Is webshop Wish betrouwbaar?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gbouwman
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2017 14:56

Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Gbouwman »

Betreft website Wish
Is dit een betrouwbare website,waar je voor
hele lage prijzen producten kunt kopen.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jul 2017 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gbouwman schreef:Betreft website Wish
Is dit een betrouwbare website,waar je voor
hele lage prijzen producten kunt kopen.
Ik zou zeggen gebruik google en u heeft een maand leesvoer. De een is er blij mee, een ander niet. Zorg altijd dat u onder de €22 blijft, dit scheelt een hoop kosten bij de douane.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ik heb zelf regelmatig iets besteld via Wish duurt wel lang voor je het krijgt en zoals al vermeld is blijf onder de 22 eur want ander betaal je jezelf scheel aan extra kosten bij de douane.
Je moet ook niet teveel van de spullen verwachten is hetzelfde als bij Ali is met een rede goedkoop.

Marcellotje
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 18:07

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Marcellotje »

Hallo. Ik heb dus nu een issue met wish.com Ik heb 2 dingen daar bestelt op de zelfde dag. Een wifi versterker en zo een solar usb oplaadstation.
De wifi versterker is keurig na ongeveer 3 weken aangekomen en werkt perfekt. Het probleem zit in de andere bestelling. Is bestelt op 4 feb. 2017 en toto op heden nooit aangekomen. Ik heb meermaals kontakt gehad met de klantenservice (6x) en kreeg ook netjes antwoord. Elke keer raadde zij mij aan geduld te hebben en te wachten. Sterker nog ze hebben tot 3x met de leverancier kontakt opgenomen om het item nogmaals te bestellen. Ik kreeg ook netjes elke keer een nieuwe traceercode. Ik heb ze ook 3x gevraagd om mijn geld terug te geven, maar kreeg steeds het zelfde antwoord: Geduld hebben want de verzending kan vertraagd zijn en we zullen het item nogmaals voor u bestellen.

Mijn geduld is na ruim 5,5 maanden op. Nogmaals gevraagd om mijn geld terug en wat krijg ik als antwoord? Helaas wij kunnen u geen geld terug geven want wij zien dat de bestelling op 4 februari 2017 was en u had binnen 30 dagen moeten reageren als het item niet aankomt.

Pardon????? Help wat nu, wat en waar moet ik zijn om mijn geld terug te krijgen? iemand een idee of suggesties? Bij voorbaat dank.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Marcellotje schreef: Pardon????? Help wat nu, wat en waar moet ik zijn om mijn geld terug te krijgen? iemand een idee of suggesties? Bij voorbaat dank.
Wish is geen Nederlandse partij en ook geen webshop maar meer een verzamelplaats van allemaal handelaren, mijn ervaringen zijn erg positief maar mijn aanschaf zit altijd onder de € 22,00 als het dan mis gaat dan is het maar zo.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Marcellotje schreef:Hallo. Ik heb dus nu een issue met wish.com Ik heb 2 dingen daar bestelt op de zelfde dag. Een wifi versterker en zo een solar usb oplaadstation.
De wifi versterker is keurig na ongeveer 3 weken aangekomen en werkt perfekt. Het probleem zit in de andere bestelling. Is bestelt op 4 feb. 2017 en toto op heden nooit aangekomen. Ik heb meermaals kontakt gehad met de klantenservice (6x) en kreeg ook netjes antwoord. Elke keer raadde zij mij aan geduld te hebben en te wachten. Sterker nog ze hebben tot 3x met de leverancier kontakt opgenomen om het item nogmaals te bestellen. Ik kreeg ook netjes elke keer een nieuwe traceercode. Ik heb ze ook 3x gevraagd om mijn geld terug te geven, maar kreeg steeds het zelfde antwoord: Geduld hebben want de verzending kan vertraagd zijn en we zullen het item nogmaals voor u bestellen.

Mijn geduld is na ruim 5,5 maanden op. Nogmaals gevraagd om mijn geld terug en wat krijg ik als antwoord? Helaas wij kunnen u geen geld terug geven want wij zien dat de bestelling op 4 februari 2017 was en u had binnen 30 dagen moeten reageren als het item niet aankomt.

Pardon????? Help wat nu, wat en waar moet ik zijn om mijn geld terug te krijgen? iemand een idee of suggesties? Bij voorbaat dank.
Ligt ie niet bij de douane? Ergens een mail van dhl of ups binnen gekregen en niet naar gekeken? Of een sms of brief? Mogelijk moet u eerst invoerkosten betalen.

