Jouwtech.nl welk keurmerk is dit?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
thecure

Jouwtech.nl welk keurmerk is dit?

Ongelezen bericht door thecure » 27 okt 2018 22:06

Ik wilde wat bestellen op 'jouwtech.nl' maar vertrouw het toch niet helemaal.
Ze zeggen samen te werken met bol.com, maar op hun site geen telefoon nummer.

Ook staat er onderaan een keurmerk, maar voor mij niet bekend welke. Heb gegoogled naar keurmerken, maar de bekende verschillen allemaal van dit logo.

Lijkt me geen frisse zaak of heb ik het mis?

NeoDutchio
Beste antwoord
Gekozen door thecure

Re: Jouwtech.nl welk keurmerk is dit?

door NeoDutchio » 27 okt 2018 22:42

Geen telefoonnummer en enkel werkzaam van 16:00 tot 19:00u. Volgens hun site zitten ze op de Einsteinweg 17 Hellevoetsluis, maar na even zoeken kom je bij de KVK uit op de Octaafstraat 7 in Hellevoetsluis. Dit is gewoon een woonhuis.
Het webwinkel keurmerk is een loze link, je komt gewoon weer op de startpagina uit. Als ik google op webwinkel keurmerk krijg ik geen hits, bestaat dit keurmerk wel?
Aan de recensies te zien worden de aanstekers snel verzonden, op de telefoonhoesjes moet erg lang gewacht worden. Volgens de KVK handelt deze persoon ook in aanstekers, dus kan best zijn dat hij middels dropshipping andere spullen verkoopt.

Er is dan wel weer een up to date facebookaccount.

Maar goed, al met al zou ik er mijn vingers niet aan branden. Lijkt te veel op een hobbiest die dit naast zijn werk erbij doet.
NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 27 okt 2018 22:42

Geen telefoonnummer en enkel werkzaam van 16:00 tot 19:00u. Volgens hun site zitten ze op de Einsteinweg 17 Hellevoetsluis, maar na even zoeken kom je bij de KVK uit op de Octaafstraat 7 in Hellevoetsluis. Dit is gewoon een woonhuis.
Het webwinkel keurmerk is een loze link, je komt gewoon weer op de startpagina uit. Als ik google op webwinkel keurmerk krijg ik geen hits, bestaat dit keurmerk wel?
Aan de recensies te zien worden de aanstekers snel verzonden, op de telefoonhoesjes moet erg lang gewacht worden. Volgens de KVK handelt deze persoon ook in aanstekers, dus kan best zijn dat hij middels dropshipping andere spullen verkoopt.

Er is dan wel weer een up to date facebookaccount.

Maar goed, al met al zou ik er mijn vingers niet aan branden. Lijkt te veel op een hobbiest die dit naast zijn werk erbij doet.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 28 okt 2018 08:38

Op zich heb ik er geen problemen mee als een webwinkel door een 'hobbyist' wordt gerund. Je moet immers ergens beginnen en niet iedereen kan zomaar in één keer zijn oude baan opgeven en zich volledig op een onzekere webwinkel richten.

Wat erger is, is dat er een nep keurmerk wordt gebruikt. Daarmee creëer je op zijn minst de schijn van een malafide bedrijf. Ik zou daarop afhaken.

Als je wel iets wilt bestellen, dan zou ik dat via PayPal betalen. Daarmee heb je in elk geval meer zekerheid voor je betaling dan bij een gewone Ideal betaling

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 28 okt 2018 08:58

Deze website wordt beheerd door een jonge scholier, die dit als een soort hobby doet.
Even doorzoeken en je vindt zijn naam.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 28 okt 2018 09:10

Dat zie ik zelf niet als een probleem. Zo is Ben Woldring ook begonnen...

