Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
duckielove
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2021 15:03

Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door duckielove »

Dag,

Het volgende stuk kopieer ik van mijn klacht die ik over Lidl webshop heb ingediend op klacht.nl

"Op 15 februari heb ik een artikel geretourneerd, op 26 februari vroeg ik me af of mijn retour al was ontvangen en heb ik via Whatsapp contact gezocht met Lidl.

Op 5 maart kreeg ik een mail dat mijn retour was ontvangen in het distributiecentrum. Op 10 maart heb ik opnieuw via Whatsapp contact gezocht omdat ik nog geen terugbetaling had ontvangen. Bij mijn vorige retour aantal jaar geleden was ik gewend dat het bedrag de volgende werkdag na de mail al op mijn rekening stond.

Op 22 maart heb ik telefonisch contact gezocht met de Lidl omdat mijn terugbetaling nog steeds niet was ontvangen. Ik verzocht om te worden doorverbonden met de financiële afdeling, maar dit was niet mogelijk. De medewerker zou mijn klacht doorsturen naar de afdeling met het verzoek mij binnen 4 werkdagen te contacten met een oplossing.
Op 25 maart (4e werkdag) heb ik einde van de middag opnieuw gebeld, want ik had nog niks gehoord van de Lidl en je raad het al, nog steeds geen terugbetaling.

Ik zal men niet meer adviseren om via Lidl webshop te bestellen, mits je echt zeker weet het artikel niet te retourneren."


Op klacht.nl staat er dat mijn klacht is opgelost, dit is echter niet het geval. Ik heb nog geen geld retour ontvangen. Optie op klacht.nl was om feedback te geven over de oplossing, ik heb dan ook aangegeven niet tevreden te zijn met de oplossing. Op 31 maart nogmaals gebeld naar klantenservice, en weer zou mijn klacht worden doorgestuurd naar financiële afdeling. De medewerkers die ik aan de telefoon krijg geven aan dat het erg druk is, maar lossen intern niks op. Ook word ik telkens niet terug gebeld.

Verder lees ik op klacht.nl meerdere personen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Mijn advies is om alleen producten via Lidl webshop te bestellen als je zeker weet dat je het niet gaat retourneren. Kans is anders groot dat je kunt fluiten naar je geld.

Hartelijke groet

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
01 apr 2021 19:00
En wat is uw vraag??
Het verhaal is toch duidelijk?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om nog een keer je rekening te controleren, anders gaat het je een hoop geld kosten.

Indien je betaald hebt met je creditcard, neem dan contact op met je creditcard maatschappij. Misschien zijn er daar mogelijkheden.

Anders zie https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen wat je vervolg stappen kunnen zijn.


alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is sowieso een verplichting om wettelijke rente te vergoeden. De verplichting is om onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen terug te betalen nadat de herroeping is ontvangen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
01 apr 2021 20:14
Morganlefay schreef:
01 apr 2021 19:00
En wat is uw vraag??
Het verhaal is toch duidelijk?
Nee. Eigenlijk niet.

Om welk product gaat het ? Is het wel een product wat je retour mag sturen ?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan zou ik verwachten dat TS daar een bericht over had gekregen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
01 apr 2021 23:26
Moneyman schreef:
01 apr 2021 20:14
Morganlefay schreef:
01 apr 2021 19:00
En wat is uw vraag??
Het verhaal is toch duidelijk?
Nee. Eigenlijk niet.

Om welk product gaat het ? Is het wel een product wat je retour mag sturen ?
Er is in de OP geen enkele reden om te veronderstellen dat er een probleem op dit vlak speelt, en als dat al zo zou zijn, dan had Lidl dáárop moeten acteren.

gustavo-woltmann
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2020 02:04

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door gustavo-woltmann »

Ik zou maar blijven bellen.
Anders zouden ze niets doen.
- Gustavo Woltmann

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Nog nooit ook maar iets aan problemen gehad met Lidl.

sunshine1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:49

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door sunshine1234 »

ik heb precies hetzelfde! 6 maart retour gestuurd, ik heb een bevestiging van dhl. Diverse keren gebeld, gemaild, gechat. Ik heb op trustpilot al een reactie achter gelaten. Hetzelfde liedje: geen geld terug.
Op trustpilot al veel klachten over lidl, ook over retour betalingen.
Ik vraag mij af hoeveel mensen er zijn die geen geld terug krijgen? als dit er veel zijn zou Radar misschien bij lidl kunnen informeren wanneer dit opgelost gaat worden.

RobDin
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2019 16:24

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door RobDin »

Moneyman schreef:
02 apr 2021 09:58
crazyme schreef:
01 apr 2021 23:26
Moneyman schreef:
01 apr 2021 20:14

Het verhaal is toch duidelijk?
Nee. Eigenlijk niet.

Om welk product gaat het ? Is het wel een product wat je retour mag sturen ?
Er is in de OP geen enkele reden om te veronderstellen dat er een probleem op dit vlak speelt, en als dat al zo zou zijn, dan had Lidl dáárop moeten acteren.
Duidelijk verhaal van TS; ze stelt geen vraag maar komt met een waarschuwing.,
Ik vermoed zo dat Morganlefay net als crazyme nog vragen hebben omdat niet elk product dat geschikt is om te retourneren en daarom graag willen weten welk product het is..

Mogelijk ligt het ter discussie bij een interne afdeling, hoe dan ook, de communicatie van Lidl naar deze klant verloopt verre van vlekkenloos...

duckielove
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2021 15:03

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door duckielove »

Sorry voor mijn late reactie en bedankt voor de tips. Ik zal de link eens gaan bekijken.