Marcellotje
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 18:07

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Marcellotje »

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben bewust van wat voor site wish.com is. Ik weet dat het een verzamelplaats is van overwegend chieneze handelaren.
Dat mijn bestelling bij de douane kan liggen geloof ik niet daar het item rond de € 13 ,-- ligt. Mijn item is tot 3x opnieuw verzonden volgens wish.com.
Ook mails en/of brieven en sms van dhl of wie dan ook heb ik nooit ontvangen.

Ik heb zojuist weer contact gehad met de klantenservice van wish.com. Ze weigeren mij mijn geld terug te geven vanwege hun 30 dagen policy wat ik totaal niet begrijp omdat ik volgens mijn correspondentie 6 dagen na de verstreken levertermijn reageerde dat de spullen er niet waren. Volgens de allereerste reactie die zij mij stuurde kon ik kiezen: 1 of mijn geld terug of nog een paar dagen wachten want er kan natuurlijk vertraging op de levering zitten omdat het uit HongKong moest komen. Ik koos voor nog een paar dagen te wachten. Die paar dagen werden 10 dagen. Op dag 10 wachten heb ik weer gereageerd dat ik het niet heb gekregen.

Ik heb in totaal inclusief nu 7 x gereageerd dat ik mijn spullen niet heb en 3x gevraagd om teruggave van geld nadat zij 3x het item opnieuw hebben verstuurd. Volgens hun 30 dagen geld terug garantie geldt dit voor de allereerste levertermijn. Dus 4 februari besteld. levertermijn 11 maart. 17 maart gereageerd en de optie wachten gekozen. Item is toen voor de eerste keer opnieuw verstuurd. En ja........ nu zijn die 30 dagen wel om volgens hun.

Enfin.... ik krijg dus niets terug (het is maar € 13 ,00 maar toch......) en bij hoge uitzondering zullen ze het item voor de 4e keer naar mij toesturen. Heb voor de 4e keer een nieuw traceernummer gekregen. Jullie kunnen van me aannemen dat ik hier nooit meer iets bestel en ook niemand aanraadt om te bestellen ondanks het feit dat ik van tal van mensen uit mijn omgeving alleen positief hoor over wish.

Wordt vervolgd, ben benieuwd.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Hoe heb je betaald? met paypal of credit card je kan altijd via hun de betaling betwisten werkt misschien niet altijd maar je kan het proberen.

Marcellotje
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 18:07

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Marcellotje »

Hoi Dieke83, Ik heb met paypal betaald. Daar had ik nog niet aan gedacht, goeie tip, hartelijk bedankt.

Appie62Koopman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2017 17:03

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Appie62Koopman »

Is bestellen bij Wish betrouwbaar? hmmm heb er al vaak besteld, en een hoop dingen zijn leuk, en ook een hoop dingen helemaal niks, klopt niet met de afbeelding, matige kwaliteit dus. Maar goed, tot voor kort was ik niet echt negatief over bestellen bij Wish, maar sinds kort kun je alleen via Klarna betalingskeuzes maken, en ik kies dan voor ideal, maar de order wordt niet bevestigd, en hele hoop gedoe, en niet echt een antwoord, ben je een paar weken verder, dan na heel veel moeite wordt het geld terug gestort. Maar het product heb je dan nog steeds niet, en je kunt ook geen vragen vooraf stellen, of op een normale manier in contact komen met de verkoper bij Wish, dat is echt een groot nadeel. Persoonlijk ben ik er helemaal klaar mee, Wish bestellen is niet leuk meer.

Appie62Koopman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2017 17:03

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Appie62Koopman »

Heb al vaak bij Wish besteld, 50% is echt leuk en andere 50% is echt slechte kwaliteit, en klopt niet met de afbeeldingen, maar goed, tot voor kort had ik niet echt problemen met Wish, maar sinds dat men KLARNA ertussen heeft gezet als betaalprovider gaat echt alles mis, dan betaal je via klarna met ideal, en wordt de order niet bevestigd, en is men weken en weken bezig met allerlei onzin verhalen. En jij moet hemel en aarde bewegen om je geld terug te krijgen. Waardeloos is KLARNA, ik ben helemaal klaar met Wish en Klarna, ik bestel er niks meer.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Bij klarna kun je juist kiezen om achteraf te betalen, dus geen ideal problemen en ook geen problemen als er iets is met levering. Snap de keus voor ideal niet als het ook achteraf kan. Ik heb juist alleen maar goede ervaring met de klantenservice. Enige nadeel is dat je geen vragen kunt stellen voor je besteld. De prijzen kloppen nl al een tijd niet, dan staat er bijv €3 voor iets, maar als je het dan wil kopen blijkt het €6 te zijn en dat is dan nog steeds excl verzendkosten.
Ook al bestel je onder de €22 dan nog kan de doiane het vast houden en krijg je op een gegeven moment van hen post dat je betalingsbewijs moet overleggen, zodat ze kunnen zien dat je echt niet meer ervoor hebt betaald, daar zijn ze de laatste maanden veel op aan hey controleren, omdat er erg veel gesjoemeld werd.

