LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht klantenservice Coolblue over reparatie laptop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ebzensauce
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2020 17:50

Klacht klantenservice Coolblue over reparatie laptop

Ongelezen bericht door ebzensauce »

De scharnier van mijn notebook was stuk. Daardoor kon ie niet meer dicht. Ik heb m opengeklapt meegenomen naar de Coolblue winkel. De medewerker duwde de notebook vervolgens geforceerd dicht omdat deze anders niet verstuurd kon worden naar het reparatiecentrum. Hierdoor ging ook de behuizing en het scherm stuk.

Eerst ontving ik nog updates dat mijn notebook in reparatie was en zo snel mognelijk 'spik en span' bij mij terug zou komen. Toen kreeg ik een mail dat reparatie mij €111 zou gaan kosten, gezien de schade aan scherm en behuizing.

Ik meldde dat ik het niet eens was met de kosten en heb de telefonisch en per mail situatie uitgelegd. Coolblue meldde vervolgens dat mijn notebook vernietigd was omdat ik niet had gereageerd op het aanbod van reparatie tegen kosten.

Een lange mailwisseling volgde. Maar het resultaat was: we kunnen niks voor je doen.

Na een week van mailen (contact per telefoon is onmogelijk op 'dit niveau') meldde Coolblue medewerker Sandra: "....we waren toch duidelijk (dat we niks voor je kunnen doen?) Maar weet je wat? We hebben goed nieuws; je notebook is ineens toch niet vernietigd. We kunnen 'm ongerepareerd en met een kapot beeldscherm en behuizing naar je terug sturen zodat je een 'second opinion' kunt laten uitvoeren..."

Tja. Alles voor een glimlach.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Klacht klantenservice Coolblue over reparatie laptop

Ongelezen bericht door Smokey20 »

Wat zei de medewerker die de laptop beschadigde?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht klantenservice Coolblue over reparatie laptop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En is daar notitie van gemaakt dat die medewerker de behuizing heeft beschadigd?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klacht klantenservice Coolblue over reparatie laptop

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ebzensauce schreef:
28 okt 2020 18:23
Eerst ontving ik nog updates dat mijn notebook in reparatie was en zo snel mognelijk 'spik en span' bij mij terug zou komen. Toen kreeg ik een mail dat reparatie mij €111 zou gaan kosten, gezien de schade aan scherm en behuizing.
Die behuizing moest toch vervangen worden, immers was het scharnier defect. Een bedrag van € 111,00 voor een kapot scherm is wel extreem laag, vrijwel onmogelijk dat dit in dit bedrag zit.

Als je niet akkoord gaat met de reparatiekosten en/of onderzoekkosten dan mag Coolblue het apparaat vernietigen, hiermee ben je akkoord gegaan bij het afgeven voor reparatie.

Maar wat is nu precies het probleem nu nog? De laptop is toch niet vernietigd en je kunt een 2nd opinie laten doen?

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Klacht klantenservice Coolblue over reparatie laptop

Ongelezen bericht door lubeckdave »

ebzensauce schreef:
28 okt 2020 18:23
De scharnier van mijn notebook was stuk. Daardoor kon ie niet meer dicht. Ik heb m opengeklapt meegenomen naar de Coolblue winkel. De medewerker duwde de notebook vervolgens geforceerd dicht omdat deze anders niet verstuurd kon worden naar het reparatiecentrum. Hierdoor ging ook de behuizing en het scherm stuk.

Eerst ontving ik nog updates dat mijn notebook in reparatie was en zo snel mognelijk 'spik en span' bij mij terug zou komen. Toen kreeg ik een mail dat reparatie mij €111 zou gaan kosten, gezien de schade aan scherm en behuizing.

Ik meldde dat ik het niet eens was met de kosten en heb de telefonisch en per mail situatie uitgelegd. Coolblue meldde vervolgens dat mijn notebook vernietigd was omdat ik niet had gereageerd op het aanbod van reparatie tegen kosten.

Een lange mailwisseling volgde. Maar het resultaat was: we kunnen niks voor je doen.

Na een week van mailen (contact per telefoon is onmogelijk op 'dit niveau') meldde Coolblue medewerker Sandra: "....we waren toch duidelijk (dat we niks voor je kunnen doen?) Maar weet je wat? We hebben goed nieuws; je notebook is ineens toch niet vernietigd. We kunnen 'm ongerepareerd en met een kapot beeldscherm en behuizing naar je terug sturen zodat je een 'second opinion' kunt laten uitvoeren..."

