IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Marije73
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2021 19:34

IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door Marije73 »

Mijn dochter heeft hard gespaard voor een nieuwe IPhone en bestelde die bij de MediaMarkt. Vanavond zou hij bezorgd worden met Post nl. Bij ontvangst een lege doos van de MediaMarkt. We hebben natuurlijk meteen gebeld en nu moeten we een formulier invullen. Ik heb er alleen een beetje weinig vertrouwen in. Natuurlijk is de telefoon gepikt, de doos stond half open. Iemand nog een tip? Post nl is pas maandag bereikbaar en een formulier opsturen en opstarten van een onderzoek duurt natuurlijk weken..

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door riddert »

Je hoeft alleen met de Media Markt contact op te nemen. Je hebt niets met Postnl te doen.
Gewoon de instructies van de verkoper opvolgen, deze is verantwoordelijk voor de levering.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Moest er voor ontvangst getekend worden?

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
05 dec 2021 14:52
Moest er voor ontvangst getekend worden?

De bezorger ondertekent nog steeds met gefingeerde 3 laatste ID cijfers. Verleden week zelf nog mogen ervaren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Was het dezelfde bezorger?

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
05 dec 2021 15:20
Was het dezelfde bezorger?
Ik ga ervan uit (ja ja, aanname) dat de instructie om dat zo te doen, voor alle bezorgers geldt. Ik mag toch hopen dat bezorgers niet zo hun eigen individuele regeltjes maken.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom een half open doos aannemen?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een open doos had je niet aan moeten nemen. Maar achteraf, makkelijk praten. Je gaat niet vanuit en als je erachter komt is de bezorger weg.


Hoe dan ook, volg instructies van MediaMarkt op. Geef hun 2 weken de tijd om op te lossen.

Mocht MediaMarkt het probleem niet oplossen, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl.

Indien betaald met je creditcard, neem dan met hun contact op. Je hebt aflevering garantie, vaak ook tegen diefstal.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik_weet_niet_alles schreef:
05 dec 2021 19:50
Natuurlijk zullen een paar forumleden van mening zijn dat TS liegt en dat er wel een telefoon in hetpakket heeft gezeten. Uiteraard zijn zij van mening dat een bezorger of een bedrijf zoiets niet doet.
Ik hoef alleen te verwijzen naar de recente post over DHL.
Ten eerste heeft niemand dat (nog) gezegd en ten tweede heb jij dan nadere kennis hoe de vork aan de steel zit? Zo nee waar beroep je je dan eigenlijk op, spychische gaven?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

DeZevendeHenk schreef:
05 dec 2021 21:35
Ik_weet_niet_alles schreef:
05 dec 2021 19:50
Natuurlijk zullen een paar forumleden van mening zijn dat TS liegt en dat er wel een telefoon in hetpakket heeft gezeten. Uiteraard zijn zij van mening dat een bezorger of een bedrijf zoiets niet doet.
Ik hoef alleen te verwijzen naar de recente post over DHL.
Ten eerste heeft niemand dat (nog) gezegd en ten tweede heb jij dan nadere kennis hoe de vork aan de steel zit? Zo nee waar beroep je je dan eigenlijk op, spychische gaven?
Ik weet niet hoe de vork in de steel zit en ga uit van de informatie die door TS gegeven wordt. Vooralsnog is dat voor mij de waarheid.

Wille396
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2021 17:16

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door Wille396 »

Tip. Neem nooit zonder controle een doos aan. Als de doos beschadigd is of (half) open controleren of het bestelde product er onbeschadigd in zit en anders de bestelling weigeren. Als je niet mag controleren de doos weigeren.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door 150747 »

Wille396 schreef:
06 dec 2021 15:11
Tip. Neem nooit zonder controle een doos aan. Als de doos beschadigd is of (half) open controleren of het bestelde product er onbeschadigd in zit en anders de bestelling weigeren. Als je niet mag controleren de doos weigeren.
Jaja,
Hij zat al in de bus mij aan te kijken toen ik de voordeur open deed en bukte om het pakje te pakken. Leuke controle want op dat moment reed hij weg.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Een lege doos kan je moeilijk fotograferen. En wat als een goede buur je pakje aangenomen hebt, leg het maar uit dat er niets inzit. Je hebt getekend voor ontvangst en dan ben ik als tussenpersoon. Er word nooit verteld iets komt, wat er komt inzit .... er kan bv. ook een steen inzitten. Mag ik een controle doen bij levering. Toch begrijp ik ook dat deze postbedrijven op "" seconde staan voor levering.
Als goede buur doe je dit toch spontaan.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Nu is mijn ervaring als er een mobiele telefoon naar je verstuurd wordt dat er daadwerkelijke controle van ID bewijs moet plaatsvinden en dat pas daarna het pakket wordt overhandigd.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bram Bonnewel schreef:
08 dec 2021 11:55
Nu is mijn ervaring als er een mobiele telefoon naar je verstuurd wordt dat er daadwerkelijke controle van ID bewijs moet plaatsvinden en dat pas daarna het pakket wordt overhandigd.
Ik heb vorige week een Iphone "in ontvangst genomen": het doosje lag (in de regen) voor m'n deur, de bezorger was de straat al uit toen ik de deur open deed. Als ik Bol.com aangegeven had niets ontvangen te hebben, had hen dat veel geld gekost, want: geen poot om op te staan.

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: IPhone niet bezorgd, lege doos ontvangen

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Bram Bonnewel schreef:
08 dec 2021 11:55
Nu is mijn ervaring als er een mobiele telefoon naar je verstuurd wordt dat er daadwerkelijke controle van ID bewijs moet plaatsvinden en dat pas daarna het pakket wordt overhandigd.
Helaas is dat niet altijd meer waar. Speciaal thuis gebleven voor telefoon of ipad levering, maar het werd in mijn handen gedrukt en de bezorger rende weg. Nergens getekend, ID laten zien of wat dan ook.

Gesloten