LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over DealeXtreme.shop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
michiel8
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2020 16:13

Klacht over DealeXtreme.shop

Ongelezen bericht door michiel8 »

Ik heb eind november '20 op black friday een zgn. Tube Clock besteld voor 34,95 euro bij DealeXtreme.shop. Je kon alleen via iDeal betalen.
Vanwege Black Friday kreeg je er 2 voor de prijs van 1.

Netjes een bevestiging ontvangen van mijn bestelling, en het zou binnen een paar dagen geleverd worden.
Toen ik echter een maand later een héél klein pakketje ontving, realiseerde ik dat ik opgelicht was. Ik kreeg een doe-het-zelf pakketje opgestuurd, voor 1 klein waardeloos digitaal klokje.

Uiteraard meteen een mail gestuurd, en er werd verteld dat ik dit besteld had. Een leugen natuurlijk, want ik kreeg zelfs in de bestelbevestiging een foto van de 2 tube clocks te zien. Maar uiteraard mocht ik het retourneren. Dit moet wel via track & trace, en dit kost minimaal 30 euro. Zoals de meeste opgelichte kopers doe je dit niet, want dan kost het meer om te retourneren dan het product zelf, en de vraag is of je het geld ooit nog terug gaat zien. Daarnaast is het niet mijn fout, want ik heb iets anders besteld.

Uiteindelijk heb ik aangifte gedaan bij Shopify , het platform waar deze oplichters nog dagelijks mensen op oplichten. Zij nemen geen enkele verantwoordelijkheid. Daarnaast ook aangifte bij politie en Consuwijzer gedaan, en contact met de bank gehad. nu blijft elke reactie van dit oplichtersbedrijf uit. Mijn advies : Koop hier NIKS, Hoe mooi de aanbieding ook lijkt, je wordt genaaid waar je bij staat. :twisted:

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over DealeXtreme.shop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

michiel8 schreef:
29 dec 2020 16:47
Mijn advies : Koop hier NIKS, Hoe mooi de aanbieding ook lijkt, je wordt genaaid waar je bij staat. :twisted:
De site dealextreme.shop is nergens te vinden. Wel andere shops met deze naam. En allemaal komen ze uit China. Het advies wat al jaren gegeven wordt is: Kijk wie de verkoper is. KVK nummer, naw gegevens, contactgegevens, enz. Als ik naar de site dx.com ga (even een gokje dat dat de werkelijke site is die u bedoeld, dan zie je al dat het geen Nederlandse shop is. Dan weet je dus al dat je moet opletten.
Mocht het gaan om een webshop die nu uit de lucht is, dan kan ik met zekerheid zeggen dat dat er geen gegevens op de site staan, zoals bij elke dropshipper ontbreekt.

Uw waarschuwing kan dus op de hoge stapel met alle andere waarschuwingen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht over DealeXtreme.shop

Ongelezen bericht door berndv »

ik kan wel een site vinden met een naam die er op lijkt, namelijk www.dealxtreme.shop
Ik kan uw klacht ook vinden bij dealextreme, maar ik vermoed dat dat niet de partij is waar u gekocht heeft, hoewel dealextreme ook een Chinese shop is, hebben die niet de .shop url en werken die ook zeer zeker niet op het shopify platform.

En eerlijk gezegd, is dealxtreme.shop een ordinaire dropshipper die middels de algemene voorwaarden zich verschuilt achter een zogenaamd bemiddelingsplatform. Ze spreken over een gemiddelde levertermijn van 15 werkdagen, en als ik dan reken vanaf black friday dan kom ik wel ongeveer op deze periode uit. Dus hoe u komt bij een levertijd van enkele dagen, weet ik niet, tenzij ik de verkeerde site heb. Dan moet je ook nog rekening houden dat door de kerstperiode er een behoorlijke extra drukte is, mede door corona, dus dat is op zich niet heel raar. Dat u het na een maand heeft, is dan ook mooi meegenomen.

