LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan niet het goede adres invullen bij AliExpress

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dirk heuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2019 12:57

Kan niet het goede adres invullen bij AliExpress

Ongelezen bericht door Dirk heuvel »

Er is de afgelopen 6 maanden meerdere malen post van Aliexpress post voor mij zoek geraakt.
Na een paar dagen ven bellen en schrijven denk ik dat ik het probleem heb gevonden.

Er zit een grove fout in de ALIEXPRESS WEBSITE die er voor zorgt dat misschien wel duizenden mensen per jaar hun bestelling niet ontvangen.
Deze fout zit in het adresweringssysteem.
Je kunt niet HANDMATIG je woonplaats in typen
Want als je er op klikt krijg je een lijst met gemeenten waar je uit MOET kiezen
Ik woon in een piepklein dorpje in Súdwest Fryslân (Zuidwest Friesland) dat is de grootste gemeente van Nederland met honderden andere dorpjes en ook grotere woonplaatsen als Bolsward en Sneek.
Maar Súdwest Fryslân is het enige waar ik uit kan kiezen
MIjn adres wordt dan:

Pietje Puk
pietje Puk straat 13
1234AB Súdwest Fryslân
Nederland


HIER ZIT HET GROTE PROBLEEM
Omdat ik mijn plaatsnaam NIET zelf kan invullen blijft de post bij POSTNL vertraagd.
Dit komt omdat de postcode en woonplaats niet bij elkaar horen en er dan een woonplaats bij de postcode moet worden gezocht.
In het geautomatiseerd systeem gaat dit niet altijd goed, waardoor het opnieuw wordt ingevoerd en als het systeem de postcode niet kan lezen wordt het teruggestuurd.
Hierdoor ben ik het afgelopen half jaar al 6 verzendingen kwijt geraakt.
Als ik mijn plaats naam (DUS NIET DE GEMEENTE) maar zelf kan invullen:

Pietje Puk
Pietje Puk straat 13
1234AB Pietjepukdorp
<- de feitelijke plaatsnaam
Nederland


Op deze wijze kan deze hele procedure worden overgeslagen en kan ook de verzend tijd wel met een week worden verkort.
Zo kan de Aliexpress post zonder die na verwerking worden bezorgd.
Ik probeer al maanden het hoofd kantoor hier over te contacteren maar er is op geen enkele manier waar dan ook een bruikbaar e-mail of post adres van te vinden.
Het is in ieders belang dat dit wordt veranderd, niet alleen voor de klanten maar ook Aliexpress zelf omdat er dan duizenden minder retourzendingen of klachten hoeven worden behandeld.

Is er iemand die ook maar een idee heeft hoe ik dit op de juiste plaats kan krijgen ?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Kan niet het goede adres invullen bij AliExpress

Ongelezen bericht door Brainless »

Je hebt bij adres 2 vakken..
Eerste vak kun je je straat + huisnummer invullen.
2de vak je woonplaats.

Dan kun je gewoon bij city je gemeente invullen ... daarna is er een vak voor je postcode.
Dus op het adressticker komt dan te staan:
Naam
straat+nummer
woonplaats
Postcode
Gemeente

Alles komt bij mij gewoon aan.

ps:
Voor een goede verzending binnen Nederland is postcode + huisnummer voldoende, dus is je woonplaats eigenlijk niet nodig.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kan niet het goede adres invullen bij AliExpress

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik had hetzelfde probleem;

Adres aanpassen gaat meestal fout.
Gewoon 2e adres aanmaken en dat ging prima en wel foutloos.

Nu even met 3e adres getest....
Wadway, gemeente Medemblik en ik zou iets naar dat kerkje daar kunnen laten sturen!
Ik heb bewust geen provincie ingevuld, vermoedelijk zit daar het probleem in, na NH invullen kreeg ik alleen Medemblik en
dat is gelijk aan jou probleem...... gewoon nieuwe venster maken en je mag er zoveel maken als je wilt...
Oude zooi verwijderen kan ook.... dus je bent geen inwoner van Friesland meer!

Het is blijkbaar de Provincie die de fout veroorzaakte.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Kan niet het goede adres invullen bij AliExpress

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Als Provincie "Other" kiezen, dan kun je wel zelf de plaatsnaam invullen...

Gesloten