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 28 okt 2018 10:02

kweenie schreef:
28 okt 2018 09:10
Inderdaad, zo zijn veel nu grote bedrijven ook begonnen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 28 okt 2018 10:18

kweenie schreef:
28 okt 2018 09:10
Volgens mij verzon hij niet een eigen keurmerk en had hij geen foutief adres staan op de homepage. Ik zou de gok niet wagen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 28 okt 2018 10:36

Klopt, daar zijn daarom ook redenen waarom ik dat niet zou kopen. Dat het om een scholier gaat die dit in zijn vrije tijd erbij doet zou voor mij dus geen argument zijn.

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 29 okt 2018 06:36

Bedankt voor jullie reacties. Ga er inderdaad niet bestellen. Teveel rode seinen ;-)

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy » 29 okt 2018 13:11

Geen idee wat je op die site nodig hebt, maar het is allemaal Chinees spul wat met gigantische marges doorverkocht wordt. Even zoeken op websites als Aliexpress of Banggood en je hebt het voor een stuk minder :-)

jelle.van-den-bos

Ongelezen bericht door jelle.van-den-bos » 03 okt 2019 01:55

Beste Forum Bezoekers,

Ik ben Inderdaad de eigenaar van JouwTech.nl Wij zijn een keurige opstartende Website en daarom vindt ik het vreemd . dat wijin een kwaaddag licht worden gezet door internet gebruikers die onze website nog nooit hebben bezocht. Als beginner verstuur je nog wel eens een pakketje een dag te laat en gaat er wel eens een klein dingetje fout maar daarom ben je ook een ''Beginner'' Inmiddels verwerken wij ca 800 tot 1000 orders per maand op JouwTech.nl - JouwVape.nl en via Bol.com Kortom zijn wij niet meer de kleine webshop van toen en staan wij open voor nieuwe klanten!

Mocht u ons echt niet vertrouwen dan bent u altijd welkom bij ons nieuwe kantoor voor een Kopje koffie!
Adres: Christiaan Huygensweg 6C
KVK: 69602999

Vragen? Mail mij gerust :) [email protected] :D

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 03 okt 2019 11:24

jelle.van-den-bos schreef:
03 okt 2019 01:55
Ik ben Inderdaad de eigenaar van JouwTech.nl Wij zijn een keurige opstartende Website en daarom vindt ik het vreemd . dat wijin een kwaaddag licht worden gezet door internet gebruikers die onze website nog nooit hebben bezocht.
Ik zou het bericht anders begonnen zijn dan meteen op deze gronden reageren.

Dat het een beginnende webshop betreft is helemaal niet erg. Je wordt ook zeker niet in een kwaad daglicht gezet hier. Je site wordt kritisch bekeken door een groep mensen op een forum die al veel malafide webshops voorbij hebben zien komen. Je kunt hier ook je lering uit trekken in plaats van meteen beschuldigen dat mensen een oordeel vellen zonder te kijken.

Starters moeten ergens beginnen, maar in ieder geval moeten ze net als de "groten" de regels hanteren. Dat je een dag niet in de gelegenheid bent om een pakketje te versturen is geen probleem, maar claim dan niet "vandaag besteld, morgen in huis" als je dat niet kunt garanderen. Als je een keurmerk plaatst op je site, zorg dan dat dit een geldig keurmerk is, want dat keurmerk dat er stond sloeg nergens op, en is ook gewoon simpelweg niet toegestaan. Overigens staat dat keurmerk er nu niet meer op, dus niets meer aan het handje daarmee. Verder is de regel ook dat je je contactgegevens op de site hebt staan, er stond geen telefoonnummer. Dat mag niet, je bent verplicht om dit op de site te vermelden, is gewoon in de wet vastgelegd.

Maar fijn dat je gegroeid en geleerd hebt, dat is goed om te horen. Ik zie dat je ook een telefoonnummer op je site hebt staan, of in ieder geval in je algemene voorwaarden hebt opgenomen.

