723VM Zoetermeer
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 71483624
Btw-identificatienummer: Nl215333317B01

BRON: https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=nl

Met deze partij ben je een overeenkomst aangegaan je kunt ze uiteraard aansprakelijk stellen en eventueel via een incassobureau of gerechtelijke procedure je geld terugkrijgen.

Al is deze nog wel een leuke:

https://www.sidn.nl/whois/?q=IciCam.nl

Hier vind je de naam van de eigenaar van de website, als je die naam zoekt krijg je heel veel resultaten. Als je dan wat verder zoekt blijkt die deze bekende persoon ook te wonen op dit adres (dit was tegen mijn verwachting). Dit kan natuurlijk wel eens in je voordeel werken....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: IciCam.nl levert niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het zoveelste facebookdropshipbedrijfje.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: IciCam.nl levert niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
11 jan 2020 21:31
Het zoveelste facebookdropshipbedrijfje.
Aantal "slachtoffers" lijkt mee te vallen, kan op google nergens klachten o.i.d. terug vinden. En het lijkt erop dat TS zijn spullen wel gaat krijgen maar gewoon geen geduld heeft. AliExpress is gewoon niet zo snel met leveren, maar daar zijn de prijzen dan ook naar.

Het is wel grappig dat een bekende Nederland (C artiestje) er aan verbonden is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: IciCam.nl levert niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het kan ook nog zijn dat iemand onder valse naam dit heeft gedaan......
Zeldzame naam en die misbruiken?

Als je niet vooraf controleerde hoe betrouwbaar een firma is... eigen schuld.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: IciCam.nl levert niet

Ongelezen bericht door thecure »

breien schreef:
12 jan 2020 09:15
Bij een bekende Nederlander verwacht ik wel een hoger niveau dan een deelnemer aan een reality show.
Geen wonder dat de naam mij niet bekend was. Om de naam te misbruiken om enigszins betrouwbaar over te komen lijkt me niet van toepassing.
Bekende Nederlander? Laat me niet lachen.
Iedereen die een scheet op tv laat noemt zich bekende nedelander tegenwoordig.

Vroeger in mijn tijd had je jos brink, henny huisman en ron brandsteder. Dát waren pas bekende Nederlanders.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: IciCam.nl levert niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
11 jan 2020 22:41
Het kan ook nog zijn dat iemand onder valse naam dit heeft gedaan......
Onze een valse naam een KvK registratie doen?

wendy.van-hoof
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2020 14:09

Re: IciCam.nl levert niet

Ongelezen bericht door wendy.van-hoof »

Hier ook hetzelfde probleem met icicam..besteld..betaald en geen reactie op mails en opeens site verdwenen!!!

Gesloten