Is webshop Wish betrouwbaar?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berthagens schreef:
14 feb 2019 10:51
Ik heb zelf meerdere producten besteld op wish.com, maar de kwaliteit is niet betrouwbaar. Ook de reviews zijn vaak nep en veels te positief. Er zal vast wel wat goeds tussenzitten. Maar ik heb altijd geleerd, goedkoop is vaak duurkoop.

Ligt eraan wat je besteld. Kwaliteits problemen heb ik tot nu toe niet gehad, wel refund problemen na leverings probleem.
Kleding zal ik niet snel kopen. Schijnt dat de maten veelal niet kloppen.

alexander_nas
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2019 11:20

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door alexander_nas »

Wish is een computer in Californië, USA. Ik vermoed dat er geen enkele handmatige actie aan te pas komt.
Op dat gebied is Wish net als AliExpress en BangGood websites. Geek trouwens is hetzelfde IP adres, dus ook Wish.
De kwaliteit doet vaak niet echt onder voor het officiële merkproduct. Het is weliswaar wel zonder het merk logo.
De kwaliteit is soms ook niet in te schatten aan de hand van de afbeeldingen.
Daarnaast komt het niet altijd in goede orde aan, vaak veroorzaakt door de verpakking en het transport.
Bij melding krijg je "je geld terug". (Soms in de vorm van een tegoedbon of credit saldo)
"Garantie tot aan de deur", maar wat wil je voor zo'n 10 % van de normale prijs.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alexander_nas schreef:
28 feb 2019 11:31
De kwaliteit doet vaak niet echt onder voor het officiële merkproduct.
Nou... dat waag ik te betwisten.

krabouba
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2018 17:30

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door krabouba »

Helaas heb ik me laten verleiden om enkele dingen te bestellen.... :(
Op de foto's ziet het er mooi uit, maar in werkelijkheid is het rommel.
Het duurt erg lang voordat de artikelen geleverd worden en sommige artikelen heb ik helemaal nooit ontvangen!
Een sporttas die véél te klein bleek te zijn wilde ik retourneren, maar tot mijn verbazing bleek dat niet te kunnen. Wél kreeg ik mijn geld terug. Nu krijg ik aanmaningen van Klarna! Volgens Klarna moet ik het regelen met Wish...
Wish heeft mijn account geblokkeerd zodat communicatie niet mogelijk is. De blokkade wordt opgeheven als ik weer iets gekocht en betaald heb. Een paar artikelen die ik wél ontvangen heb wil ik betalen, maar ze staan op één factuur met artikelen die ik niet heb ontvangen. Ik kan dus niet betalen voor wat ik gekocht en behouden heb. Iets bestellen ga ik nóóit meer doen!

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt toch simpel een deel betaling doen, met vermelding van de artikelnummers?

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

krabouba schreef:
12 apr 2019 13:29
Helaas heb ik me laten verleiden om enkele dingen te bestellen.... :(
Op de foto's ziet het er mooi uit, maar in werkelijkheid is het rommel.
Het duurt erg lang voordat de artikelen geleverd worden en sommige artikelen heb ik helemaal nooit ontvangen!
Een sporttas die véél te klein bleek te zijn wilde ik retourneren, maar tot mijn verbazing bleek dat niet te kunnen. Wél kreeg ik mijn geld terug. Nu krijg ik aanmaningen van Klarna! Volgens Klarna moet ik het regelen met Wish...
Wish heeft mijn account geblokkeerd zodat communicatie niet mogelijk is. De blokkade wordt opgeheven als ik weer iets gekocht en betaald heb. Een paar artikelen die ik wél ontvangen heb wil ik betalen, maar ze staan op één factuur met artikelen die ik niet heb ontvangen. Ik kan dus niet betalen voor wat ik gekocht en behouden heb. Iets bestellen ga ik nóóit meer doen!

Hoezo laten verleiden ?? Op ebay, gearbest, alie en zoveel andere sites staan vooral dezelfde fotos. En ja uit China duurt lang, 4 tot 6 weken is geen uitzondering. Daar dien je rekening mee te houden.

Sporttas te klein, geld terug gekregen, prima opgelost zou ik zeggen. Je kan de te kleine tas voor een marsprijsje verkopen en heb je ook nog winst.

Ligt dus niet aan Wish maar aan Klarna. Je kon op een andere manier betalen, ik prefereer via PayPal maar ook daar is genoeg over te vinden.