Ik heb gisteren nogmaals gebeld en weer hetzelfde verhaal. Mijn klacht wordt doorgestuurd en ik word binnen 4 dagen terug gebeld. Ben nog nooit door ze terug gebeld.

Ik had niet specifiek een vraag, maar het was inderdaad als waarschuwing bedoeld. Ik lees nu pas op internet hoeveel retourbetalingen misgaan. Misschien inderdaad een goed idee om uit te zoeken als Radar inderdaad mogelijkheid heeft om hoeveel mensen het gaat. Als ik Lidl spreek geven ze aan het erg druk te hebben op financiële afdeling.

Het product wat ik heb terug gestuurd was een jas. Geen wereldbedrag,maar toch fijn als Lidl zich houdt aan hun beloftes.

tham
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 mar 2006 14:49

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door tham »

Wat de Klantenservice van Lidl betreft > deze is echt waardeloos dus zet je maar schrap. Ik heb 6 maanden + 1 week moeten wachten voor ik mijn geld terug kreeg en dat ging om een bedrag van minder dan € 10,00. 35 mailtjes over en weer waarbij keer op keer de belofte werd gedaan dat het geld binnenkort teruggestort zou worden. Ook meerdere malen mijn klacht op de site Klacht.nl gezet en op die site lijkt het alsof de Lidl de beste supermarkt is met klachtenafhandeling...wel 99%...maar dat is beslist niet waar...ga maar eens scrollen. Heel veel mensen wachten al maanden op hun geld terug en bij elke klacht staat ""opgelost"" maar dat is niet zo. Zodra je op Klacht.nl je klacht over Lidl hebt gedropt, staat er al meteen dezelfde dag ""opgelost"" bij omdat de Lidl dan reageert op je klacht met de mededeling dat ze het gaan uitzoeken maar daarna gebeurt er helemaal niets. Bellen met de Lidl heeft ook geen zin want ook dan beloven ze iets maar komen het niet na. Pas toen ik dreigde om er een TV programma bij te halen, werd het geld ineens gestort en kwamen pas de excuses. Sinds mijn slechte ervaring met de Lidl koop ik nooit meer iets duurs bij hen want het geeft véél te véél ergernis als je het gekochte moet terugsturen en je je geld wilt terughebben.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Echt nuttig dat u overal uw klacht neerzet. Maar fijn dat het voor u opgelost is.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Justmeagain »

tham schreef:
25 jul 2021 14:46
Ik heb 6 maanden + 1 week moeten wachten voor ik mijn geld terug kreeg en dat ging om een bedrag van minder dan € 10,00

Sinds mijn slechte ervaring met de Lidl koop ik nooit meer iets duurs bij hen want het geeft véél te véél ergernis als je het gekochte moet terugsturen en je je geld wilt terughebben.
Dus dat tientje vond u veel geld/duur?

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Melden bij klacht.nl heeft geen zin, dat is een commerciële organisatie waarop de aangeklaagde zelf kan zetten "opgelost". Mogelijk is hun verdienmodel dat ze betaald worden door de bedrijven, die dan een bedrag betalen uit dank dat de Klacht kaltgestellt is dank zij klacht.nl
Klachtenkompas.nl van de consumentenbond is wel zinvol, daar heb ik een keer consequent aangegeven dat de klacht niet opgelost was en dan blijft de klacht actueel (en mijn klacht is uiteindelijk opgelost - maar je moet geduld hebben en steeds aangeven "niet opgelost"). Zoals ik het begrepen heb wordt het bedrijf vanwege het op deze manier actualiseren van de klacht door klachtenkompas.nl steeds geconfronteerd met de klacht.

tham
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 mar 2006 14:49

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door tham »

Toch nog even een aanvulling op mijn melding. Bij mij ging het om weinig geld en je zou kunnen denken: waar maak je je dan druk om? Maar al snel kwam ik er achter door alle klachten op de site Klacht.nl door te lezen dat Lidl wel érg veel mensen met klachten over geld niet terugstorten als je een (duur) artikel terug hebt gestuurd, maanden in de kou laat staan en ondertussen pronken dat ze de beste klantenservice hebben en dat kan ik dus niet uitstaan dus vandaar dat ik door bleef gaan om mijn recht van terugbetaling te krijgen. Eerst had ik mijn klacht, nadat ik bij Lidl zelf na 2 maanden niet verder kwam dan alleen beloftes, op Klachtenkompas.nl gezet maar daar werd niets mee gedaan dus toen bij Klacht.nl. en toen reageerde Lidl wél alhoewel ik daar uiteindelijk dus ook niets mee opschoot. En aangezien mijn klacht telkens meteen al de 1e dag als “opgelost” werd bestempeld, heb ik elke keer mijn klacht opnieuw op Klacht.nl moeten zetten. Klacht.nl is weliswaar een commercieel bedrijf maar op Klacht.nl is ook te lezen dat iemand die ook maar niet geholpen werd naar het hoofdkantoor van Klacht.nl is gegaan en tot de conclusie kwam dat het een virtueel bedrijf is. En inderdaad, Lidl is degene die op Klacht.nl jouw zaak als “opgelost” zet. En dan denk je: maar er zijn toch veel mensen die “complimenten” hebben gegeven? Maar als je die complimenten door scrolt dan zijn het vaak niet echte complimenten en wachten ze misschien nog steeds tot het écht afgehandeld is. Ik ben op Klacht.nl ook op zoek gegaan om zo’n “compliment” te kunnen koppelen aan de klacht die iemand had gedaan maar geen enkele kon ik er vinden. Maar doordat dat rijtje complimenten rechts van alle klachten op die site staat, krijg je de indruk dat Lidl wel heel goed bezig is. Kijk ook eens naar de klachten op Klacht.nl over Klacht.nl zelf, erg interessant.

Gesloten