Het is gewoon een aliexpress prul dat u ontvangen heeft.
Domain Name: DEALXTREME.SHOP
Registry Domain ID: DO5339062-GMO
Registrar WHOIS Server: whois.tucows.com
Registrar URL: http://www.tucowsdomains.inc
Updated Date: 2020-12-17T07:25:33.0Z
Creation Date: 2020-11-23T20:24:02.0Z
Registry Expiry Date: 2021-11-23T23:59:59.0Z
Registrar: Tucows Domains Inc.
Registrar IANA ID: 69
Registrar Abuse Contact Email: [email protected]
Registrar Abuse Contact Phone:
Domain Status: clientTransferProhibited https://icann.org/epp#clientTransferProhibited
Domain Status: clientUpdateProhibited https://icann.org/epp#clientUpdateProhibited
Registrant State/Province: ON
Registrant Country: CA
Registrant Email:
Admin Email:
Tech Email:
Name Server: NS-CLOUD-A1.GOOGLEDOMAINS.COM
Name Server: NS-CLOUD-A2.GOOGLEDOMAINS.COM
Name Server: NS-CLOUD-A3.GOOGLEDOMAINS.COM
Name Server: NS-CLOUD-A4.GOOGLEDOMAINS.COM
DNSSEC: unsigned
URL of the ICANN Whois Inaccuracy Complaint Form: https://www.icann.org/wicf/
website is pas geregistreerd op 23 november. Ze zeggen in China gevestigd te zijn, maar dat betwijfel ik. Hun privacy policy is gedateerd op 4 augustus, dan is het wel knap dat de website pas in november geregistreerd is, dus ze zijn al wel een tijdje bezig, onder andere namen natuurlijk.
michiel8 schreef:
29 dec 2020 16:47
Uiteindelijk heb ik aangifte gedaan bij Shopify , het platform waar deze oplichters nog dagelijks mensen op oplichten. Zij nemen geen enkele verantwoordelijkheid. Daarnaast ook aangifte bij politie en Consuwijzer gedaan, en contact met de bank gehad. nu blijft elke reactie van dit oplichtersbedrijf uit.
Of u bent opgelicht kan ik niet beoordelen. Ik kan het aanbod dat u gedaan is niet checken, dus of datgene wat u ontvangen heeft, voldoet aan datgene wat is overeengekomen, weet ik niet. De meeste "tube clocks" op aliexpress zijn DIY, maar of het ook zo aangeboden is, weet ik dus niet. U voelt u opgelicht, of dit gevoel terecht is, kan ik niet beoordelen. Met uw aangifte zal ook weinig worden gedaan vrees ik, ze hebben geleverd, en als ze geleverd hebben wat ze hebben aangeboden, hebben ze hun deel van de overeenkomst gewoon uitgevoerd.
michiel8 schreef:
29 dec 2020 16:47
Mijn advies : Koop hier NIKS, Hoe mooi de aanbieding ook lijkt, je wordt genaaid waar je bij staat.
goed advies, u bent niet de eerste die het geeft, maar inderdaad een mooi advies.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht over DealeXtreme.shop

Ongelezen bericht door berndv »

wellicht een idee om gewoon hier in het topic te reageren, in plaats van privéberichten te sturen :wink:

U geeft aan dat ze wel degelijk met shopify werken. Dat is mooi en ik geloof u daar ook in, maar u geeft nog steeds niet aan met wie u zaken heeft gedaan.

U heeft het over dealextreme.shop. Deze kan ik niet vinden. Ik ken wel www.dealextreme.com. Dat is een redelijk bekende en ook al zeer lang bestaande webshop die wereldwijd opereert en ook eigen distributie heeft in onder andere het VK. Maar die heeft geen .shop url. Ik heb ook www.dealxtreme.shop gevonden, dat is een website van een dropshipper die gerund wordt op het shopify platform en ook nu nog blackfriday deals actief heeft staan. En ik vermoed dat u met die laatste zaken heeft gedaan en niet met die eerste.

