Is webshop Wish betrouwbaar?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
consumenttttt
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2017 09:34

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door consumenttttt »

zijn de designermerken echt of zijn het goedkopere nepkleren?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

consumenttttt schreef:zijn de designermerken echt of zijn het goedkopere nepkleren?
Het komt uit China dus wat denk je?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door renewouters »

Jongens, ik heb een geheime tip. Niet verder vertellen. Om problemen met dit soort sites te voorkomen is er een hele simpele oplossing. Pak je fiets uit de schuur en rij naar een winkelcentrum of stadscentrum. Daar staan gebouwen met "winkels" en daar verkopen ze allerlei producten. Daar kan je het proberen, passen, aanraken, vragen stellen aan "mensen" die daar werken. En dan koop je het. Of niet. Maar niet verder vertellen. Straks weet iedereen het.

Lifegoesone
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2017 02:01

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lifegoesone »

Ik heb daar nog geen problemen mee gehad. Ik bestel dan ook nog maar van begin 2017.
Als er iets niet in orde is dan krijg je uw geld teruggestort. Ze antwoorden altijd. Nu al in het nederlands zelfs.
Ik ben zeer tevreden!!

eefjeblotenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2017 11:18

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door eefjeblotenburg »

Hallo!
Ik heb producten bij Wish besteld maar lees nu op dit forum dat het raadzaam is onder de 22 euro te bestellen. Ik heb een bestelling geplaatst boven dat bedrag, die bestaat uit verschillende artikelen. De artikelen op zich zijn dan weer onder de 22 euro. Moet ik nu op veel extra douanekosten etc. rekenen omdat de totaalwaarde van de bestelling boven de 22 euro is of valt het wel mee omdat ieder artikel afzonderlijk verstuurd wordt dus onder de 22 euro is? En weet iemand hoe hoog die douanekosten kunnen oplopen? Bedragen? Heeft iemand ervaring met douaneheffingen, extra verzendkosten door PostNL, BTW-kosten? Hoe hoog waren die? Ik ben me rot geschrokken, ik wist dat allemaal niet van die douanekosten.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

eefjeblotenburg schreef:Hallo!
Ik heb producten bij Wish besteld maar lees nu op dit forum dat het raadzaam is onder de 22 euro te bestellen. Ik heb een bestelling geplaatst boven dat bedrag, die bestaat uit verschillende artikelen. De artikelen op zich zijn dan weer onder de 22 euro. Moet ik nu op veel extra douanekosten etc. rekenen omdat de totaalwaarde van de bestelling boven de 22 euro is of valt het wel mee omdat ieder artikel afzonderlijk verstuurd wordt dus onder de 22 euro is? En weet iemand hoe hoog die douanekosten kunnen oplopen? Bedragen? Heeft iemand ervaring met douaneheffingen, extra verzendkosten door PostNL, BTW-kosten? Hoe hoog waren die? Ik ben me rot geschrokken, ik wist dat allemaal niet van die douanekosten.
Kijk zelf eens even op de site van de belastingdienst.

tigertje
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:18

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door tigertje »

Hoe betrouwbaar deze webshop is? nou net zo betrouwbaar als je beste vriend die geld van je leent.
Koop geen goederen die TE goedkoop zijn zoals een videokaart van €44 die normaal zo €250 moet kosten dan weet je gewoon dat het een leuke ventilator is die er op zit maar meer heb je er niet aan.
Toch kan je daar dingen tegen komen die wel goed zijn al is het niet aan te raden om elektronica daar te kopen dat is gewoon chinezen troep.
Wat Aliexpress betreft daar heb ik 1x een probleem gehad maar wel me geld terug wat bij Wish pas na flink dreigen gelukt is.
Ik kocht een Phonemax telefoon waar Android 6 op zou staan maar in werkelijkheid 5.1 opstond en ook niet zoals vermeld 4 G had wat later ook bleek te kloppen omdat de cpu die er inzit helemaal geen 4G aankan.
Dus denkt 200X na voor je iets duurs koopt en zoek op google of het nergens anders goedkoper is.

avanrijswijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2018 14:08

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door avanrijswijk »

Ik heb prima ervaringen met Wish. Heb soms vooraf betaald en soms via Klarna achteraf. Gelet op de prijsstelling mag je geen topkwaliteit verwachten, maar in het algemeen ben ik zeer tevreden over de prijs/kwaliteitsverhouding.