Wel een tip, artikel 6.4 en artikel 8.1 spreken elkaar tegen. En dat wat in 6.4 staat mag niet geëist worden, wel gevraagd. :wink:

En nog een tip, zorg dat je de producten die je aanbiedt ook voorlegd aan je aansprakelijkheidsverzekering. Ik zie dat je e-sigaretten verkoopt. Er gaan op dit moment nogal wat verhalen rond over de eventuele mogelijke schadelijkheid van dergelijke producten, pas op dat je gedekt bent bij een eventuele claim voor aansprakelijkheid.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 03 okt 2019 12:22

Ik zou toch nog steeds op mijn hoede zijn:

- de bekende nep plugin die om de 3 seconden simuleert alsof er iemand net iets gekocht heeft (die ligt er echt te dik bovenop om nog iemand in te laten trappen.)
- het door jou genoemde adres staat gewoon op funda te huur?
- het door jou genoemde adres is een ander adres dan vermeld op je eigen site?
- de 9,4 als klantenbeoordeling die geclaimed wordt is nergens terug te vinden, alleen slechtere cijfers?
- adverteren met partner van bol terwijl de link aangeeft dat je geen partner meer bent?
- 800 tot 1000 bestellingen per maand? Tsja, zolang je het zelf geloofd.
- nog steeds alleen bereikbaar van 16.00-19.00 terwijl er met dat soort aantallen toch veel werknemers rond moeten lopen voor orderpicking.

Overigens helemaal niets mis met een startup of jonge ondernemer. Maar maak jezelf niet 50x groter dan je bent. 2 a 3x is een mooi getal om nog geloofwaardig over te komen. Daarboven gaat het in je nadeel werken.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 03 okt 2019 13:20

fonsflons schreef:
03 okt 2019 12:22
Ik zou toch nog steeds op mijn hoede zijn:
Nu je het zo zegt ben ik ook nog even wat verder gaan kijken, en inderdaad. Je hebt een goed punt. Het heeft mij in ieder geval wel bewogen om toch eens wat dieper er op in te gaan.

Retourvoorwaarden:
Het product bevindt zich in de originele verpakking die nog helemaal compleet en heel is.
Dat laatste mag je niet eisen, of je moet zorgen voor verpakkingen waar het product uit kan, zonder de verpakking kapot te maken.
Uw retour wordt afgeleverd bij ons magazijn. Zijn zullen uw retour in behandeling nemen en kijken wat er aan de hand is. Nadat er een gepast oplossing is, wordt uw order gebracht naar de klantenservice die uw retour verder afhandelt en de oplossing uitvoert. Het gehele proces duurt ongeveer 30 dagen in totaal.
Bij een retour is er toch maar 1 gepaste oplossing? Geld terug, en dit hoort niet "ongeveer" 30 dagen te duren.

Ook wordt hier met hele dure woorden gesproken over "ons magazijn" en "de klantenservice". Alsof dit 2 afdelingen zijn, laat staan dat er andere personen werken.

Volgens de informatie bij de KVK is er 1 persoon werkzaam, iets wat gewoon onmogelijk is bij meer dan 800 orders per maand. Dat zijn er 200 per week, gerekend op werkdagen is dat dus 40 per dag. Als ik kijk naar de gemiddelde hoeveelheid handelingen die een magazijnmedewerker kan doen zou ik hier al minimaal 2 man personeel in het magazijn verwachten. 800 orders per maand betekent dus ook dat er zoveel voorraad moet zijn, dus ook een gelijke ontvangst van goederen qua voorraad en de afhandeling van retouren.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 03 okt 2019 13:29

berndv schreef:
03 okt 2019 11:24
....Ik zou het bericht anders begonnen zijn dan meteen op deze gronden reageren.
Ik ook. Maar dat komt nog wel over een paar jaar, als een gelikte afdeling 'webcare' deel uitmaakt van de organisatie.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 03 okt 2019 14:05

Dropshipping kun je thuis aan je laptop na school van 16:00 tot etenstijd 19:00.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 03 okt 2019 14:56

Dat is uiteraard duidelijk, echter met het geclaimed order aantal heb je of een eigen voorraad via fullfilment danwel in eigen beheer. En bij het eerste heb je geen loods nodig, en bij het tweede kun je geen grote loods betalen met dergelijke lage marges.