U moet wel goed kijken tegen welke boom u aanschopt, want straks valt er iets naar beneden waar u niet op zit te wachten. Helemaal als u zaken als oplichting roept, moet u wel zorgen dat u hierin de juiste partij beschuldigt.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over DealeXtreme.shop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het gaat dus om https://dealxtreme.shop/ (in een PB ontvangen). Geen KVK, geen adresgegevens, totaal geen idee wie achter deze site. Oftewel, nooit bestellen daar.
Voor de statistieken, het concurrerende forum staat dit jaar al op 175 topics en reacties op dropshippers. Hier is het een stuk minder, maar bij elkaar al meer dan 250 waarschuwingen dit jaar waar op te letten bij het online kopen. Vechten tegen de bierkaai.

michiel8
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2020 16:13

Re: Klacht over DealeXtreme.shop

Ongelezen bericht door michiel8 »

fonsflons schreef:
30 dec 2020 14:20
Shopify heeft hier niks mee te maken. Dat is vergelijkbaar met Ford bellen omdat je opgelicht bent door iemand die in een Ford reed.
Gelukkig denken ze daar bij Shopify heel anders over:
Dit is XXX weer van het Shopify Risk Management-team. Bedankt voor de extra informatie.

In een eerdere email heb ik u geschreven dat wij helaas geen terugkoppeling kunnen geven over onze interne onderzoek, dit is niet omdat ik dit niet wil, maar omdat dit niet mag van de wet, omdat dit onze privacybeleid zou schenden en wij dan ook hierop aangesproken kunnen worden. Winkels moeten zich houden aan dit beleid en maar ook wij, moeten ons hieraan houden.

We verzekeren u wel dat we indien nodig passende maatregelen zullen nemen, zoals het verwijderen van de winkel. Situaties zoals die van u worden door onze teams zeer serieus genomen en dankzij het materiaal dat u heeft aangeleverd, kunnen we ons onderzoek uitvoeren, en hierna de nodige actie nemen, helaas gaat dit soms langzamer dan we dit wensen.

Winkels op ons platform worden voortdurend beoordeeld door onze teams, en met e-mails zoals die van u kunnen we dit sneller behandelen. Nogmaals bedankt voor het onder onze aandacht brengen.

Met vriendelijke groet,

XXX
Shopify Risk Management

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht over DealeXtreme.shop

Ongelezen bericht door berndv »

michiel8 schreef:
30 dec 2020 14:36
We verzekeren u wel dat we indien nodig passende maatregelen zullen nemen, zoals het verwijderen van de winkel. Situaties zoals die van u worden door onze teams zeer serieus genomen en dankzij het materiaal dat u heeft aangeleverd, kunnen we ons onderzoek uitvoeren, en hierna de nodige actie nemen, helaas gaat dit soms langzamer dan we dit wensen.
Het is een mooi en uiterst correct antwoord waar totaal geen enkel concrete oplossing aangedragen wordt. En dan nemen ze actie, dan verwijderen ze de webshop. Dan stampen ze een nieuwe webshop uit de grond die ze vervolgens koppelen aan de url, of ze registreren een nieuwe url en koppelen die aan een hosting. Het is niet dat ze een pand moeten huren met alle bijbehorende voorwaarden en eisen, een webshop heb je in een middagje uit de grond gestampt, helemaal als je dropshipt. Ik maak naast mijn gewone baan nog wel eens een website her en der en heb onlangs een uitdaging gewonnen over in hoe veel tijd ik een dergelijke site in basis kon opzetten, gevuld met artikelen en wel. Ik kwam op 4 uur uit, inclusief betaallinks, koppelingen met track en trace en automatisch koppeling naar aliexpress, inclusief prijs synchronisatie. In wezen dus onderuitgezakt in de stoel geld verdienen, aangezien het gehele proces volledig geautomatiseerd loopt. Ik heb overigens de site nooit officieel online gezet en ik weiger ook om dergelijke sites voor wie dan ook te bouwen, maar het was meer om aan te tonen dat het neerhalen van een website totaal nutteloos is, want als ze het raamwerk hebben, kan je een dergelijke site in nog minder tijd overzetten.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Klacht over DealeXtreme.shop

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Heel misschien kan je rechtsbijstandverzekering iets mee doen. Anders is de proces kosten hoger dan wat je opbrengst. Het kan ook jaren duren, als het al lukt. Pech, geld weg.

Gesloten