LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door bourks »

hallo,

een tijdje geleden hebben wij 2 kaarten besteld voor een evenement in de buurt. dit ging om eerste rang kaarten.
bij het evenement aangekomen was het behoorlijk druk, zeg maar gerust een dikke chaos. Bij binnenkomst bleek dat er geen stoelnummers waren, maar alleen maar rang 1, 2 en 3. Overal stonden stewards om de kaarten te controleren. Elke keer als we bij een rang 1 ingang kwamen bleek dat dat stuk van rang 1 vol was. Het bleek dat er geen enkele stoel meer op rang 1 was. Wij zijn toen samen ( met veel meer mensen ) op een stuk tribune in de hoek geplaatst, wat rang 3 was. De lol van de show was er behoorlijk af.

ik heb geklaagd bij ticketpoint en mijn geld terug geclaimd omdat hun niet hebben kunnen leveren waar ik voor betaald heb. Ze bieden mij op een volgende show 25 % korting, en aangezien ik de show wel uitgekeken heb, gaan ze niet over tot terugbetaling.

Heeft ticketpoint in deze gelijk?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waren alle plaatsen op rang 1 vol, of ben je maar ergens anders gaan zitten omdat je geen plaats kon vinden? (bijvoorbeeld omdat de voorstelling begon)

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door bourks »

bij elke rang 1 ingang werden we door stewards / controleurs doorgestuurd naar de volgende rang 1 ingang, tot we alle tribunes gehad hadden en door de laatste stewards naar rang 3 werden gestuurd omdat er geen enkele stoel op rang 1 meer was

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door bourks »

Iemand een idee wie hier gelijk heeft ?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door 16again »

bourks schreef:ik heb geklaagd bij ticketpoint en mijn geld terug geclaimd omdat hun niet hebben kunnen leveren waar ik voor betaald heb. Ze bieden mij op een volgende show 25 % korting, en aangezien ik de show wel uitgekeken heb, gaan ze niet over tot terugbetaling.
Logisch lijkt me als je gewoon het prijsverschil tussen rang 1 en 3 terug krijgt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door moederslink »

Als u de kaarten 1e rang ook echt gekocht en betaald heeft vind ik het een duidelijk verhaal: dan had u recht op deze 1e rang, dus dan is ticketpoint in gebreke.
Als ik zo lees dat het een dikke chaos was, vraag ik me af, of de stewards wel alles goed hebben gecontroleerd of hebben kunnen controleren ?
U bent wel blijven zitten, 3e rang , dus op zn minst moet dan het verschil gecompenseerd worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door crazyme »

Evenement in de buurt klinkt wat vaag. Dat kan circus Jopie zijn of vrienden van Amstel.

Wat waren de prijzen van de verschillende rangen ?

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door bourks »

het ging om een voorstelling van frisian proms

http://www.frisianproms.nl/

we waren royaal van te voren aanwezig, dus het was ook niet zo dat we te laat waren.
de prijzen waren

rang 1 42 euro pp
rang 2 37 euro pp
rang 3 32 euro pp

we hadden dus echt voor rang 1 gekozen en betaald.

op het moment dat wij bij alle rang 1 ingangen waren werd er streng gecontroleerd. of de rang 1 vol was door mensen met een andere kaart, of dat er teveel rang 1 kaarten verkocht waren weet ik niet. ( aangezien het parkeren ook chaotisch en drukker als ooit was, ga ik van het tweede uit)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou, rang 1 of rang 3 scheelt wel zo.n kleine € 200! Dan zou ook ik geen genoegen nemen met 25% korting op een volgende show. Er is dus iets goed mis gegaan ; ga er maar achteraan zou ik zeggen!
Succes!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door crazyme »

moederslink schreef:Nou, rang 1 of rang 3 scheelt wel zo.n kleine € 200! Dan zou ook ik geen genoegen nemen met 25% korting op een volgende show. Er is dus iets goed mis gegaan ; ga er maar achteraan zou ik zeggen!
Succes!
Reken nog eens een keertje en let dan op de spatie...

Het gaat om 10 euro verschil per kaart.

Het is niet correct, maar ik denk dat gasten onterecht op rang 1 zijn gaan zitten.
Er zijn altijd mensen die dat doen.