Cellie1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2018 15:09

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Cellie1966 »

Ik heb camouflageschoenen besteld bij Wish via de app, bedrag ongeveer 56€
De schoenen heb ik aan de deur geweigerd, omdat ik ervoor al de nodige formulieren kreeg over douaneposten. Product dus niet ontvangen, maar nu heeft Klarna mij eerst het bedrag van 56€ in rekening gebracht, hetgeen nu is verhoogt met 40€ en dreigementen over incasso.
Mijns inziens hebben ze totaal geen zaak, maar heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Radar »

Onderwerpen samengevoegd door moderatie.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Cellie1966 schreef:Ik heb camouflageschoenen besteld bij Wish via de app, bedrag ongeveer 56€
De schoenen heb ik aan de deur geweigerd, omdat ik ervoor al de nodige formulieren kreeg over douaneposten. Product dus niet ontvangen, maar nu heeft Klarna mij eerst het bedrag van 56€ in rekening gebracht, hetgeen nu is verhoogt met 40€ en dreigementen over incasso.
Mijns inziens hebben ze totaal geen zaak, maar heeft iemand een soortgelijke ervaring?
U hebt iets besteld en dat is afgeleverd. Dat u het niet eens bent met de douane afhandeling heeft Wish niets mee te maken. Dat is gewoon de wet in Nederland. Nu u de goederen geweigert heeft is het maar de vraag wat er mee gaat gebeuren. Niet slim om eerst te bestellen en niet kijken waar u besteld.

Cellie1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2018 15:09

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Cellie1966 »

Ja, maar ik heb nergens een krabbel of akkoord gegeven??? Ik hoef de schoenen niet en heb ze ook niet in mijn bezit??? Dus dan betaal ik er ook niet voor! Daarnaast is mij niks verteld over een douaneafhandeling, dus dat riekt naar misleiding.
Klara is achteraf betalen. Maar achteraf betalen voor iets dat ik nooit in ontvangst heb genomen? Laat maar voorkomen, ik ben niet bang!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Cellie1966 schreef:Ja, maar ik heb nergens een krabbel of akkoord gegeven??? Ik hoef de schoenen niet en heb ze ook niet in mijn bezit??? Dus dan betaal ik er ook niet voor! Daarnaast is mij niks verteld over een douaneafhandeling, dus dat riekt naar misleiding.
Klara is achteraf betalen. Maar achteraf betalen voor iets dat ik nooit in ontvangst heb genomen? Laat maar voorkomen, ik ben niet bang!
Misleiding? Een Chinese webshop gaat niet voor u uitzoeken in welk land welke rechten en plichten er zijn voor de koper. Helaas voor u staat dit wel in de Nederlandse wet en iedereen behoort de Nederlandse wet te kennen. Dat u het pakket geweigerd heeft doet niet ter zake. U hebt geïmporteerd.

mh73

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door mh73 »

Cellie1966 schreef:Ja, maar ik heb nergens een krabbel of akkoord gegeven??? Ik hoef de schoenen niet en heb ze ook niet in mijn bezit??? Dus dan betaal ik er ook niet voor! Daarnaast is mij niks verteld over een douaneafhandeling, dus dat riekt naar misleiding.
Klara is achteraf betalen. Maar achteraf betalen voor iets dat ik nooit in ontvangst heb genomen? Laat maar voorkomen, ik ben niet bang!
Tja lastig. Je hebt besteld bij een shop in China, die zich niet aan Europees recht hoeft te houden. Dan nog: je hebt de bestelling niet geannuleerd, maar geweigerd. De shop heeft zich in principe aan zijn kant van de afspraak gehouden. En Klarna is een Europees bedrijf met een Nederlandse afdeling. Als je daar een schuld hebt en die niet betaalt, heb je een probleem. Heb je al contact opgenomen met Klarna? Zomaar niet betalen is natuurlijk nooit een goed idee.

Cellie1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2018 15:09

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Cellie1966 »

Dossier afgesloten zonder betaling na goed gesprek met medewerker incassobureau met veel empathie :-)
Incassobureau Seguria top

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door newmikey »

Cellie1966 schreef:Dossier afgesloten zonder betaling na goed gesprek met medewerker incassobureau met veel empathie :-)
Incassobureau Seguria top
Meer geluk dan wijsheid dus, maar toch gefeliciteerd. Voortaan eerst even checken wat uw verplichtingen zijn bij het bestellen buiten de EU en checken of een webshop wel van binnen die EU verzend. Staat meestal keurig aangegeven, zo ook bij Wish.

Cellie1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2018 15:09

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Cellie1966 »

Wish zijn criminele Chinezen!!! Klaar mee!!!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door newmikey »

Cellie1966 schreef:Wish zijn criminele Chinezen!!! Klaar mee!!!
Maar zij hebben niets fout gedaan! U daarentegen staat nu te boek als potentieel smokkelaar dus wie is nu de crimineel?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Cellie1966 schreef:Wish zijn criminele Chinezen!!! Klaar mee!!!
Natuurlijk wilt u geen claim aan de broek wegens laster en smaad, u zal dus een enorm goede reden hebben om dit te zeggen. Wilt u dat ook met ons delen?

cor 1954
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2018 19:36

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door cor 1954 »

heb al veel artikelen besteld ook gratis alleen verzenkosten in totaal denk ik 25 artikelen waarvan 1 gratis maar 2 e verzenkosten niet ontvangen binnen 5 werkdagen stond de 2 e op mijn bankrek

Plaats reactie