LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Illegaal product gekregen via oxca.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
embe84
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2020 14:37

Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door embe84 »

Hallo,

Ik ben zo stom geweest om te vallen voor een aanbieding die te goed klinkt om waar te zijn. Op Reddit zag ik een aanbieding voor een Playstation Plus 12 maanden abonnement voor maar €23,99 (normaal kost dit rond de €50) voorbij komen. De aanbieding was van Oxca.nl. Ik kende de webshop niet, maar ze verkopen naast dit soort abonnementen ook games voor Playstation, Xbox en Nintendo, voor hele goed deals (te goed om waar te zijn?).

Ik heb het Playstation Plus 12 maanden abonnement gekocht en een mail met daarin mijn digitale product ontvangen. So far, so good. Ik ging er vanuit een digitale code te ontvangen om mijn abonnement te verlengen. Maar wat bleek: in de mail staat dat ik een 12 maanden abonnement in accountvorm heb gekocht. Bij Oxca.nl weten ze kennelijk dat kopers daar verbaasd op reageren, want in de mail staat letterlijk ''Accountvorm? Wat is dat?'' Niet getreurd, enige wat u moet doen is:
Een nieuwe profiel op uw PS4 aanmaken met dit account waar speciaal voor u een Playstation Plus licentie van 12 maanden actief is!"


Vervolgens staat er een emailadres van een account uit de UK, samen met een wachtwoord. Dit komt op mij nogal illegaal over: ze verkopen via hun webshop Playstation accounts!

Ik heb hier geen gebruik van gemaakt, en ze gemaild dat ik mijn aankoop wil retourneren. Hierop krijg ik uiteraard geen reactie. Opvallend detail: als je vragen hebt, raden ze aan te mailen naar [email protected]. Dus dat geeft al aan dat ze niet zullen reageren. Andere contactgegevens zijn op de website niet te vinden.

Overigens controleert Sony ook streng op verdachte activiteiten rondom Playstation accounts. Dus ik denk dat als je zo'n door Oxca.nl aangeboden account wel zou gebruiken, je het risico loopt door Sony te worden gebanned van alle online activiteiten. Dat betekent dat je jouw Playstation op een zwarte lijst wordt gezet, en je er nooit meer mee online kan.

Ik had me beter in de webshop van Oxca.nl moeten verdiepen, want na mijn aankoop heb ik beter gezocht op internet en kwam ik al snel reacties tegen op Trustpilot.com dat dit oplichters zijn. Ze gebruiken op hun website een vals plaatje van Trustpilot.com waarop ze 5 sterren scoren, terwijl ze in het echt maar 2 sterren scoren. Dit zegt al genoeg: geen zuivere koffie.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door Radar »

Dit is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een voortzetting van Gamesy.nl en Cheapely.nl, twee websites waar de politie onlangs voor heeft gewaarschuwd. De layout is nagenoeg identiek en volgens mij wordt op Oxca zelfs Cheapely genoemd in één van de (gekopieerde) teksten.

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/ar ... heapelynl/
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/ar ... -gamesynl/

Ik verwacht dat het Landelijk Meldpunt Internetoplichting op korte termijn een waarschuwing uitstuurt over Oxca.nl, de website is namelijk al ter beoordeling voorgelegd.

Groet, Radar^SK

j.van bunt
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2012 22:06

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door j.van bunt »

Zelf ook opgelicht een paar weken geleden voor een xbox spelletje , kreeg helemaal niks opgestuurd , ook geen respons via mail en hebben helaas geen telefoonnummer.
website zag er gelikt uit!

Dit zijn de gegevens:

www.satiso.nl

rekeningnummer DE47 7001 1110 6022 3657 60 op naam van GIANTS.NL

aangifte gedaan en hoop dat ik iemand kan behoeden om hier iets te bestellen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Eerst de website controleren op Adres, Telefoon nummer en verder en niet achteraf dit doen.

Bij elke nieuwe firma waar je zaken mee gaat doen, eerst vooraf goed controleren is pure noodzaak.

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2020 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic gedeelte verwijderd

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door pierrev »

embe84 schreef:
27 apr 2020 14:52
Hallo,

Ik ben zo stom geweest om te vallen voor een aanbieding die te goed klinkt om waar te zijn. Op Reddit zag ik een aanbieding voor een Playstation Plus 12 maanden abonnement voor maar €23,99 (normaal kost dit rond de €50) voorbij komen. De aanbieding was van Oxca.nl. Ik kende de webshop niet, maar ze verkopen naast dit soort abonnementen ook games voor Playstation, Xbox en Nintendo, voor hele goed deals (te goed om waar te zijn?).

Ik heb het Playstation Plus 12 maanden abonnement gekocht en een mail met daarin mijn digitale product ontvangen. So far, so good. Ik ging er vanuit een digitale code te ontvangen om mijn abonnement te verlengen. Maar wat bleek: in de mail staat dat ik een 12 maanden abonnement in accountvorm heb gekocht. Bij Oxca.nl weten ze kennelijk dat kopers daar verbaasd op reageren, want in de mail staat letterlijk ''Accountvorm? Wat is dat?'' Niet getreurd, enige wat u moet doen is:
Een nieuwe profiel op uw PS4 aanmaken met dit account waar speciaal voor u een Playstation Plus licentie van 12 maanden actief is!"


