Is webshop Wish betrouwbaar?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Glenn Newland schreef:
08 jun 2020 19:05
uiterste leverdatum is al lang verstreken. als je geld terug wil blijft wish zich verschuilen achter hun eigen regeltjes. wish zegt dat je de dag na de uiterste leverdatum je geld terug kan krijgen. intussen verschuift wish zelf telkens de uiterste leverdatum waardoor je nooit je geld terug kan krijgen.
ik heb nog altijd geen product ontvangen en krijg mijn geld niet terug.
ik noem dat gewoon oplichterij
Ik heb geen problemen met Wish. Als ik iets niet hebt ontvangen binnen de afgegeven levertijd meld ik dit en kan dan kiezen voor geld terug of Wish tegoed. Ik kies voor Wish tegoed opdat meteen wordt toegekend.

Gebruik je de app ? Werkt al tijden prima bij mij. Ik heb nog niet meegemaakt dat levertijden worden verzet. Wel dat ze momenteel ( ivm corona ) de levertijd op 2 tot 3 maanden zetten ipv 2 tot 4 weken.

bartvt55
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2020 11:21

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door bartvt55 »

Ik heb al 100+ dingen besteld ongeveer 8 kwamen niet van de eerste keer aan, maar na de klantendienst te mailen kreeg ik deze opnieuw opgestuurd.
ps ik gebruik altijd deze code xkbdvpg met deze code kan je tot 20% korting krijgen.

antoonalexander
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2020 14:50

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door antoonalexander »

Dit is een bedriegers bedrijf: reeds verschillende dingen besteld ; van die aangekomen zijn : BROL (schoenen die volgens hun site leder waren zijn van plastiek, polo shirts zijn volledig van kunststof en géén label, een tablet dat NIET behoorlijk werkt en met een handleiding van 10x5 cm en kleine onleesbare letters,geen kelpdesk adres ) verder is een horloge besteld op 12/6 en reeds driemaal de levertermijn verschoven tot eind augustus.
Doch het ongelooflijke komt nu : op 21 juni bestel ik een 'swinchair egg-vorm" met ZWARTE frame en grijze kussens totaal heel goedkoop ,nl. 63 Euro. Nadat het zo lang duurde heb ik hun tracking app. geraadpleegd en viel van verbazing praktisch van mijn stoel : mijn bestelling is veranderd in "cushions only" in het zwart (trouwens nu ook op de website overal veranderd!!het beeld is nog steeds een ei-hangstoel maar overal is de specificatie veranderd alsook de prijs = nu ong. 20euro )en zou nu aankomen op 4 september.
Na 4 emails om hun erop te wijzen dat dit niet kan en ik trouwens voor kussens géén 63euro wil betalen ,wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd ,ook mij geld willen ze niet terugbetalen.
Hoe kan ik zulke fraudeurs aanklagen? hoe mijn geld terug?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Klarna AB schreef:
23 apr 2019 15:00
Beste forumleden,

We snappen dat er soms iets mis kan gaan, waardoor je aankoopervaring niet zo Smoooth verloopt. De berichten in deze feed gaan onder meer over Wish en Klarna, daarom vertellen we je graag wat meer meer over onze samenwerking met Wish en wat je kunt doen als je (een gedeelte van) je bestelling niet hebt ontvangen.

Wish is een platform dat Chinese verkopers de mogelijkheid biedt om hun producten rechtstreeks te kunnen verkopen. Klarna is één van de betaalmethoden die je kunt gebruiken om je bestelling bij Wish te betalen. De webwinkel, in dit geval Wish, is verantwoordelijk voor de kwaliteit en levering van bestelde producten.

Het kan voorkomen dat (een gedeelte van) je Wish bestelling niet ontvangt. Geef dit door aan de webwinkel zodat ze op de hoogte zijn en je verder kunnen hebben. Daarnaast adviseren we je om je Klarna-factuur te pauzeren, zodat je je in tussentijd geen zorgen hoeft te maken over je factuur. Klik op de volgende link voor meer informatie: https://www.klarna.com/nl/klantenservic ... n-ik-doen/.

Mocht je factuur door Wish zijn aangepast of als we meer informatie voor ons onderzoek nodig hebben, dan sturen we je een e-mail. Als je vragen hebt, dan kun je 24/7 contact met ons opnemen via onze chat. Bel je liever? Dat kan natuurlijk ook; we zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 - 17.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur.

Een zonnige dag toegewenst!

Groet, Kayleigh
>>
Aangezien dit Topic gaat over Wish..
Ik heb hier toch wel zeer ernstige kanttekeningen bij.

Ik ben lange tijd enthousiaste koper geweest bij Wish, maar ik zie dit platform nu toch even anders.
Dit is ook de reden dat ik alleen nog op Wish kijk en koop, als ik iets nergens anders kan vinden.