Tja. Alles voor een glimlach.
het mooie van CoolBleu is dat ze heel vriendelijk en beleefd zijn als je normale vragen stelt ( via messenger ) . maar word het ingewikkelder dan merk je een verandering van toon , zelfs zo erg dat ze onbeschoft worden ! En op mijn vraag waarom Coolbleu zovele malen duurder is dan bij , bijvoorbeeld , bij een mediamarkt . dan geven ze als antwoord , de service meneer ! En dan vraag ik van leg dat eens uit wat die service inhoud ! En dat is nou 1 van die simpele vragen die zij niet kunnen uitleggen ! En dan word de stemming onbeschoft , en krijg je te horen , ik heb genoeg geantwoord meneer , en weg zijn ze ! CoolBleu is gewoon een arrogant zooitje , en ik zou daar nooit wat kopen ! laat mij dan maar naar een Mediamarkt of Bcc of wat anders gaan , maar niet naar dat zooitje van Coolbleu .

sake1987

Re: Klacht klantenservice Coolblue over reparatie laptop

Ongelezen bericht door sake1987 »

lubeckdave schreef:
02 nov 2020 13:09
ebzensauce schreef:
28 okt 2020 18:23
De scharnier van mijn notebook was stuk. Daardoor kon ie niet meer dicht. Ik heb m opengeklapt meegenomen naar de Coolblue winkel. De medewerker duwde de notebook vervolgens geforceerd dicht omdat deze anders niet verstuurd kon worden naar het reparatiecentrum. Hierdoor ging ook de behuizing en het scherm stuk.

Eerst ontving ik nog updates dat mijn notebook in reparatie was en zo snel mognelijk 'spik en span' bij mij terug zou komen. Toen kreeg ik een mail dat reparatie mij €111 zou gaan kosten, gezien de schade aan scherm en behuizing.

Ik meldde dat ik het niet eens was met de kosten en heb de telefonisch en per mail situatie uitgelegd. Coolblue meldde vervolgens dat mijn notebook vernietigd was omdat ik niet had gereageerd op het aanbod van reparatie tegen kosten.

Een lange mailwisseling volgde. Maar het resultaat was: we kunnen niks voor je doen.

Na een week van mailen (contact per telefoon is onmogelijk op 'dit niveau') meldde Coolblue medewerker Sandra: "....we waren toch duidelijk (dat we niks voor je kunnen doen?) Maar weet je wat? We hebben goed nieuws; je notebook is ineens toch niet vernietigd. We kunnen 'm ongerepareerd en met een kapot beeldscherm en behuizing naar je terug sturen zodat je een 'second opinion' kunt laten uitvoeren..."

Tja. Alles voor een glimlach.
het mooie van CoolBleu is dat ze heel vriendelijk en beleefd zijn als je normale vragen stelt ( via messenger ) . maar word het ingewikkelder dan merk je een verandering van toon , zelfs zo erg dat ze onbeschoft worden ! En op mijn vraag waarom Coolbleu zovele malen duurder is dan bij , bijvoorbeeld , bij een mediamarkt . dan geven ze als antwoord , de service meneer ! En dan vraag ik van leg dat eens uit wat die service inhoud ! En dat is nou 1 van die simpele vragen die zij niet kunnen uitleggen ! En dan word de stemming onbeschoft , en krijg je te horen , ik heb genoeg geantwoord meneer , en weg zijn ze ! CoolBleu is gewoon een arrogant zooitje , en ik zou daar nooit wat kopen ! laat mij dan maar naar een Mediamarkt of Bcc of wat anders gaan , maar niet naar dat zooitje van Coolbleu .
Denk dat het zuigen wat je doet bij de klantenservice van CoolBlue ook niet in je voordeel werkt.
Waarom zulke vragen?
Je hoeft er niet te kopen, je geeft zelf al aan dat je voorkeur naar andere bedrijven gaat en het mooie in Nederland is dat je zonder je te verantwoorden hier naar toe kan gaan.
Maar nu terug naar topic, heb je laten noteren en bewijs verzameld dat de medewerker het product heeft beschadigt?

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Klacht klantenservice Coolblue over reparatie laptop

Ongelezen bericht door Radar »

NeoDutchio schreef:
19 dec 2020 12:18

Even buiten de discussie om
Volgens mij zegt dit genoeg over het offtopic-gehalte van de berichten die volgden. Het bericht had beter in een apart topic geplaatst kunnen worden, dus ik geef jullie nog een kans om er een normale discussie van te maken in een nieuw topic: webwinkels-f69/pakket-van-coolblue-raak ... 95659.html (Er ging bij het overzetten iets mis, waardoor de enkele ontopic-berichten niet meekwamen. Mijn excuses daarvoor)

Voel je vrij om in het nieuwe topic te reageren, maar ik sluit de boel zodra ik zie dat het weer de verkeerde kant op gaat (lees: offtopic, op de man en pure ruis). Dat gekibbel heb ik even geen zin in. Het is zondag, kerst komt eraan: gun de moderatie ook even een glühwein zonder kopzorgen. Groet en een fijne zondag. ^YB

Gesloten