LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ijsblokjesmaker.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dendries
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2014 18:14

ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door Dendries »

Ik wilde een ijsblokjesmachine kopen en via Google kwam ik terecht op de website http://www.ijsblokjesmaker.nl. Hier worden diverse ijsblokjesmachines te koop aangeboden en de website ziet er op het eerste gezicht betrouwbaar uit.Ik heb dus op 13 februari via deze "webwinkel" een machine besteld van het type "DeLuxe", kleur "Funky Silver", en deze tegelijk betaald via Ideal. Het ging om een bedrag van €139,00 en dit is ook inderdaad afgeschreven van mijn ING bankrekening en gestort op een ING-rekening op naam van de "Stichting Sisow". Tijdens de bestelprocedure heb ik ook mijn e-mail adres en huisadresgegevens opgegeven. Snel na deze bestelling kreeg ik een automatisch gegenereerde e-mail met de titel "Betaling ontvangen - Bestelling 370". In dit bericht wordt netjes bevestigd dat de betreffende order is geplaatst en dat betaling is ontvangen. Verder staat er nog het door mij opgegeven adres als leveringsadres vermeld. Er staat echter niet in wanneer er een levering kan worden verwacht. Tot zover zag alles er goed uit. Echter ik hoorde verder niets meer hierover en er werd ook niets geleverd. Ik heb toen nog twee maal een e-mail gestuurd naar twee verschillende mailadressen met hierin de vraag hoe de status was van de levering. Deze mails werden door mij verstuurd op 21 februari en op 27 februari.

Er kwam geen enkele reaktie. Vervolgens heb ik toen het op de website vermelde telefoonnummer gebeld, echter dit bleek niet te bestaan.

Op de ijsblokjes-website staat een adres vermeld in Deventer, en op dit adres is het bedrijf Tradix gevestigd onder KvK inschrijvingsnummer [kvk nummer verwijderd]. Tradix is een eenpersoonsbedrijf met als aktiviteit "Detailhandel via postorder en internet in een algemeen assortiment non-food". Tradix is eigendom van ene [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] , dit kan eenvoudig via Googlen naar de naam "Tradix" worden gevonden. Er is een Facebook pagina van [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] waarin staat dat hij eigenaar is van Tradix. Verder blijken er een groot aantal domeinnamen te zijn geregistreerd op zijn naam en het adres Lunet 1 te Deventer, waaronder het domein http://www.waskommen.com. Zie hiervoor de link http://whois.domaintools.com/waskommen.com. [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] Dit is gewoon publiek beschikbare informatie. Het lijkt er sterk op dat hier iemand bezig is nep-webwinkels op te zetten kennelijk met het doel mensen te misleiden en over te halen tot het plaatsen van een bestelling, die vervolgens na betaling niet wordt geleverd. Tot zover wat mij is overkomen. Ik heb inmiddels aangifte gedaan van webwinkelfraude bij de politie. Ik zou graag willen weten of er anderen zijn die een vergelijkbare ervaring hebben opgedaan met deze ijsblokjes-website of met andere aan [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] gerelateerde webwinkels.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2014 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door newmikey »

Prima waarschuwing hoor, daar niet van maar als uw enige criterium om ergens te bestellen en via IDEAL te betalen "de website ziet er op het eerste gezicht betrouwbaar uit" is zult u nog wel vaker tegen dit soort zaken aanlopen.

Mensen kunnen nu eenmaal niet aan een dood paard blijven trekken.