Punt 1
Je kunt artikelen "kopen" volgens het "beperkte hoeveelheid deal". Ik heb dit ongeveer 50 keer uitgetest, en geen enkele keer is het product mij ook geleverd. Ik denk ook dat dit een "slinkse manier" is om het ogenschijnlijk aantal verkopen omhoog te krijgen.
Zonder dat de artikelen ook daadwerkelijk worden verkocht.

Punt 2
Ik heb artikelen (zoals meerdere mobiele telefoons) gekocht voor een zeer laag bedrag en geen enkele van deze telefoons is daadwerkelijk geleverd. (onder € 20,- per telefoon en wilde deze hebben voor een project)
Elke keer dat je navraag doet over deze aankoop, is Wish al heel snel om het artikel te annuleren en je geld terug te geven.
Zelfs als je daar NIET om hebt gevraagd en wel heel duidelijk aangeeft dat je de aankoop wilt ontvangen.
Zo blijven ze in deze aankoop de "behandeldatum" steeds naar achteren schuiven, tot je zelf reageert.
Dan krijg je niet je aankoop, maar je geld terug. ZONDER OVERLEG !!!

Punt 3
Er zijn behoorlijk veel "discutabele" items te koop aangeboden op Wish. Veel vals geld, verboden wapens en fake artikelen.
Er worden nep horloges aangeboden waarbij wordt verteld dat ze bijna niet van echt te onderscheiden zijn. Als ze het al melden!!
Euro's en Dollar biljetten, allemaal voor test doeleinden. (en wij ons maar afvragen hoe dat vals geld hier komt)
Aangifte hiervan helpt niet, want "daar kan de politie niets aan doen".

Punt 4
Veel artikelen zijn regelrechte oplichting. Vooral media dragers als USB sticks en SD cards.
Als je niet weet hoe je deze moet testen is de kans groot dat je denkt 512Gb ruimte te hebben, maar je data gewoon verdampt op de 32Gb media drager. De informatie in je verkenner laat ook gewoon 512Gb zien, terwijl je dit niet beschikbaar hebt, helaas.

Punt 5 (vermoedelijk heel herkenbaar voor vele.)
Als je de helpdesk wil contacten is dit geautomatiseerd (botje) en is je keuze dusdanig beperkt dat een oplossing HELEMAAL NIET mogelijk is. Dit botje maakt keuzes voor je en de vervolg opties zijn zo beperkt dat je niet verder komt.

De artikelen die wel worden verzonden en dus meestal ook wel (redelijk) snel aankomen zijn van redelijke kwaliteit.
En ik moet aangeven dat ik er ook wel (eens) mooie dingen heb gekocht.
Maar goed, in dit geval moeten de goede verkopers op Wish lijden onder de kwade en ook slechte organisatie van Wish.

Het zijn dus niet allemaal oplichters op Wish, maar oplichters kun je wel vinden op Wish!
En Wish doet er niet zo veel aan, die vinden het wel okay zo.

Tip
Ook zijn artikelen veelal goedkoper te vinden op Ali of Ebay.

Ik ben dus voor 95% wel klaar met Wish en kom er zeer sporadisch nog even kijken voor wel betrouwbare en eigenaardige dingen.
Meer eigenlijk niet.

Andrebakker1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2020 10:54

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Andrebakker1 »

Wish lijkt mij niet de meest betrouwbare webshop. Er is ook geen controle op de bestellingen.
Ik winkel het liefst veilig bij webshops waar ik achteraf mag betalen. Dat zijn van die webshops met Afterpay en Klarna.
Volgens mij werkt aliexpress daar tegenwoordig ook mee.

Chefstef
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2020 15:34

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Chefstef »

Wish is net zo betrouwbaar als aliexpress. Waarschijnlijk krijg je de producten wel na een maandje, maar misschien ook niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door mahadma »

Meestal is wish betrouwbaar als je geduld hebt, maar vaak krijg je niet het bestelde. Een loterij dus.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je Vaak niet krijgt wat je besteld hebt, hoe kan Wish dan volgens jou in vredesnaam betrouwbaar zijn...?

JurjenB.
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:21

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door JurjenB. »

Net een bestelling geplaatst voor een externe harddisk van 7 TB (dacht ik). Pas toen ik betaald had zag ik dat er in kleine letters linksonderin het scherm staat "Wordt geleverd zonder HDD", zonder harddisk dus. Hadden ze best wel veel zichtbaarder erbij mogen zetten! Daarnaast heb ik betaald maar wordt mijn bestelling niet bevestigd, sterker nog, die 'ligt' nog altijd in mijn winkelwagentje. Direct een aantal klachten ingestuurd, en hoop binnen de belachelijk lange termijn van 3 werkdagen een antwoord te krijgen. Hoe het ook afloopt, bestellen doe ik er NOOIT meer.