Vervolgens staat er een emailadres van een account uit de UK, samen met een wachtwoord. Dit komt op mij nogal illegaal over: ze verkopen via hun webshop Playstation accounts!

Ik heb hier geen gebruik van gemaakt, en ze gemaild dat ik mijn aankoop wil retourneren. Hierop krijg ik uiteraard geen reactie. Opvallend detail: als je vragen hebt, raden ze aan te mailen naar [email protected]. Dus dat geeft al aan dat ze niet zullen reageren. Andere contactgegevens zijn op de website niet te vinden.

Overigens controleert Sony ook streng op verdachte activiteiten rondom Playstation accounts. Dus ik denk dat als je zo'n door Oxca.nl aangeboden account wel zou gebruiken, je het risico loopt door Sony te worden gebanned van alle online activiteiten. Dat betekent dat je jouw Playstation op een zwarte lijst wordt gezet, en je er nooit meer mee online kan.

Ik had me beter in de webshop van Oxca.nl moeten verdiepen, want na mijn aankoop heb ik beter gezocht op internet en kwam ik al snel reacties tegen op Trustpilot.com dat dit oplichters zijn. Ze gebruiken op hun website een vals plaatje van Trustpilot.com waarop ze 5 sterren scoren, terwijl ze in het echt maar 2 sterren scoren. Dit zegt al genoeg: geen zuivere koffie.
Dat geld is gewoon weg de site is ook al verwijderd.

j.van bunt
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2012 22:06

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door j.van bunt »

Komkommertijd, als we bij iedere aankoop eerst argwaan en een onderzoek moeten gaan starten.....
ik wil tenminste niet zo in het leven staan.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

j.van bunt schreef:
04 jun 2020 10:15
Komkommertijd, als we bij iedere aankoop eerst argwaan en een onderzoek moeten gaan starten..... ik wil tenminste niet zo in het leven staan.
Natuurlijk moet dat. Tenzij het geld je niet uitmaakt natuurlijk. Dat is overigens geen argwaan, dat is gezond verstand.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

j.van bunt schreef:
04 jun 2020 10:15
Komkommertijd, als we bij iedere aankoop eerst argwaan en een onderzoek moeten gaan starten.....
ik wil tenminste niet zo in het leven staan.
Maar dan vraag je erom om op het internet opgelicht te worden en belast je onze overheid (politie aangifte) met werk omdat je zelf weigert om kort te kijken of de site wel legitiem is.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

j.van bunt schreef:
04 jun 2020 10:15
Komkommertijd, als we bij iedere aankoop eerst argwaan en een onderzoek moeten gaan starten.....
ik wil tenminste niet zo in het leven staan.
Daarom bestaan dit soort sites ook. Zodat mensen als jij geld aan ze geven.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als J.van.Bunt alleen bij bekende winkels kocht is 1x controle vaak voldoende.

en als je bepaalde zaken niet kon vinden, is het niet aanwezig of verstopt en beide gewoon overslaan.
Dat mijn Drop Winkeltje dan omzet mis loopt, mijn eigen schuld.

Wel voorkom je door niets te melden boze klanten die opbellen.
Ook verkopers die via KVK gegevens je gaan benaderen voor stroom en andere dubieuze zooi.
En Email, laat ik die wel hebben en binnen 24 uren altijd lezen en beantwoorden.

En onredelijke klanten die bleven doorzeuren, die kregen een echt ,,, tijd antwoord.

j.van bunt
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2012 22:06

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door j.van bunt »

Het is juist omgekeerd, deze oplichters zijn het probleem, deze moet je hard straffen en kaal plukken als ze gepakt worden.
Helaas kennen zij de mazen in de wet beter dan wij en beginnen gewoon weer een nieuwe site of handeltje, straf krijgen zij toch niet.
Aangifte is goed maar word helaas weinig mee gedaan en verwacht ik ook weinig van.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

@j.van bunt : helemaal eens dat uiteraard de oplichters zèlf in eerste instantie het probleem zijn, en natuurlijk moet je als benadeelde gewoon aangifte doen als dit je overkomt. NB: uiteraard in gevallen van aantoonbare oplichting, en dat zijn dus niet (zozeer) de dropshippers waar hier zo vaak over wordt geklaagd.

Maar... als het gaat om de aankoop van computers, mobiele foons, Playstation, Xbox en Nintendo en aanverwante zaken, dan lijkt het mij toch zeker ook verstandig om eerst even héél goed te checken waar je van plan bent om te kopen, omdat er juist met dat soort spullen heel veel oplichting plaatsvindt. Liever iets aanschaffen bij de reguliere aanbieders, dan te vallen voor een paar euro korting bij een of andere vage aanbieder via het net, is al een goed uitgangspunt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Illegaal product gekregen via oxca.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

j.van bunt schreef:
05 jun 2020 12:04
Het is juist omgekeerd, deze oplichters zijn het probleem, deze moet je hard straffen en kaal plukken als ze gepakt worden.
Helaas kennen zij de mazen in de wet beter dan wij en beginnen gewoon weer een nieuwe site of handeltje, straf krijgen zij toch niet.
Aangifte is goed maar word helaas weinig mee gedaan en verwacht ik ook weinig van.
... en juist hierom moet je dus als consument kritisch zijn. Anders ben je zelf de reden dat de oplichters blijven doorgaan.

Gesloten