Dendries
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2014 18:14

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door Dendries »

Ik heb er niet bij verteld dat ik van tevoren enig Google zoekwerk had gedaan naar eventuele bekende problematiek rond deze webwinkel, echter dat leverde geen enkel resultaat op dat wees op mogeljke oplichterij. De site is ook niet bekend in het testsysteem van de politie (https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html waar in dit geval op URL, e-mail adres en telefoonnummer kan worden getest.
Verder bedoel ik met "de site ziet er goed uit" dat er struktuur in de site zit en dat het bestel/betaal proces duidelijk gefaseerd is opgebouwd.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door mika21 »

Waar ik zelf altijd naar kijk: is er een bezoekersadres/huisadres te vinden op de site. Geen postbus dus.
Staat er ook nog een telefoonnummer bij dan kan je in de telefoongids het nummer checken en bellen.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Waarom haalt de moderatie kvk-nummers weg??? Dat is voor elke gek te achterhalen via de kvk-website?!

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door mika21 »

Zal dan toch echt wel in de forum regels staan :)

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door newmikey »

Dendries schreef:Verder bedoel ik met "de site ziet er goed uit" dat er struktuur in de site zit en dat het bestel/betaal proces duidelijk gefaseerd is opgebouwd.
Zelfs dat is niet voldoende om dan maar te betalen. Bezoekadres, telefoonnummers, webwinkel waarborgen en/of aansluiting bij geschillencommissies, meerdere mogelijkheden van betaling inclusief betaling achteraf en/of via creditcard of paypal etc. etc.

Struktuur in de site en een gefaseerd betaalprocess betekent alleen maar dat een scammer zijn werk grondig heeft voorbereid.

Dendries
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2014 18:14

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door Dendries »

IK denk dat u gelijk heeft, er moet voldoende (bij voorkeur verifieerbare) contact-informatie op de site staan en dat dient ook gemakkelijk vindbaar te zijn, bij voorkeur op de home-page. Overigens heb ik de eigenaar van de website via Facebook benaderd en hij heeft vandaag via dat kanaal contact met mij opgenomen. Hij biedt aan om het betaalde bedrag naar mijn rekening terug te storten en verontschuldigt zich voor het niet beantwoorden van mijn e-mails waarin ik vroeg naar de status van levering. Ik zal in dit forum daarvan mededeling doen als dat geld inderdaad is teruggestort.
Wat het verwijderen van het KvK nummer door de moderator betreft: dat vind ik ook vreemd en overbodig, dit nummer staat gewoon op de ijsblokjes-website en je kunt daarmee bij de KvK de bedrijfsgegevens opvragen. Dat is gewoon publiek beschikbare info en er is weinig reden om dat weg te poetsen. Als de moderator konsekwent is, zou hij dan ook het door mij vermelde adres van vestiging van het website bedrijf moeten verwijderen...

D.J.
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2014 14:50

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door D.J. »

Hi,

Eerder deze week bestelde ik eveneens een ijsblokjesmachine op IJsblokjesmaker.nl. Helaas heb ik tot op heden ook nog geen reactie ontvangen na enkele mails. De webwinkel en zijn opbouw gaven mij vertrouwen maar blijkbaar is dit niet terecht. Na het lezen van dit verhaal is mijn vertrouwen niet gegroeid. DenDries zou je mij de contactgegevens van de persoon in kwestie kunnen bezorgen?
Zou graag contact met hem opnemen.

Alvast bedankt,

D.J.

Dendries
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2014 18:14

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door Dendries »

Hallo D.J.,
Dat verhaal komt mij bekend voor. Ik mag volgens de forumregels niet rechtstreeks namen of e-mail adressen vermelden, dus dan moet het via een omweg. De persoon in kwestie heeft meerdere websites, waaronder www.waskommen.com. Als je nu de domeinregistratiegegevens van deze site opvraagt, komt de naam tevoorschijn (cryptogram: de achternaam is een edelmetaalbewerker). De domeinregistratie vind je via deze link: http://whois.domaintools.com/waskommen.com.
Deze naam kun je nu gebruiken in Facebook. De persoon in kwestie is uitgebreid aanwezig in Facebook, er staat bijvoorbeeld ook dat hij eigenaar is van Tradix (voor Tradix: zie de homepage van de ijsblokjeswinkel). Je kunt nu in Facebook gebruik maken van het messengersysteem (tekstberichten sturen) en op die manier in contact met hem komen. In mijn geval heeft hij ook gereageerd en beloofd het geld terug te storten (is tot op dit moment nog niet zichtbaar op mijn bankrekening). Als dit morgen nog niet is gebeurd, zal ik verdere stappen moeten nemen. eerst maar even afwachten.
D.J., ik hoop dat dit je verder helpt.