Holiday
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:54

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Holiday »

Ik heb Wish geblokkeerd, komt bij mij niet betrouwbaar over.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Van de week weer paar zendingen gehad van Wish, prima verlopen, wel geduld hebben maar met Wish evenveel problemen als met Alie, Ebay, Joom, gearbest etc etc.

baylamoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2014 00:11

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door baylamoon »

Ik had de bestelling niet van tevoren betaald uit voorzorg maar kreeg geen retourlabel voor een jasje wat te klein was na drie weken soebatten met de klantenservice en heb toen de rest van de order gecanceld en mijn account opgeheven; tóch zijn ze spullen blijven sturen die ik niet wilde.
Ik heb deze terug op de brievenbus gedaan en dacht dat het daar mee klaar was.
Pasgeleden kreeg ik ineens incasso kosten van bureau Klarna aan mijn broek, toen heb ik de incassokosten netjes betaald en het jasje en ze zouden de zaak ‘on hold’ zetten en mijn betalingsverplichting opschorten tot ik er met Wish uit was...

Vandaag kreeg ik een nieuwe aanmaning tegen alle afspraken in en wilde ik inloggen en toen lukte dat opeens niet bij Klarna!

Ze hadden mijn chat functie op blokkeer gezet!

Om gerechtelijke deurwaarderskosten te voorkomen moest ik dus in één keer alles betalen, beide bedrijven hebben me dus gejonast en ik ben nu dus €97.- kwijt voor een plastic jasje wat te klein is.
😡👿😡👿
Lekker dan dat is twee weken boodschappengeld als arbeidsongeschikte chronisch zieke. 😢

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat u een arbeidsongeschikte chronisch zieke bent is natuurlijk helemaal niet relevant.

U hebt niet de juiste procedure gevolgd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Koop geen troep uit China. Scheelt een hoop gezeur en is beter voor het milieu.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Bob Schurkjens schreef:
21 nov 2020 01:09
Koop geen troep uit China. Scheelt een hoop gezeur en is beter voor het milieu.
>>
Volgens mij komt bijna al jouw troep ook uit China en omstreken!

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Bob Schurkjens schreef:
21 nov 2020 01:09
Koop geen troep uit China. Scheelt een hoop gezeur en is beter voor het milieu.
Te kort door de bocht, veels te kort zelfs. Ben geen dief van mijn eigen portomonee natuurlijk en ben ook geen moraalridders dat zonder mijn Chinese bestellingen het milieu veel beter af is.

Prima bestellingen bij Wish, Alie, Joom, gearbest etc etc etc.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb het verkeerd geformuleerd. Bedoelde eigenlijk te zeggen: Aliexpress, Wish etc.

Er zijn natuurlijk ook prima spullen van Chinese makelij.

vERHAAR D
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2020 12:02

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door vERHAAR D »

:twisted: Ik heb de stap genomen om een aangeboden artikel ,toolbox voor € 11,46 , te bestellen. prijs voor het product erg aantrekkelijk. Alleen bij levering bleek dat de 1pc toolbox die ik dacht besteld te hebben maar een sleutel was. dat was nou echt wel een klein ding voor de prijs waar ook nog eens €4,- leverkosten bij kwam.
De aanbieding op de site was echt niet duidelijk dus ik zou iedereen aanraden als je wil bestellen... lees en bekijk de aanbieding nauwkeurig.
De klantendiens Wish antwoord snel maar alleen electronish en stuurt de in circels rond.
Wish... NOOIT MEER :mrgreen:

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vERHAAR D schreef:
28 dec 2020 12:15
:twisted: Ik heb de stap genomen om een aangeboden artikel ,toolbox voor € 11,46 , te bestellen. prijs voor het product erg aantrekkelijk. Alleen bij levering bleek dat de 1pc toolbox die ik dacht besteld te hebben maar een sleutel was. dat was nou echt wel een klein ding voor de prijs waar ook nog eens €4,- leverkosten bij kwam.
De aanbieding op de site was echt niet duidelijk dus ik zou iedereen aanraden als je wil bestellen... lees en bekijk de aanbieding nauwkeurig.
De klantendiens Wish antwoord snel maar alleen electronish en stuurt de in circels rond.
Wish... NOOIT MEER :mrgreen:

Soms staat inderdaad de omschrijving niet echt duidelijk maar ik lees bij twijfel meerdere keren door alvorens ik echt bestel.
Elektronisch is gewoon een script wat wordt voorgeschoteld, heb er niet echt slecht ervaringen mee, kreeg bij problemen direct Wish tegoed.

Al deze chinese sites hebben wel wat. Blijft opletten geblazen

ManonTriquart
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jan 2021 11:20

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door ManonTriquart »

Levertijden zijn belachelijk lang

Slechte kwaliteit.

Plaats reactie