Niet correct maar niets meer aan te doen. Leer er mee leven ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door moederslink »

:oops: ja nu gezien, rang 1 etc etc , ik zag die 1 voor € 100 aan .., de 2 voor € 200 en de 3 voor € 300 .scheelt dus i.d.d €10 per kaartje . Te snel en niet wakker gereageerd. Sorry....
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 feb 2016 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is een overeenkomst tot stand gekomen voor rang 1 en dat is niet geleverd, dus geld terug. Er is geen overeenkomst tot stand gekomen voor rang 3, maar dat is wel geleverd. Ik vind dat hier wel iets voor betaald moet worden, maar dat dit bedrag niet perse gelijk hoeft te zijn aan de prijs die men daar zelf voor rekent. Hoe dan ook met een tegoedbon hoef je geen genoegen te nemen. Dat is gedwongen winkelnering.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door kokka »

je hoeft er misschien geen genoegen mee te nemen, maar 25% korting kan best wel eens een stuk gunstiger uitpakken als een paar euro terug.
dat je niet alles terugkrijgt lijkt me vrij logisch, omdat je dan gewoon weg had moeten gaan.
dat is net als in een restaurant je bordje leeg eten en dan vervolgens klagen dat het niet goed was.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

25% van 42 euro = 10,50 euro
42 euro - 32 euro = 10 euro
bourks schreef:rang 1 42 euro pp
rang 2 37 euro pp
rang 3 32 euro pp

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door kokka »

niet alle kaarten zijn 42 euro.
dus afhankelijk van de volgende boeking kan het voordelig zijn om 25% korting te krijgen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Er is een overeenkomst tot stand gekomen voor rang 1 en dat is niet geleverd, dus geld terug. Er is geen overeenkomst tot stand gekomen voor rang 3, maar dat is wel geleverd. Ik vind dat hier wel iets voor betaald moet worden, maar dat dit bedrag niet perse gelijk hoeft te zijn aan de prijs die men daar zelf voor rekent. Hoe dan ook met een tegoedbon hoef je geen genoegen te nemen. Dat is gedwongen winkelnering.
Je hebt het over 2 tientjes. TS heeft de voorstelling gezien, en zou dus 2 tientjes terug moeten krijgen.

Dan zijn er 2 mogelijkheden :

Of TS krijgt compensatie, of niet. En daar houdt het verhaal op. Omdat het maar over 2 tientjes gaat.

Of is het werk voor de nationale ombudsman ? Een geschillencommissie ? Rechter ? Kamervragen ?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

kokka schreef:niet alle kaarten zijn 42 euro.
dus afhankelijk van de volgende boeking kan het voordelig zijn om 25% korting te krijgen.
TS had de duurste kaartjes.
crazyme schreef:Je hebt het over 2 tientjes. TS heeft de voorstelling gezien, en zou dus 2 tientjes terug moeten krijgen.
Die conclusie kun je niet trekken. De normale gang van zaken is als volgt: Je sluit een overeenkomst en spreekt daarin af welk bedrag je moet betalen en wat je daarvoor terug krijgt. Het bedrijf heeft dan een vordering ter grote van dat bedrag met de overeenkomst als rechtsgrond. Deze rechtsgrond ontbreekt.
crazyme schreef:Of TS krijgt compensatie, of niet.
Zo kun je natuurlijk overal op reageren. Een winkel levert een ondegelijk product en wilt iets doen of niet. Ga je naar de rechter?

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door bourks »

wij hadden de duurste kaartjes omdat we eens een keer weg waren wat niet vaak gebeurd, mijn vrouw wou hier graag heen zo geschiedde.

als ik op de derde rang had willen zitten, dan had ik uiteraard die kaarten wel besteld.

25 % korting op de show van volgend jaar? ik weet helemaal geen eens of ik volgend jaar wel weer hier heen wil..................

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door crazyme »

bourks schreef: 25 % korting op de show van volgend jaar? ik weet helemaal geen eens of ik volgend jaar wel weer hier heen wil..................
Welke opties heb je verder nog ?

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: kaarten gekocht, maar andere ( mindere) plekken gekregen

Ongelezen bericht door bourks »

crazyme schreef:
bourks schreef: 25 % korting op de show van volgend jaar? ik weet helemaal geen eens of ik volgend jaar wel weer hier heen wil..................
Welke opties heb je verder nog ?
verder niks dacht ik

Gesloten