Dendries
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2014 18:14

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door Dendries »

Ik moet mijn vermoedens omtrent foute praktijken met deze webwinkel intrekken: het is toch in orde. Ik heb via Facebook een dialoog in de vorm van tekstberichten met de eigenaar van de site gehad en dat verliep heel correct. Ik heb mijn geld teruggekregen met zelfs nog € 10 extra als kompensatie voor het ongemak. Kortom: hij is te goeder trouw, echter de website functioneert wat betreft een snelle afhandeling van orders nog niet goed. Hij heeft dat ook toegegeven en zal verbeteringen aanbrengen.
Ik beschouw nu deze zaak als afgehandeld.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

Dendries schreef:Ik moet mijn vermoedens omtrent foute praktijken met deze webwinkel intrekken: het is toch in orde. Ik heb via Facebook een dialoog in de vorm van tekstberichten met de eigenaar van de site gehad en dat verliep heel correct. Ik heb mijn geld teruggekregen met zelfs nog € 10 extra als kompensatie voor het ongemak. Kortom: hij is te goeder trouw, echter de website functioneert wat betreft een snelle afhandeling van orders nog niet goed. Hij heeft dat ook toegegeven en zal verbeteringen aanbrengen.
Ik beschouw nu deze zaak als afgehandeld.
en wij zullen er nu beslist nooit iets bestellen.

IJsblokjesmaker.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2015 11:44

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door IJsblokjesmaker.nl »

Goedendag,

Een reactie op dit bericht van vorig jaar ( 2014).

IJsblokjesmaker.nl heeft in de periode Februari-Maart 2014.
Inderdaad problemen gehad met de levering van ijsblokjesmachines naar de klanten toe.
Tevens waren onze contactmogelijkheden op dat moment niet optimaal. ( slechte bereikbaarheid in genoemde periode)
Onze excuses hiervoor.

Met bovengenoemde klanten is een passende oplossing gevonden.

Deze problemen zijn eind Maart 2014 opgelost en we hebben in het hoogseizoen gelukkig weer veel mensen blij kunnen maken met een ijsblokjesmachine van ijsblokjesmaker.nl binnen de gestelde levertermijn en met de verwachte service.

Er bestaat nu ook de mogelijkheid om achteraf te betalen via Klarna.


Voor verdere vragen en/of opmerkingen kunt u ons bereiken
[Onverifieerbare contactgegevens verwijderd door de moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 23 feb 2015 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Contactgegevens verwijderd

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door Barre Barry »

IJsblokjesmaker.nl schreef:
Met bovengenoemde klanten is een passende oplossing gevonden.
Is dat zo? Vreemd dat ze dat zelf niet even melden en dat jij meent je bijna een jaar later nog hiervoor te moeten verdedigen. Dat duidt er meestal op dat het nog steeds geen zuivere koffie is (verkoop je die ook?). Om eerlijk te zijn zou ik nog geen ijsblokje bij je bestellen en mensen die slim zijn doen dat vast ook niet.

IJsblokjesmaker.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2015 11:44

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door IJsblokjesmaker.nl »

Barre Barry schreef:
IJsblokjesmaker.nl schreef:
Met bovengenoemde klanten is een passende oplossing gevonden.
Is dat zo? Vreemd dat ze dat zelf niet even melden en dat jij meent je bijna een jaar later nog hiervoor te moeten verdedigen. Dat duidt er meestal op dat het nog steeds geen zuivere koffie is (verkoop je die ook?). Om eerlijk te zijn zou ik nog geen ijsblokje bij je bestellen en mensen die slim zijn doen dat vast ook niet.
Niks vreemds aan volgens mij, aangezien dit ook wordt gemeld boven in dit topic..