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door rooie60 »

Iedereen wilt alles héél goedkoop,en als je er dan op moet wachten is het gelijk...klaag,klaag. Op alle sites gaat wel eens wát mis ......ik zelf bestel regelmatig bij aliexpres (handwerkdingen) nóóit gedonnder mee gehad! Misschien het overwegen waard om gewoon bij hollandse sites te kopen?!! ipv te zeuren.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heb weleens wat bij Wish gekocht en dit ging altijd heel duidelijk. Op de app van Wish kun je duidelijk zien waar het product is en wat de verwachte aankomstdatum is. Meestal kreeg ik mijn product eerder dan die datum.

Trexy
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2017 17:09

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Trexy »

Ik heb regelmatig bestellingen bij Wish gedaan. Je moet er op letten dat je niet meer dan voor € 22 besteld tenzij je rekening houdt dat je 21% afrekent met de douane. Dit wordt door Wish goed uitgelegd. Behalve aan de douane betaal je ook nog aan post.nl het doen van aangifte. Dit is € 13.50. Soms loont het om die kosten in te calculeren. Belangrijk is wel dat je rekening houdt met de verzendkosten. Die moet je bij die € 22 meerekenen.
Dat Wish moeilijk doet bij retourneren van betalingen wanneer de zending niet op tijd wordt geleverd is bij mij totaal onbekend. Veelal zeggen ze dat, wanneer je de zending alsnog ontvangt, deze door de besteller gehouden kan worden. Ik heb diverse keren van hen mijn geld terug gekregen. Ik betaal met creditcard. Dat heeft het voordeel dat je ook de creditcard organisatie opdracht kan geven het geld terug te halen.Bij kleding moet je wel opletten dat op Wish de kleding meestal aangegeven wordt in Aziatische maten. Bestel minimaal 2 maten groter dan staat aangegeven. De kwaliteit is wisselend. Soms redelijk tot goed, soms minder. Wanneer je kijkt naar prijs/kwaliteit dan vind ik het meestal goed. Het is zeker raadzaam om de reacties te lezen die bij de artikelen worden vermeld.

atlas1302

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Webshop Wish is net zo betrouwbaar als alle ander Chinese webshops, zolang het goed gaat en alles valt door de brievenbus..prima. Maar gaat het mis dan zijn het niet meer je vrienden.

Heb ook een akkefietje met AliExpress en een Turbo Charger gekocht, niet mis zou je zeggen dat je uberhaupt durft te doen. Ik dacht ..er is toch kopers bescherming van AliExpress, zij zijn jouw reddende engel als het misgaat.

Fout gedacht, ze gaan heel erg moeilijk doen om een pakket wat niet aangeleverd wordt, toch eventjes 300 eurries. De verkoper schuift de problemen van zich af en laat op slimme manier mij voor zijn karretje spannen, UPS heeft zogenaamd informatie van mij nodig maar dat hebben ze allemaal..tel. nummer en e-mail adres en dat is het.

Kortom we raken in een pad stelling en Chinese vrienden laten elkaar niet vallen, het is maar net waar de belangen het grootst zijn, zou ik 1000 turbo`s kopen per maand of 1 turbootje in de 10 jaar.

ballonnetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2017 13:32

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door ballonnetje »

hallo ik heb iets besteld bij wish.com maar ik heb geen bevestigingsmail gekregen, en als ik kijk op mijn bestelhistorie staat er dat ik niks heb besteld.
terwijl dat het wel van mijn rekening is afgeschreven .
ik probeer kontakt op te nemen maar kan dit alleen via de telefoon? en waar bel je dan heen?
heeft iemand dit al eens gedaan, hoor het graag..

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Icasheb »

Ik heb regelmatig iets besteld bij wish, 1 ding is nooit aangekomen en heb zelfs netjes me geld terug gehad. Ook als iets niet goed of beschadigd was, altijd netjes me geld terug gehad.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door grun »

Ter info: als je wilt weten hoe betrouwbaar een willekeurige webshop is, kun je de chrome extensie 'Dataprovider' installeren. Zie onderstaande link naar een artikel dat vandaag in de krant stond.

http://www.dvhn.nl/economie/Gronings-be ... 24789.html

JHavermans
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2017 11:13

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door JHavermans »

Ik ben zelf fan van "Trustpilot" als het om online reviews gaat. Op deze website krijgt Wish o.b.v. 1250 reviews een score van 2 op 5 sterren, zie de volgende website: https://nl.trustpilot.com/review/www.wish.com

Plaats reactie