Maar zoals reeds bericht, betaald dan wat je wel hebt binnen gekregen. Dan laat je in ieder geval je goede wil zien. En op andere China sites zal dit niet anders zijn.

Klarna AB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2014 14:08

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Klarna AB »

Beste forumleden,

We snappen dat er soms iets mis kan gaan, waardoor je aankoopervaring niet zo Smoooth verloopt. De berichten in deze feed gaan onder meer over Wish en Klarna, daarom vertellen we je graag wat meer meer over onze samenwerking met Wish en wat je kunt doen als je (een gedeelte van) je bestelling niet hebt ontvangen.

Wish is een platform dat Chinese verkopers de mogelijkheid biedt om hun producten rechtstreeks te kunnen verkopen. Klarna is één van de betaalmethoden die je kunt gebruiken om je bestelling bij Wish te betalen. De webwinkel, in dit geval Wish, is verantwoordelijk voor de kwaliteit en levering van bestelde producten.

Het kan voorkomen dat (een gedeelte van) je Wish bestelling niet ontvangt. Geef dit door aan de webwinkel zodat ze op de hoogte zijn en je verder kunnen hebben. Daarnaast adviseren we je om je Klarna-factuur te pauzeren, zodat je je in tussentijd geen zorgen hoeft te maken over je factuur. Klik op de volgende link voor meer informatie: https://www.klarna.com/nl/klantenservic ... n-ik-doen/.

Mocht je factuur door Wish zijn aangepast of als we meer informatie voor ons onderzoek nodig hebben, dan sturen we je een e-mail. Als je vragen hebt, dan kun je 24/7 contact met ons opnemen via onze chat. Bel je liever? Dat kan natuurlijk ook; we zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 - 17.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur.

Een zonnige dag toegewenst!

Groet, Kayleigh

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door berndv »

Over het algemeen zijn de producten bij wish niet het duurste van hun soort. In veel gevallen kunt u uiteindelijk wel terugsturen, het goedkoopste tarief dat DHL kent voor pakketten naar china is 24 euro. Geen idee wat u terug wilt sturen en wat de waarde is, maar gezien de tijd die u er nu al in heeft gestoken en de kosten die u nog moet gaan maken voor het terugsturen, is het dan nog lonend? En dan bedoel ik niet dat het nu wellicht een principekwestie is geworden, maar gewoon feitelijk wat er onder de streep overblijft.

RoosR
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2019 08:27

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door RoosR »

ik heb een hoop bestellingen gedaan bij wish maar nooit binnen gekregen en met bepaalde producten zijn ze duur voor al als het om computer onderdelen gaat dan zal ik maar verder kijken wish is niet zo betrouwbaar ik heb zelf een klacht ingediend zelf die word niet behandeld door wish ze nemen niet serieus het is een onberouwde web shop ik koop daar niks meer

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

RoosR schreef:
04 okt 2019 08:46
ik heb een hoop bestellingen gedaan bij wish maar nooit binnen gekregen
waarom doe je een hoop bestellingen als je nooit iets zou ontvangen...?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Amsterdam Rotterdam Antwerpen is toch wel een paar uur rijden. Dat vind ik onhandig.

clif.69
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2019 14:33

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door clif.69 »

Ben regelmatige klant via whish XL keren de spullen gelukkig gewoon ontvangen ;sterkr nog bye melding dat het articel niet voldeed ,geen probleem kreeg een nieuwe toegestuurd en dat verhaal over klarna sorry ik kan mezelf hier niet in herkennen gaat immers altyd okee en dat bedrag wat jullie over praten tot 24? Hammam hmmm ik bestel 100 + 1x met douane simpel de aanschafprys doorgeven no probleem .

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

clif.69 schreef:
01 nov 2019 14:51
Ben regelmatige klant via whish XL keren de spullen gelukkig gewoon ontvangen ;sterkr nog bye melding dat het articel niet voldeed ,geen probleem kreeg een nieuwe toegestuurd en dat verhaal over klarna sorry ik kan mezelf hier niet in herkennen gaat immers altyd okee en dat bedrag wat jullie over praten tot 24? Hammam hmmm ik bestel 100 + 1x met douane simpel de aanschafprys doorgeven no probleem .

Mooi dat bij jou "altijd" goed gaat, geen wonder dat jij je daarin dan niet herkend :mrgreen: Ik maak amper gebruik van Klarna, betaal veelal meteen.

Tot 24 euri is ( volgens mij is het 22 euri maar das lood om oud ijzer ) is de vrije goederengrens. Daarboven dien je invoerrechten te betalen en boven de 150 euro ook btw.