Tevens is er nu een achteraf betalen systeem en is er zelfs de mogelijkheid om de ijsblokjesmachines bij ons magazijn in Deventer op te halen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door riddert »

IJsblokjesmaker.nl schreef:
Barre Barry schreef:
IJsblokjesmaker.nl schreef:
Met bovengenoemde klanten is een passende oplossing gevonden.
Is dat zo? Vreemd dat ze dat zelf niet even melden en dat jij meent je bijna een jaar later nog hiervoor te moeten verdedigen. Dat duidt er meestal op dat het nog steeds geen zuivere koffie is (verkoop je die ook?). Om eerlijk te zijn zou ik nog geen ijsblokje bij je bestellen en mensen die slim zijn doen dat vast ook niet.
Niks vreemds aan volgens mij, aangezien dit ook wordt gemeld boven in dit topic..

Tevens is er nu een achteraf betalen systeem en is er zelfs de mogelijkheid om de ijsblokjesmachines bij ons magazijn in Deventer op te halen.
@ijsblokjesmaker,

check je adresgegevens eens op je eigen website, staat al een eeuwigheid een stomme fout in. In plaats van hier op een forum je tijd te verdoen zou je je eigen site eens moeten nalopen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door eleven »

riddert schreef:
IJsblokjesmaker.nl schreef:
Barre Barry schreef:
Is dat zo? Vreemd dat ze dat zelf niet even melden en dat jij meent je bijna een jaar later nog hiervoor te moeten verdedigen. Dat duidt er meestal op dat het nog steeds geen zuivere koffie is (verkoop je die ook?). Om eerlijk te zijn zou ik nog geen ijsblokje bij je bestellen en mensen die slim zijn doen dat vast ook niet.
Niks vreemds aan volgens mij, aangezien dit ook wordt gemeld boven in dit topic..

Tevens is er nu een achteraf betalen systeem en is er zelfs de mogelijkheid om de ijsblokjesmachines bij ons magazijn in Deventer op te halen.
@ijsblokjesmaker,

check je adresgegevens eens op je eigen website, staat al een eeuwigheid een stomme fout in. In plaats van hier op een forum je tijd te verdoen zou je je eigen site eens moeten nalopen.

Mits hier, de echte ijsblokmaker geschreven heeft. :wink:

IJsblokjesmaker.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2015 11:44

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door IJsblokjesmaker.nl »

@Riddert

Dank u :)

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door 16again »

Barre Barry schreef:Vreemd dat ze dat zelf niet even melden en dat jij meent je bijna een jaar later nog hiervoor te moeten verdedigen. Dat duidt er meestal op dat het nog steeds geen zuivere koffie is
Daar kun je ook anders tegen aan kijken. Een bedrijf dat alleen maar de kluit belazert, bestaat doorgaans niet zo lang.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: ijsblokjesmaker.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

16again schreef:
Barre Barry schreef:Vreemd dat ze dat zelf niet even melden en dat jij meent je bijna een jaar later nog hiervoor te moeten verdedigen. Dat duidt er meestal op dat het nog steeds geen zuivere koffie is
Daar kun je ook anders tegen aan kijken. Een bedrijf dat alleen maar de kluit belazert, bestaat doorgaans niet zo lang.
Toch ziet hun website er m.i. niet echt professioneel/betrouwbaar uit, geen webshopkeurmerk e.d. Dat wil niet zeggen dat het niet kosher is, maar ik zou er iig niet bestellen.

Zie ook nu dat het niet professioneel gedaan is, want de website is van Luondo... wat een gratis platform aanbiedt. Om te bestellen moet je scripts van die website ook toestaan. Wel lijkt er nu zoals beweerd werd een optie te zijn om achteraf te betalen. Dat zou ik dan ook zeker doen als je daar iets bestelt.

Gesloten