LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ideal praktijk en telefonisch onbereikbaar

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
arnaluk
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2018 16:23

ideal praktijk en telefonisch onbereikbaar

Ongelezen bericht door arnaluk »

2feb2018:
1 december 2017 heb ik op Ideal Praktijk betaald, via Internetbankieren,
€: -65,58 en een crispymagnetronschaal E19,90 per post teruggestuurd
Omschrijving: 5199946130221
Banknummer Ideal Praktijk is IBAN: NL20ABNA0246407360 en BIC : ABNANL2A

Nu kreeg ik gister een aanmaning om E 65,58 + €10 administratie te betalen en als ik niet betaal, komen er aangekondigde kosten ad €40 voor een incassobureau bij.

Telefonisch klantenservice kontakt lukt niet, ze zijn in gesprek, zoemtoon of kiesnummer 1 van terugbellen, doen ze ook niet.
(De Ideal-Praktijk telefoon laat je 5min wachten op een repeterend bandje of een ander nummer en dan moet je weer 5min wachten, of toets 1, en je wordt teruggebeld, ja, wanneer? ze bevestigen die afspraak niet en ik ben ook nog niet teruggebeld).

'Uiteraard' moet ik deze brief als niet verzonden beschouwen als ik betaald heb (Het is al 2 maanden geleden dat ik betaald heb!)
, maar nu vertrouw ik ze niet meer.
Hopelijk is het een phishingbrief, maar hoe weet ik dat?
Herkent iemand dit gedrag bij Ideal Praktijk? ik heb de INGBANK gebeld, maar ik kwam niet verder. Weten jullie of dit phishing is?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ideal praktijk en telefonisch onbereikbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dit gedrag ken ik niet, want ik koop niet bij dit soort bedrijfjes. Een 0900 nummer om te bellen, kassa. Gratis artikelen bij je bestelling die je ongevraagd krijgt tenzij je aangeeft dat je het niet wilt hebben, huh? Een adres hebben ze niet. Telefoonkosten zijn te hoog. Een mailadres ontbreekt. Het faxnummer is gelijk aan die van Vivaform. Goh, die website lijkt er als 2 druppels water op. Met pijn en moeite een KVK gevonden in Lisse, Bakdo BV. Echter op dit adres zijn 16 inschrijvingen van de KVK.
Als u weet dat u betaald heeft verder geen aktie ondernemen. Dit riekt niet, dit stinkt. De volgende keer eerst even naar de basis kijken van een website of u daar moet gaan bestellen.

Rietje beket
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2018 18:52

Re: ideal praktijk en telefonisch onbereikbaar

Ongelezen bericht door Rietje beket »

Inderdaad onbereikbaar.Heb op 26 oktober een bestelling thuis gekregen een bedrag van 34.89.De zelfde avond nog betaald met internet bankieren.wat schetst mijn verbazing 2 dagen later de zelfde pakket thuis gekregen.Gelijk terug gestuurd, moest zelf de verzendkosten betalen.dacht dat het zo klaar was.Kreeg toen eind december een mail dat er een bedrag van 37.84 open stond. En er bedreigd werd met een incassobureau. Heb ik na diverse mailtjes en de betaalrekening opgestuurd te hebben .kreeg ik te horen dat ik nog 2.95 verschuldigd was en dat ik het klantennummer moest bellen.Daar wij in Spanje zitten kreeg ik steeds te horen dat het nummer geblokkeerd is.tot mijn verbazing kreeg ik een brief thuis met een Franse envelop dat ik nog steeds 37.84 heb open staan plus 10 euro.en als ik dat niet snel betaalde kwam er nog eens 40 euro bij plus een incassobureau bedreiging.ik heb alle bewijzen dat ik aan mijn verplichtingen heb voldaan.heb hun dat ook geschreven. En wacht nu maar af of het incassobureau komt.ik vind de hele zaak stinken.het heeft zelf een deel van mijn vakantie verpest.

Elfje71
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2018 14:44

Re: ideal praktijk en telefonisch onbereikbaar

Ongelezen bericht door Elfje71 »

Mijn moeder heeft via hun papieren catalogus (zij heeft namelijk geen computer) een artikel besteld en deze ook gelijk via een overschrijfformulier betaald in juni 2018. (Zij besteld al jaren bij hun, op deze manier en nog nooit problematisch geweest.)
Ook zij kreeg in juli 2018 een herinnering van haar factuur die zij op 19 juni 2018 al betaald heeft. Deze brief zat in een envelop die uit Frankrijk was verstuurd. Daarover is ze toen gelijk gaan bellen, maar heeft wel 15 minuten in de wacht gestaan. Ze heeft dit verscheidene keren geprobeerd en vervolgens gekozen om terug gebeld te worden. Maar dit is tot op de dag van vandaag nog steeds niet gebeurd. Afgelopen week ontving ze van Incassobureau EOS Contentia Belgium een aanmaning met verzoek tot betaling over te gaan. Tevens zat daar een formulier bij, waarop ze aan kon geven of ze al betaald had met het verzoek een betalingsbewijs toe te voegen. Tevens kon je op dat formulier aangeven of je een betalingsregeling wilt treffen of dat je de som weigert te betalen met de reden erbij.
Ik heb nu voor haar het formulier ingevuld en een kopie van haar bankafschrift toegevoegd, waarop de overige betalingen naar andere instanties en haar eigen rekeningnummer niet zichtbaar gemaakt zijn. Deze ga ik per post opsturen. Tevens ga ik het bedrijf mailen. Het is overigens ook vreemd dat de Rabobank aangeeft dat het bankrekeningnummer op Temps L geregistreerd staat. Hoeveel bedrijfjes zouden bij deze oplichterij betrokken zijn? Want er zullen zat mensen zijn, die klakkeloos een herinnering of aanmaning betalen, zonder hun eigen bankafschriften na te kijken of ze daadwerkelijk niet betaald hebben.

Gesloten