LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met Joba online. Afgelopen zondag heeft mijn moeder een stepje besteld en deze gelijk betaald met overboeking naar het girorekeningnummer van Joba online. Het lijkt mij dat het er dan maandag wel opstaat.

Nu staat nog steeds de orderstatus op ( wachten op betaling) mijn moeder heeft al div keren mailtjes gestuurd en we hebben geprobeerd te bellen maar het telefoonnummer is om technische redenen niet bereikbaar.

Ik begin eigenlijk wel argwaan te krijgen van deze online shop. We hebben net weer een mail gestuurd dat wij ze verzoeken om het stepje voor zaterdag op te sturen en als we deze dan niet binnen hebben willen wij binnen 3 dagen ons geld terug.
Maar aangezien ze toch nergens op reageren...

Wat kunnen wij nog verder doen?

Gr Sabrina
Laatst gewijzigd door sabskie op 09 sep 2011 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het probleem is dat een webshop wettelijk gezien 30 dagen de tijd heeft om te leveren. Pas daarna kun je stappen ondernemen.

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

Oke dan weten wij dat iig.

This natuurlijk wel raar dat ze het geld allang gehad moeten hebben en dus dan de order op betaling ontvangen had moeten staan.

Daarbij reageren ze ook niet op mail en de telefoon doet het bij hun ook niet.
Dan ga je nog wel een keertje nadenken of deze webshop wel helemaal pluis is...

MAXIEM

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sabskie

Het blijft natuurlijk wél zo dat juridisch gezien een webshop goed en gemakkelijk bereikbaar moet zijn en een bezoekadres moet vermelden op de site en dat heeft helemaal niks te maken met het wettelijke voorschrift om binnen 30 kalenderdagen te moeten leveren.

Maxiem.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sephora30 »

MAXIEM schreef:sabskie
en een bezoekadres moet vermelden op de site

Maxiem.
Staat gewoon op de site hoor.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Deze webshop heeft wel contactinfo op de site staan, en is ook bij kvk (dit staat niet op de site)bekendhttp://www.jobaonlineshop.nl/meer_infor ... ntact.doc/ Verder ook aangesloten bij een webshop keurmerk.
Lijkt me niets mis mee, ik zou er wel durven bestellen (nee, ik werk er niet en hem geen aandelen)
Verder staat er :
Bestelling bekijken?

Uw bestelling kunt u nu terugvinden in "mijn account" boven aan de website. Deze pagina is enkel te bekijken als u ingelogd bent. Hier kunt u de status van uw order zien zodat u precies weet wanneer deze verzonden is. Vervolgens zal binnen gemiddeld 1 tot 3 werkdagen uw bestelling (afhankelijk van wat u besteld heeft en of het artikel op voorraad is) op het afleveradres worden aangeboden. U krijgt tevens van de pakketdienst (DPD of Selectvracht) een e-mail met een link waar u de verzendstatus kunt volgen.

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

Die 3 werkdagen zijn natuurlijk al lang voorbij. Het gaat ons er ook om dat zij niet telefonisch bereikbaar zijn en dat zij niet reageren op mail.

En onze bestelling staat nog steeds op ( wachten op betaling). Wij vinden het gewoon raar.

MAXIEM

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Zeg ik dan dat het niet op de site staat?

Maxiem.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door bprosman »

Afgelopen zondag heeft mijn moeder een stepje besteld en deze gelijk betaald met overboeking naar het girorekeningnummer van Joba online. Het lijkt mij dat het er dan maandag wel opstaat.
Zondag overmaken dan is Maandag nog niet 1 werkdag. Is het van Giro naar Giro gegaan ? Van bank naar Giro kost namelijk een dag of 3. Dus zou het vandaag pas binnen moeten komen daar.

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

Het is van Giro naar Giro gegaan. Dus ze hebben het al lang binnen.

Maar het gaat ook om het feit dat zij niet op mail reageren. En als je dan referenties via google gaat zoeken dan lees je ook een hoop negatieve reacties.
This de eerste keer dat mijn moeder iets via internet besteld, en vind het echt sneu voor haar dat het dan zo moet lopen.

harley1997
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2011 10:50

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door harley1997 »

hallo.
ik zie dat er mensen zijn die hun vraagtekens hebben bij joba online / lg motos
ik ben al vanaf juni bezig om mijn bestelling te krijgen tot op heden nog niets ontvangen.
als je er zelf niet achter aan gaat hoor je niets.

ik heb meerdere malen gebeld en gemaild en werd iedere keer afgewimpeld met de smoes dat de leverancier het niet kon leveren.
ik heb echter na aandringen van mijn kant een mail van ze gehad dat ze mijn bestelling zouden annuleren en het geld terug zouden storten.
nou tot op de dag van vandaag niet ontvangen.

ik heb vandaag gebeld en hoorde dat ze niet bereikbaar zijn en de vragen per mail zouden beantwoorden .
misschien ben te voorbaarig mar ik vrees dat ik mijn geld kwijt ben.
overweeg ook om aangifte te doen.

zijn er mischien nog meer mensen die al zo lang bezig zijn??