Als de aanschafprijs hoger is dan 22 euro, is de kans aanwezig dat je eruit wordt gehaald en aanvullende kosten moet betalen. En ja de douane kent ook de "truuk" om een andere aanschafprijs te laten vermelden.

mentpronk
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2020 19:53

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door mentpronk »

Besteld bij Wish op 27 december 2019. in januari ( binnen 3 weken) gevraagd waar de spullen blijven.
Heb contact gehad met de customer care en de klantenservice van Wish, Zij wijzen naar elkaar over de situatie. Heb meer dan 150!!!!!! mails verstuurd naar hen. Krijg steeds hetzelfde ( automatische) antwoord terug, maar geen oplossing waar de spullen blijven. Heb zelf actie ondernomen. Kwam uit dat de artikelen op Schiphol waren aangekomen door levering van DHL. Via DHL het T&T nummer gehad voor verdere levering naar mij. Maar wat is gebeurd?? De levering is afgeleverd in IJsland!!!!!! Reykjavik!!!!. Hen op de hoogte gebracht en verzocht dit te herstellen, doch zonder resultaat. Bij het 3e verzoek kreeg ik als antwoord dat de 3 weken na levering om te reclameren voorbij waren. Doch ik heb gereclameerd en meer dan 150 mails gestuurd. Nu, een jaar later, nog steeds niets ontvangen . Zeer klantonvriendelijke organisatie dat WISH!!! Kijk uit met bestellen en betalen via Klarna. Want ook dat werkt niet, geen terugbetaling dus.

MarinaIJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2019 08:57

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door MarinaIJ »

Bestelling gedaan en betaald. Is ook afgehouden van mijn rekening. Kreeg de melding dat er opeens iets was veranderd in mijn winkelwagen en zou opnieuw moeten betalen. Was eerst 9,91 euro wat ook al is afgeschreven en nu opeens 14,71 euro wat ik even moet betalen. Dacht het niet. Voor het eerst besteld Wish, waarschijnlijk ook voor het laatst als suport niet correct word afgehandeld.

petraki202
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2018 11:46

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door petraki202 »

Ik heb schoenen gekocht, normale maat is 44 maar ditmaal heb ik 45 besteld.Te klein dus . De helpdesk, die mij vroeg wat wilt u wat wij doen. Ik ; doe maar niets ik geef de schoenen wel aan iemand die ze graag wil dragen. En dan twee dagen later , beste Piet , u mag de schoenen houden en u krijgt het geld terug. 4 dagen later is het geld op mijn rekening gestort. Ik koop veel bij Wish enwacht op dit moment nog op 28 bestellingen. Behalve de schoenen heb nog steeds geen problemen gehad. Zorg er wel voor dat je de juiste maat besteld. Wish is totnog toe meer dan prima. Top.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

petraki202 schreef:
30 jan 2020 20:38
Ik heb schoenen gekocht, normale maat is 44 maar ditmaal heb ik 45 besteld.Te klein dus .
Ik ben je hier al kwijt :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat is ook moeilijk!

oldbilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2014 19:23

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door oldbilly »

Wish is betrouwbaar. De bestelling kan een keer zoekraken, laat ik het netjes houden. Is de bestelling een paar weken over tijd, ik zou niet over 1 week vallen, maar is het drie weken, dan in het kommetje geen genoegen nemen met langer wachten maar meer hulp vragen. Dat kan. Ik heb daarna tot nu toe altijd mijn geld teruggekregen. Het geld komt dan naar keuze als tegoed op je wishaccount of desgevraagd op je rekening. Verder adviseer ik te betalen via een mastercard, dan ben je sowieso verzekerd als er iets niet aankomt. KOmt het pakje daarna alsnog aan, dan mag je het gewoon houden. Nou wat wilje nog meer???? Ja dat het allemaal wat vlugger gaat. Wil je dat betaal wat meer en bestel via amazon.de
Dat werkt prima. Meestal heb je de spullen binnen een week in huis.

Glenn Newland
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2020 19:02

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Glenn Newland »

uiterste leverdatum is al lang verstreken. als je geld terug wil blijft wish zich verschuilen achter hun eigen regeltjes. wish zegt dat je de dag na de uiterste leverdatum je geld terug kan krijgen. intussen verschuift wish zelf telkens de uiterste leverdatum waardoor je nooit je geld terug kan krijgen.
ik heb nog altijd geen product ontvangen en krijg mijn geld niet terug.
ik noem dat gewoon oplichterij

Plaats reactie