25 bestellingen per dag uit voorraad vraagt bij veel producten een grote opslag, verpakkingsmateriaal en logistiek. En gezien het allemaal china spul is met moordende concurrentie ga je dat nooit verkopen via een dergelijke knullige website (no offence.) Dan hou je bol.com over, maar daar zijn ze kennelijk oftewel niet meer actief op, en mocht het wel zo zijn dan gaat je grootste deel van de marge naar bol.

1+1 = broodje grootspraak.

Op zich niets mis mee. Jezelf verkopen is altijd beter dan jezelf omlaag praten. Zorg er dan alleen wel voor dat je beweringen niet binnen 3 minuten volledig onderuit gehaald kunnen worden. Ik ken zelf heel wat internet ondernemers en hoewel veel mensen denken dat je even snel een webshopje op kunt zetten om binnen te lopen kost het in de praktijk echt veel geld om dat netjes te kunnen doen en daarmee enigzins overlevingskans te hebben.

Die droomverhalen van verkopen via bol zijn ook onzin natuurlijk. Dat lukt maar enkele en als je al succesvol bent zonder productie in eigen beheer neemt bol het gelijk van je over. Ben je van je eigen site afhankelijk dan betaal je je of blauw aan advertising of je moet een talent in seo zijn. En in het geval van het laatste weet je hoe computers werken en zul je nooit een dergelijke website neerzetten.

Maar goed, ik heb liever ondernemende jongeren in de maatschappij dan doelloze hang jongeren, dus wat dat betreft gun ik deze persoon echt alle succes van de wereld. Vallen en opstaan, steeds wat beter worden, leren van je fouten is onbetaalbaar.

Zorg voor wat financiele reserve zodat je bij problemen klanten direct kunt bedienen (30 dagen bij een retour met een kulverhaal bespaart je 4 euro maar kost je op lange termijn je bedrijf) en zie het als een hobby. Een hobby die als je het goed en netjes aanpakt kan uitgroeien tot heel misschien een echt bedrijf. Hobbies kosten geld, en educatie ook. Fantastisch als je dat kunt combineren. Je leert en bouwt, een gedeelte wordt gedekt door inkomsten. Normale baan ernaast, de een rijdt motor, de ander speelt met radiografische auto's en een derde runt een webshopje. Top! Zonder groot startkapitaal moet je het gewoon doen door klein (en correct!!) te beginnen en zien waar het schip strand. Niet iedereen wordt met een gouden lepel in de mond geboren en sommige moeten er gewoon hard voor werken. Voor zover ik zie (en hoop) valt deze persoon onder de laatste categorie. En daarmee wens ik hem dus oprecht zoals eerder gezegd alle succes toe.

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 03 okt 2019 19:02

jelle.van-den-bos schreef:
03 okt 2019 01:55
Beste Forum Bezoekers,

Ik ben Inderdaad de eigenaar van JouwTech.nl Wij zijn een keurige opstartende Website en daarom vindt ik het vreemd . dat wijin een kwaaddag licht worden gezet door internet gebruikers die onze website nog nooit hebben bezocht.
Ik ben de TS en heb je zeker niet in kwaad daglicht gezet. Ik vroeg me alleen af of deze webwinkel betrouwbaar is. Er stond een vreemd keurmerk op, dat moet je zelf ook beamen dat dit niet klopte en deze niet bestond!

Verder hebben de anderen alles gezegd en daar sluit ik mij bij aan.

Willemutrecht

Ongelezen bericht door Willemutrecht » 07 okt 2019 21:39

Beste Jelle - Ik heb wel je website bezocht en op 4 mei een telefoonhoes besteld. Echter tot op heden niets ontvangen en ondanks mijn verzoek tot annulering is het aankoopbedrag ook niet teruggestort. :!:

Kijk je de order FAC04384 nog even na. :oops:

Dank voor een spoedige reactie

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 » 08 okt 2019 13:19

4 mei besteld, half jaar later bijna nu... lijkt mij persoonlijk dat dan de tijd om vriendelijk te blijven ruimschoots voorbij is...

Plaats reactie