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

Gegevens over failliet Joba Outdoor-living
Datum uitspraak 7-9-2011
Insolventienummer alm.11.401
Griffie 0546 832765/727
Curator(s)

Naam mr. C.A.M. Luttikhuis (Carl)
E-mail adres [email protected]
Kantoor
Naam De Singel Advocaten
Adres Prinsestraat 1
7513AM Enschede
Telefoonnummer 053 4333552

Vandaag gevonden. 2 dagen geleden failliet gegaan!!!

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

Gebeld met de curator en we kunnen fluiten naar onze centen......

riakop
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:07

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door riakop »

ook ik heb dezelfde ervaring afgelopen zaterdag heb ik een kinderfiets en een achterzitje besteld bij joba onlineshop en dit betaald via ideal, maandag heb ik geprobeerd te bellen om te informeren of het op voorraad is ivm de verjaardag van mijn kleindochter gisteren er stond bij als het op voorraad is volgt de volgende dag levering anders 1-5 werkdagen, maar volgens de site en de telefonisch antwoordapparaat is er een telefoon en internetstoring nu duurt dit al de hele week en ook op mijn emails en fax wordt niet gereageerd. ik heb de buurman gebeld van het bedrijf en die gooide meteen de hoorn erop dus nu vertrouw ik het helemaal niet meer, de afstand Oldenzaal - Vlaardingen is wel erg ver om er even naar toe te rijden want bestaat het bedrijf nog wel? Ik denk dat ik mijn 178 euro's kwijt ben

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

Zie bericht dat ik eerder heb getypt. Heb curator gesproken en kleine kans dat we ons geld nog terug krijgen. We moeten een vordering sturen naar het curatorkantoor en dan worden wij op de hoogte gehouden.

harley1997
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2011 10:50

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door harley1997 »

ja mensen u kunt een vordering indienen bij het advocaten kantoor.
ik heb marktplaats ook voor de zoveelste keer gemaild dat het niet goed gaat met dit bedrijf hoop dat ze er nu wel iets mee doen.
had dit al eerder gedaan maar er gebeurde niets.
de advertentie`s bleven gewoon ongewijzigd staan.
sterkte met elkaar.

ga er van uit dat ik mijn bijna tweehonder eurie kwijt ben
als we het nog wel krijgen hebben we een meevaller

waar ik alleen niet over kan is dat ze je gewoon bedonderen en je willens en wetens je geld in principe af stelen.

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

ik ben het helemaal met je eens, vooral omdat er iemand hier ook al had geschreven dat diegene vanaf juni al op zijn spullen wacht...

Ik vind dit echt niet normaal meer. Wij moeten al rondkomen van een klein minimum (dat even terzijde) en dan is 40 euro een hoop geld wat we nu gewoon kwijt zijn.

This dat oldenzaal niet in de buurt ligt anders ...........................

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

Ik kan het gewoon niet van mij afgooien. Ik ben zo kwaad !!!!!!

Nu is de site niet meer online en staat dit er....

Joba Outdoor-Living is woensdag 07 september j.l. door de rechtbank te Almelo failliet verklaard.

Na al het mogelijke gedaan te hebben was een faillissement helaas onafwendbaar.

De directie betreurt dit ten zeerste en biedt alle gedupeerden dan ook haar oprechte excuses aan.

Alle gedupeerden worden in de loop van volgende week persoonlijk middels een schrijven op de hoogte gebracht, het heeft momenteel geen zin om verdere informatie proberen te bemachtigen aangezien die nog niet voorhanden is.

Maria166
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:46

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door Maria166 »

Deze kreeg ik vandaag in mijn postvak.
Ik weet wel zeker dat we kunnen fluiten naar ons geld en dan te weten dat dit al maanden aan de gang is.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

deze heb ik ook idd gehad...... Eng wijf is het. 500 mensen zijn er genaaid door haar. Trut dat het er is....

Gesloten